Strona 1 z 2

Regenerowane HLA-zbawienie dla starych SRek

: 2015-09-26, 12:52
autor: Ad@mus
Pewne jest to, że jeśli silnik jeździ od parunastu lat, to tak samo jak napinacz na rozrządzie. Notabene jest on wymieniany podczas zmiany kpl rozrządu. Na wymianę hydro popychaczy mało kto się decyduje bo to dość droga zabawa.

Najtaniej co udał mi się znaleźć to jakieś zamienniki w IC. Licząc rabaty kolegi Mechanika plus brak marży Detalicznej w IC koszt jednego hydro to 38zl (kpl to 304zl netto)

Biorąc pod uwagę, że to jakiś tam najtańszy zamiennik wolałem ominąć ten temat szerokim łukiem.

Po zlocie wrocławskim silnik nieco głośniej zaczął klepać, szczególnie traumatyczne były poroanne rozruchy, gdzie tarabaniło tak że aż przykro się robiło.

Idąc tropem wszelkiej maści porad i tematów z różnych for podejrzenie padło na napinacz lub łańcuch. Zanabyłem zatem napinacz z drobnym zębem. Zaimplantowałem do silnika i na początku się okłamywałem, że naprawiłem. Banan z twarzy znikł po rannym odpale... można się wkutwić!

Wiec co? Łańcuch, który ma dopiero 22tys przebiegu? No chyba... czapka w dół i badanie... nic nie wychodzi więc to nie to.

Znajomy mechanik z ANPisarek.pl, który ma ponad 35letni staż zdiagnozował Hydro. "Adam, w VW hydro po 200tys sie wymienia bez dwóch zdań, a czasem i po 100tys są kaput"-powiedział.

No tak, moj silnik ma już ponad 250tys, nie licząc remontu to HLA własnie tyle się już napracowały. Odliczyłem zatem złotówki i nie chętnie chciałem kupować te nieszczęsne chinole.

Jednak w tak zwanym międzyczasie, ktoś coś tam mi sprzedał, cenne info, że można je zregenerować. Tak. OEMowe HLA! Zatem Google na tapete i szukam, nikt nigdzie tego nie robi. Żadnej informacji na forach w PL i za Granicami. I wtedy złapałem kontakt i mam już namiar na firmę, która się tego podejmuje. Takie Hydro z powodzeniem są katowane w motorsporcie. Są Oem'owe i nie kosztują tyle ile chinol... Świetnie, musiałem zaryzykować.

Po wymianie HLA jestem już pewien, przekonany i świadomy, że to był dobry ruch. W moim temacie z Nissanem macie opisane moje spostrzeżenia. Polecam taka operację każdemu, komu coś się nie podoba i gdzie głowica hałasuje.

Koszta?
200zł za regenerację 8szt HLA, zrobiłem wszystkie na raz. I nie chciałem się bawić w inne rozwiązanie, bo chyba by mnie strzelił uj za miesiąc jak by się znowu coś rozklepało (ważne żeby wsadzić HLA z p11 lub z lifta)
50zł za regenerację napinacza

Warto!@

viewtopic.php?t=10909&start=480

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1EwGVPVFZxg[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xCNMs7jHgaQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8PbiSG-nxH4[/youtube]

wiem, że niektórzy z was już mnie o to pytali. Co gdzie i jak... jak? Najprędzej :D i się nie martwić o nasze czapki ;)

[ Dodano: 2015-12-15, 18:39 ]
odpalanie przed:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=spuQOCVLLPs[/youtube]
i po wymianie HLA:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=u4x4ZAe7zLo[/youtube]

: 2015-12-16, 07:40
autor: Ryba
Chciałbym, pochwalić się, podziękować oraz nakłonić tych którzy tego nie wierzą - a powinni :)
Zastosowałem patent z regeneracja HLA w silniku znajomego i efekt jest taki jak opisuje ADAMUS w poście powyżej.

