Usprawnianie SR20DE i rezultaty
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Nie sądzę aby to był TPS bo niby czemu by nie miał być do 100(%)?. Tym bardziej, że w seryjnym sterowniku i silniku kąt uchylenia przepustnicy nie jest kluczowy....jako że kończy się na 80 to przypuszczam że może to być DC bo ono też jest przez seryjny komp ograniczone do 80% i wynika z obciążenia...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Przegmerałem nety i nie ma nic lepszego co do oem mapy sr20de.
Dlaczego zacząłem gmerać. Mody rozrządu to powielony mod zza wielkiej wody. Wczytując się w amerykańskie fora dochodzimy do informacji, które mówią "max wyprzedzenie zapłonu to +17* przed GMP dla paliwa 92oct". Jak wiadome, mamy w PL bogatsze w octany paliwa. Pozatym, przy większym wyprzedzeniu zapłonu pojawiał się stuk. Stuk dla seryjnego, nie podlanego silnika. Z tego co mnie uczyli to im bogatsza mieszanka w paliwo, tym ogranicza się możliwość pojawienia się stuku. Amerykany były tak leniwe, że nie dopisali, przy jakich wartościach ten stuk się pojawiał. No i omawiane wyprzedzenie było dla CR chyba 9,5:1.
Zbieram to wszystko do kupy, dysponując świniakiem można korygować mapy aż do zadowalającego efektu czyli max wyprzedzenie do stuku -2*. Taki mam plan. Jednak się tego raczej nie dowiem, póki słuchawek nie włożę i nie polatam trochę padliną.
Dlaczego zacząłem gmerać. Mody rozrządu to powielony mod zza wielkiej wody. Wczytując się w amerykańskie fora dochodzimy do informacji, które mówią "max wyprzedzenie zapłonu to +17* przed GMP dla paliwa 92oct". Jak wiadome, mamy w PL bogatsze w octany paliwa. Pozatym, przy większym wyprzedzeniu zapłonu pojawiał się stuk. Stuk dla seryjnego, nie podlanego silnika. Z tego co mnie uczyli to im bogatsza mieszanka w paliwo, tym ogranicza się możliwość pojawienia się stuku. Amerykany były tak leniwe, że nie dopisali, przy jakich wartościach ten stuk się pojawiał. No i omawiane wyprzedzenie było dla CR chyba 9,5:1.
Zbieram to wszystko do kupy, dysponując świniakiem można korygować mapy aż do zadowalającego efektu czyli max wyprzedzenie do stuku -2*. Taki mam plan. Jednak się tego raczej nie dowiem, póki słuchawek nie włożę i nie polatam trochę padliną.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Za sklonność do stuku odpowiada liczba oktanowa. Dlatego mapę zaplonu robi się dla paliwa na ktorym bedzie się jeździlo. Po ch... rozkminiasz dla 95 skoro masz gazownie. Nie pamietam jaką LO ma gaz ale napewno jest ona wyższa od standardowej benzyny. A strojenie zacznij od mapy paliwa i ustawienia AFRu na poziomie odpowiadającym najlepszym osiągom.potem nożna doszlifowywać mapą zaplonu kontrolujac stuk i afr.
[ Dodano: 2017-01-03, 08:05 ]
Aaa jeszcze jedno. Przy świni jest taka chójnia że jak fabryczny komp wylapie stuk to wprowadza korektę przechodzac na inną mapę wiec życzę przyjemnej zabawy i aby tloki ją zniosły
[ Dodano: 2017-01-03, 08:05 ]
Aaa jeszcze jedno. Przy świni jest taka chójnia że jak fabryczny komp wylapie stuk to wprowadza korektę przechodzac na inną mapę wiec życzę przyjemnej zabawy i aby tloki ją zniosły
XXX
Wg podań ludowych gaz ma 104oct. AFR dla obu paliw został już dawno ustawiony. Z zapłonem nic po za aparatem nie robiłem. Wg wstawionego przeze mnie linka parę postów wyżej na poprzedniej stronie zapłon został ustawiony na 17* przed GMP zgodnie z zaleceniami zza wielkiej wody i praktykami w naszym kraju. Praktyki w naszym kraju od zawsze mówiły o +17*, ale nikt nie wnikał w temat, a może wnikał a się nie podzielił. Dlatego rozpatruję lub zapytuję, jakie maksymalne wyprzedzenie przed GMP jest bezpieczne dla silnika przy paliwie 98oct lub LPG w silniku SR20DE. Wiem, że zależne jest tez od tego jak silnik jest porobiony. Rozpatrujmy fabryczny silnik, który zamiast +17* ma mieć wspomniane "X". Bo tego chyba jeszcze nikt głośno nie powiedział.
