Strona 1 z 5

Pompa oleju z VE do DE

: 2014-10-03, 19:31
autor: Arias
Mam mały problem, mam pompę z SR16VE razem z tuleją i chcę to wsadzić do DE. Problem polega na tym, że tuleja z VE jest szersza o 5mm od tej z DE i po założeniu koła pasowego, wystaje ono własnie o te 5mm. Założenie tuleji z DE nie wchodzi w rachubę.

Tu małe wyjaśnienie zapożyczone z sr20-forum.com
Obrazek

Jak myślicie wystarczy podtoczyć koło pasowe od wewnętrznej strony o te 5mm ?? Bo dostać koło z VE na szybko raczej nie możliwe, a w poniedziałek chciałbym palić GT :(

[ Dodano: 2014-10-04, 16:47 ]
Zaś se sam odpowiedzieć muszę, jeśli zagraniczne fora nie kłamią, to wystarczy stoczyć środek koła pasowego z DE o te 5-6mm i wsio zagra.

: 2014-10-12, 12:21
autor: VE Killer
a jaka jest różnica między tymi pompami?? po co zakładasz od ve?

: 2014-10-12, 12:47
autor: killer2000
wydajniejsza jest pompa z ve

: 2014-10-12, 12:55
autor: VE Killer
skęd wiesz że jest wydajniejsza ? jak to stwierdziłeś ? czy to w necie wyczytałeś gdzieś?

: 2014-10-12, 20:17
autor: killer2000
w komiksie wyczytałem :mrgreen:

: 2014-10-12, 20:56
autor: VE Killer
cóż liczyłam na konkretną odpowiedzi.. :P

: 2014-10-12, 21:01
autor: Ryba
sr20-forum.com

Polecam - bardzo dobra lektura ;)

: 2014-10-12, 22:02
autor: Arias
Najlepsza możliwa pompa fabryczna do Sr20 to właśnie pompa z VE, trwają jedynie spekulacje czy w N1 jest ta sama czy inna.

: 2014-10-19, 18:02
autor: VE Killer
w N1 czyli??

: 2014-10-19, 18:05
autor: DubSon
VE Killer, Almera VZR N1 - SR16VE 200KM

: 2014-10-19, 18:22
autor: VE Killer
dzięki ;)

: 2014-10-19, 18:27
autor: bombel
Najmocniejsze seryjne 1.6 n/a świata

: 2014-10-19, 19:32
autor: VE Killer
a ktoś tą moc weryfikował na hamowni bo nieby honda s2000 z 2l katalogowo ma 240km a na hamowni wyniki różne wychodzą tak jak type r podobno ma 200 a w żeczywistości nieco ponad 180:)))

: 2014-10-19, 19:49
autor: killer2000
w n1 ta sama pompa jest co w zwykłym sr16ve

: 2014-10-19, 20:44
autor: Boro1989
Porównywanie Hondy do Nissana to jest.jak herezja,

: 2014-10-20, 04:47
autor: VE Killer
mówienie o osiągach samochodu na podstawie danych katalogowych a nie wyników z hamowni jest jak opowiadanie bajek :)

a co się tyczy porównania to z przykroscia stwierdzam że nowych nissanów nie ma co z hondą porównywać bo to przepaść. np. Civic czy Accord a P12 czy N16... no chyba że GTR :) ale to już nie samochód dla ludu

: 2014-10-20, 10:13
autor: Arias
P12 SR20VE 20V masz jakieś zastrzeżenia ?? Najnowszy Pulsar ?? Proszę Cię, Hunda robi samochody dla europejczyków, choć i tak najlepsze zostawia w Japonii, Nissan ma w dupie resztę świata i jak chcesz coś konkretnego to se importuj :D Mnie się to podoba, przynajmniej się wyróżnić można na tle szarości :D

KONIEC OT


Podsumowując, 80% opinii i danych katalogowych mówi, że pompa z SR16VE to ta sama pompa co w N1. Dalej daje nam to najlepszą seryjnie montowaną pompę do SR. Swap z VE do DE jest możliwy, ale po zastosowaniu modyfikacji jak w pierwszym poście, bądź jak u mnie, po zastosowaniu tulejki z VE i stoczonego o 5mm koła pasowego z DE. Po zastosowaniu pompy z VE, powiem tyle, że kontrolka oleju gaśnie szybciej niż się zapala, ale to może być moje subiektywne odczucie. Killer ostrzegał mnie przed świstem pompy i faktycznie można się wystraszyć, bo ona świszczy jak kompresor. Na hamerykańskich forach tłumaczą to kanałami olejowymi, raz że są dwa, a dwa że są inaczej rozmieszczone niż w DE. Dziękuję, pozdrawiam :D

: 2014-10-20, 10:21
autor: DubSon
Arias pisze:P12 SR20VE 20V
Znajdź mi to w PL :)
Arias pisze:Najnowszy Pulsar
Niczym się nie wyróżnia na tle choćby VW... niestety.

