Strona 1 z 2

Sprzęgło do SR20 moce 200KM+

: 2010-03-14, 11:35
autor: bombel
Co możecie polecić do auta po turbo lub VE w zakresie mocy 200-300 KM

Jakie różnice między spiekiem a organicznym??

: 2010-03-14, 21:56
autor: Ryba

: 2010-03-14, 22:58
autor: Coobcio
W polsce dostępny AISIN z seri NG z 12 żebrowym słoneczkiem znosi do ok 350-370Nm...

W zalerzności od modów przy tych Nm możesz mieć od 200 do 400KM...

PS. VE ma nie wiele Nm więc doskonale poradzi sobie seryjne sprzęgło...

: 2010-03-14, 23:32
autor: bombel
Coobcio, a te co Ryba wrzucił podoła do 300 KM??

: 2010-03-15, 07:38
autor: Coobcio
miałem to w S14 - bez nadziejnie miękki docisk i jedynie mocniejsza tarcza tzn podwujne nity, nie polecam, seria ma lepszy docisk i więcej momentu przeniesie...

: 2010-03-15, 10:42
autor: Ryba
Dobrze ze napisałeś :) nie miałem pojęcia ze jest taka lipa z tym sprzęgłem;/

Czy może wiesz jaka cena jest za tego Asina z tej serii ?

: 2010-03-15, 22:21
autor: NadiR
No a Exedy Stage 1 nie podoła? albo i 2.

: 2010-03-15, 22:27
autor: p'xxl
Bombel uderz może z tematem do Katoda z driftteamu. Zna się na rzeczy i pewnie w S14 przetestował kilka opcji. Może nawet będzie potrafił Ci pomóc w zakupie.

: 2010-03-15, 22:46
autor: NadiR
p'xxl pisze:Bombel uderz może z tematem do Katoda z driftteamu. Zna się na rzeczy i pewnie w S14 przetestował kilka opcji. Może nawet będzie potrafił Ci pomóc w zakupie.
włala :)

: 2010-03-16, 00:20
autor: Coobcio
Ja u siebie w SX na poczatku mialem XTD stage I potem przesiadlem się na EXEDY Stage I no różnica prze kosmiczna... na pierwszy rzut oka widać że XTD ma podwują spręzynę od docisku a EXEDY potrujną, pod pedałem to czuć chodzi wyraźnie ciężej ale jak na III biegu kopnę w sprzęgło trzymając pedał w podlodze to bez problemu zrywa trakcję na oponach 255/40R18 :D

: 2010-03-16, 08:44
autor: NadiR
No to się nie pomyliłem co do EX Stage 1 ;)

: 2010-03-18, 21:21
autor: lukasgt
niebawem i ja zanabędę jakieś mocnioejsze EXEDY

ps bombel zadał pytanie odnośnie ORGANICZNEGO sprzęgła wiec czym ono sieróżni od SPIEKA??

: 2010-03-19, 09:32
autor: Coobcio
organiczne to tradycyjne, normalna okładzina...

A Spiek, ma podobny skład do sportowych klocków hamulcowych tzn. "metalowych"... spiek ma małą powierzchnię przylegania i montuje się go na tarczy w kostkach przez co jest o wiele większy nacisk punktowy i większa jego skuteczność.

Wadą jego jest że szybko się zużywa i niszczy powierzchnię koła zamachowego i docisku w tempie ok. 20 razy szybszym niż tradycyjna okładzina Organiczna...

Ponadto nie płynnie przekazuje moc w niskim zakresie obrotów silnika przez co skutecznie męczy poduszki silnikowe :D

Kolejna wada to że z powodu braku uślizgu przy agresywnej jeździe skutecznie niszczy skrzynie biegów, przykładowo Sasbowska skrzynia biegów z modelu 9000 AERO na organicznym mocnym sprzęgle SPEC jest w stanie wytrzymać bezawaryjnie przenieść blisko 700Nm natomiast po zastosowaniu popularnego sprzęgła np. od radzika rozrywa ją przy niespełna 500Nm - konkretnie chodzi i o przypadek Marcina...

Za to Spiek jest w stanie przenieść o wiele więcej Nm niż organiczna tarcza...

: 2010-03-19, 13:44
autor: NadiR
Ktoś pamiętam, w N16 Turbo miał ceramiczne sprzęgło?


Login Spooty, z Lublina bodajże.

: 2010-03-20, 02:20
autor: Coobcio
Ja miałem w Primerze P10 z uturbionym SR20De, xTomek mają też w primerze P10 2.0 SR20VE... Sporo tego jeździ...

Ps. Spooty z warszawy też miał ceramiczną tarczę :D - hehe sam mu ją montowałem w lublinie przy Swapie tego silnika...

