Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Jakie sa róznice między wałkiem z 11GT a p11.144?

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Jakie sa róznice między wałkiem z 11GT a p11.144?

Post autor: lukasgt » 2010-03-18, 21:27

mam za grosze od kolegi BARYŁY wałek ssący z p11.144 sr20 --chce go zarzucić do primy [bo silnik mam sr20deh] ale nie wiem jakie róznice sa między wałkiem ssącym właśnie z p11.144 a wałkiem GT??
coobcio ty to chyba mierzyłeś?

jest duża róznica w stosunku do seryjnych wałków z wersji 130km?
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-18, 22:04

lukasgt pisze:jakie róznice sa między wałkiem ssącym właśnie z p11.144 a wałkiem GT??
coobcio ty to chyba mierzyłeś?
W mojej Primie żadna. Okazało się, że są takie same :) Wg manuala jest 1 mm niższy w P11.144

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-19, 09:33

hehe gdyby był o 1mm niższy to by był o 0,6mm niższy jak wałek ze 130 SR20DEH :P
Więc gdzie tu logika ??

Ps. Wałki w P11 GT/Almerze GTi oraz w Primerze P11.144 na rynek europejski (poza niemieckim) są identyczne !!
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-03-20, 21:23

swietnie-juz zamówiłem z p11.144-zawsze to jakiś postęp
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-03-21, 17:24

na rynek niemiecki p11.144 byly inne wałki ssące niż reszta Europy?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-21, 17:29

Hiszpan 207 pisze:na rynek niemiecki p11.144
P11 miały inne wałki. Jeszcze niższe jak seryjne 2,0

eszi
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-21, 16:44
Lokalizacja: Konstancin City

Post autor: eszi » 2010-05-03, 23:32

Wymiana wałków ze 130- konnego SR20 na te z GT nie warta zachodu, bez przesunięcia odcinki:
Cytat COOBCIA: Co do wałka z GT to z wielu moich testów na hamowni wychodzi że dół do 4500obr.min będziesz mieć lepszy na wałku ze 130 ponadto od 4500 do 5300-5400obr.min bez zmian w stosunku do GT, dopiero korzyści z jego stosowania występują od 5500obr.min gdzie normalna 130 zdycha a GT ciągnie prawie do końca.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-05-04, 15:34

bez przesuwania odcinki też warto i tak moc maks wychodzi przy ok 6300-6400obr.min...
I w tym zakresie obrotów największe są przyrosty mocy.

By w pełni wykorzystawć wałek z GT najlepiej odrazu przy wymianie strzelić moda rozrządu, wóczas do 2000 obr.min mamy to samo co na Seri 130KM a dalej w całym zakresie jest już lepiej :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-05-05, 12:50

potwierdzam-ja nie bardzo narzekam na elastycznośc -od 2000obr ju zidzie świetnie,ale bez moda rozrządu montaz wałka GT nie ma większego sensu
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-15, 14:41

Jasne, że warto zmieniać. Poprawa ciągu na górze i ten sam ciąg z dołu. Wałki z GT są bardzo uniwersalne. Wyda zrobić z nich 170KM i wyda też z nich zrobić 200Nm.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-05-18, 12:33

a może fachowcy się wypowiedzą w temacie jak z regulacją luzów zaworowych gdy zmieniamy wałek w sr20de z p11 na ten z p11 GT ?podobno tam jest hydraulika czy się mylę?
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-05-18, 21:02

sam sobie odpowiedziałeś-jak jest hydraulika to się nie reguluje luzów
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-19, 22:01

Jest hydraulika ale teoretycznie powinno się ustawić luzy na podkładkach. Mówię teoretycznie bo praktycznie nikt tego nie ustawia przy zmianie wałków, zwłaszcza w roller rocker gdzie krzywki się nie wycierają.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Kondziu_L
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2010-02-24, 10:28
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kondziu_L » 2010-06-01, 07:19

Hiszpan 207 pisze:na rynek niemiecki p11.144 byly inne wałki ssące niż reszta Europy?
Czym te wałki się różnią?? Moja Prima jest właśnie z rynku niemieckiego. Chciałem strzelić sobie moda rozrządu ale może lepiej najpierw wałek z GT załatwić?? Co myślicie??

