Strona 1 z 1

Obroty biegu jałowego

: 2015-03-29, 19:21
autor: Ad@mus
panowie, coś mi nie pasi...

występuje u mnie falowanie na wolnych obrotach, buja o jakies 50rpm, nawet czasem mam wrażenie ze zaplon wypada ale nie ma powodu (kable, swiece, palec, kopolka etc nowe, PB i LPG to samo)

Tak więc pozostało mi sprawdzic lewe, wylałem puszke plaka na dolot i kolektor, nic nie znalazłem (dolot swego czasu mnie już przetrenował więc tez kilka razy juz sprawdzany był)

tak więc ostatnim czasem pozostała regulacja przepustnicy i krokowca, pierw zrobiłem na oko (przepustnica jak ją kupiłem miała już plombe zerwaną więc nie ma co sie szczypac), ustawiłem liściem jakies 950rpm, do tego podciagnolem krokowcem na 1000rpm i tps na 0,45v-4,3v

zapłon na 3/4 fasoli co odpowiada 19st na strebooo, cofanie i przyspieszanie nic nie wnosi w temat



i teraz kolejna bajka: po ustawieniu wolnych na 1000rpm auto lepiej chodzi, plynniej przyspiesza i zmienia biegi. Cieszyłem się tym faktem do dnia następnego bo pojawiło się mimowolne wznoszenie obrotwo biegu jalowego:
-odpalam ma 1400
-po zagrzaniu 1300
-gdy sie zatrzymam spadaja na 1100
-jak zrobie trase do pracy do na 40km jazdy po zatrzymaniu mam elegancko 1000
-potem znowu totolotek 1200/1300/1100/1000 jak mu sie podoba, czasem strzelenie z pedału gazu pomaga i spadaja na 1000 (linka przesmarowana i nie blokuje)

podejrzenie padło na MAFa, podmieniłem i nic, wiec dalej wyczytałem o czujniku temp cieczy, po odłączeniu obroty spadały ale chyba ze wzgledu na obciążenie wentylatora i pojawiał się na PB stuk. Na odłączonej czy podłączonej lambadzie nie ma różnicy (komp eGT lambda tytanowa)

czekam na kolejne wskazówki, ale temat mnie bardzo nurtuje, moze szukam na około a do ustawienia są luzy? ale skąd one miały by wpływ na wysokosc biegu jalowego, oczywiscie na bujanie tak ale nie na w/w losowanie lotto 1200/1300/1100/1000

: 2015-03-30, 14:46
autor: VE Killer
lewego plakiem nie zlokalizujesz bo to ssa a nie cisnie wiec niee oczekuj ze pojawia sie bomble :P

: 2015-03-30, 15:38
autor: elektryk1409
VE Killer, nie mają pojawić się bomble tylko zmiana prędkości obrotowej z racji wzbogacenia mieszanki plakiem ;)

: 2015-03-30, 18:09
autor: VE Killer
aaa o to chodziło :)))

: 2015-06-30, 11:38
autor: Ad@mus
pany produkcja w temacie dalej trwa :)
i teraz kolejna bajka: po ustawieniu wolnych na 1000rpm auto lepiej chodzi, plynniej przyspiesza i zmienia biegi. Cieszyłem się tym faktem do dnia następnego bo pojawiło się mimowolne wznoszenie obrotwo biegu jalowego:
-odpalam ma 1400
-po zagrzaniu 1300


w tym momencie zatrzymuje auto, gaszę, odpalam od razu i obroty jak powinno być na 1000, jeśli nie wyłączę auta ma te 1400rpm-ów

mimo wszystko czasem śmierdzi benzyną z wydecha, czasem mam wrażenie ze zapłon gubi, no te wkurzające bujanie tzn auto na puszczonym gazie jedzie jakiś kawalek po czym zaczyna się kangurek. To samo na LPG i na PB

dodatkowo jak depne w gaz i schodzi z obrotów to wskazowka mija 1000rpm jakby smierdzialo, wpada na 700rpm i podbija momentalnie na 1000... po odpięciu tps schodzenie z obrotw jest dokładne, rowne i na 1000rpm

to by miało znaczyc ze tps?

