Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

KONWERSJA WTRYSKU NA GAŹNIK? Injection to Carburetor conversion

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

KONWERSJA WTRYSKU NA GAŹNIK? Injection to Carburetor conversion

Post autor: Matiz » 2019-05-11, 00:01

Hej Pany

Obrazek

nie daje mi to spokoju. Wbijałem to w google parokrotnie i mało co sie nie znajduje. Powinno to być domeną hotrodowców, bo w temacie V8 gaźniki dalej trzymają sie mocno. Widze iż ludzie robią takie coś- jest mnóstwo 4AGE na gaźnikach :-o mimo że miały juz EFI.
W końcu jak szturchnięcie kijem podziałał filmik (mojego kumpla :cool: ) Alexiego ze spotkania MX-5tek

https://www.instagram.com/p/BGOI1APDxoh/


https://youtu.be/1C8V9D7zJd0?t=203

zacznijmy od tego że jest to uwstecznienie. To jest fakt niezaprzeczalny. Wtrysk pod każdym względem jest lepszy.
Wspomnijmy też na poczatek ,że okazuje sie iz jest różnica między ITB a gaźnikiem z trabkami (laik nie dostrzeże różnicy)

Ale jednak jest coś magicznego w tej czystej mechanice gaźnika. Nie wiem czy chciałbym to zrobić u siebie, znaczy chciałbym a,le aktualna sytuacja życiowa raczej sprzyja szeroko zakrojonemu rekonesansowi teoretycznemu, niż organoleptycznej metodzie prób i błędów, na czuja ,jak za młodu. Na pewno jest to bardziej w zasięgu reki niż Turbo/kompressor, gdzie trzeba otwierać silnik. Cały czas jest punkt na liście- zakup drugiego silnika do wyremontowania ,więc jeden moze robić za królika doświadczalnego.



Pierwszym moim powodem do rozważań jest moja (prawie) całkowita niewiedza na temat ECU. I generalnie elektorniki. Znam podstawy, wiem że ecu modyfikuje dawke na bazie danych z czujników- przepływki,spal. stuk, czuj. temp itd. Niby podstawy działania EFI znam, choć nie byłem w samochodówie. Co do modyfikacji wiem że może być chip, może być Piggyback (czyli dostawka, która zmienia mape czy coś?) no i standalone czyli "goły" komputer gdzie wszystko trzeba wgrać od zera. Ale nikt nie pisze czy jak jedzie "stroić" to kupił jakiś komputer? Ecumastera? a to jest standalone? Czy jedzie przestrajać fabryczne ecu? i czy sie da? ja pamietam że niby tylko niektótre kompy fabryczne szło modyfikować.

widzicie, a to tylko pare pytań które mi na bierzaco przyszły na myśl... musialbym założyć osobny temat. Nigdy nie potrzebowałem takiego info bo nigdy nie miałem auta z turbo :roll:

Widzicie teraz chce zmieniać dolot, większe wtryski z QG, przepustnica z GA- prawidłowo przy czymś takim trzaby zrobić remap.
Ta, chyba śrubcykiem moge popukać w obudowe z kompa :lol: Patrzcie jak stoje w kolejce po ecumastera do auta za 1000pln :lol: Nawet nie wiem jak sie... SPYTAĆ o coś takiego :-| i kogo. Zajechać do 4turbo i: "dzieńdobry chcialbym zrobić remap potwora siedemdziesiąt pińć koni" ? :lol:

Obrazek

a najgorsze jest to że na gaźnikach też sie w sumie nie znam! jestem za młody! O ile zasade działania znam, tak te wszystkie peryferia typu dysze wolnych obrotów, wzbogacacze mieszanki itp troche mi jeżą włos na głowie :lol:

Ale fakt faktem jest ,że chciałbym conieco wiedzieć na ten temat. Ponoć mechanicy od gaźników pomału sie wykruszają, było by fajnie przynajmniej wiedzieć "o co chodzi jakby" gdy zajedzie jakieś fajne stare auto.

