Swiece zapłonowe do wysilonego SR oraz DET
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Swiece zapłonowe do wysilonego SR oraz DET
ktoś testował jakies lepsze niż seryjne swiece? NGK platinium czy jakies irydowe? znacie jakiś numer świec?
XXX
na podstawie tego co doczytalem w internetach bazujac glownie na tym co znalazlem dla sr20de na stronie NGK wyróżnia się kilka rodzajów linii świec:
-v-line
-v-power
-v-power racing
-laser line LPG
-iridium
Generalnie dla wolnossaków, nie zaszkodzi zadna zalecana swieca
różnice są oczywiście w cenie
cena powiązana jest z materiałem
najtańsze są świece niklowane
następnie są świece irydowe
i najdroższe platynowe
niklowane mają najkrótsze zalecane interwały bo do 15tys km
platynowe i irydowe mogą wytrzymać nawet 100tys km ale nie jest to żadna zasada ponieważ mogą się skończyć znacznie prędzej
klasyfikacja świec wg materiału na przykłądzie NGK:
-v-line elektroda niklowana
-v-power elektroda niklowana
-v-power racing nie doczytałem jaki materiał, podejrzewam że irydowe
-laser line elektroda irydowa
-iridium *
-platinium *
*=wiadomo
Do naszych sr20de NGK katalogowo zaleca podstawową BKR6EY, obecnie mam V-line i dają radę na 15tys km, po tym przebiegu wymieniam
jako alternatywa nie tylko do LPG można założyć laser line LPG nr01 1496
Jako upgrade i pakowanie siana w coś "lepszego" irydowa seria BKR6eix lub BKR6eix-11 (o większej przerwie na świecy 1.1mm)
Decyzja należy jak zwykle do użytkownika. Ja zakładam niklowane BKR6ey i nic złego się nie dzieje, a przy 15tkm wiem, że czas na wymianę.
Co do irydówek znam opinię kolegi u którego na irydach auto zaczęło mniej palić, i to dość sporo bo na LPG różnica wynosiła 1l/100km... podejrzewam, że mocniejsza iskra potrafi lepiej dopalić dobrze podlane LPG więc i spalanie jest efektywniejsze.
Ciekawi mnie LPG laser line, pewnie będzie zbliżona do iridium bo cena podobna ale opinii jeszcze nie znalazłem-pewnie jakaś nowość
zachęcam do zapoznania się z filmikami na YT, pokazują one różnice w działaniu a lektor ładnie wyjaśnia co i jak
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wFkCVNhXMF0[/youtube]
może komuś się przyda
-v-line
-v-power
-v-power racing
-laser line LPG
-iridium
Generalnie dla wolnossaków, nie zaszkodzi zadna zalecana swieca
różnice są oczywiście w cenie
cena powiązana jest z materiałem
najtańsze są świece niklowane
następnie są świece irydowe
i najdroższe platynowe
niklowane mają najkrótsze zalecane interwały bo do 15tys km
platynowe i irydowe mogą wytrzymać nawet 100tys km ale nie jest to żadna zasada ponieważ mogą się skończyć znacznie prędzej
klasyfikacja świec wg materiału na przykłądzie NGK:
-v-line elektroda niklowana
-v-power elektroda niklowana
-v-power racing nie doczytałem jaki materiał, podejrzewam że irydowe
-laser line elektroda irydowa
-iridium *
-platinium *
*=wiadomo
Do naszych sr20de NGK katalogowo zaleca podstawową BKR6EY, obecnie mam V-line i dają radę na 15tys km, po tym przebiegu wymieniam
jako alternatywa nie tylko do LPG można założyć laser line LPG nr01 1496
Jako upgrade i pakowanie siana w coś "lepszego" irydowa seria BKR6eix lub BKR6eix-11 (o większej przerwie na świecy 1.1mm)
Decyzja należy jak zwykle do użytkownika. Ja zakładam niklowane BKR6ey i nic złego się nie dzieje, a przy 15tkm wiem, że czas na wymianę.
Co do irydówek znam opinię kolegi u którego na irydach auto zaczęło mniej palić, i to dość sporo bo na LPG różnica wynosiła 1l/100km... podejrzewam, że mocniejsza iskra potrafi lepiej dopalić dobrze podlane LPG więc i spalanie jest efektywniejsze.
Ciekawi mnie LPG laser line, pewnie będzie zbliżona do iridium bo cena podobna ale opinii jeszcze nie znalazłem-pewnie jakaś nowość
zachęcam do zapoznania się z filmikami na YT, pokazują one różnice w działaniu a lektor ładnie wyjaśnia co i jak
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wFkCVNhXMF0[/youtube]
może komuś się przyda
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
No to się podłącze
Jakie świece dać do SR20VE LPG?
