Strona 1 z 1

Swiece zapłonowe do wysilonego SR oraz DET

: 2016-02-07, 14:49
autor: VE Killer
ktoś testował jakies lepsze niż seryjne swiece? NGK platinium czy jakies irydowe? znacie jakiś numer świec?

: 2016-02-07, 17:13
autor: foo
Wysilone SR = konwersja na COP, więc o czym w ogóle mowa? ;)

: 2016-02-07, 18:23
autor: jacekpsk
foo pisze:Wysilone SR = konwersja na COP, więc o czym w ogóle mowa? ;)
Foo Ale kolega pyta o świece a nie o cewki

Od siebie mogę polecić ngk platynówki PFR7B-9

: 2016-02-07, 18:45
autor: VE Killer
foo pisze:Wysilone SR = konwersja na COP, więc o czym w ogóle mowa? ;)
Mowa o świecach. Temat cewek mam ogarnięty.

[ Dodano: 2016-02-07, 18:52 ]
jacekpsk pisze:
Od siebie mogę polecić ngk platynówki PFR7B-9
To jest odpowiednik seryjnych? Chodzi mi o cieplotę. Masz wolnossacy motor czy turbo?

: 2016-02-07, 19:25
autor: bombel
NGK
irydowe: BKR7EIX, platynowe: PFR7B-9.

: 2016-02-07, 20:31
autor: VE Killer
które lepsze?

: 2016-02-07, 21:10
autor: foo
Koleżanka ;) nie określiła, że ma COP - seria ma pedalskie kopułki. Jak pytanie, taka odpowiedź. Wysilone = COP i takowej pytanie paść winno ;) A skoro to już ogarnięte, to odpowiedzi czy irydowe, czy platynowe poszukaj w tablicy Mendelejewa.

: 2016-02-07, 21:19
autor: VE Killer
nie wiem coś się czepił tych cewek. temat od początku dotyczy świec. nie masz nic konkretnego do dodania to nie siej fermentu. zadałem konkretne pytanie i oczekuje konkretnej odpowiedzi

: 2016-02-07, 21:31
autor: foo
Blah. Dostałaś konkretne odpowiedzi. Dwa oddechy i ogarnij to sobie w wolnym czasie. EOT.

: 2016-02-07, 22:00
autor: VE Killer
pytałem o to czy ktoś w praktyce testował obydwa rodzaje i jakie można wyciagnac wnioski. nie interesuje mnie w tym przypadku teoretyczne pitolenie

: 2016-02-08, 00:35
autor: bombel
VE Killer, podobno irydowe lepsze i tańsze

: 2016-02-08, 15:26
autor: VE Killer
dzieki. wszystko na temat :)

: 2016-02-08, 17:22
autor: Ad@mus
na podstawie tego co doczytalem w internetach bazujac glownie na tym co znalazlem dla sr20de na stronie NGK wyróżnia się kilka rodzajów linii świec:

-v-line
Obrazek
-v-power
Obrazek
-v-power racing
Obrazek
-laser line LPG
Obrazek
-iridium
Obrazek

Generalnie dla wolnossaków, nie zaszkodzi zadna zalecana swieca
różnice są oczywiście w cenie
cena powiązana jest z materiałem

najtańsze są świece niklowane
następnie są świece irydowe
i najdroższe platynowe

niklowane mają najkrótsze zalecane interwały bo do 15tys km
platynowe i irydowe mogą wytrzymać nawet 100tys km ale nie jest to żadna zasada ponieważ mogą się skończyć znacznie prędzej

klasyfikacja świec wg materiału na przykłądzie NGK:
-v-line elektroda niklowana
-v-power elektroda niklowana
-v-power racing nie doczytałem jaki materiał, podejrzewam że irydowe
-laser line elektroda irydowa
-iridium *
-platinium *
*=wiadomo

Do naszych sr20de NGK katalogowo zaleca podstawową BKR6EY, obecnie mam V-line i dają radę na 15tys km, po tym przebiegu wymieniam

jako alternatywa nie tylko do LPG można założyć laser line LPG nr01 1496

Jako upgrade i pakowanie siana w coś "lepszego" irydowa seria BKR6eix lub BKR6eix-11 (o większej przerwie na świecy 1.1mm)

Decyzja należy jak zwykle do użytkownika. Ja zakładam niklowane BKR6ey i nic złego się nie dzieje, a przy 15tkm wiem, że czas na wymianę.

Co do irydówek znam opinię kolegi u którego na irydach auto zaczęło mniej palić, i to dość sporo bo na LPG różnica wynosiła 1l/100km... podejrzewam, że mocniejsza iskra potrafi lepiej dopalić dobrze podlane LPG więc i spalanie jest efektywniejsze.