Stroiciele albo posiadają pewne kryterium, na jakich stroją mapę na max wyprzedzenia bez stuku, albo notorycznie stroją na stuku redukując jego występowanie podczas kolejnych prób. Strojenie na hamowni owszem, ale są i tacy, co to robią na drodze z porównywalnymi efektami.
Najłatwiejsza odpowiedź w tym temacie: "oddaj auto na strojenie do fachowca, nic się nie dowiesz i zapłacisz za swoje". Jednak taka odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje. Po to jest forum i tęgie głowy, żeby to wspólnie ogarnąć/ zrozumieć/zrobić.
Stroiciele albo posiadają pewne kryterium, na jakich stroją mapę na max wyprzedzenia bez stuku, albo notorycznie stroją na stuku redukując jego występowanie podczas kolejnych prób. Strojenie na hamowni owszem, ale są i tacy, co to robią na drodze z porównywalnymi efektami.
Najłatwiejsza odpowiedź w tym temacie: "oddaj auto na strojenie do fachowca, nic się nie dowiesz i zapłacisz za swoje". Jednak taka odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje. Po to jest forum i tęgie głowy, żeby to wspólnie ogarnąć/ zrozumieć/zrobić.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
trochę nie na temat, ale oglądałem taki sobie filmik
https://www.youtube.com/watch?v=rz0Uteqfpao
i w 1:30 pokazane są mapy w trakcie działania silnika, może to coś Wam podpowie
https://www.youtube.com/watch?v=rz0Uteqfpao
i w 1:30 pokazane są mapy w trakcie działania silnika, może to coś Wam podpowie
Nie dziwne skoro dzwonisz po wszystkich i wypytujesz. Znasz moje zdanie na temat świnek.Ad@mus pisze:onyxx, nie śmiej się, poniekąd to samo mi mówiłeś Z tym, że mniejwięcej wiem ile ustawić i jak No i mam słuchawki już
[ Dodano: 2017-01-06, 11:45 ]
Ooo ekspert przemówił.onyxx pisze:ooo, to do zaiste wybitnych wniosków doszliście Robi się ciekawie
[ Dodano: 2017-01-06, 12:30 ]
Adamus zamontuj sobie power button i zrób popularny mod rozrządù o 3* do tego świniaķ i zobaczysz jak twoja dupohamownia poczuje moc ze 30+ jak nic
XXX
VE Killer x2VE Killer pisze:Adamus zamontuj sobie power button i zrób popularny mod rozrządù o 3* do tego świniaķ i zobaczysz jak twoja dupohamownia poczuje moc ze 30+ jak nic
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ad@mus pisze:onyxx, nie śmiej się, poniekąd to samo mi mówiłeś Z tym, że mniejwięcej wiem ile ustawić i jak No i mam słuchawki już
Jak mam się nie śmiać, jak to już Ci pisałem bardzo dawno temu Tylko , że nie bardzo chcesz słuchać, a druga sprawa że chcesz recepty - to nie "Pani Domu" i dział kulinarny
Buahaha, trzeba w końcu było Bo jeszcze zacznie się na nowo koło wymyślaćVE Killer pisze:
Ooo ekspert przemówił.
+ magnetyzer, bez tego się nie udaVE Killer pisze: [ Dodano: 2017-01-06, 12:30 ]
Adamus zamontuj sobie power button i zrób popularny mod rozrządù o 3* do tego świniaķ i zobaczysz jak twoja dupohamownia poczuje moc ze 30+ jak nic
Prawie wszystko już mam, ale dupohamownia milczy...
