Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2017-01-02, 19:37

Nie sądzę aby to był TPS bo niby czemu by nie miał być do 100(%)?. Tym bardziej, że w seryjnym sterowniku i silniku kąt uchylenia przepustnicy nie jest kluczowy....jako że kończy się na 80 to przypuszczam że może to być DC bo ono też jest przez seryjny komp ograniczone do 80% i wynika z obciążenia...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-02, 23:38

Przegmerałem nety i nie ma nic lepszego co do oem mapy sr20de.
Dlaczego zacząłem gmerać. Mody rozrządu to powielony mod zza wielkiej wody. Wczytując się w amerykańskie fora dochodzimy do informacji, które mówią "max wyprzedzenie zapłonu to +17* przed GMP dla paliwa 92oct". Jak wiadome, mamy w PL bogatsze w octany paliwa. Pozatym, przy większym wyprzedzeniu zapłonu pojawiał się stuk. Stuk dla seryjnego, nie podlanego silnika. Z tego co mnie uczyli to im bogatsza mieszanka w paliwo, tym ogranicza się możliwość pojawienia się stuku. Amerykany były tak leniwe, że nie dopisali, przy jakich wartościach ten stuk się pojawiał. No i omawiane wyprzedzenie było dla CR chyba 9,5:1.

Zbieram to wszystko do kupy, dysponując świniakiem można korygować mapy aż do zadowalającego efektu czyli max wyprzedzenie do stuku -2*. Taki mam plan. Jednak się tego raczej nie dowiem, póki słuchawek nie włożę i nie polatam trochę padliną.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-01-03, 08:01

Za sklonność do stuku odpowiada liczba oktanowa. Dlatego mapę zaplonu robi się dla paliwa na ktorym bedzie się jeździlo. Po ch... rozkminiasz dla 95 skoro masz gazownie. Nie pamietam jaką LO ma gaz ale napewno jest ona wyższa od standardowej benzyny. A strojenie zacznij od mapy paliwa i ustawienia AFRu na poziomie odpowiadającym najlepszym osiągom.potem nożna doszlifowywać mapą zaplonu kontrolujac stuk i afr.

[ Dodano: 2017-01-03, 08:05 ]
Aaa jeszcze jedno. Przy świni jest taka chójnia że jak fabryczny komp wylapie stuk to wprowadza korektę przechodzac na inną mapę wiec życzę przyjemnej zabawy i aby tloki ją zniosły
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-03, 09:16

Wg podań ludowych gaz ma 104oct. AFR dla obu paliw został już dawno ustawiony. Z zapłonem nic po za aparatem nie robiłem. Wg wstawionego przeze mnie linka parę postów wyżej na poprzedniej stronie zapłon został ustawiony na 17* przed GMP zgodnie z zaleceniami zza wielkiej wody i praktykami w naszym kraju. Praktyki w naszym kraju od zawsze mówiły o +17*, ale nikt nie wnikał w temat, a może wnikał a się nie podzielił. Dlatego rozpatruję lub zapytuję, jakie maksymalne wyprzedzenie przed GMP jest bezpieczne dla silnika przy paliwie 98oct lub LPG w silniku SR20DE. Wiem, że zależne jest tez od tego jak silnik jest porobiony. Rozpatrujmy fabryczny silnik, który zamiast +17* ma mieć wspomniane "X". Bo tego chyba jeszcze nikt głośno nie powiedział.

Stroiciele albo posiadają pewne kryterium, na jakich stroją mapę na max wyprzedzenia bez stuku, albo notorycznie stroją na stuku redukując jego występowanie podczas kolejnych prób. Strojenie na hamowni owszem, ale są i tacy, co to robią na drodze z porównywalnymi efektami.

