Strona 1 z 3

Luz zaworowy SR20VE

: 2016-04-22, 19:52
autor: Jastrząb
Witam

Z okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów i tych mniejszych od świec, chciałbym sprawdzić luzy zaworowe i z ciekawości i z racji że ostatnio miałem okazję posłuchać paru innych silników np. K20 lub C20XE i chodzą one sporo ciszej.

Moje pytanie to jakie powinny być wartości luzów dla zaworów dolotowych i wydechowych na zimnym i ciepłym (w necie jest sporo sprzecznych informacji). Dodatkowo przewija się jedno pytanie.........dlaczego na 1rwszym cylindrze wg japońskiego screena wartości są inne niż na pozostałych.

: 2016-04-23, 08:18
autor: VE Killer
Edytowany :hah:

: 2016-04-23, 09:00
autor: Jastrząb
Tak, chodź mi o regulacje na płytkach shim.....czyli inaczej podkładki lub pastylki.

[ Dodano: 2016-04-23, 10:02 ]
Jak będę miał dostęp do laptopa to podrzucę linki dzisiaj.

: 2016-04-23, 11:20
autor: VE Killer
Wiec tak obejrzalem tą dzwigienkę z VE i faktycznie jedyna mozliwa regulacja jest na pastylce. Jesli chodzi o luzy to nie wiem czy w autodacie są podane.

: 2016-04-23, 15:18
autor: Jastrząb
VE Killer dzięki za obejrzenie głowicy i potwierdzenie, podsyłam linka do screena z manuala który krąży po forum neovvl

Obrazek

Tylko właśnie ten 1rwszy cylinder, dlaczego ma inne wartości ?

: 2016-04-23, 15:40
autor: VE Killer
Faktycznie ciekawa sprawa. Moze wynika to z rozszeżalnosci cieplnej a pierwszy baniak jest najblizej pompy wody to stad dla niego inne wartosci. Po weekendzie przejrzę się jeszcze wnikliwiej glowicy to moze dojde skad takie wydumki. Generslnie catcams ktory robi walki do sportu na wysoką skale nic nie wspomina o tym zeby ustawiac inne luzy dla 1 cyl

: 2016-04-25, 11:18
autor: onyxx
Tak, dla 1 cyl jest inny luz. Ustaw jak mówi manual i będzie lala ;)

: 2016-04-25, 14:56
autor: VE Killer
zgada sie tylko próbujemy dojsc z jakiego powodu jest własnie inny luz na jedynce

: 2016-04-25, 22:47
autor: woytaz_gdy_elb
Też ostatnio miałem rozkminę czemu mój Sr20Ve chodzi tak głośno - na biegu jałowym słychać zawory prawie jak w starej Fiescie 1,1 :) - ale silnik hamowałem - ma moc, jest elastyczny, nie pali oleju - więc zastanawiam się czy ten typ przypadkiem tak nie ma :)

: 2016-04-26, 06:41
autor: Jastrząb
O właśnie tak jak mówisz woytaz_gdy_elb, może ten typ tak ma....

: 2016-04-26, 07:34
autor: VE Killer
Wiecie jak silnik ma hydraulike to ciszej pracuje faktycznie niz taki który ma luzy zaworowe. ale jakiejs mega duzej róznicy w odgłosach nie powinno być tym bardziej ze w szczelinie pozostaje film olejowy który też cos tam wytłumia

: 2016-04-26, 07:42
autor: onyxx
VE Killer pisze:zgada sie tylko próbujemy dojsc z jakiego powodu jest własnie inny luz na jedynce
1 cyl dostaje trochę więcej powietrza i tam jest ciut cieplej.
VE Killer pisze:Wiecie jak silnik ma hydraulike to ciszej pracuje faktycznie niz taki który ma luzy zaworowe. ale jakiejs mega duzej róznicy w odgłosach nie powinno być tym bardziej ze w szczelinie pozostaje film olejowy który też cos tam wytłumia
Tak jak piszesz. Z mechaniczną regulacją pracuję jakby "twardziej", ale dużo głośniejszy od hydraulika nie jest. Jeżeli jest to coś nie halo :P

: 2016-04-26, 07:55
autor: Bziuk
Też miałem myślenice odnośnie głośnej pracy VE względem mojego ex DE. Sprawę poprawiło porządne przepłukanie silnika i wymiana oleju. Jest ciut lepiej, ale moim zdaniem dalej głośniej niż SR z HLA. U mnie najbardziej w tyłek dawały .. wtryski benzynowe. Kiedy przełącza się na LPG jest znacznie ciszej. Luzy zaworowe sprawdzone, wszystko w normie :) Komprecha wzorcowa, ubytki oleju na poziomie minimalnym. Też podtrzymuje opcje, że ten typ tak ma, ktoś mi kiedyś powiedział, że mechanika zawsze będzie chodziła głośniej od hydrauliki i na razie się potwierdza :)

: 2016-04-26, 09:49
autor: VE Killer
onyxx pisze: 1 cyl dostaje trochę więcej powietrza i tam jest ciut cieplej.
ale jakim sposobem? kolektor ma taka konstrukcję?? jesli tak to w momencie przejscia np na inny kolektor albo ITB dane z manuala mozna sobie wsadzic w zadek
pomijajac juz fakt ze wtedy na 1 jest inny AFR bo dawkowanie paliwa na wszystkie gary jest jednakowe a pierwszy dostaje wiecej powietrza niz pozostałe.