[ Dodano: 2017-01-06, 23:13 ]
Ale jak tak widzę jaką macie ze mnie pompe to jednak stwierdzam ze nie potrzebnie się hańbie i że beznadziejny jestem
[ Dodano: 2017-01-06, 23:13 ]
Ale jak tak widzę jaką macie ze mnie pompe to jednak stwierdzam ze nie potrzebnie się hańbie i że beznadziejny jestem
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
To jak już pogadaliscie o dupie to może teraz o silnikach. Adamus modyfikacje mechaniczne Twojego silnika są na poziomie mało zaawansowanym żeby nie powiedzieć zerowym. Jak chcesz poprawić zauważalnie osiągi to przede wszystkim trzeba spowodować żeby silnik zasysał więcej mieszanki. Tak że bez ingerncję w głowicę i dolot bedziesz nadal grzebał palcem w gównie poszukując przyrostu na poziomie 3-5 KM. No chyba że lubisz to powodzenia
[ Dodano: 2017-01-08, 10:49 ]
[ Dodano: 2017-01-08, 10:49 ]
Ano jest bo jak chcesz do czegoś dojść sam i być z tego dumny to nie pytaj o byle pierdoły tylko kombinuj. Wystarczy że to forum wyglada tak że pare osób grzebie kombinuje samemu a reszta chce kopiować. Pomyśl ile rzeczy wyczytałeś na zagranicznych forach i wydawalo ci się to rewelacja a ja ci udowodnilem ze to już z ponad 10 lat temu się ogarniało u nas.Ad@mus pisze:Ze mnie jest taka dupa że hamownia wymięka
XXX
+1VE Killer pisze:
Ano jest bo jak chcesz do czegoś dojść sam i być z tego dumny to nie pytaj o byle pierdoły tylko kombinuj. Wystarczy że to forum wyglada tak że pare osób grzebie kombinuje samemu a reszta chce kopiować. Pomyśl ile rzeczy wyczytałeś na zagranicznych forach i wydawalo ci się to rewelacja a ja ci udowodnilem ze to już z ponad 10 lat temu się ogarniało u nas.
-
- stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem jakie modyfikacje ma w swoim SR Adamus ale panowie ja nie rozumiem dlaczego tak od razu reagujecie na jego pytania i szukanie odpowiedzi razem z wami. Rozumiem że chcecie żeby wszystkie dobre i efektywne modyfikacje silników były wymyślane przez życiowych garażowych MCGyverow którzy trzymają w tajemnicy i płacą grube tysiące za utrzymanie patentu dla siebie . i VE Killer wzrosty rzędu 3-5KM na każdej modyfikacji to dużo bo jak pogrzebie się tu i tam to wyjdzie te 15-20KM a to już coś. Można też mówić o grubych modyfikacjach rzędu 80% wzrostu mocy typu 4AGE 135KM i wersja Hasselgren 245KM z 1.6 litra. Ja sądzę że postawa Adamusa jest dobra bo każdy grzebie tak jak umie i potrafi a zadawanie pytań to nie jest grzech wręcz trzeba dzielić się wiedzą, a jak nawet ktoś sobie spier$-	&+oli tym silnik bo nie potrafi albo wyjdzie mu gorzej niż miał to już jego problem. Po to jest forum i korzystamy z tego. Czy boli was osobiście że ktoś coś wymyślił a ktoś inny po nim skopiuje modyfikacje i też taka uskuteczni? To nie F1 że są tajne sztaby techniczne i szpiedzy, nawet jak ktoś się bawi trochę grubiej z modyfikacjami niż inni to i tak nie jest to profesjonalny poziom żeby złościć się i skrywać to co udało mu się wymyślić. Luz panowie .
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Bo tematy wałkowane od lat i przez lata nie są powodem do trzepania gruchy. Poruszałem nie raz różne tematy ale nie ma z kim podyskutować ale za to tam gdzię "rozkminia" się np montaż stożka to można elaboraty czytać. Pomijam już bezmyślne powielanie głupot bo to mnie zawsze najbardziej wqrwiało.michalinio22 pisze:Nie wiem jakie modyfikacje ma w swoim SR Adamus ale panowie ja nie rozumiem dlaczego tak od razu reagujecie na jego pytania i szukanie odpowiedzi razem z wami. Rozumiem że chcecie żeby wszystkie dobre i efektywne modyfikacje silników były wymyślane przez życiowych garażowych MCGyverow którzy trzymają w tajemnicy i płacą grube tysiące za utrzymanie patentu dla siebie . i VE Killer wzrosty rzędu 3-5KM na każdej modyfikacji to dużo bo jak pogrzebie się tu i tam to wyjdzie te 15-20KM a to już coś. Można też mówić o grubych modyfikacjach rzędu 80% wzrostu mocy typu 4AGE 135KM i wersja Hasselgren 245KM z 1.6 litra. Ja sądzę że postawa Adamusa jest dobra bo każdy grzebie tak jak umie i potrafi a zadawanie pytań to nie jest grzech wręcz trzeba dzielić się wiedzą, a jak nawet ktoś sobie spier$-	&+oli tym silnik bo nie potrafi albo wyjdzie mu gorzej niż miał to już jego problem. Po to jest forum i korzystamy z tego. Czy boli was osobiście że ktoś coś wymyślił a ktoś inny po nim skopiuje modyfikacje i też taka uskuteczni? To nie F1 że są tajne sztaby techniczne i szpiedzy, nawet jak ktoś się bawi trochę grubiej z modyfikacjami niż inni to i tak nie jest to profesjonalny poziom żeby złościć się i skrywać to co udało mu się wymyślić. Luz panowie .
[ Dodano: 2017-01-08, 14:20 ]
Mowiłem o przyroście całkowitym.3-5 KM a nie 15-20KM..... tak wlasnie powstają mity !!! Weź seryjny silnik sr20 zrób wspomniane przeze mnie wyzej modyfikacje dorzuć magnetyzer od Onyxa i pokaż mi te 15-20KM. Bo w ten sposób ze 150 KM w p10gt można by 165-170KM uzyskać. Mało tego w większości przypadków modyfikuje się silniki po przebiegu w ktorych fabryczne osiągi już są marzeniem
[ Dodano: 2017-01-08, 14:26 ]
Temat :Modyfikacje SR20........ qźwa skoro tu się omawia takie rzeczy i to ma miano modyfikacji to ja mam mody na poziomie F1 jaśli nie NASA wybaczcie ale ręce mi już opadły poraz kolejny z resztą
[ Dodano: 2017-01-08, 14:28 ]
Grzebanie w mapach nie jest dla mnie modyfikacją i zrobił się tu po prostu śmietnik
XXX
-
- stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
- Lokalizacja: Warszawa
Spokojnie bez nerwow. no okej nie zrozumiałem Cię dobrze VE Killer a ty od razu z Mitami wyskakujesz To forum i omawiać można wszystko no! Jeśli chodzi o poziom modyfikacji i nazywaniem ich ,,tuned,, ,,modded,, to przesada też się z Tobą zgadzam bo sam mam zrobione typowo forumowe rzeczy przy moim silniku i zrobiłem je bo chciałem trochę ozywic silnik i tyle nie liczyłem na wielkie pierdolniecie przy pełnym gazie chciałem żeby jako tako jechało i nie napisalbym że mam SR20DE+ itp.
@Adamus wydaje mi się że chyba wkleiles screeny z czegos innego bo tutaj przy poście BenFenner jest seryjna mapa SR20DE z G20 >> http://www.sr20-forum.com/tuning/22279- ... uning.html
Hm... Wydaje mi się że grzebanie w mapach powinno być zwieńczeniem wszystkich modyfikacji i jednoczesnie jest modyfikacja i to bardzo wazna ale ja się tam nie znam...
@Adamus wydaje mi się że chyba wkleiles screeny z czegos innego bo tutaj przy poście BenFenner jest seryjna mapa SR20DE z G20 >> http://www.sr20-forum.com/tuning/22279- ... uning.html
Hm... Wydaje mi się że grzebanie w mapach powinno być zwieńczeniem wszystkich modyfikacji i jednoczesnie jest modyfikacja i to bardzo wazna ale ja się tam nie znam...
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Pacjent: silnik z Almery Tino SR20 - seryjnie 136KMVE Killer pisze:Bo w ten sposób ze 150 KM w p10gt można by 165-170KM uzyskać.
Zmiany:
- osprzęt z Primery P10 - ssący kanciak
- cały wydech przelot 60,3mm z kolektorem 4-1 mojej produkcji
- wkładka filtra powietrza ITG
- zapłon przyspieszony na około 17-18 stopni
Efekt: 165KM/180NM albo 184NM (nie pamiętam dokładnie)
Tak to idzie: https://www.youtube.com/watch?v=3zm-0y3Gc84
Na tych samych modyfikacjach na silniku z Primery P10 z seryjnych 125KM - miałem 145KM.
Może trafiają mi się same rewelacyjne egzemplarze?
Może tak ale nie sądzę.
SR20 ogólnie świetnie trzymają moc i bardzo dobrze reagują na odetkanie dolotu/wydechu i drobną korekcję zapłonu. Jak chce się iść wyżej z mocą to już dużo grubsze zabawy są i lepiej VE wkładać niż pompować kasę w wałki, ITB, standalone'a i i takie tam. No chyba, że kogoś homologacja trzyma za jaja no to wtedy męczysz dalej SR20DE.
Zmieniłem nazwę tematu aby bardziej nawiązywała do jego merytoryki i nie irytowała.
O mitach tuningowych już było, dlatego właśnie dopytuję o przyśpieszenie zapłonu, bo kopiowanie w moim przypadku miało gorsze efekty niż indywidualne podejście (czyli słabiej jechało na +17* niż na +23*)
Od początku, kiedy posiadam nissana, moje druciarstwo i podejście w nieszablonowy sposób spotykało się z krytyką, do której przywykłem. W końcu miksowanie osprzętu i wnętrzności pomiędzy srkami to nie jedzie. Już jak leczyłem choroby wieku dziecięcego otrzymywałem odpowiedzi typu "po co kombinujesz" "coś zyebałeś". Z problemami sobie poradziłem z i bez pomocy, silnik lata, ma 40tkm i dalej walczy jako wóz roboczy. Chyba jednak coś zepsułem, bo powinien już dawno się obrócić.
Modyfikacje.... dla mnie nawet wsadzenie LPG to modyfikacja silnika. Ale tego brać pod uwagę nie trzeba bo nie chcę znowu być śmieszny.
No to dalej niech temat się toczy i może ktoś coś doda od siebie, może ktoś dawał więcej niż +17*
O mitach tuningowych już było, dlatego właśnie dopytuję o przyśpieszenie zapłonu, bo kopiowanie w moim przypadku miało gorsze efekty niż indywidualne podejście (czyli słabiej jechało na +17* niż na +23*)
Od początku, kiedy posiadam nissana, moje druciarstwo i podejście w nieszablonowy sposób spotykało się z krytyką, do której przywykłem. W końcu miksowanie osprzętu i wnętrzności pomiędzy srkami to nie jedzie. Już jak leczyłem choroby wieku dziecięcego otrzymywałem odpowiedzi typu "po co kombinujesz" "coś zyebałeś". Z problemami sobie poradziłem z i bez pomocy, silnik lata, ma 40tkm i dalej walczy jako wóz roboczy. Chyba jednak coś zepsułem, bo powinien już dawno się obrócić.
Modyfikacje.... dla mnie nawet wsadzenie LPG to modyfikacja silnika. Ale tego brać pod uwagę nie trzeba bo nie chcę znowu być śmieszny.
No to dalej niech temat się toczy i może ktoś coś doda od siebie, może ktoś dawał więcej niż +17*
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Jakieś dwa lata temu wjechałem Sunnym do znajomego na hamownie i kręciłem aparatem do bólu. Jakieś 10 pomiarów było. Po przekroczeniu około 18-20stopni wszystko poleciało na pysk.Ad@mus pisze:No to dalej niech temat się toczy i może ktoś coś doda od siebie, może ktoś dawał więcej niż +17*
Nie mam pewności co się stało ale prawdopodobnie zadziałał stukowy i opóźnił całą mapę - takie moje przypuszczenie. Mam ustawiony zapłon właśnie na 17 stopni przy 850 obr/min i już nie kręcę aparatem. Tak jest optymalnie. Może jeszcze ugrasz 2 lub 3KM ale uważam, że nie ma sensu się w to bawić - za dużo zachodu za małe efekty.
Ja zawsze zaczynałem od doprowadzenia silnika do pełnej sprawności:
- nowe kable, świece, kopułka, palec, czyszczenie przepływomierza itp.
- delikatna poprawa dolotu
- wywalenie katów i wydechu który czasem jest przewężony do średnicy słomki przez magików-tłumikarzy.
Kiedyś byłem w ciężkim szoku jak silnik dostał nowe życie po wyczyszczeniu 15 letniego brudu z przepływomierza i wymianie świec i palca rozdzielacza - no nie ten motor!
Takie zmiany, to najmniejsze koszty, a najlepsze efekty. Limitem sensownych przyrostów w SR20 jest 170KM - później już tylko zostają drogie graty i konkretne modyfikacje. SR20DE można zrobić nawet na 220KM albo i 250 pytanie tylko czy ktoś chce wykładać kilkanaście tysięcy na taki silnik, żeby jeździć nim po ulicy? Ja uważam, że nie ma sensu.
Adamus - co masz teraz narobione u siebie w motorze?
silnik po remoncie ma 40tkm, slupek z p11 wal 4cw, tloki n14gti, glowica poprawiona lizana 0,8mm, walek ssacy n15gti+4* wydechowy -3*. Dolot na oem puszku z CAI. MAF fi 80 wklad z n14gti, ecu p10gt, nowe kable swiece palec i kopulka. Podlane świniakiem. Wydech 421 p10gt dalej fi55 na przelotach. Zaplon na aparacie +23* przy 1000rpm bo takie mam jałowe. Może ktoś mi obadać ile ma zaplon wyprzedzenia przy 1000 i przy 1200 kiedy na 750 ma +17*? Może dlatego mam efekt wow bo ustawiam w wyszszym zakresie jałowych-może nawet napewno
taki miszmasz.
taki miszmasz.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW