Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Różnice między DEH a DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Różnice między DEH a DE

Post autor: zuh » 2014-10-31, 21:31

Krąży/krążył taki mit, że po wsadzeniu do DE wałków z DEHa lub z DE primery po lifcie mamy DEHa. Ale jak wiemy różnic jest więcej. Coś słyszałem, że tłoki i wał są inne. ostatnio w temacie o DE i VE adam_N14 napisał, że ślizg rozrządu jest inny w DEH i DE.
Podajcie, proszę jeszcze inne różnice między tymi trzema silnikami.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-31, 22:57

Oczywiście mówimy o lowporcie.

1.rolki zamiast ślizgów na ygrekach (P11GT i lift)
2.ostrzejsze wałki (P11GT i lift)
3.Wał z 4-ma przeciwwagami
4.Płaskie tłoki na pierścienie 1,5 - 1,5 - 3.0
5.Rozrząd nie wiem, bo w katalogu jest ten sam dla wszystkich SR nie wliczając VE
6.Inny aparat zapłonowy
7.Najkrótszy kolektor ssący, duża rura z kolektora i przepływka bez zwężki

Tyle mi na razie do głowy wpadło
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-01, 08:10

- Inny kolektor wydechowy
- inne hydro regulatory
- w P11.144 ślizgi łańcucha pokryte są innego koloru bardziej wytrzymałym tworzywem
HLA, ślizg łańcucha, napinacz rozrządu są inne w silniku RR ale katalogi nie podają różnic ponieważ jest to rozwinięcie DE i są w pełni kompatybilne ze starszymi silnikami dlatego nissan po prostu ma w ofercie tylko tego nowszego typu (poza napinaczem ten można kupić z drobnymi i grubymi ząbkami ).

zuh mógłbyś jeszcze doprecyzować czy chodzi Ci o DE 130km zP11 czy DE LowPort zP10
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-01, 09:35

Początkowo chodziło mi o DE z P11 130km.
Ale myślę że fajnie byłoby napisać różnice między o różnica między DEH z primery, DEH z sunnego (o ile się czymś różniły), DE z P11, DE LP z P10, i ten z P11.144. Fajny temat by powstał.

[ Dodano: 2014-11-01, 09:38 ]
Aha i ten nieszczęsny i tajemniczy SR20DEL 115km z P11. Co się w nim kryje że ma ograniczoną moc?

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-01, 09:48

Tylko troszkę pomieszałeś... te siniki

w sunnym nie było DEH.. jedynie DE i to w high porcie... w p10gt był DE high i lowport

z tego co mi wiadomo to DEH pojawiły się dopiero w p11 i n15 i chyba najłatwiej te silniki odróznic po Y bo DEH ma rolki.

co się tyczy pierścieni to Arias napisał grubości 1.5/1.5/3.0 to jest zestaw pierścieni DE
1.2/1.2/2,5 to grubości pierścienia w DEH

tłoki w DE i DEH sa płaskie zaś DEL to jeśli dobrze myslę wersja na monowtrysku z tłowkiem lekkowklesłym
XXX

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-11-01, 10:03

VE Killer SR20Di był tylko do 1993 r. w P10 na monowtrysku. Potem już tylko wielopunkt. Co do DEL, to podejrzewam, że kompem zdławione były, ale nikt niegdy tego n ie sprawdził

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-01, 10:12

ok to tak jeszcze w formie doprecyzowania a wersja na Gażniku w p10 to jakie ma oznaczenie De??
XXX

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-11-01, 10:14

VE Killer, nie było SR20 w gaźniku. 1,6 na gaźniku to GA16DS

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-11-01, 10:36

bombel ale herezje głosisz jak nie był sr20 na gaźniku
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-01, 11:49

