Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Różnice między DEH a DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-01, 22:44

adam_N14 pisze:poszerzyć rowki w tłoku z DEH i założyć grubsze pierścienie z DE :-D
pytalem kilku magikow, uznali temat za niewykonalny, tj wykonalny ale nie polecali
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-01, 23:06

Ciekawe czemu. Odległości między pierścieniami na tłoku są spore a rowków wcale mocno nie trzeba poszerzać.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-01, 23:19

bo to trzeba zrobić precyzyjnie ... a komu się chce?:))) poza tym wiesz jak w obecnych czasach łatwo o dobrego tokarza czy frezera... na szczęście ja mam zaprzyjażniona firmę która ogarnia mi np frezy na tłokach i staczanie tłoków z dokładnością do 0.01mm.. biorac tez pod uwagę że rowek na pierścień jest stounkowo wązki trzeba by chyba jakiś nóż dorobić..

[ Dodano: 2014-11-01, 23:21 ]
aha ... kucizna do sra ma 1.2/1.2/2.5.no ale to już inna sprawa
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-01, 23:38

VE Killer, kucizna pewno ma inaczej rozwiazane zamki, bo tylko one w p11 sa do dupy

[ Dodano: 2014-11-01, 23:39 ]
ja przy wyciaganiu z mojego bloku musialem pierscienie srubexem wydlubac :-o
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-01, 23:50

gdzie jest róznica w zamkach?? oba silniki posiadaja proste przecięcie.... moim zdaniem to konstrukcja 3 pierścienia jest problemem ale czy ktoś sprawdził czy po zmianie pierścieni dalej wdupcza tak olej??

[ Dodano: 2014-11-02, 00:00 ]
w kutych też jest proste przecięcie na pierścieniu

[ Dodano: 2014-11-02, 00:01 ]
może ktoś ma po prostu stary pierścień ale orygi nał z p11 i z p10 to można porównać
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-02, 00:39

Właśnie jak frezer ogarnięty i mu się chce :-P to zawsze można próbować. Też mamy zaprzyjaźnionego :-D wiosną dam mu wałki do przeróbki to może spróbuje też z tłokami :-D
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 11:06

zastanawiam się czy faktycznie jakby zamiast seryjnych pierście ni do p11 wstawić jakiś zamiennik oczywiście nie gówniany ( ale o innej konstrukcji to tez by olej chliptał.... w sumie i w qg był ten problem można by się wgłebic w ustalenie przyczyny oczywiście tak z czystej ciekawosci
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-02, 11:14

jak ktoś chce to moge dac qg na testy :) z tego co ogladalem to w qg zatkany dwoma katami wydech i blisko umieszczone komory spalania powoduje ze sie przegrzewaja i szlag je trafia

idac tym tropem to nowsze DE mialo tez 2 katy i wyzej usytuowane pierscienie moze byc zmora nowszych DE

i starsze p11 olwum mnie ciągły (np zielqowi nic) bo nie bylo katowanego kolektora

hmmmmmmmmmmmm...........??????????????
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 11:34

qg to był tylko przykład... głownie chodzi o to czy faktycznie jest potrzeba przejścia na cięższe tłoki z de
XXX

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-11-02, 20:33

Zaczyna mi się już wszystko mieszać :-P Czyli DEH z P11GT to jest low port na rolkach, a low port z końcówki lat P10GT jest na ślizgach? W G20 p11 (99-02) jest low port na rolkach?
Może mi ktoś jeszcze wyjaśnić co to jest HLA? I czym się różni dokładnie głowica p11.144 od p11GT?

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 20:56

tumba pisze: Czyli DEH z P11GT to jest low port na rolkach, a low port z końcówki lat P10GT jest na ślizgach?
właśnie tak:))

nie przejmuj się mi się już też zaczyna pie....

a HLA to po prostu samoregulatory skrót HLA Hydraulic Lifrer Adjuster
XXX

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-12-08, 13:59

tumba pisze:...I czym się różni dokładnie głowica p11.144 od p11GT?
Tez chciałbym uzyskać odpowiedz na to pytanie.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-08, 23:51

sam odlew głowicy pewnie niczym sie nie różni podobnie jak zawory kanały . róznica pewnie bedzie jedynie w wałkach
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-12-08, 23:59

VE Killer, wałki P11GT i P11.144 ma rzekomo takie same, więc zostają nastawy ECU i kolektor ssący.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-09, 00:09

co znaczy rzekomo takie same??ktos to sprawdzał czy po prostu jest to jeden z mitów. temat wałków był juz gdzieś poruszany. jesli nawet wznios i czasy otwarcia dwóch wałków są takie same nie znaczy to że te wałki sa takie same bo istotnym parametrem jest wypełnienie krzywki i aby to porównać trzeba by wykonać dokładny wyrys krzywek czyli czasoprzekrój. ktos tu wspominał że porównywał wałki mierzac suwmiarką... bez urazy ale takie porównanie mozna sobie w tyłek wsadzic :-o
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-12-09, 00:16

VE Killer, napisałem to w oparciu o dane z NissanFast i strony Nissan4u.com - numery OEM części. Czasoprzekroje wałków z P11/P11.144/Almera Tino/Sentra B15/Infiniti G20 też wrzucałem.

Napisałem "rzekomo" bo nigdy do końca nie wiadomo co Nissan wsadził do danego silnika..... To jest Nissan, tego nie ogarniesz......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-09, 00:27

aaano to spoko teraz rozumiem czego dotyczy to "rzekomo" :))))
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-09, 08:38

rzekomo już wiadomo że poliftowe SR miało inne wałki od p11 i inne od gt/n15gti
co nie zmieniafaktu że dobre zrobienie polifta nie sktkuje mocami powyżej 165ps<200nm

kolektory wydechowe też są różne, iny jest w p11GT, inny w polifcie i inny w p11Cywilnej, ssace też się różną i też są inne nastawy ecu (np. odcinka i mapa paliwowo-zaplonowa)

ps, nawet cywila można uzbroić w dobrane graty i zrobić tyle co z DEHa
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-12-09, 08:51

polift ma hla z większymi kanałami i precyzyjniejszy napinacz

gdzieś na forum już pisało, że wałki z gt są fabrycznie przestawione względem tych poliftowych
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-09, 21:58

tak dokładnie ja to pisałem róznica jest zdaje sie 3lub cztery stopnie i to skutkuje czyws w rodzaju modu rozrządu:)
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-03, 01:01

kolejne dżezy są z kolektorami ssącymi, w lowporcie sa jak na razie 5 odmiany:
-p10 kanciak
-p11 131ps
-n15gti
-p11gt
-p11.144

nigdzie nie doczytałem, który daje najlepsze rezultaty, poszlakami jedynie zauwazylem:
-p10 kanciak daje fajny zakres niuta
-p11 131ps uśrednia moc i moment
-n15gti wysoka moc słabszy moment wg w/w
-p11gt teoretycznie najkrótsze kanaly i najmniejsza pojemność daje wysoki przyrost mocy i momentu w wysokich partiach obrotowych, stad ostre walki i odcinka na 7200
-p11.144 nic nie wiem
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-01-03, 08:04

Ad@mus, podobno ten z P11.144 ma największe kanały

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-03, 11:31

Ad@mus pisze:nigdzie nie doczytałem, który daje najlepsze rezultaty, poszlakami jedynie zauwazylem:
chcesz porównania co daje kazdy kolektor to montuj po kolei i na hamownie bo te silniki mają wiele róznic i gdybanie co daje sam kolektorto wróznie z fusów tak samo jak z kolektorami wydechowymi, wałkami i innymi duperelami. silnik składa sie zróznych podzespołów współpracujacych i jak samnapisałeś jest inny kolektor to i sa inne wałki. w jakimś celu zostało to zrobione
XXX

Rafal1999
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2016-09-18, 13:36
Lokalizacja: Ozorków

Silnik sr20de a sr20deh

Post autor: Rafal1999 » 2016-10-02, 09:34

Witam, pany jestem w sumie świeżym posiadaczem primerki p10 gt 94r. Na moje nieszczęście zaczęła sie odzywać panewka... Teraz pytanie nie będe sie raczej bawił w wymienę tylko poszukam drugiego pieca.. Pytanie moje jest takie czy jeżeli mam teraz sr20de 150km, a miałbym do kupienia sr20deh to podejdzie pod ten osprzęt począwszy od skrzyni aż po elektryke ? Z góry dzięki za odp. nie wiem czy pytanie zadałem w dobrym miejscu za co z góry uprzedzam ponieważ na forum jestem od kilku dni :>

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-10-02, 11:05

Rafal1999, przede wszystkim taguj proszę zakładane przez siebie tematy - będzie czytelniej (viewtopic.php?t=677). Dwa, przeniosłem post tam, gdzie bardziej pasuje :)

Co do meritum, to po czym wnosisz, że masz silnik sr20de 150KM? Jeżeli masz P11GT (jak w profilu) i nikt nic nie gmerał w silniku, to tam oryginalnie masz sr20deh o mocy własnie 150KM.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2016-10-02, 12:50

Ma P10 eGT, a silnik chce założyć z P11. Osprzęt można przełożyć o ile masz LOW PORTA.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-10-02, 15:26

Rafal1999, SRka z P10 jest dużo lepsza niż z P11
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Rafal1999
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2016-09-18, 13:36
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: Rafal1999 » 2016-10-02, 15:58

Pany jak sprawdzić jak ten silnik jest dokładnie bo na bloku jest tylko Sr20 i kilka cyfr nie ma dopiski de czy deh, mogę zrobić kilka zdjęć i podesłać bo juz sie pogubiłem :shock: w tym :shock:

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-10-02, 16:04

Rafal1999, w P10 SR20De miało niemalowaną pokrywę klawiatury, SR20DE miało czerwoną. W P11 SR20DE (poprawnie to De - wg manuala) podobnie jak w P10 pokrywa niepomalowana, SR20DEH (poprawnie SR20DE wg manuala) miało czarną pokrywę.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Rafal1999
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2016-09-18, 13:36
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: Rafal1999 » 2016-10-02, 16:16

Ostatnio zmieniony 2016-10-02, 16:29 przez Rafal1999, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”