Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 997
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-11-03, 16:39

EP2 wychodziło z oboma wałkami 130207J501 i 130202J215
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-03, 18:13

Troche zbocze z tematu. Gdzie znajdę nr na wałku rozrządu?

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2014-11-03, 18:18

Między 2 a 3 krzywką
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-03, 19:01

zuh pisze:Tak ale od RWD nie podejdą bo jest inaczej montowany aparat zapłonowy.
Od GTiRa podejdzie. Nie wiem czy był jeszcze jakiś DET nie RWD.
nie zgadzam się..naped aparatu w 200sx jest faktycznie z boku od wałka wydechowego ale ślimak jest przykręcany do wałka razem zkołem zębatym rozrzadu

wałek ssący w 200sx ma fazator i dlatego posiada dodatkowykanałolejowy.

znam przypadek kiedy to wałki w 200sx sie objechały ... właściciel kasy nie miał na nowe i zaaplikowane zostały wałki z p11 ... wywalony został fazator bo był uszkodzony i zastąpiony regulowanym kółkiem....auto jeżdziłe bez problemowo
XXX

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2014-11-03, 19:03

Ale dyskusja się rozkręciła :D
To ja mam takie pytanie odnośnie wałków:
czy jest sens wkładać do HP N/A wałek wydechowy od DETa z avenira? Podobno będzie lepiej z dołu ciągnął, ale niestety nie miałem okazji zweryfikować.
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-03, 19:09

Coobcia bandit miał wałki BC z S14
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-11-03, 19:33

Chochlik pisze:czy jest sens wkładać do HP N/A wałek wydechowy od DETa z avenira?
NIe bo jest niższy jak seryjny w Sunnym. Pierwszy mod dla silników DET z avenira to przeszczep wałka. Chcesz miec dobry dół to zrób moda rozrzadu

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2014-11-03, 19:42

bombel, to już zrobione "D Leży mi taki wałek i tak sobie rozkminiałem.

Ale na dniach chcę wkład przepływki w kibel rurę wkleić i spróbować wystroić :D
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-03, 22:00

Chcąc zobaczyć jaki mam wałek w polifcie odkręciłem pokrywę i nie ujrzałem tam nr na wałku. Był tylko napis S53 albo S35 już nie pamiętam.
Kolejne pytanie. Pod igrekami na zaworach są takie podkładki/płytki. Na każdym igreku był jeden płaski a drugi z takim jakby rowkiem coby dźwigienka nie przesuwała się na lewo lub prawo. Seryjnie było tak, że tylko na jednym zaworze jest to zabezpieczanie czy powinno być na każdym?
Na uszczelce znalazłem śladowe ilości czerwonego silikonu więc ktoś już grzebał. Pytanie czy po to bo ciekło czy coś majstrował przy głowicy.

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2014-11-03, 22:07

zuh seryjnie własnie tak jest z podkładkami
numer wałka masz miedzy 2 a 3 krzywką, 10cyfrowy.
sylikon ma być fabrycznie przy " półksiężycach " i po ok 1cm po ich bokach, od strony rozrządu masz 2 i 1 na końcu wałka ssacego, powinien być jeszcze sylikon na ostatniej stopie wydechowego inaczej spod uszczelki olej by się pocił lub nawet ciekł
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-11-03, 22:08

To ja mam jeszcze pytanie do wałków, jak nie świątek to może REWAR z Krakowa - próbował ktoś do SR? Ponoć robią wałki na zamówienie wg wytycznych i są trwałe.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-03, 22:41

do rolkowych y nawet wałek z gównianego materiały bedzie działał

[ Dodano: 2014-11-03, 22:42 ]
zuh pisze:Kolejne pytanie. Pod igrekami na zaworach są takie podkładki/płytki. Na każdym igreku był jeden płaski a drugi z takim jakby rowkiem coby dźwigienka nie przesuwała się na lewo lub prawo. Seryjnie było tak, że tylko na jednym zaworze jest to zabezpieczanie czy powinno być na każdym?
fabrycznie tak włąsnie jest jak masz.. więc się nie stresuj:)
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-03, 23:15

tumba pisze:REWAR z Krakowa
Macowi chyba cos strugali, z tego co kojarze to mozna im dac ori walki na zmiane czasoprzekroju
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-04, 14:29

VE Killer pisze:
zuh pisze:Tak ale od RWD nie podejdą bo jest inaczej montowany aparat zapłonowy.
Od GTiRa podejdzie. Nie wiem czy był jeszcze jakiś DET nie RWD.
nie zgadzam się..naped aparatu w 200sx jest faktycznie z boku od wałka wydechowego ale ślimak jest przykręcany do wałka razem zkołem zębatym rozrzadu
No ale w wałku z silnika wzdłużnego nie ma wyjścia na aparat zapłonowy, chodzi o końcówkę wałka (napęd aparatu zapłonowego w silniku poprzecznym).
Nawet jak się pozbędziemy ślimaka z wałka z RWD to nie będziemy mieli jak napędzić aparatu z poprzecznego silnika.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-04, 19:33

zuh pisze:No ale w wałku z silnika wzdłużnego nie ma wyjścia na aparat zapłonowy, chodzi o końcówkę wałka (napęd aparatu zapłonowego w silniku poprzecznym).
Nawet jak się pozbędziemy ślimaka z wałka z RWD to nie będziemy mieli jak napędzić aparatu z poprzecznego silnika.
no włąsnie sie kolega myli oryginalny wałek wydechowy z 200sx ma z tyłu nacięcie na aparat :P
specjalnie poszedłem wygrzebać wałki z kartonu i namacalnie zostało to sprawdzone :mrgreen:
XXX

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-04, 20:50

Kolejne zaskoczenie.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-11-04, 21:39

A 200SX ma aparat jako taki? Tam są cewki na kazdy gar

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-04, 23:27

@bombel przecież każdy wie, że chodzi o CAS a nie o typowy aparat z kopułką :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2014-11-04, 23:29 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2014-11-05, 17:40

A teraz takie pytanko typowo " monterskie " : żeby zmienić wałek ssący razem z kółkiem konieczne jest wyjęcie napinacza? I jak go potem włożyć poprawnie żeby blokująca zapadka się poluzowała? Docisnąć jakoś ślizg łańcucha do niego? Przed włożeniem napinacza trzeba go najpierw zablokować, bo inaczej nie da rady go dokręcić.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-05, 18:24

Jako, że skoro pytasz, to zalecam zdjąć pokrywę rozrządu przy tym zabiegu. Dużo roboty, ale będziesz miał pewność, że rozrząd jest prawidłowo ustawiony. Napinacz wyjmujesz, blokujesz, później wkładasz i śrubokrętem zwalniasz zawleczkę.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2014-11-05, 19:23

Dokładnie wiem ile to roboty, już raz z tym walczyłem. Później zabawa z sylikonem i miskami. Póki co nie mam zbytnio możliwości podwieszenia silnika. Myślę, że jak " zatrudnię kogoś " do tymczasowego napinania łąncucha to nie powinien na dole przeskoczyć. Wydechowego nie będę ruszał to tym bardziej nie powinno nic złego się stać. Czyli śrubokrętem da radę jakoś tam sięgnąć jak już wałki będą na miejscu?
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-05, 19:26

Tak to się robi :) miejsca jest pełno, tylko długi, płaski śrubokręt.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-05, 19:39

Howard512, do wymiany wałka nie trzeba ściągać misek. Możesz zostawić sobie swoje oryginalne kółko. U Zielkq wymieniłem wałek bez ściągania misek - tylko dekiel spadł i został wyciągnięty napinacz.
Blokadę napinacza bez bólu "zbijesz" śrubokrętem. I aż tak długi być nie musi.
Ja jak u siebie uszczelniałem napinacz to nawet nie ściągałem blokady - sama spadła jak lekko naciągnąłem łańcuch kółkiem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-05, 19:43

janusz pisze:sama spadła jak lekko naciągnąłem łańcuch kółkiem.
tak książkowo powinno być :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2014-11-05, 19:53

O rajuści, chyba bym zwariował, grzebiąc przy wałkach bawić się z demontażem napinacza za każdym razem... Polecam blokadę patentu Jim'a.

http://jimwolftechnology.com/wolfpdf/CA ... ORSR20.PDF

Pozdr!

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-05, 20:20

żeby zblokowaćnapinacz potrzebny płaski śrubokręt nie za duzy aledługi. i zwykły haczyk zdrutu, moze być nawet ze spawarki 1,0mm. nie trzeba wyciagać wcale napinacza. śrubokrętem odbezpieczyc zapadkę wcisnąć ślizgiem napinacz i haczykiem od dołu podciagnać zabezpieczenie i tyle w temacie. napinacz odbezpieczasie zakładajacklucz na wał i delikatnie okręcajac zgodnie z zegarem czyli tak jak pracuje silnik. zabezpieczenieopada i napinacz się wysuwa.

wszystko. dziekuje
Ostatnio zmieniony 2014-11-05, 23:42 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2014-11-05, 23:09

foo bajer z zipami znam, ale nie tylko wałek , ale i kółko chciałbym wymienić. Książkowo zapadka sama ma się uwolnic. Za to patent VE killera mi się podoba
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-05, 23:46

aaaa i jeszcze jedno.... mogą założyć się o flaszke że po zrzuceniu pokrywy zaworów ... okaże się że znaki na łańcychu nie pokrywają ze znakami na kołach:)))))

:mrgreen:
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-06, 08:34

a jeszcze takie pytanie mam, co by dało przerzucenie podwójnych sprężyn z VE do mojego RR ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-06, 10:03

Po jednym cyklu już nie będą się zgadzać znaki na kółkach ze znakami na łańcuchu czy tak pasku.
Wystarczy zrobić znaki mazakiem i i przenieść znak na drugie kółko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”