Obroty biegu jałowego
: 2015-03-29, 19:21
panowie, coś mi nie pasi...
występuje u mnie falowanie na wolnych obrotach, buja o jakies 50rpm, nawet czasem mam wrażenie ze zaplon wypada ale nie ma powodu (kable, swiece, palec, kopolka etc nowe, PB i LPG to samo)
Tak więc pozostało mi sprawdzic lewe, wylałem puszke plaka na dolot i kolektor, nic nie znalazłem (dolot swego czasu mnie już przetrenował więc tez kilka razy juz sprawdzany był)
tak więc ostatnim czasem pozostała regulacja przepustnicy i krokowca, pierw zrobiłem na oko (przepustnica jak ją kupiłem miała już plombe zerwaną więc nie ma co sie szczypac), ustawiłem liściem jakies 950rpm, do tego podciagnolem krokowcem na 1000rpm i tps na 0,45v-4,3v
zapłon na 3/4 fasoli co odpowiada 19st na strebooo, cofanie i przyspieszanie nic nie wnosi w temat
i teraz kolejna bajka: po ustawieniu wolnych na 1000rpm auto lepiej chodzi, plynniej przyspiesza i zmienia biegi. Cieszyłem się tym faktem do dnia następnego bo pojawiło się mimowolne wznoszenie obrotwo biegu jalowego:
-odpalam ma 1400
-po zagrzaniu 1300
-gdy sie zatrzymam spadaja na 1100
-jak zrobie trase do pracy do na 40km jazdy po zatrzymaniu mam elegancko 1000
-potem znowu totolotek 1200/1300/1100/1000 jak mu sie podoba, czasem strzelenie z pedału gazu pomaga i spadaja na 1000 (linka przesmarowana i nie blokuje)
podejrzenie padło na MAFa, podmieniłem i nic, wiec dalej wyczytałem o czujniku temp cieczy, po odłączeniu obroty spadały ale chyba ze wzgledu na obciążenie wentylatora i pojawiał się na PB stuk. Na odłączonej czy podłączonej lambadzie nie ma różnicy (komp eGT lambda tytanowa)
czekam na kolejne wskazówki, ale temat mnie bardzo nurtuje, moze szukam na około a do ustawienia są luzy? ale skąd one miały by wpływ na wysokosc biegu jalowego, oczywiscie na bujanie tak ale nie na w/w losowanie lotto 1200/1300/1100/1000
występuje u mnie falowanie na wolnych obrotach, buja o jakies 50rpm, nawet czasem mam wrażenie ze zaplon wypada ale nie ma powodu (kable, swiece, palec, kopolka etc nowe, PB i LPG to samo)
Tak więc pozostało mi sprawdzic lewe, wylałem puszke plaka na dolot i kolektor, nic nie znalazłem (dolot swego czasu mnie już przetrenował więc tez kilka razy juz sprawdzany był)
tak więc ostatnim czasem pozostała regulacja przepustnicy i krokowca, pierw zrobiłem na oko (przepustnica jak ją kupiłem miała już plombe zerwaną więc nie ma co sie szczypac), ustawiłem liściem jakies 950rpm, do tego podciagnolem krokowcem na 1000rpm i tps na 0,45v-4,3v
zapłon na 3/4 fasoli co odpowiada 19st na strebooo, cofanie i przyspieszanie nic nie wnosi w temat
i teraz kolejna bajka: po ustawieniu wolnych na 1000rpm auto lepiej chodzi, plynniej przyspiesza i zmienia biegi. Cieszyłem się tym faktem do dnia następnego bo pojawiło się mimowolne wznoszenie obrotwo biegu jalowego:
-odpalam ma 1400
-po zagrzaniu 1300
-gdy sie zatrzymam spadaja na 1100
-jak zrobie trase do pracy do na 40km jazdy po zatrzymaniu mam elegancko 1000
-potem znowu totolotek 1200/1300/1100/1000 jak mu sie podoba, czasem strzelenie z pedału gazu pomaga i spadaja na 1000 (linka przesmarowana i nie blokuje)
podejrzenie padło na MAFa, podmieniłem i nic, wiec dalej wyczytałem o czujniku temp cieczy, po odłączeniu obroty spadały ale chyba ze wzgledu na obciążenie wentylatora i pojawiał się na PB stuk. Na odłączonej czy podłączonej lambadzie nie ma różnicy (komp eGT lambda tytanowa)
czekam na kolejne wskazówki, ale temat mnie bardzo nurtuje, moze szukam na około a do ustawienia są luzy? ale skąd one miały by wpływ na wysokosc biegu jalowego, oczywiscie na bujanie tak ale nie na w/w losowanie lotto 1200/1300/1100/1000