Najłatwiejsza odpowiedź w tym temacie: "oddaj auto na strojenie do fachowca, nic się nie dowiesz i zapłacisz za swoje". Jednak taka odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje. Po to jest forum i tęgie głowy, żeby to wspólnie ogarnąć/ zrozumieć/zrobić.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2017-01-03, 11:43

Zadzwoń do Coobcia - powinien wiedzieć.
Hobbysta Japanista

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-03, 13:34

Nie odbiera.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-01-04, 21:40

coś sie tak czepił tych 17*??? to jest dla wolnych obrotów. uważasz ze to takie istotne ?? a jak bedziena wolnych 19 to co?? skup sie na wyprzedzeniu na wyzszych obrotach i pod obciażeniem. słyszałes kiedyś stukowe na wolnych?
XXX

JBL
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2016-02-27, 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JBL » 2017-01-05, 11:41

trochę nie na temat, ale oglądałem taki sobie filmik
https://www.youtube.com/watch?v=rz0Uteqfpao
i w 1:30 pokazane są mapy w trakcie działania silnika, może to coś Wam podpowie

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-05, 11:53

JBL, fajnie, tylko to jest zabaweczka ;) Wczoraj doszliśmy z VEkillerem do wniosku, że można dać więcej zapłonu ale trzeba to wystroić ładnie świniakiem na słuchawkach.

Zabawa na wiosnę ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-01-06, 01:59

ooo, to do zaiste wybitnych wniosków doszliście ;) Robi się ciekawie :)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-06, 02:08

onyxx, nie śmiej się, poniekąd to samo mi mówiłeś :) Z tym, że mniejwięcej wiem ile ustawić i jak ;) No i mam słuchawki już :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-01-06, 11:44

Ad@mus pisze:onyxx, nie śmiej się, poniekąd to samo mi mówiłeś :) Z tym, że mniejwięcej wiem ile ustawić i jak ;) No i mam słuchawki już :)
Nie dziwne skoro dzwonisz po wszystkich i wypytujesz. Znasz moje zdanie na temat świnek.

[ Dodano: 2017-01-06, 11:45 ]
onyxx pisze:ooo, to do zaiste wybitnych wniosków doszliście ;) Robi się ciekawie :)
Ooo ekspert przemówił. :mrgreen:

[ Dodano: 2017-01-06, 12:30 ]
Adamus zamontuj sobie power button i zrób popularny mod rozrządù o 3* do tego świniaķ i zobaczysz jak twoja dupohamownia poczuje moc ze 30+ jak nic :-P
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2017-01-06, 12:33

VE Killer pisze:Adamus zamontuj sobie power button i zrób popularny mod rozrządù o 3* do tego świniaķ i zobaczysz jak twoja dupohamownia poczuje moc ze 30+ jak nic :-P
VE Killer x2 :hah: :hah: :hah:
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-01-06, 22:37

Ad@mus pisze:onyxx, nie śmiej się, poniekąd to samo mi mówiłeś :) Z tym, że mniejwięcej wiem ile ustawić i jak ;) No i mam słuchawki już :)


Jak mam się nie śmiać, jak to już Ci pisałem bardzo dawno temu :) Tylko , że nie bardzo chcesz słuchać, a druga sprawa że chcesz recepty - to nie "Pani Domu" i dział kulinarny ;)

VE Killer pisze:
Ooo ekspert przemówił. :mrgreen:
Buahaha, trzeba w końcu było :D Bo jeszcze zacznie się na nowo koło wymyślać :D
VE Killer pisze: [ Dodano: 2017-01-06, 12:30 ]
Adamus zamontuj sobie power button i zrób popularny mod rozrządù o 3* do tego świniaķ i zobaczysz jak twoja dupohamownia poczuje moc ze 30+ jak nic :-P
+ magnetyzer, bez tego się nie uda :P

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-06, 22:56

Prawie wszystko już mam, ale dupohamownia milczy...

[ Dodano: 2017-01-06, 23:13 ]
Ale jak tak widzę jaką macie ze mnie pompe to jednak stwierdzam ze nie potrzebnie się hańbie i że beznadziejny jestem
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-01-06, 23:15

No do cyca raczej tulić nie będziemy :P

Skończ mazanie już i wytrzyj gila ;)


P.S. Zażyj regulax, nie wiem czy dupohamownia, ale dupa bardziej powinna być rozmowna ;)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-06, 23:49

Ze mnie jest taka dupa że hamownia wymięka
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-01-08, 10:41

To jak już pogadaliscie o dupie to może teraz o silnikach. Adamus modyfikacje mechaniczne Twojego silnika są na poziomie mało zaawansowanym żeby nie powiedzieć zerowym. Jak chcesz poprawić zauważalnie osiągi to przede wszystkim trzeba spowodować żeby silnik zasysał więcej mieszanki. Tak że bez ingerncję w głowicę i dolot bedziesz nadal grzebał palcem w gównie poszukując przyrostu na poziomie 3-5 KM. No chyba że lubisz to powodzenia :-o