Obrazek

ale do rzeczy- lata temu w GT było Punto z konwersją na gaźniki. Nie wiem czy było to zmienione z wielopunktu czy monowtrysku ,ale zawsze w temacie gaźników podkreślana jest jedna kwestia- elektryczna wręcz reakcja na gaz. gaźnik ma rzekomo nie wieć żadnej zwłoki po wcisnięciu gazu. No i dźwięk drącego sie gaźnika jest nie do podrobienia.

Obrazek

no i jest coś co powoduje że auta do driftu i jakies ciekawe pół-wyścigówki są czesto konwertowane na gaźnik. Wydaje mi sie że to jak zachowują sie pod czerwonym polem.

Z jednej strony jest prościej- wszystko mechaniczne.
Z drugiej trudniej- ustawianie, optymalizowanie dawek, dysz, obliczanie odległości itp. Przepywy powietrza, gęstości, atomizacja DAMN! :shock: coś czego nigdy nie lubiłem w szkole!
Ale- przetarte szlaki przez maniaków Z UK. Głównie ludzie od Mini Cooperów. Nie wiem czy wiecie ,ale uwielbiają nasze microwe GC na swapa do mini :-o
----------------------

masa pytań która mi nie daje spokoju

-znalazłem żę przy takim downgrade trzeba zrobić od podstaw zapłon. Pytanie- czemu? Czemu nie może zostać komp z EFI i normalnie robić iskre tak jakby dostawał paliwo? przecież gdy macie zepsute z powodu problemów z paliwem auto i wykręcacie świece żeby spr. iskrę to normalnie komputer podaje iskre. Czemu nie może zostać przy zasilaniu gaźnikiem?

-gaźnik chyba zawsze miał pompe mechaniczną to rodzi problemy. Znalazłem coś o niskocisnieniowej pompie paliwa,ale chyba musi zmieniać cisnienie wraz z obrotami?
Problem pojawia sie też przy użyciu gaźników motocyklowych które sa zasilane grawitacyjnie

-nie wiem czy kojarzycie coś, co zmieniło sie prawie w mem- Płonące Lamborgini Miury. ide sobie przez Londyn i nagle- płonąca Miura. (kurtyna) :lol: Wiele starcyh lambo, np Miura i Countach nie mają żadnego powrotu nadmiaru paliwaz gaźników. Pytanie podstawowe, czy wszystkie gaźniki "ile wezną tyle muszą spalić" czy są jakieś z węzykiem powrotnym do baku?

Obrazek

a to tylko garść watków która mi sie przypomniała podczas pisania...

To co robimy CG13DS ?? :mrgreen:

Obrazek
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Re: KONWERSJA WTRYSKU NA GAŹNIK? Injection to Carburetor conversion

Post autor: Sajmooon » 2019-05-11, 07:17

Z tego co pamiętam Adex w swojej primerze P10 GA16DE a był oto wiele wiele lat temu ;P )robił jakąś konwersję na gaźnik, jak mi wtedy tłumaczył miało to zapewnić większą moc. Jak to dokładnie przebiegło nie pamiętam, napisze mu maila żeby zajrzał w temat i opisał o co dokładnie tam u niego chodziło :)
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Re: KONWERSJA WTRYSKU NA GAŹNIK? Injection to Carburetor conversion

Post autor: VE Killer » 2019-05-11, 23:19

Podstawowa sprawa to ECU steruje nie tylko wtryskiem ale też zapłonem. Nie bedę tu rozwijał tematu świnek bo te mozna sobie montować do seryjnych albo prawie seryjnych motorów.
Przewaga wtrysku nad gaźnikiem jest taka że ten pierwszy nie rozregulowuje się. Po drugie dawka paliwa przy wtrysku mozliwa jest do ustawienia wg wielu zmiennych czyli temperatury AFR cisnienie atmosferyczne i inne. Poza dawką paliwa przy zastosowaniu standalona dogrywamy zapłon wedle rożnych zmiennych jak rownież liczby oktanowej paliwa. Mozemy mieć kilka map ktore w zaleźności od potrzeb bedxiemy pstryczkiem przerzucać. Jeśli kiedykolwiek miałbym wybierać co jest lepsze dla mojego mitoru czy 2x podwojny Weber lub Delorto czy ITB na trąbkach ze standalonem to nawet bym się nie zastanawiał. Pozdrawiam
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”