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-06-01, 09:01

jeśli masz p11.144 to masz praktycznie taki sam jak w p11gt wałeczek-więc wymiana bez sensu-ale moda rozrządu zrób koniecznie-moment rośnie bardzo wydatnie w całym zakresie
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-06-01, 14:44

Kondziu_L pisze:Czym te wałki się różnią?? Moja Prima jest właśnie z rynku niemieckiego.
Bzdura. P11.144 nie wychodziły w wersji "niemieckiej"

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-01, 21:27

Przestawienie rozrządu to bardzo odczuwalny mod. Praktycznie nie ma znaczenia czy wałek z GT czy zwykły. 100% satysfakcji.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-02, 08:42

Lukasu nie praktycznie a w 100% wałki w P11.144 oraz w Almerze GTi/ Primerze P11 GT są identyczne - już to potwierdzałem przy robieniu moda rozrządu mojego autorstwa w Bombla primerze - wszystko było suwmiarką mierzone i porównywane do wałka z P11 GT :)

[ Dodano: 2010-06-02, 09:45 ]
A Nie wiem czy pisałem wcześniej z Ciekawostek to na rynku japońskim były odmiany SR20DEH w wersji ECO, pracowały nawet przy gazie wciśniętym do podłogi na stechoiomerycznej mieszance tzn. Lambda =1 były okastrowane z wałka ssącego GT oraz miały wklęsłe tłoki i stopień sprężania 9,5:1, dysponowały mocą 115KM i cechowały się szaro grafitową pokrywą zaworową...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-09-28, 09:01

ta primera 115 konna występowała tylko na rynku japońskim?
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-09-28, 10:33

Coobcio pisze:pracowały nawet przy gazie wciśniętym do podłogi na stechoiomerycznej mieszance tzn. Lambda =1
Closed loop w całym zakresie obrotów?!

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-09-30, 11:10

jaka jest wysokość krzywki w ssącym z P11GT ?ma ktoś może w ręku ??
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2011-08-09, 18:47

witam, jestem na etapie wymiany wałka pod ssący mam silnik SR20De a chce wsadzic wałek od P11 GT ale właśnie jest problem, okazało się że jst wyższy o około 1cm od seryjnego i strasznie ociera o zawory :/ czy to normalne? co może byc nie tak? dodam że moja primerka ma przejechane raptem 140tys udokumentowane...
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-08-09, 19:05

Boro1989 jesteś pewien ze to wałek od GT? Róznice w wysokości są góra 5 mm

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-08-09, 19:08

1 cm :!: :?: OMG... to nie możliwe... Jakaś lipa z wałkiem zmierz krzywki i sprawdź z manualnem od P11 tam w opisie technicznym jest wszystko napisane.

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2011-08-09, 19:12

lukasgt sprzedając mi go zarzekał się że to wałek pod ssący od GT... i tak mi mechanik zmierzył...
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-08-09, 19:53

on mial z almery wiec powinien byc ok

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2011-08-09, 22:23

mi napisał że sprzedaje od P11 GT nie wiem co jest zgrane , może mechanik coś źle ogarnął? pod koniec tygodnia będzie ciąg dalszy walki z wałkiem, ale już z osobą która zna się na nissanach :) dam znac co wyszło, a myślałem że już dzisiaj wleci kolektorek od sunniego i wałek :(( a i kolektor trzeba przerabiac a wałek to jedna wielka nie wiadoma...
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Seba WWA
fanatyk nissana
Posty: 1323
Rejestracja: 2011-06-19, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Seba WWA » 2011-10-06, 19:10

trochę odgrzeje temat odnośnie wałka od GT
tak czytałem odnośnie wersji niemieckie P11 SR20DE 130 w serii
ja mam wałki z GT czyli rozumiem że bez przesuwania odcinki dało to nie wiele
czyli po przesunięciu odcinki przyrost mocy będzie bardziej odczuwalny porównując z tym co jest w chwili obecnej ?

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-10-06, 19:34

Przesunięcie odcinki nic Ci nie da w odczuciach jeśli nie masz uwolnionego wydechu.

Awatar użytkownika
Seba WWA
fanatyk nissana
Posty: 1323
Rejestracja: 2011-06-19, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Seba WWA » 2011-10-06, 20:11

Ryba pisze:Przesunięcie odcinki nic Ci nie da w odczuciach jeśli nie masz uwolnionego wydechu.
czy przez uwolniony wydech rozumiesz brak kata, bo jak tak, to wydech jest uwolniony i zakończony seryjnym wydechem, a raczej tym co z niego zostało
ogólnie mówiąc kolektor jest z GTi i cała rura taka mała rzeźba
Ostatnio zmieniony 2011-10-06, 20:34 przez Seba WWA, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”