[ Dodano: 2016-04-26, 10:51 ]
Bziuk pisze:ktoś mi kiedyś powiedział, że mechanika zawsze będzie chodziła głośniej od hydrauliki i na razie się potwierdza
no bo tak jest.

a co do płukania VE. to te silniki z Japoni sa tak zalepione ze tam wymiana oleju jest chyba co 50tyś

: 2016-04-26, 10:08
autor: onyxx
VE Killer pisze:
onyxx pisze: 1 cyl dostaje trochę więcej powietrza i tam jest ciut cieplej.
ale jakim sposobem? kolektor ma taka konstrukcję?? jesli tak to w momencie przejscia np na inny kolektor albo ITB dane z manuala mozna sobie wsadzic w zadek
pomijajac juz fakt ze wtedy na 1 jest inny AFR bo dawkowanie paliwa na wszystkie gary jest jednakowe a pierwszy dostaje wiecej powietrza niz pozostałe.

[ Dodano: 2016-04-26, 10:51 ]
Bziuk pisze:ktoś mi kiedyś powiedział, że mechanika zawsze będzie chodziła głośniej od hydrauliki i na razie się potwierdza
no bo tak jest.

a co do płukania VE. to te silniki z Japoni sa tak zalepione ze tam wymiana oleju jest chyba co 50tyś
Tak pokazał flow bench ;) Ja z nim nie dyskutuje :P Różnica jest mała ale jednak jest - ale nie aż tak wielka by od razu korygować dawki paliwa, bo jest naprawdę marginalna.

Co do zalepienia to mój był w środku idealny, aż żal było go rozkładać. Więc raczej to zależy od konkretnego egzemplarza

Obrazek

: 2016-04-26, 11:37
autor: VE Killer
onyxx pisze:Tak pokazał flow bench Ja z nim nie dyskutuje Różnica jest mała ale jednak jest - ale nie aż tak wielka by od razu korygować dawki paliwa, bo jest naprawdę marginalna.
hmm ale skoro róznica jest marginalna to dlaczego aż 0.1 różnicy w luzach. marginalna róznica nie powinna wpływać tak znaczaco na wzrost tomperatury na tym cylindrze i do tego jest on najblizej pompy . zazwyczaj najwyzsza była na ostatnich baniakach.
ciekawa to zagadka:)

: 2016-04-26, 12:21
autor: onyxx
Nom ciekawa ;)

: 2016-04-27, 10:37
autor: Ad@mus
Nissan-tego nie ogarniesz :D

: 2016-05-10, 20:13
autor: Jastrząb
Bynajmniej przyjmuję, że taki dźwięk generuje sr20ve (czyli ten typ tak ma), dodatkowa informacja uszczelka pokrywy zaworów BLUE PRINT ADN16733 wraz z małą uszczelką na świece jest bardzo dobrze wykonana i jak coś to polecam.

: 2016-08-08, 12:05
autor: VE Killer
i jak ktoś ogarnał regulacje w VE?

: 2016-08-09, 09:44
autor: Ad@mus
Jastrząb, ustawiłeś to ? ciekawi mnie jakie były różnice po przebiegu i czy trza było cos modzic

: 2016-08-10, 17:09
autor: Modzelitto
VE Killer, Bodek mi robił kilka kkm temu. Nie wiem ile silnik przejechał w Japonii, ale ja zrobiłem nim 80 kkm w tym 60kkm na LPG i pastylkę miałem szlifowaną tylko na pierwszym garze. Reszta luzów w normie, także jakość materiału pierwsza klasa.

: 2016-08-10, 21:00
autor: VE Killer
a że tak zapytam w którym miejscu mierzycie luzy? więdzy dźwigienką a pastulka czy miedzy wałkiem a dźwigienką?

: 2016-08-11, 05:18
autor: Modzelitto
Wg manuala VE, mierzy się między wałkiem a dźwigienką.

: 2016-08-11, 06:00
autor: VE Killer
;-)

: 2016-08-11, 16:34
autor: Modzelitto
VE Killer pisze:Chętnie zobacze to info z manuala VE.
Proszę:

Obrazek
VE Killer pisze:Zatem jest odpowiedź dlaczego wasze VE klepią
Nie zgadzam się.
Do tego nie trzeba stetoskopu:

https://www.youtube.com/watch?v=yk5FGTucWCs

: 2016-08-11, 19:21
autor: VE Killer
:->

: 2016-08-11, 21:44
autor: killer2000

: 2016-08-11, 23:54
autor: VE Killer
:mrgreen:

: 2016-08-13, 09:02
autor: Modzelitto
Nie dyskutuje, bo nie posiadam na tyle wiedzy.
VE Killer pisze:to jest praca silnika poi regulacji luzów?? dla mnie on napier**la a nie pracuje. luzy to to ma chyba po 0.50
Jak może napier*alać, skoro tylko jedna pchełka jest po szlifie, a luzy wraz z przebiegiem się zmniejszają a nie zwiększają ??
:mrgreen: