Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-11, 09:28

VE Killer pisze:
onyxx pisze:No i cały chu! z konkretów a chłopaki będą się masować wynikami rzędu błędu pomiaru :)

wow 1,5 hp :lol: niech żyje
dokładnie wyjąłeś mi to z ust:)

przyrost rządu 1-5 HP przy podstawojej mocy około 150 nawet nie będzie odczuwalny:)

Panowie nie chodzi o to, żeby odczuć 1KM albo zrobić wszystko na hurra i nie wiedzieć co miało wpływ i ile to dało, dlatego też robię to krokami żeby było dla potomnych.
Seria dała 129,6KM. Najlepszy wynik z hamowni to 145,6KM ( póki co ) a końcowy wynik już będzie odczuwalny, ale trzeba małymi krokami uzbierac te koniki :) Są też tacy, którzy myślą, ze wrzucą tylko ssący z GT i zamiast mocy odczują placebo. Sam ssący zabrał 6Nm i dodał te +1,5HP , za to w pakiecie z wydechowym jest to już czysty przyrost, nie jakiś kolosalnie duży, ale jest.
Po to jest ten temat i temat mojej pracy żeby właśnie dowiedzieć się konkretów a nie jak mówi Ad@mus, kopiować na pałę.
Temat samych wałków, ich czasoprzekrojów itp. można założyć równolegle.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-11, 09:33

howard512 pisze:Sam ssący zabrał 6Nm i dodał te +1,5HP , za to w pakiecie z wydechowym jest to już czysty przyrost, nie jakiś kolosalnie duży, ale jest.
bo po za krzywkami i czasoprzekrojami ważne sa przekrycia walkow ssącego z wydechowym, które sa większe w GTI a zerowe praktycznie w cywilnych odmianach sr20de
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-11, 09:43

Ad@mus, a kto Ci to powiedział ? :D
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-11, 14:46

czyli że Adamuś błyszczy cudzą wiedzą ??? no proszę :))
:-o :mrgreen: :shock: :lol:
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-11, 15:43

O napełnieniach też warto wspomnieć/przypomnieć, które też można pomierzyć i przeliczyc.
Obrazek

Wysokosc ta sama, czasoprzekroj tez ten sam, wyprzedzenie tez moze byc intentyczne, ale inny profil krzywki i charakterystyka czy nawet juz moc inna :)
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-11, 20:32

howard512 pisze: Ad@mus, a kto Ci to powiedział ? :D
a wyczytałem na Afgańskim forum TATA Indica
VE Killer pisze:błyszczy cudzą wiedzą ??
swojej nie posiadam
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-11, 22:43

howard512 pisze:Wysokosc ta sama, czasoprzekroj tez ten sam, wyprzedzenie tez moze byc intentyczne, ale inny profil krzywki i charakterystyka czy nawet juz moc inna
Co Ty gadasz?? jak mogą dwa wałki mieć taki sam czasoprzekrój a różny profil krzywki czy inaczej wypełnienie krzywki:))
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-12, 09:13

Otwiera z tym samym wyprzedzeniem i zamyka, lift ten sam, ale tak jak na obrazku wyzej przebieg samego napelniania jest inny. Przy kącie otwarcia np. 10* zawor dla jednej otworzy sie o powiedzmy 0,5mm a w drugim przypadku przy tym samym kacie otworzy sie o 0,6mm
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-12, 21:03

przebieg napełniania, profil krzywki, pole pod krzywą przebiegu otwarcia zaworu czyli czasoprzekrójto wszystko to samo. pomyliłeś pojęcia.

krzywke charakteryzuje: wznios zaworu, czas otwarcia i czasoprzekrój. oczywiście producenni wałków podaja tez dodatkowo czas otwarcia mierzony przy szczelinie zaworowe np. 0,1mm albo jak CatCams 1.0mm. nikt nie oda po kolei przy jakim kacie jest jakie uchylenie bo to właśnie jest czasoprzekrój i na tej podstawie można by wykreslic krzywa i skopiować taka krzywkę:)

oczywiście skopiować zawsze można ale najpierw trzeba zainwestować i kupiś wałek:)))
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-15, 15:30

Dokonałem dziś pomiarów 4 wałków.
Pomiar rozpoczynał się i kończył wedle obrazka z tym, że w milimetrach a nie w calach.
Obrazek

SR20DEL P11
ssanie =128*wałka=256*wału (jeżeli zbliżyc to do serwisówki przyjmijmy x-20* i mamy 236*) wysokość całkowita=37,45mm
wydech=126*wałka=252*wału (=II= = 232*) wysokość=37,75mm

SR20DE P11.144
ssanie =130*wałka=260*wału (=II= =240*) wysokość=37,70mm
wydech =124*wałka=248*wału (=II= =228*) wysokość=37,40mm