Ciekawi mnie LPG laser line, pewnie będzie zbliżona do iridium bo cena podobna ale opinii jeszcze nie znalazłem-pewnie jakaś nowość :)

zachęcam do zapoznania się z filmikami na YT, pokazują one różnice w działaniu a lektor ładnie wyjaśnia co i jak ;)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wFkCVNhXMF0[/youtube]

może komuś się przyda

: 2016-02-09, 08:32
autor: smeru
Nie wiem dlaczego, ale do SR20DE w P11.144 NGK zaleca platyny PFR6G-11, a do przedliftowej zwykłe.

: 2016-02-09, 09:40
autor: bombel
smeru, możesz do poliftówki tez wsadzic zwykle. Sprawdziłem i działał

: 2016-02-09, 11:02
autor: PrzeRuSco
No to się podłącze

Jakie świece dać do SR20VE LPG?

BTW BKR6EY i PFR7G mają długość gwintu 19 mm a LPG LaserLine nr 1 mają 26,5 mm czy jeśli 7,5 mm niżej dochodzi do zapłonu mieszanki, nie wpływa w żaden sposób na jej spalanie? No i czy np przy doprażających tłokach nie dojdzie do do ich kolizji ze świecą?
Co prawda PLFR6A-9 zalecane do SR20VE i SR20VET maja 26,5 mm ale prawdopodobnie chodzi o SR20VE 20V montowane w P12 no a to już inny silnik.

: 2016-02-09, 12:58
autor: Ad@mus
PrzeRuSco, BKR6ey (12zł/szt ) lub BKR7EIX (36zł/szt)
co dasz to zależy od ciebie ;) na obu pojedzie ;)
na netach są opinie o irydach ale ogółem pisane, że zauważa się wzrost dynamiki i obniżenie spalania. Ile w tym prawdy i ile placebo nikt nie wie. Porównania mocowego na hamowni też nikt nie robił testując te konkretne świece w VE.

Był natomiast temat na SR20-Forum o modach przeprowadzanych na świecach i tam np. indeksowanie świec dawalo jakies marginalne różnice na wykresach. Indeksowanie jak najbardziej za, nic nie psuje a może coś poprawić. Nie bez powodu Honda je indeksuje w każdym Vtec'u.

Biorąc pod uwagę powyższe, jeśli poprawimy sprawność i moc iskry poprawić możemy też w pewnym sensie ogólnie pojęta pracę jednostki napędowej.

Do pomiarów i wniosków potrzebna jest hamownia i jakieś VE i zbadać temat przed i po, na przykładzie świec NGK :)

: 2016-02-09, 13:27
autor: PrzeRuSco
O indeksowaniu wiem i stosuję :) no ale co z tymi świecami LPG LaserLine nr 1 i ich długością gwintu?

: 2016-02-09, 14:01
autor: Ad@mus
podejrzewam błąd katalogowy, bo nie możesz wkręcić takiej świecy i myśleć że będzie ok

Laser Line podejrzewam że to będzie coś porównywalnego z EIX

: 2016-02-09, 15:41
autor: Kwietas
Ja w VE z LPG mam Denso K20TT i jest OK. W sumie wzgledem NGK BKR6EY nie wyczulem zadnej roznicy, ale z drugiej strony NGK byly u mnie krotko...

: 2016-02-09, 15:48
autor: Ad@mus
K20TT długo mi nie wytrzymały-szybko elektrody powichrowało i się stało tak że jedna miała 0.6mm a druga 1.2mm :)

za to w Avensis k20TT chodziły aż miło

Godnym polecenia jest tez champion, w nissanie nie miałem ale w innych autach dawal bardzo dobrze rady

: 2016-02-09, 15:51
autor: janusz
Zielkq na Championach miał nalatane ponad 200kkm......

: 2016-02-09, 18:36
autor: Ad@mus
pamiętacie jakie było oznaczenie tych świec championa?

: 2016-02-10, 07:46
autor: PrzeRuSco
Na stronie jakiegoś amerykańskiego sklepu znalazłem, że do VE powinny być BKR6E-N-11 http://www.gspec.com/p-7268-spark-plug-vvl.aspx

: 2016-02-10, 08:10
autor: brylant13
Ad@mus pisze:pamiętacie jakie było oznaczenie tych świec championa?
Znalezione na forum:
......................GA16DE................SR20De.............SR20DE
.
gorące..............-.........................BKR4EY..............BKR5EY
...................(RC12YCC)............(RC12MCC).............(-)
.
normalne.........BKR5E...................BKR5EY............BKR6EY
....................(RC9YCC)..............(RC9MCC).............(-)
.
zimne..........BKR6E, BKR7E...........BKR6EY............BKR7ET
.....................(RC7YCC)..............(RC7MCC).............(-)

: 2016-02-10, 08:26
autor: Ad@mus
jakies stare notki bo RC7MCC obecnie nie istnieje

: 2016-02-10, 08:44
autor: brylant13
Zamienniki dla BKR6EY:

Champion
10R12A
Champion
OE002
Champion
OE066
Champion
RC12YC
Champion
RC8YC
Champion
RC9YCC
Champion stk
71

za: http://www.sparkplug-crossreference.com ... _PN/BKR6EY