BTW BKR6EY i PFR7G mają długość gwintu 19 mm a LPG LaserLine nr 1 mają 26,5 mm czy jeśli 7,5 mm niżej dochodzi do zapłonu mieszanki, nie wpływa w żaden sposób na jej spalanie? No i czy np przy doprażających tłokach nie dojdzie do do ich kolizji ze świecą?
Co prawda PLFR6A-9 zalecane do SR20VE i SR20VET maja 26,5 mm ale prawdopodobnie chodzi o SR20VE 20V montowane w P12 no a to już inny silnik.
Jakie świece dać do SR20VE LPG?
BTW BKR6EY i PFR7G mają długość gwintu 19 mm a LPG LaserLine nr 1 mają 26,5 mm czy jeśli 7,5 mm niżej dochodzi do zapłonu mieszanki, nie wpływa w żaden sposób na jej spalanie? No i czy np przy doprażających tłokach nie dojdzie do do ich kolizji ze świecą?
Co prawda PLFR6A-9 zalecane do SR20VE i SR20VET maja 26,5 mm ale prawdopodobnie chodzi o SR20VE 20V montowane w P12 no a to już inny silnik.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
PrzeRuSco, BKR6ey (12zł/szt ) lub BKR7EIX (36zł/szt)
co dasz to zależy od ciebie na obu pojedzie
na netach są opinie o irydach ale ogółem pisane, że zauważa się wzrost dynamiki i obniżenie spalania. Ile w tym prawdy i ile placebo nikt nie wie. Porównania mocowego na hamowni też nikt nie robił testując te konkretne świece w VE.
Był natomiast temat na SR20-Forum o modach przeprowadzanych na świecach i tam np. indeksowanie świec dawalo jakies marginalne różnice na wykresach. Indeksowanie jak najbardziej za, nic nie psuje a może coś poprawić. Nie bez powodu Honda je indeksuje w każdym Vtec'u.
Biorąc pod uwagę powyższe, jeśli poprawimy sprawność i moc iskry poprawić możemy też w pewnym sensie ogólnie pojęta pracę jednostki napędowej.
Do pomiarów i wniosków potrzebna jest hamownia i jakieś VE i zbadać temat przed i po, na przykładzie świec NGK
co dasz to zależy od ciebie na obu pojedzie
na netach są opinie o irydach ale ogółem pisane, że zauważa się wzrost dynamiki i obniżenie spalania. Ile w tym prawdy i ile placebo nikt nie wie. Porównania mocowego na hamowni też nikt nie robił testując te konkretne świece w VE.
Był natomiast temat na SR20-Forum o modach przeprowadzanych na świecach i tam np. indeksowanie świec dawalo jakies marginalne różnice na wykresach. Indeksowanie jak najbardziej za, nic nie psuje a może coś poprawić. Nie bez powodu Honda je indeksuje w każdym Vtec'u.
Biorąc pod uwagę powyższe, jeśli poprawimy sprawność i moc iskry poprawić możemy też w pewnym sensie ogólnie pojęta pracę jednostki napędowej.
Do pomiarów i wniosków potrzebna jest hamownia i jakieś VE i zbadać temat przed i po, na przykładzie świec NGK
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
K20TT długo mi nie wytrzymały-szybko elektrody powichrowało i się stało tak że jedna miała 0.6mm a druga 1.2mm
za to w Avensis k20TT chodziły aż miło
Godnym polecenia jest tez champion, w nissanie nie miałem ale w innych autach dawal bardzo dobrze rady
za to w Avensis k20TT chodziły aż miło
Godnym polecenia jest tez champion, w nissanie nie miałem ale w innych autach dawal bardzo dobrze rady
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Zielkq na Championach miał nalatane ponad 200kkm......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Na stronie jakiegoś amerykańskiego sklepu znalazłem, że do VE powinny być BKR6E-N-11 http://www.gspec.com/p-7268-spark-plug-vvl.aspx
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Znalezione na forum:Ad@mus pisze:pamiętacie jakie było oznaczenie tych świec championa?
......................GA16DE................SR20De.............SR20DE
.
gorące..............-.........................BKR4EY..............BKR5EY
...................(RC12YCC)............(RC12MCC).............(-)
.
normalne.........BKR5E...................BKR5EY............BKR6EY
....................(RC9YCC)..............(RC9MCC).............(-)
.
zimne..........BKR6E, BKR7E...........BKR6EY............BKR7ET
.....................(RC7YCC)..............(RC7MCC).............(-)
Zamienniki dla BKR6EY:
Champion
10R12A
Champion
OE002
Champion
OE066
Champion
RC12YC
Champion
RC8YC
Champion
RC9YCC
Champion stk
71
za: http://www.sparkplug-crossreference.com ... _PN/BKR6EY
Champion
10R12A
Champion
OE002
Champion
OE066
Champion
RC12YC
Champion
RC8YC
Champion
RC9YCC
Champion stk
71
za: http://www.sparkplug-crossreference.com ... _PN/BKR6EY
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]