VE Killer pisze:Tylko troszkę pomieszałeś... te siniki

w sunnym nie było DEH.. jedynie DE i to w high porcie... w p10gt był DE high i lowport
Racja, rozpędziłem się. W sunnych był DE
VE Killer pisze:z tego co mi wiadomo to DEH pojawiły się dopiero w p11 i n15 i chyba najłatwiej te silniki odróznic po Y bo DEH ma rolki.
DE i DEL z P11 też mają rolki.
VE Killer pisze:tłoki w DE i DEH sa płaskie zaś DEL to jeśli dobrze myslę wersja na monowtrysku z tłowkiem lekkowklesłym
Na monowtrysku i z wklęsłymi tłokami to Di.
W P11 były DEL 115km na wielopunkcie. Na rynek niemiecki gdyż tam się płaci od mocy silnika.
Podobno w jakiś krajach na taksówki też one szły.
bombel pisze: Co do DEL, to podejrzewam, że kompem zdławione były, ale nikt niegdy tego n ie sprawdził
Z różnic o których wiem to DEL w stosunku do SRa z P11.144 ma mniejszą średnice rur w wydechu.
Pewnie są jeszcze jakieś różnice ale tego nie wiem. Całkiem możliwe, że kompem zdławione były.
VE Killer pisze:ok to tak jeszcze w formie doprecyzowania a wersja na Gażniku w p10 to jakie ma oznaczenie De??
De były na wielopunkcje ale te słabsze chyba 130km
DE to wiadomo na wielopunkcie ale 150 albo 143 km
i one były w P10 sunnych i 100nx

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-01, 12:01

Było SR20Di ale to był wtrysk jednopunktowy o gaźniku nie słyszałem.
DEH to oznaczenie silnika P11GT 150km ale konstrukcyjnie jest to DE roller rocker jak cała rodzina tych silników cazy to 130, 115, czy 140 km różnice między nimi to głównie wałki kolektory i sterownik natomiast bloki, tłoki wał i cały dół już był identyczny. W starszych SR'ach słabsze wersje miały lekko wklęsłe tłoki i chyba słabsze pompy oleju ale tego pewien nie jestem.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-11-01, 12:17

bonzo pisze:bombel ale herezje głosisz jak nie był sr20 na gaźniku
Pokaż. Di na jednopunkcie i to tylko 1991-1993. Wcześniej nie było SR20

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-01, 13:41

sr20di:
-moc 115ps
-jednopunktowy wtrysk paliwa
-wklęsłe tłoki
-sterownik silnika
-głowica jak w lowportach
-y na ślizgach
-sonda tytanowa
Zaletą tego silnika jest to, że mają potężny potencjał wytrzymałościowy, latają po 500tkm no problem i nie chleją oleum

sr20de highport:
-wg mnie, najbardziej rozwojowa głowica z całej rodziny DE
-ostre wałki
-tłoki z pierscieniami 1,5x1,5x3, które poza wymiarami maja inne, nie zapiekajace sie zamki
-kol wydech 4-2-1
-aparat zaplonowy z zewnetrzna cewka
-waski maf
-komp z mocniejszą od cywilnej mapą, odcinka 7200
-wał 8 przeciwwag
-wzmocnione podpory wału z "drabinką"
-cięższe ale bardziej solidne tłoki, ich swap do p11 wymaga zmiany sworzni
-sonda tytanowa
Potencjalnie najbardziej rozowjowy i najwytrzymalszy po modach DE

sr20de sri:
-lekki wał
-tępe wałki 240st
-głowa na Y z rolkami
-kadłub głowicy prawdopodobnie jak w DEH
-wał na 4 przeciwwagach
-sterownik silnika z ograniczeniem 6500
-kolektor wydechowy 4-1 zdławione żeliwo, paskudniak, beznadziejniak
-tłoki płaskie, pierscienie miałem zapieczone ze srubokretem trza bylo wydlubac, lzejsze i mniej materialu jak w p10gt/n14gti
-sonda cyrkonowa

jak na razie tyle

dodatkowo wspomne ze wszystkie hiporty to ta sama konstrukcja z roznymi sterownikami
low porty roznią sie miedzy soba kolektorami ssacymi, wydechowymi, sterownikami a LP z p10 dodatkowo ma waskie przeplywki
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-01, 13:43

ja się przy tym gaźniku w p10 nie upieram po prosty myślałem ze to sr z jajowatą nakładką na silniku to gaźnikale skoro to mono wtryskto oki... a czy przypadkiem w wanette czy serwnie nie było carbulatora??
XXX

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-11-01, 13:51

bombel pisze:
bonzo pisze:bombel ale herezje głosisz jak nie był sr20 na gaźniku
Pokaż. Di na jednopunkcie i to tylko 1991-1993. Wcześniej nie było SR20
no monowtrysk ale w gaźniku jakby nie patrzeć :-)
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-01, 14:35

No to Panowie jest jeszcze takie coś jak SR20DD- Dual overhead cam, direct injection
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-01, 15:57

7200 to się kręci DEH w P11 GT a HighPort w N14/P10 GT 7500rpm. Przed lift i po lift miały inne kompy mój na kompie z 91r. na rolkach dokręca 7700rpm.


Ogolnie rodzina SR.. jest mocno rozbudowana :-> np. teraz mam założoną główkę HighPort w której seryjne kanały ssące były większe od uszczelki :-P musiałem dla odmiany robić porting uszczelki pod kolektorem :mrgreen:
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2014-11-01, 18:18

adam_N14 pisze:7200 to się kręci DEH w P11 GT a HighPort w N14/P10 GT 7500rpm.
A były jakieś wersje, które się kręciły np. do 7400? Według obrotomierza przy takiej wartości mam odcięcie, ale to może jakieś przekłamanie może być.

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-01, 19:38

Kwietas pisze:
adam_N14 pisze:7200 to się kręci DEH w P11 GT a HighPort w N14/P10 GT 7500rpm.
A były jakieś wersje, które się kręciły np. do 7400? Według obrotomierza przy takiej wartości mam odcięcie, ale to może jakieś przekłamanie może być.
Możliwe że obrotek kłamie. W N14podobno też zawyża.
Sam też tak myślałem jak każdy powtarzal ze sunny przy 7500 odcina i dopiero wjazd na rolki potwierdzil odcinkę na 7680rpm.
Ostatnio zmieniony 2014-11-01, 19:42 przez adam_N14, łącznie zmieniany 1 raz.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-01, 19:39

Kwietas, moze byc przeklamanie
adam_N14, ty masz rolki z p11.144 czy Y z rolką z p11?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-01, 19:39

mnie w P11GT odcinało przy 7500, wg obrotomierza
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-01, 20:09

Ad@mus pisze: adam_N14, ty masz rolki z p11.144 czy Y z rolką z p11?
Z P11.144 to mam napinacz z drobnymi ząbkami i hydro regulatory.
"Y" są tradycyjne na ślizgu, nawet myślałem przerobić na rolkę tylko szkoda mi pozbyc się wydechowych z sodem :-> zawsze trochę lepiej odbierają temperaturę z nad tłoka :-D a że często lubię poupalać... :p :p
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-11-01, 21:01

Ad@mus pisze: sr20de highport:
(...)
-cięższe ale bardziej solidne tłoki, ich swap do p11 wymaga zmiany sworzni
(...)
A czy po swapie tych tłoków do DEH-a nie spadnie stopień sprężania? W DEH-u 10:1, a w highporcie 9,5:1.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-01, 21:18

na stopień sprężania ma wpływ tez komora spalania.. jeśli w obu silnikach sa tłoki płaskie to właśnie róznica w stopniu sprężania tkwi w pojemniosci komory spalania a że DEH i DE highportowa to różne głowice jest to bardzoprawdopodobne
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-01, 21:35

jak zapodasz tłoki obok siebie na stole to stwierdzisz ze ich wysokosc jest taka sama, po zalozeniu ich do bloku denko jest na rowni z krawedzia bloku=zmiana tlokow nie wplywa na SS
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-11-01, 21:39

Ok, czyli plus tych tłoków to pierścienie, a minus waga - duża to różnica?

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-01, 22:02

Ale High Porty też miały 10:1 stopień sprężania. 9.5:1 było w słabszych wersjach Low Porta (SR20De i SR20Di) a Roller Rocker wszystkie były 10:1

Waga jest minusem i różnica może być znaczna skoro i tłok i sworzeń są delikatniejsze.
Za to plusem są
- grubsze i wytrzymalsze pierścienie,
- grubsze denko tłoka,
- niżej umieszczony górny pierścień
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-01, 22:03

nie wiem czy minusem sa pierścienie... węższy pierścień mniejsze tarcie...może to że się zapiekaja to wina oleju i częstotliwosci wymiany...
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-01, 22:13

adam_N14 pisze:- niżej umieszczony górny pierścień
VE Killer pisze:może to że się zapiekaja to wina oleju i częstotliwosci wymiany...
i to i to... ale fakt jest taki że nie powinno sie to dziac, a p10/sunny nie mialo z tym problemow
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-01, 22:14

Racja zależy też na co patrzeć ;-) . Mniejsze tarcie jest plusem ale starsze SR20 nie miało takiej tendencji do chlania oleju jak nowe.
Drogą kompromisu myślałem nad hybrydą :-P poszerzyć rowki w tłoku z DEH i założyć grubsze pierścienie z DE :-D
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”