Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.

Dziękujemy!

SR20 z GTI-Ra.

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

VE Killer
fanatyk nissana
Kontakt:

SR20 z GTI-Ra.

Post autor: VE Killer » 2019-05-04, 20:06

Zakladam temat bo niestety nie dokopalem się do niczego konkretnego na tym forum w temacie mechaniki silnika w GTIRowym SR.
Jesli jest tu ktoś kto miał z tym styczność i ma pojecie to zapraszam do dyskusji.

Pewnie temat skonczy się na pierwszym poscie no alw cóż :lol: . Pozdrawiam
XXX

VE Killer
fanatyk nissana
Kontakt:

Re: SR20 z GTI-Ra.

Post autor: VE Killer » 2019-05-10, 19:01

Bziuk. Może coś napiszesz? Uratuj ten temat 🤣
XXX

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Kontakt:

Post autor: Matiz » 2019-05-10, 21:55

VE Killer pisze:
2019-05-04, 20:06
na tym forum
Tu może być cały problem. Podejrzewam że w necie już gdzieś leży wszystko napisane.

Zależy co chcesz wiedzieć

pierwszy trop to wikipedia
and a unique variant (coded 54C) of the SR20DET engine
można też sie dowiedzieć że różnią sie kompy japonskie i europejskie
Sunny: Model number EBYNL*N14*******. Sunny was the badge used for the European-delivered GTI-R, which has the different chassis number of EGNN14. The engine and mechanicals are the same as the Pulsar GTI-R but the power and torque specifications (220 PS / 162 kW and 267 Nm / 197 lb·ft) are slightly less due to the ECU having different fuel and ignition maps to compensate for the lower octane fuel available in those regions
w poszukiwaniu czym jest 54C można znaleść już ciekawe info:
-The 53J, with stock pistons makes a compression of 8.5:1, the 54C makes 8.3:1 compression.
- The rods of the 53J use rod bearings of 17mm wide.
- The rods of the 54C use rod bearings of 19mm wide.
- the rods are interchangeable too, you can use 17mm rods or 19mm rods both works with any SR20 Crank, of course the 19mm rods are heavy than 17mm
- 54C comes with soild lifters, 53J use hydraulic lifters.
- headgasket are the sames, interchangeable.
- valves of 54C are better than 53J. 54C are sodium filled.
- 54C use top feed injectors, 53J side feed.
- Clutchs kits are interchangeable but the release bearing are different.
- 54C have the unique quad-throttle bodies, one per cyl.
-the crank of 54C use a unique 54C flywheel bolts this flywheel bolts are a little bit milimetric wide than 53J. and the counter weight of the 54C crank is higher than the 53J crank. the main journals are the same, only difference is that 54C main bearings have more holes for oil than 53J main bearings but are the same wide.
-pistons are the same size, but 54C pistons have oil holes channels, S14 and S15 use the same 54C pistons but of course the rods are 17mm of silvias.
-bore and stroke are the same 86mm x 86mm that´s why the crank are interchangeable, but with some mods or some differents accesories.

in other therms 54C is the second best SR20DET, because the Silvia S15 SR20DET is better than 54C Pulsar GTIR, of course you can´t compare a S15 that is from the early years 2000´s than a 90´s SR20DET.
I'll just add:
- 54C Combustion chambers does not have the squish band present in the 54J
Obrazek

https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

VE Killer
fanatyk nissana
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2019-05-11, 23:02

Ok. Może zbyt ogólnie zacząłem temat. Otóż nie chodzi mi o poznanie róznic miedzy 54C a pozostalymi DETami lub SRami bo to już ogarnąłem o dziwo nie wspierajac się wikipedią czy innymi tekstami z neta. Skoro dział dotyczy Performacji to i dyskusja miala dotyczyć modów i różnego rodzaju rozkmin co i jak. Dla przykładu regulacja luzu zaworów i dostępność płytek. Bo jak wszystkim wiadomo te są inne niż w pozostałych SRach.
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”