LUBIE TO

<okok>

: 2015-12-16, 14:36
autor: GrzyBek80
Heja.
Jest jakis trik przy wymianie, czy postepowac wg manuala Nissana?
Niedlugo sie za to zabieram i troche sie boje przykrecania z powrotem walkow na miejsce... :shock:

: 2015-12-16, 14:44
autor: Ad@mus
HLA dostaniesz gotowe do założenia.
Jak założysz wyałek i mostki to musisz sukcesywnie po kolei dokrecac poszczególne walki tak aby niwelować kantowanie i naprezenia... po prostu musi równo siadac i tyle ;)

uważaj żeby nie ukrecic zrob mostkow bo będziesz miał przerabane

jak poskladasz wszystko do kupy odlacz aparat zapłonowy i krec samym rozrusznikiem az kontrolka ciśnienia oleju zgasnie

podepnij aparata i pal dziada ;)

jak nie robiles tego nigdy to manual na kolankach i klucz dynamo w rasi

: 2015-12-16, 15:56
autor: VE Killer
GrzyBek80 pisze:Heja.
Jest jakis trik przy wymianie, czy postepowac wg manuala Nissana?
Niedlugo sie za to zabieram i troche sie boje przykrecania z powrotem walkow na miejsce... :shock:
wymiane HLA mozna ogarnać w 1,5 -2 godzin przy piwku jesli wiesz jak to zrobić. Jesli tego nigdy nie robiłeś to jest kilka zasadzek które na ciebie czkają i mozesz narobic sobie bigosu. pewnych rzeczy nie ma w manualnu. a przede wszystkim manual nie opisuje wymiany hla w silniku zamontowanym aucie. zastanowił bym się czy nie poswięcic pare złotych i dać to komuś ogarniętemyu w temciew ;)

: 2015-12-17, 08:58
autor: d3mox
Opisz te zasadzki jak możesz :)

: 2015-12-17, 11:41
autor: GrzyBek80
Manual Nissana:
Rozdzial 2B, Podrozdzial 10 (str.91) - Inspekcja HLA w zamontowanym silniku.

Zrobilem moda rozrzadu w dwoch autach, ale walkow nigdy nie rozkrecalem i tez chetnie chcialbym sie dowiedziec na co zwrocic uwage (a czego nie ma w manualu).

Ad@mus podal np. wazna wskazowke:
Ad@mus pisze:jak poskladasz wszystko do kupy odlacz aparat zapłonowy i krec samym rozrusznikiem az kontrolka ciśnienia oleju zgasnie
Thx <spoko>

: 2016-07-12, 11:08
autor: Jastrząb
Pytanie z innej beczki, dało by radę zregenerować napinacz łańcucha rozrządu w sr20ve ??

: 2016-07-12, 11:19
autor: PrzeRuSco
A czymś się różni napinacz od VE od zwykłej SR'ki?

: 2016-07-12, 11:49
autor: Jastrząb
Gęstością i ilością ząbków oraz długością.

: 2016-07-12, 12:08
autor: Ad@mus
w głowicach z VE jakie widziałem były napinacze z grubym zebem, czyli takie jak w p10/p11

Poliftowy ma drobny ząbek, długości są te same, bo po co miał by być dłuższy.
Po co drobne ząbki, po to żeby dokładniej napiąć łańcuszek.

Przykładowo:
gruby Ząb napina o jeden ząbek i ma delikatny luz, gdyby się dało to łańcuch był by idealnie napięty na 1,5 zęba, ale się nie da. W tym przypadku drobnoząbkowy napinacz dopnie luz i jest sysunia.

Obrazek

O ile się nie mylę to GTI-R też miał drobny ząbek.

: 2016-07-12, 12:58
autor: Jastrząb
Ad@mus ooo właśnie tak, zgadza się. Jego zużycie polega na wyrabianiu się czy jak ? Jest jakiś sposób na regenerację.

