Strona 1 z 2
Jakie sa róznice między wałkiem z 11GT a p11.144?
: 2010-03-18, 21:27
autor: lukasgt
mam za grosze od kolegi BARYŁY wałek ssący z p11.144 sr20 --chce go zarzucić do primy [bo silnik mam sr20deh] ale nie wiem jakie róznice sa między wałkiem ssącym właśnie z p11.144 a wałkiem GT??
coobcio ty to chyba mierzyłeś?
jest duża róznica w stosunku do seryjnych wałków z wersji 130km?
: 2010-03-18, 22:04
autor: bombel
lukasgt pisze:jakie róznice sa między wałkiem ssącym właśnie z p11.144 a wałkiem GT??
coobcio ty to chyba mierzyłeś?
W mojej Primie żadna. Okazało się, że są takie same
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Wg manuala jest 1 mm niższy w P11.144
: 2010-03-19, 09:33
autor: Coobcio
hehe gdyby był o 1mm niższy to by był o 0,6mm niższy jak wałek ze 130 SR20DEH
![:P](./images/smilies/razz.png)
Więc gdzie tu logika
Ps.
Wałki w P11 GT/Almerze GTi oraz w Primerze P11.144 na rynek europejski (poza niemieckim) są identyczne ![!! !!](./images/smilies/wykrzyknik.gif)
: 2010-03-20, 21:23
autor: lukasgt
swietnie-juz zamówiłem z p11.144-zawsze to jakiś postęp
: 2010-03-21, 17:24
autor: Hiszpan 207
na rynek niemiecki p11.144 byly inne wałki ssące niż reszta Europy?
: 2010-03-21, 17:29
autor: bombel
Hiszpan 207 pisze:na rynek niemiecki p11.144
P11 miały inne wałki. Jeszcze niższe jak seryjne 2,0
: 2010-05-03, 23:32
autor: eszi
Wymiana wałków ze 130- konnego SR20 na te z GT nie warta zachodu, bez przesunięcia odcinki:
Cytat COOBCIA: Co do wałka z GT to z wielu moich testów na hamowni wychodzi że dół do 4500obr.min będziesz mieć lepszy na wałku ze 130 ponadto od 4500 do 5300-5400obr.min bez zmian w stosunku do GT, dopiero korzyści z jego stosowania występują od 5500obr.min gdzie normalna 130 zdycha a GT ciągnie prawie do końca.
: 2010-05-04, 15:34
autor: Coobcio
bez przesuwania odcinki też warto i tak moc maks wychodzi przy ok 6300-6400obr.min...
I w tym zakresie obrotów największe są przyrosty mocy.
By w pełni wykorzystawć wałek z GT najlepiej odrazu przy wymianie strzelić moda rozrządu, wóczas do 2000 obr.min mamy to samo co na Seri 130KM a dalej w całym zakresie jest już lepiej
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
: 2010-05-05, 12:50
autor: lukasgt
potwierdzam-ja nie bardzo narzekam na elastycznośc -od 2000obr ju zidzie świetnie,ale bez moda rozrządu montaz wałka GT nie ma większego sensu
: 2010-05-15, 14:41
autor: bodek
Jasne, że warto zmieniać. Poprawa ciągu na górze i ten sam ciąg z dołu. Wałki z GT są bardzo uniwersalne. Wyda zrobić z nich 170KM i wyda też z nich zrobić 200Nm.
: 2010-05-18, 12:33
autor: koziro
a może fachowcy się wypowiedzą w temacie jak z regulacją luzów zaworowych gdy zmieniamy wałek w sr20de z p11 na ten z p11 GT ?podobno tam jest hydraulika czy się mylę?
: 2010-05-18, 21:02
autor: lukasgt
sam sobie odpowiedziałeś-jak jest hydraulika to się nie reguluje luzów
: 2010-05-19, 22:01
autor: bodek
Jest hydraulika ale teoretycznie powinno się ustawić luzy na podkładkach. Mówię teoretycznie bo praktycznie nikt tego nie ustawia przy zmianie wałków, zwłaszcza w roller rocker gdzie krzywki się nie wycierają.
: 2010-06-01, 07:19
autor: Kondziu_L
Hiszpan 207 pisze:na rynek niemiecki p11.144 byly inne wałki ssące niż reszta Europy?
Czym te wałki się różnią?? Moja Prima jest właśnie z rynku niemieckiego. Chciałem strzelić sobie moda rozrządu ale może lepiej najpierw wałek z GT załatwić?? Co myślicie??
: 2010-06-01, 09:01
autor: lukasgt
jeśli masz p11.144 to masz praktycznie taki sam jak w p11gt wałeczek-więc wymiana bez sensu-ale moda rozrządu zrób koniecznie-moment rośnie bardzo wydatnie w całym zakresie
: 2010-06-01, 14:44
autor: bombel
Kondziu_L pisze:Czym te wałki się różnią?? Moja Prima jest właśnie z rynku niemieckiego.
Bzdura. P11.144 nie wychodziły w wersji "niemieckiej"
: 2010-06-01, 21:27
autor: bodek
Przestawienie rozrządu to bardzo odczuwalny mod. Praktycznie nie ma znaczenia czy wałek z GT czy zwykły. 100% satysfakcji.
: 2010-06-02, 08:42
autor: Coobcio
Lukasu nie praktycznie a w 100% wałki w P11.144 oraz w Almerze GTi/ Primerze P11 GT są identyczne - już to potwierdzałem przy robieniu moda rozrządu mojego autorstwa w Bombla primerze - wszystko było suwmiarką mierzone i porównywane do wałka z P11 GT
[ Dodano: 2010-06-02, 09:45 ]
A Nie wiem czy pisałem wcześniej z Ciekawostek to na rynku japońskim były odmiany SR20DEH w wersji ECO, pracowały nawet przy gazie wciśniętym do podłogi na stechoiomerycznej mieszance tzn. Lambda =1 były okastrowane z wałka ssącego GT oraz miały wklęsłe tłoki i stopień sprężania 9,5:1, dysponowały mocą 115KM i cechowały się szaro grafitową pokrywą zaworową...
: 2010-09-28, 09:01
autor: koziro
ta primera 115 konna występowała tylko na rynku japońskim?
: 2010-09-28, 10:33
autor: Jarzyn
Coobcio pisze:pracowały nawet przy gazie wciśniętym do podłogi na stechoiomerycznej mieszance tzn. Lambda =1
Closed loop w całym zakresie obrotów?!
: 2010-09-30, 11:10
autor: koziro
jaka jest wysokość krzywki w ssącym z P11GT ?ma ktoś może w ręku
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
: 2011-08-09, 18:47
autor: Boro1989
witam, jestem na etapie wymiany wałka pod ssący mam silnik SR20De a chce wsadzic wałek od P11 GT ale właśnie jest problem, okazało się że jst wyższy o około 1cm od seryjnego i strasznie ociera o zawory
![:/](./images/smilies/kwasny.gif)
czy to normalne? co może byc nie tak? dodam że moja primerka ma przejechane raptem 140tys udokumentowane...
: 2011-08-09, 19:05
autor: bombel
Boro1989 jesteś pewien ze to wałek od GT? Róznice w wysokości są góra 5 mm
: 2011-08-09, 19:08
autor: Ryba
1 cm
![:?:](./images/smilies/icon_question.gif)
OMG... to nie możliwe... Jakaś lipa z wałkiem zmierz krzywki i sprawdź z manualnem od P11 tam w opisie technicznym jest wszystko napisane.
: 2011-08-09, 19:12
autor: Boro1989
lukasgt sprzedając mi go zarzekał się że to wałek pod ssący od GT... i tak mi mechanik zmierzył...
: 2011-08-09, 19:53
autor: bombel
on mial z almery wiec powinien byc ok
: 2011-08-09, 22:23
autor: Boro1989
mi napisał że sprzedaje od P11 GT nie wiem co jest zgrane , może mechanik coś źle ogarnął? pod koniec tygodnia będzie ciąg dalszy walki z wałkiem, ale już z osobą która zna się na nissanach
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
dam znac co wyszło, a myślałem że już dzisiaj wleci kolektorek od sunniego i wałek
![:(( :((](./images/smilies/smutny_2.gif)
a i kolektor trzeba przerabiac a wałek to jedna wielka nie wiadoma...
: 2011-10-06, 19:10
autor: Seba WWA
trochę odgrzeje temat odnośnie wałka od GT
tak czytałem odnośnie wersji niemieckie P11 SR20DE 130 w serii
ja mam wałki z GT czyli rozumiem że bez przesuwania odcinki dało to nie wiele
czyli po przesunięciu odcinki przyrost mocy będzie bardziej odczuwalny porównując z tym co jest w chwili obecnej ?
: 2011-10-06, 19:34
autor: Ryba
Przesunięcie odcinki nic Ci nie da w odczuciach jeśli nie masz uwolnionego wydechu.
: 2011-10-06, 20:11
autor: Seba WWA
Ryba pisze:Przesunięcie odcinki nic Ci nie da w odczuciach jeśli nie masz uwolnionego wydechu.
czy przez uwolniony wydech rozumiesz brak kata, bo jak tak, to wydech jest uwolniony i zakończony seryjnym wydechem, a raczej tym co z niego zostało
ogólnie mówiąc kolektor jest z GTi i cała rura taka mała rzeźba