SR20DEH N15 GT-i
(b.d. - wałki obecnie w silniku, jak HLA same się nie uciszą po Liqui Moly to będę musiał je manualnie przeserwisować i wtedy wyjmę wałki do pomiaru, lub zapożyczę od ŁUKASZ21 )

z tego co pamiętam wysokość ssącego=38,20mm
janusz, jak znajdzie suwmiarkę to się uzupełni wiedzę o wysokość wydechowego ( chyba 37,50mm )


Dodatkowo udało mi się wymierzyć, że w DEL krzywka w wydechowy jest opóźniona względem krzywki w wydechowym .144 o 4* wału,
a krzywka w ssącym DEL jest "szybsza" o 4* niż jej odpowiedniczka w .144
Trochę nie trzyma się to kupy :shock:
Ostatnio zmieniony 2015-08-15, 17:34 przez howard512, łącznie zmieniany 3 razy.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-08-15, 15:52

Idę przekopywać garaż, to poszukam, bo już sam się gubię we wszystkim i nie da się przechodzić nawet :]


_____________________________________________


Ssący - 38mm
Wydechowy 37,5mm
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-15, 17:44

No to mamy to samo można powiedzieć. Tylko przydałoby się jeszcze kąty pomierzyć. Masz może czujnik zegarowy?
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-08-15, 17:45

Nie, nie posiadam.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-15, 17:48

Hmm. a kiedy składasz silnik do kupy? Tak myślę, że mógłbym wysłać Ci swoje graty i byś zrobił klona mojego stanowiska do wałków :D Roboty ok 3minut
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-08-15, 17:51

W poniedziałek zakładam prawdopodobnie łeb i całość do niego.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-15, 17:53

A dobra, to zorganizuję sobie wałki jakoś żeby nie opóźniać Twoich prac :D Chyba, że HLA się nie uspokoi to wyjmę swoje jeszcze raz.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-16, 09:30

HLA samo się nie uspokoi
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-16, 09:53

Po każdej zmianie oleju przez pare chwil się odzywają, polatam pare razy i jest ok ,
po dolaniu LM 8345 do popychaczy kiedyś się uspokoiło. Zobaczymy czy teraz pomoże, jeśli nie to przejdą serwis bezpośredni.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Pthq7tcjf24[/youtube]

Co myślicie o moich pomiarach? Bo ja już sam nie wiem co to za cuda.
Wiadome już ze w P11 GT i N15 GTi wałki są takie same.
(0,4mm gdyby się różniły fizycznie tak jak prawią serwisówki to raczej nie byłby błąd pomiaru czy zużycie)

[ Dodano: 2015-08-16, 11:28 ]
Mały up: dziś klepie mniej LM znów zdaje egzamin :)
( sorry za offtop tak po za tym )
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-09-09, 04:04

Dzieje się coś ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-09-09, 06:23

howard512, howard modli sie obecnie do zestawu immo z p11GT :D
u mnie dzieje sie wszystko dookoła i powoli a bez pomiarów :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-09-10, 15:29

Ad@ś lepiej sobie przypomnij od czego szarpanie jest.
Kumpel na lpg w RAV4 ma tak samo , ale za każdym razem na 1ce jak tylko mu tyka.
Z tym, że ja nie truje samochodu i szarpie do 30s po odpaleniu bez względu czy ciepły czy zimny, czy stal 2 dni czy 10minut.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-09-10, 19:59

wez podmien mu czujnik temp cieczy ten dwu pinowy, chyba to to bo zwiazane jest z dawkowaniem na zimnym
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-11-13, 14:25

Czy jest na sali ktoś prócz mnie i Ad@mus, co pokusił się o moda rozrządu?
Jakie tego skutki/efekty?
Czy komuś jeszcze po tej operacji zaczął szarpać między 2k a 3krpm na zimnym?
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-11-13, 14:40

Ja mam przyspieszony na ssącym i u mnie nie szarpie.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-11-13, 14:53

O ile ?

[ Dodano: 2015-11-13, 14:53 ]
i zapłon jak masz ustawiony?
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-11-13, 15:06

O 6* wałka rozrządu, zapłon też przyspieszony, ile trudno mi teraz powiedzieć ale pewnie z 1,5-2 mm przerwy zostało w fasolce.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-11-13, 15:10

6* wałka to jest 12* wału? AŻ tyle ? U mnie jest 1* wałka=2* wału. Zapłon 3mm od max mierzone na fasolce
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-11-13, 15:17

howard512, standardowo w SR20 :)
wydechowy walek ruszales?

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-11-13, 15:17

Tak 12* wału, fakt że po modzie auto zaczęło lepiej iść, ale można powiedzieć w tej chwili wróciło do serii bo jak kupiłem to w ogóle nie jechało. Zapłon jeszcze sprawdzę wieczorem.

sprawdziłem
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-11-13, 23:19 przez PrzeRuSco, łącznie zmieniany 1 raz.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-11-13, 15:20

wydechowego nie cofalem ani nie przyspieszalem.
11st to jest 1 ząbek na kółku, więc zamiast regulować można przerzucić 1 ogniwo dla tego samego efektu
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”