[ Dodano: 2017-01-08, 10:49 ]
Ad@mus pisze:Ze mnie jest taka dupa że hamownia wymięka
Ano jest bo jak chcesz do czegoś dojść sam i być z tego dumny to nie pytaj o byle pierdoły tylko kombinuj. Wystarczy że to forum wyglada tak że pare osób grzebie kombinuje samemu a reszta chce kopiować. Pomyśl ile rzeczy wyczytałeś na zagranicznych forach i wydawalo ci się to rewelacja a ja ci udowodnilem ze to już z ponad 10 lat temu się ogarniało u nas.
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-01-08, 13:12

VE Killer pisze:
Ano jest bo jak chcesz do czegoś dojść sam i być z tego dumny to nie pytaj o byle pierdoły tylko kombinuj. Wystarczy że to forum wyglada tak że pare osób grzebie kombinuje samemu a reszta chce kopiować. Pomyśl ile rzeczy wyczytałeś na zagranicznych forach i wydawalo ci się to rewelacja a ja ci udowodnilem ze to już z ponad 10 lat temu się ogarniało u nas.
+1

michalinio22
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michalinio22 » 2017-01-08, 13:52

Nie wiem jakie modyfikacje ma w swoim SR Adamus ale panowie ja nie rozumiem dlaczego tak od razu reagujecie na jego pytania i szukanie odpowiedzi razem z wami. Rozumiem że chcecie żeby wszystkie dobre i efektywne modyfikacje silników były wymyślane przez życiowych garażowych MCGyverow którzy trzymają w tajemnicy i płacą grube tysiące za utrzymanie patentu dla siebie :-> . i VE Killer wzrosty rzędu 3-5KM na każdej modyfikacji to dużo bo jak pogrzebie się tu i tam to wyjdzie te 15-20KM a to już coś. Można też mówić o grubych modyfikacjach rzędu 80% wzrostu mocy typu 4AGE 135KM i wersja Hasselgren 245KM z 1.6 litra. Ja sądzę że postawa Adamusa jest dobra bo każdy grzebie tak jak umie i potrafi a zadawanie pytań to nie jest grzech wręcz trzeba dzielić się wiedzą, a jak nawet ktoś sobie spier$-&#9&+oli tym silnik bo nie potrafi albo wyjdzie mu gorzej niż miał to już jego problem. Po to jest forum i korzystamy z tego. Czy boli was osobiście że ktoś coś wymyślił a ktoś inny po nim skopiuje modyfikacje i też taka uskuteczni? To nie F1 że są tajne sztaby techniczne i szpiedzy, nawet jak ktoś się bawi trochę grubiej z modyfikacjami niż inni to i tak nie jest to profesjonalny poziom żeby złościć się i skrywać to co udało mu się wymyślić. Luz panowie ;-).
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-01-08, 14:11

michalinio22 pisze:Nie wiem jakie modyfikacje ma w swoim SR Adamus ale panowie ja nie rozumiem dlaczego tak od razu reagujecie na jego pytania i szukanie odpowiedzi razem z wami. Rozumiem że chcecie żeby wszystkie dobre i efektywne modyfikacje silników były wymyślane przez życiowych garażowych MCGyverow którzy trzymają w tajemnicy i płacą grube tysiące za utrzymanie patentu dla siebie :-> . i VE Killer wzrosty rzędu 3-5KM na każdej modyfikacji to dużo bo jak pogrzebie się tu i tam to wyjdzie te 15-20KM a to już coś. Można też mówić o grubych modyfikacjach rzędu 80% wzrostu mocy typu 4AGE 135KM i wersja Hasselgren 245KM z 1.6 litra. Ja sądzę że postawa Adamusa jest dobra bo każdy grzebie tak jak umie i potrafi a zadawanie pytań to nie jest grzech wręcz trzeba dzielić się wiedzą, a jak nawet ktoś sobie spier$-&#9&+oli tym silnik bo nie potrafi albo wyjdzie mu gorzej niż miał to już jego problem. Po to jest forum i korzystamy z tego. Czy boli was osobiście że ktoś coś wymyślił a ktoś inny po nim skopiuje modyfikacje i też taka uskuteczni? To nie F1 że są tajne sztaby techniczne i szpiedzy, nawet jak ktoś się bawi trochę grubiej z modyfikacjami niż inni to i tak nie jest to profesjonalny poziom żeby złościć się i skrywać to co udało mu się wymyślić. Luz panowie ;-).
Bo tematy wałkowane od lat i przez lata nie są powodem do trzepania gruchy. Poruszałem nie raz różne tematy ale nie ma z kim podyskutować ale za to tam gdzię "rozkminia" się np montaż stożka to można elaboraty czytać. Pomijam już bezmyślne powielanie głupot bo to mnie zawsze najbardziej wqrwiało.