: 2016-02-12, 10:48
autor: garygary
Mam tak samo, tys sprawny wyregulowany, świece przewody wszystko nowe, przepływka czysta. Zastanawiam się czy to nie wina zasyfionego kolektora dolotowego

: 2016-02-12, 12:36
autor: Ad@mus
a mnie się uspokoilo po dokręceniu sruby na IACV, miałem ją wykręconą wcześniej na wolnych obrotach 1200. teraz jest zakrecona chyba prawie na maks i 900rpm jak wryte

te jazdy bankowo powoduje plywajacy "krokowiec"

jednak 900rpm dla mnie to za nisko i lekko podciągnalem liściem TB na 1000rpm i jest teraz sysunia-do kolejnego grzebania :D

: 2016-02-12, 17:26
autor: Vendo
Też mam dość dziwny problem.
Silnik słupek z Almery Tino, osprzęt z primery P10 SLX (lowport kanciak). Silnik po odpaleniu wskakuje na około 1200obr, jak przejadę kilka kilometrów to trzyma około 1800-2000 obr na wolnych i baaardzo powoli te obroty maleją wraz z rozgrzewaniem się silnika. Dopiero po długiej pracy (około 30minut) stabilizują się na około 1000-1100 obr/min. Jeśli ustawie książkowe 850obr/min to po odpaleniu na zimnym silnik odpala i zaraz gaśnie, trzeba się wspomagać pedałem gazu - chwile go przytrzymam na wciśniętym lekko gazie i później już chodzi. Zaczynam szukać rozwiązania problemu bo mnie te 2000obr zaczynają irytować. Co ciekawe w lato jest lepiej, wskakuje na niższe obroty typu 1500 i szybciej schodzi na 1000. Jakieś pomysły?

: 2016-02-12, 18:12
autor: majchrzok
może czujnik temperatury świruje skoro latem jest troche lepiej?

: 2016-02-12, 19:07
autor: Ad@mus
Vendo, a w jaki sposob zmniejszasz obroty? przymykasz przepustnice czy zakrecasz IACV?

jesli problem to temat ssania czyli wygrzewania silnika to obadaj 2 sprawy:
-czujnik temperatury i kable do ecu
-zaworek ssania pod kolektorem i jego kabelki do ecu

: 2016-02-13, 00:35
autor: garygary
U mnie już trzyma po dzisiejszym zabiegu 900.
Poprawiłem linkę i jest git. Czasem podbije ok 100 obr w górę

: 2016-02-13, 22:11
autor: Vendo
Ad@mus pisze:Vendo, a w jaki sposob zmniejszasz obroty? przymykasz przepustnice czy zakrecasz IACV?
Wyczytałem w książce, że powinno się robić tak:
-rozgrzać auto
- odłączyć TPS
- ustawić wolne śrubą plastikową na krokowcu (czyli IACV TAK?)
- podłączyć TPS
i tak właśnie robię, a powinienem grzebać przy liściu?
Ja już sam nie wiem jak to powinno być....
Niech mnie ktoś naprowadzi.
Silnik chodzi tak jak powinien, generuje 160KM, ciągnie jak trzeba, tylko z tymi obrotami jakieś jaja...

: 2016-02-13, 22:22
autor: Ad@mus
moze byc ze IACV masz zbite albo kable do niego cos nie hallo
albo zawor ssania na spodzie kolektora popuszcza lub jego kable sa nie hallo

: 2016-04-05, 07:53
autor: Bziuk
Panowie w związku z tym, że auto zaczęło mi płynnie odpalać to zaczynam walke z za wysokimi obrotami na ssaniu. Obroty rzędu 1750-1800 po odpaleniu na zimnym to w moim odczuciu zdecydowanie za duzo. SIlnik SR20VE ustawione obroty na sztywno na liściu, BRAK KROKOWCA. i tu odrazu zadam inne pytanie, bo może mieć to związek w sumie.. Czy ktoś ma jakiś pomysł na zaadaptowanie krokowca? WIem, że można zrobić adapter pod przepustnice z polifta, ale może jest jakiś inny myk który ma ktoś obcykany ?

: 2016-04-05, 08:31
autor: VE Killer
bypas i krokowiec z instalacji gazowej

: 2016-04-05, 13:41
autor: Ad@mus
SSanie też się reguluje-tą śrubą na bulbatorze.