: 2011-01-27, 11:34
autor: Filipo
Panowie potrzebuję jakiś namiar gdzie mogę kupić sprzęgło Aisina wzmacniane do sunny sr20de. Dzieki z góry

: 2011-01-27, 13:13
autor: bonzo
Filipo, w Poznaniu Intercars, Interteam, Japamoto

: 2011-01-27, 13:52
autor: Filipo
bonzo dzwoniłem, nie wiedzą o co mi kaman.potrzebuję coś mocnego, tak jak pisałeś wyżej aisin ng albo exedy stage 1.coś organicznego wzmacnianego, nie spiek. Dzieki za pomoc.

: 2011-01-27, 14:44
autor: Ryba
stage 1 exedy to juz spiek...

oem exedy to tarcza organiczna są dostepne dwa rodzaje 4 i 6 sprężynowe. Ilość sprężyn nie robi różnicy co do przekazywanej mocy na koła. Jest to samo o tyle że 6 sprężynowy jest lepszy w ruchu ulicznym i lepiej eliminuje drgania z związane z przejściem miedzy biegami...

: 2011-01-27, 23:49
autor: Coobcio
Stage 1 to jest organic z wzmocnionym dociskiem
Stage 2 to już spiek 3 łopatkowy + wzmocniony docisk
Stage 3 to już wielotarczowe...

Także jest zwykłe EXEDy żadne tuningowe ale i tak jest bardzo dobre i dużo przeniesie.

: 2011-01-28, 14:36
autor: Ryba
hmmm to coś kurcze chyba moja wiedza była błędna.. sugerowałem się tą stroną:

http://www.exedy.pl/NISSAN-k4200-0-3-default.html

: 2011-01-29, 01:38
autor: Jarzyn
Ryba pisze:hmmm to coś kurcze chyba moja wiedza była błędna.. sugerowałem się tą stroną:

http://www.exedy.pl/NISSAN-k4200-0-3-default.html
No i tam jest gitara wszystko, klikasz z boku "sprzęgła sportowe Stage 1" i jest:

"EXEDY - Zestaw sprzęgła organicznego Normal Series do NISSAN Pulsar SR20DET - NK01H472"

:)

: 2011-02-04, 20:03
autor: Marcinek
http://www.exedy.pl/EXEDY_Zestaw_sprzeg ... 2-454.html

to sprzęgło podejdzie nissana 100nx z silnikiem z primery p10?
I żeby wytrzymało moce 250-300KM

: 2011-02-04, 20:06
autor: Limon
Ale po co Ci sprzęgło stg 1 do zwykłego silnika ?

: 2011-02-04, 22:05
autor: Marcinek
chciałem przygotować samochód do większej dawki mocy..a jakie proponowałbyś mi sprzęgło do silnika sr20de z turbo?(kwiecień-maj prawdopodobnie wpada VE samo albo z z utrbiną)..sory ale jestem zielony w temacie

: 2011-02-04, 22:56
autor: Limon
No jeśli turbo to trzeba brać takiegos stage, jeśli ve to coobcio lata swoim sunnym na zwykłym asin-ie czy jakos tak to sie zwie ;-) Zależy wszystko od tego jaki masz budźet, ja tam najpierw bym kupił silnik potem martwił sie o sprzęgło itp ;-)

: 2011-02-05, 11:23
autor: Marcinek
teoretycznie to już silnik zamówiony tylko nie wiem dokładnie kiedy będę mógł kase ruszyć na Ve :p czyli ten stage 1 do pulsara powinien podpasować? pzdr ;)

: 2011-02-05, 19:06
autor: podj
Marcinek pisze:http://www.exedy.pl/EXEDY_Zestaw_sprzeg ... 2-454.html

to sprzęgło podejdzie nissana 100nx z silnikiem z primery p10?
I żeby wytrzymało moce 250-300KM
To sprzęgło raczej nie podejdzie,GTI-R ma inne koło zamachowe i co za tym idzie ma inne sprzęgło.

Z exedy podejdzie to sprzęgło :exedy stage II ale to już spiek.

Ps. Możesz nabyć tylko docisk i tarczę łożysko pasuje te co masz.

: 2011-02-05, 20:31
autor: Limon
Marcinek pisze:teoretycznie to już silnik zamówiony tylko nie wiem dokładnie kiedy będę mógł kase ruszyć na Ve :p czyli ten stage 1 do pulsara powinien podpasować? pzdr ;)
Sory że sie dopytuje ale gdzie zamówiony ? xD

: 2011-02-05, 23:29
autor: Szalony
To ja może z małą ciekawostką wyskoczę .... wyczytałem, iż sprzęgło w W GTiR jest takie same jak w Maximie 8-)