[ Dodano: 2017-01-08, 14:20 ]
Mowiłem o przyroście całkowitym.3-5 KM a nie 15-20KM..... tak wlasnie powstają mity !!!!! Weź seryjny silnik sr20 zrób wspomniane przeze mnie wyzej modyfikacje dorzuć magnetyzer od Onyxa i pokaż mi te 15-20KM. Bo w ten sposób ze 150 KM w p10gt można by 165-170KM uzyskać. Mało tego w większości przypadków modyfikuje się silniki po przebiegu w ktorych fabryczne osiągi już są marzeniem :-P

[ Dodano: 2017-01-08, 14:26 ]
Temat :Modyfikacje SR20........ qźwa skoro tu się omawia takie rzeczy i to ma miano modyfikacji to ja mam mody na poziomie F1 jaśli nie NASA :) wybaczcie ale ręce mi już opadły poraz kolejny z resztą

[ Dodano: 2017-01-08, 14:28 ]
Grzebanie w mapach nie jest dla mnie modyfikacją i zrobił się tu po prostu śmietnik
XXX

michalinio22
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michalinio22 » 2017-01-08, 15:10

Spokojnie bez nerwow. :-P no okej nie zrozumiałem Cię dobrze VE Killer a ty od razu z Mitami wyskakujesz :-P To forum i omawiać można wszystko no! Jeśli chodzi o poziom modyfikacji i nazywaniem ich ,,tuned,, ,,modded,, to przesada też się z Tobą zgadzam bo sam mam zrobione typowo forumowe rzeczy przy moim silniku i zrobiłem je bo chciałem trochę ozywic silnik i tyle nie liczyłem na wielkie pierdolniecie przy pełnym gazie chciałem żeby jako tako jechało i nie napisalbym że mam SR20DE+ itp.


@Adamus wydaje mi się że chyba wkleiles screeny z czegos innego bo tutaj przy poście BenFenner jest seryjna mapa SR20DE z G20 >> http://www.sr20-forum.com/tuning/22279- ... uning.html

Hm... Wydaje mi się że grzebanie w mapach powinno być zwieńczeniem wszystkich modyfikacji i jednoczesnie jest modyfikacja i to bardzo wazna ale ja się tam nie znam...
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2017-01-08, 15:49

VE Killer pisze:Bo w ten sposób ze 150 KM w p10gt można by 165-170KM uzyskać.
Pacjent: silnik z Almery Tino SR20 - seryjnie 136KM
Zmiany:
- osprzęt z Primery P10 - ssący kanciak
- cały wydech przelot 60,3mm z kolektorem 4-1 mojej produkcji
- wkładka filtra powietrza ITG
- zapłon przyspieszony na około 17-18 stopni

Efekt: 165KM/180NM albo 184NM (nie pamiętam dokładnie)
Tak to idzie: https://www.youtube.com/watch?v=3zm-0y3Gc84

Na tych samych modyfikacjach na silniku z Primery P10 z seryjnych 125KM - miałem 145KM.
Może trafiają mi się same rewelacyjne egzemplarze?
Może tak ale nie sądzę.
SR20 ogólnie świetnie trzymają moc i bardzo dobrze reagują na odetkanie dolotu/wydechu i drobną korekcję zapłonu. Jak chce się iść wyżej z mocą to już dużo grubsze zabawy są i lepiej VE wkładać niż pompować kasę w wałki, ITB, standalone'a i i takie tam. No chyba, że kogoś homologacja trzyma za jaja no to wtedy męczysz dalej SR20DE.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-01-08, 17:48

No to tym utwierdzileś mnie w jednej interesującej mnie kwestii :-P
XXX

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2017-01-08, 18:01

W jakiej?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-08, 18:09

Zmieniłem nazwę tematu aby bardziej nawiązywała do jego merytoryki i nie irytowała.
O mitach tuningowych już było, dlatego właśnie dopytuję o przyśpieszenie zapłonu, bo kopiowanie w moim przypadku miało gorsze efekty niż indywidualne podejście (czyli słabiej jechało na +17* niż na +23*)

Od początku, kiedy posiadam nissana, moje druciarstwo i podejście w nieszablonowy sposób spotykało się z krytyką, do której przywykłem. W końcu miksowanie osprzętu i wnętrzności pomiędzy srkami to nie jedzie. Już jak leczyłem choroby wieku dziecięcego otrzymywałem odpowiedzi typu "po co kombinujesz" "coś zyebałeś". Z problemami sobie poradziłem z i bez pomocy, silnik lata, ma 40tkm i dalej walczy jako wóz roboczy. Chyba jednak coś zepsułem, bo powinien już dawno się obrócić.

Modyfikacje.... dla mnie nawet wsadzenie LPG to modyfikacja silnika. Ale tego brać pod uwagę nie trzeba bo nie chcę znowu być śmieszny.

No to dalej niech temat się toczy i może ktoś coś doda od siebie, może ktoś dawał więcej niż +17* :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2017-01-08, 21:02

Ad@mus pisze:No to dalej niech temat się toczy i może ktoś coś doda od siebie, może ktoś dawał więcej niż +17*
Jakieś dwa lata temu wjechałem Sunnym do znajomego na hamownie i kręciłem aparatem do bólu. Jakieś 10 pomiarów było. Po przekroczeniu około 18-20stopni wszystko poleciało na pysk.
Nie mam pewności co się stało ale prawdopodobnie zadziałał stukowy i opóźnił całą mapę - takie moje przypuszczenie. Mam ustawiony zapłon właśnie na 17 stopni przy 850 obr/min i już nie kręcę aparatem. Tak jest optymalnie. Może jeszcze ugrasz 2 lub 3KM ale uważam, że nie ma sensu się w to bawić - za dużo zachodu za małe efekty.

Ja zawsze zaczynałem od doprowadzenia silnika do pełnej sprawności:
- nowe kable, świece, kopułka, palec, czyszczenie przepływomierza itp.
- delikatna poprawa dolotu
- wywalenie katów i wydechu który czasem jest przewężony do średnicy słomki przez magików-tłumikarzy.
Kiedyś byłem w ciężkim szoku jak silnik dostał nowe życie po wyczyszczeniu 15 letniego brudu z przepływomierza i wymianie świec i palca rozdzielacza - no nie ten motor!
Takie zmiany, to najmniejsze koszty, a najlepsze efekty. Limitem sensownych przyrostów w SR20 jest 170KM - później już tylko zostają drogie graty i konkretne modyfikacje. SR20DE można zrobić nawet na 220KM albo i 250 pytanie tylko czy ktoś chce wykładać kilkanaście tysięcy na taki silnik, żeby jeździć nim po ulicy? Ja uważam, że nie ma sensu.

Adamus - co masz teraz narobione u siebie w motorze?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-08, 22:07

silnik po remoncie ma 40tkm, slupek z p11 wal 4cw, tloki n14gti, glowica poprawiona lizana 0,8mm, walek ssacy n15gti+4* wydechowy -3*. Dolot na oem puszku z CAI. MAF fi 80 wklad z n14gti, ecu p10gt, nowe kable swiece palec i kopulka. Podlane świniakiem. Wydech 421 p10gt dalej fi55 na przelotach. Zaplon na aparacie +23* przy 1000rpm bo takie mam jałowe. Może ktoś mi obadać ile ma zaplon wyprzedzenia przy 1000 i przy 1200 kiedy na 750 ma +17*? Może dlatego mam efekt wow bo ustawiam w wyszszym zakresie jałowych-może nawet napewno ;)

taki miszmasz.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2017-01-08, 22:16

Ile mocy z tego? 160 powinno być bez bólu...
Ten zapłon mogę Ci sprawdzić w wolnym czasie, akurat ja mam kompa z Sunnego GTI i nie mam pewności czy będzie tak samo.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-01-08, 22:36

sprawdz jak mozesz. Mocy nie wiem ile bo nie hamowalem
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”