Strona 1 z 1
RB25 vs RB26
: 2015-11-24, 18:07
autor: TomyDDC
Witam. Nie ma u nas takiego tematu a może ktoś posiada wiedzę, którą można by tutaj zebrać ładnie i opisać.
Wiem, że na zagranicznych forach jest trochę tego ale chciał bym żeby tutaj opisać konkretnie.
Zacznę od podstaw:
1. Pojemność - RB25 - 2490cm3; RB26 - 2568cm3
2. Średnica tłoka - Obydwa silniki 86mm
3. Skok tłoka - RB25 - 71.7mm; RB26 - 73,7mm
4. Przepustnica - RB25 - Pojedyńcza przepustnica; RB26 - ITB
6. Napinacze zaworowe - RB25 miał hydrauliczne; BR26 stałe
7. Pokrywy zaworów są różne jednak podobno da się do RB25 założyć te od RB26 (info nie zweryfikowane)
8. Osłona kół rozrządu także jest inna i też podobno da się dopasować od RB26 tyle że chyba wymagana jest modyfikacja pod VTC
Tyle wiem. Jeśli ktoś wie coś więcej z technicznych szczegółów to bym bardzo prosił o wpis
: 2015-11-24, 20:10
autor: bombel
Z tego co wiem to te silniki mają duzo wspolnego z CA18DE
: 2015-11-24, 22:11
autor: karol282
bombel, zgadza się, min. układ zapłonowy jest na tym samym systemie, tj. CAS i pojedyńcze cewki na każdy cylinder, takie same jak w CA. Wychodziły dwa rodzaje tych cewek, z węglikami na sprężynce i bez nich (lepsze nie gubiły iskry).
: 2015-11-25, 09:31
autor: TomyDDC
Ale RB25 i 26 to samo co CA? w sensie ten zapłon?
Chodzi mi mniej więcej o to, że wiele osób które myślą o swapie zadaje sobie to pytanie. czy poza osprzętem te silniki się bardzo różnią od siebie i jeśli tak to czym. Co można zmienić w RB25 żeby się zbliżyć do RB26. Wiadomo że pojemność zostanie ale może rozwiązania technologiczne da się przełożyć. A co może jest takie samo? Tego typu pytania padają często. Może ktoś wie coś na ten temat?
: 2015-11-25, 10:19
autor: bombel
TomyDDC, CA18DE to uciete RB o dwa cylindry. RB26 wychodziły zawsze w biturbo
: 2015-11-25, 10:20
autor: koziro
Gdzieś wyczytałem, że RB26 ma żeliwny blok i dół bez kucia wytrzymuje 600hp a sam blok jest w stanie stawić czoła 1000whp.
Przytoczyłbym artykuł ale na ten moment nie moge go znaleźć.
: 2015-11-25, 11:15
autor: MEFisto087
rb26 to całkowicie inaczej zaprojektowany silnik niż rb25.
Zdrowe rb26 powinno przyjąć ok 600hp bez otwierania.
Zdrowe rb25 ok 450hp bez otwierania (jeżdżą takie w pl)
Te silnik mają całkowicie inne bloki i głowice. I nie są one wymienne.
Generalnie na cały świecie mówi się że ca to małe rb tylko u nasz w Polsce od kilku lat utarło się dziwne podejście o śmiertelności ca.
: 2015-11-25, 13:23
autor: TomyDDC
MEFisto087 pisze:rb26 to całkowicie inaczej zaprojektowany silnik niż rb25
Proszę o konkrety bo jesli o to chodzi jakie moce wytrzymają to też zależy jakie graty wewnątrz posiadaja obydwa. Z tego co zauważyłem po zdjęciach to bloki cą bardzo podobne do siebie. różnią się dosłownie kilkoma detalami...
: 2015-11-25, 13:52
autor: MEFisto087
Napisałem moce bez otwierania (czyli tłoki, korby seria tylko pamiętajmy też o kondycji i wieku silnika że nie każdy to zniesie)
rb25 powstało po przez powiększenie pojemności z rb20 zostało "przeskalowane" silnik projektowany z przeznaczeniem czysto drogowym
rb26 został specjalnie zaprojektowany pod gtr r32 do motorsportu a potem dopiero po przez zastępowanie wyczynowych elementów, drogowymi trafiło na ulicę (fakt silniki z pierwszych lat produkcji mają problem z seryjnym smarowaniem w wersjach cywilnych, co zostało rozwiązane po 1-1,5roku produkcji) rb26 jest sporo pancerniejszy przez to. Ma leprze przepływy w głowicy. Można bezpiecznie ładować więcej z turbo na seryjnych bebechach. Po przez seryjne zastosowanie Itb dwóch mniejszych turbin (każda zasila po 3 tłoki) jest bardzo elastyczny.
RB25DET 9:1 Compression
RB26DETT 8.5:1 Compression