: 2016-07-12, 13:20
autor: Ad@mus
zużyty nie utrzymuje ciśnienia przez co nie napina jak powinien
Który typ z powyższych masz?

: 2016-07-12, 13:56
autor: Jastrząb
Wierząc internetowym przekazom to sr20ve ma ten z drobnymi ząbkami, wyjmował będę w weekend.

: 2016-07-12, 18:19
autor: nismo46
Gruby ząb

: 2016-07-12, 21:07
autor: Ad@mus
x2

: 2016-07-12, 22:25
autor: foo
Ja tam widziałem gruby. U rz teraz lata drobny bo gruby oddał ;) Można pochwalić.

: 2016-07-13, 06:44
autor: Jastrząb
Nie ma co bawić się w regenerację, nowy niby do gti-r (13070-2J203) jest za 150zl. Ale czy ma drobne ząbki? Na pewno 13070-1N514 ma, bo jest od SR16VE N1.

: 2016-07-13, 11:24
autor: Ad@mus
no właśnie, nowy 150zł, dostaniesz do łapki i się okazuje że gruby, Ten do N1 raczej ma inną cenę skoro podałeś oba numery katalogowe. Jeśli nie ma wątpliwości to bierz nowy i cacane.

Ja kupiłem OEM z polifta i oddałem na remake makeover i mam za 100zl cacany bo nie chciałem kombinować z nowymi za 150zł czy aby miał drobny ząb ;)

By to wszystko było piękne i tanie to na nowych ludzie by latali ;)

: 2016-07-13, 12:04
autor: foo
Ja tam wolałbym oem gruby nowy, niż jakiś makeupowany drobny ;D

: 2016-07-13, 12:37
autor: Ad@mus
? Jakiś ?
może to ten OEM gruby nowy będzie "Jakiś"?

Porównaj oba w silniku i oceń który lepszy :) ja tak zrobiłem i wiem :arrow:

: 2016-07-13, 14:41
autor: foo
Ad@mus, możesz mieć rację, nie zaprzeczam. Jednakże nie zdarzyło mi się by jakaś cześć brand new in box Genuine Nissan Parts była gorsza, niż zużyta i regenerowana ;)

bdw. oemowy gruby wytrzymuje przy oryginalnym przebiegu minimum 342.000km w SR20DE 100NX GTI i klękają panewki. Więcej pewnie też polatał i powiedziałbym ci jakieś konkretne info, ale kontakt z autem mi się urwał. Wymieniając rozrząd raz na te 340.000 lub składając nowy silnik - kupiłbym new GNP i sikiem prostym traktując to co dostępne na rynku i to jaki ma ząb. Owszem, mając wybór w podobnej kasie między nimi, brałbym z drobnym - wiadome.

: 2016-07-13, 20:15
autor: Ad@mus
na chwile obecna malo kto kupuje co 340tys geniue rozrzad i sklada na geniue napinaczu :)

: 2016-07-17, 11:42
autor: VE Killer
Jastrząb pisze:Ad@mus ooo właśnie tak, zgadza się. Jego zużycie polega na wyrabianiu się czy jak ? Jest jakiś sposób na regenerację.
jest

: 2016-09-13, 19:23
autor: Jastrząb
Siemano ponownie, pora na mały off w temacie, odnośnie napinacza przyszło do mnie takie coś
nówka od sr20det do 200sx s14, GTiR-a zakupiłem za 140zł.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2016-09-13, 19:29
autor: VE Killer
dobra cena

: 2016-09-13, 19:30
autor: foo
Widać, drobny.

: 2016-09-13, 19:31
autor: Jastrząb
już poprawione :-> drobny ząb :D ehh te dodawanie fotek

: 2016-09-15, 15:11
autor: Ad@mus
Normalnie w ASO dostałeś? Bo jak ja pytałem to były po grubo powyżej 250zł :arrow:

: 2016-09-15, 15:19
autor: VE Killer
Pewnie z tego samego żródełka co jałańcuch OEM i zębatke brałem ;)