Strona 1 z 1

GA14DS i GA16DS - słabe górne obroty

: 2017-03-27, 19:46
autor: damianos
Czołem,

Szukałem po tematach i nie znalazłem.
Problem w skrócie - w sunnym N14 było 1.4 na gaźniku, założyłem przelot 2'' i dolot na blosie. Duża poprawa, ale się nie wkręcał. Wymieniłem świece, kable, kopułkę i palec - lekka poprawa, ale dalej słaba góra.
Jestem świeżo po swapie na GA16DS. Miałem parę przygód przy swapie, więc na razie go nie katuję, ale od razu widać to samo - leniwa góra. Dół trochę lepiej odpycha, ale ogólna poprawa na oko 5% - słabo jak na taki swap.
Dodam, że przełożyłem aparat zapłonowy z GA14.

Czy to może być aparat zapłonowy lub cewka? Tylko nie chcę szukać na oślep, trochę się spompowałem z kasy tym swapem.

Miałem 2x GA14DS, fajnie się wkręcały, w obecnym słabiutko.

: 2017-03-27, 19:54
autor: majchrzok
Jak ustawiles ten aparat? Sam w sobie moze byc zajechanu ale jego.ustawienie tez jest wazne, gdyz to wlasnie nim opóźnia badz przyspiesza sie zapłon.

: 2017-03-27, 20:47
autor: damianos
O widzisz, zapomniałem pokręcić do testów. VE Killer też na to zwrócił uwagę. Zapłon jest teraz tylko lekko przyspieszony, ale na starym silniku optimum było na mocno dowalonym ustawieniu. Spróbuję i tu.

: 2017-03-27, 20:52
autor: majchrzok
Testowo mozesz również wyciągnąć blosa z dolotu i wtedy spróbować jak auto będzie jeździło. Byc moze masz zatarty gwizdek w blosie i podciśnienie w dolocie nie daje rady go wpelni otworzyc.

: 2017-03-28, 08:11
autor: damianos
Sprawdziłem blos, różnica nie odczuwalna. Podgonienie zapłonu odrobinę pomogło. Czuć na dole lekką poprawę, góra dalej słabo.

Gaźnik też odpada, bo był przełożony razem z silnikiem.

: 2017-03-28, 09:03
autor: Ad@mus
Dalej masz kisiel w silniku? Nie szukaj mocy w momencie kiedy masz niesprawny silnik....

: 2017-03-28, 09:25
autor: damianos
Nie, wszystko ok na nowym oleju, na szczęście.

: 2017-03-28, 09:53
autor: Ad@mus
W tamtym temacie opisałem co musisz przejrzeć. powodzenia ;)

: 2017-03-28, 22:16
autor: damianos
Dzięki, podzielę się wynikami jak będą :)

: 2017-03-29, 21:28
autor: adam_N14
Jeżeli w obu silnikach jest ten sam aparat zapłonowy to zaczął bym od niego.
Nie jestem pewien ale w DS chyba przy aparacie jest jeszcze jakiś nastawnik podciśnieniowy od wyprzedzania kąta zapłonu, może tu coś nie tak jest.

: 2017-03-30, 06:23
autor: majchrzok
adam_N14, w niektórych wersjach.

: 2017-03-31, 11:49
autor: damianos
W tym silniku który wsadziłem był inny aparat, ale kopułka była uszkodzona i mam teraz aparat z 1.4. Dokupię kopułkę i spróbuję odmienić.
Na pewno też na pierwszy strzał kable. Sądziłem, że w miarę nowe, ale jak mnie wczoraj pierdykło przy ustawianiu zapłonu to daj Pan spokój :)

[ Dodano: 2017-05-16, 14:04 ]
Update:

Główny winowajca znaleziony! :D

Okazało się, że filtr stożkowy jest bardzo brudny. Po umyciu i nasmarowaniu auto wreszcie się wkręca :)