: 2014-10-20, 20:05
autor: VE Killer
no ja profanacje uprawiam porównując honde do nissana ale żeby nissana do Vw porównać to już nie wiem jak to nazwać :)))))))))))))

: 2014-10-20, 21:24
autor: foo
Doubleprofanejszyn :lol:

: 2014-10-20, 21:49
autor: killer2000
Arias czyli jest ten świst ala kompresor na tej pompie czyli już wiemy dlaczego vvl tak chodzi cudownie :mrgreen:

: 2014-10-20, 21:56
autor: Ad@mus
nie wiem czy dobrze napisze ale VVL to chyba nie to samo co VE
a jesli to samo to czemu raz jest VVL a raz VE?
VVL nie ma czasem 20v

: 2014-10-20, 21:58
autor: Arias
oznaczenie silnika to SR20VE, a technologia to NEO VVL :]

: 2014-10-21, 05:07
autor: VE Killer
czegos nie rozumiem SR20VE a SR20VE 20V to chyba nie to samo. w tej sytuacji po zhamowaniu jakie seryjne osiągi ma ten zwykły VE 16V i 20V? bo mówi się o jakiś 200KM ale to raczej z tego 20V a nie z 16
a no i jeszcze jedno czy sa jakieś 16VE zhamowane czy te 200KM o których mówicie to też dane katalogowe...proszę o rozwianie moich wątpliwości.

w temacie pompy... zrozumoiałe że skoro zmienna faza jest sterowana olejem wiec wymagana jest wydajniejsza pompa... i po lektórze kilku tematów stwierdzam że wkładanie głowicy z ve do dołu z de jest niezbyt madrym pomysłem :-P no chyba że i pompa jest z ve :mrgreen:

: 2014-10-21, 07:39
autor: Ryba
Serio nie chce mi się pisać o tym co i jak. Kurcze masz wikipedie to poczytaj.

SR20VE 20 V a SR20VE 16 V różni się głównie układem zapłonowym oraz tym że ma elektryczną przepustnicą.

Co do teorii zakładania głowicy na dół od de zgodze się że powinna być wydajniejsza pompa lub chociaż nowa

: 2014-10-21, 07:41
autor: Arias
SR20VE 16V ma fabrycznie 187KM, 20V 204KM, SR16VE 174KM, N1 197KM poszukaj po hamerykańskich forach, są wykresy, sęk w tym że swapowane motory mają tych koni więcej, bo nikt nie swapuje VVLa z seryjnym wydechem itd

: 2014-10-21, 08:38
autor: zuh
SR20VE 16V to dwulitrowy silnik SR ze zmienną fazą rozrządu, 16V oznacza 16 zaworów
SR16VE 16V to SR o pojemności 1,6 litra ze zmienną fazą rozrządu
SR20VE 20V to mocniejsza odmiana SR20VE
SR16VE N1 to mocniejsza odmiana SR16VE.

: 2014-10-21, 08:41
autor: DubSon
zuh pisze:SR20VE 20V to dwulitrowy silnik SR ze zmienną fazą rozrządu i ma on 20 zaworów czyli 5 zaworów na cylinder.
A to jest nieprawda :))

20V to dodatkowy kawałek nazwy modelu Primera ;)
Ten silnik ma po prostu nową pokrywę zaworów, nowy kolektor dolotowy i przepustnice 70mm (pewnie z SR16 N1).


edit:
Jak już tak rozpisujemy się o modelach VVL, to zapomnieliście o SR20VET 280KM z X-Trail ;)

: 2014-10-21, 08:44
autor: zuh
Arias, napisał seryjne moce tych silników. Najpopularniejszy czyli SR20VE ma w serii 187 KM ale bez problemu wyciąga się te 200KM bo przy swapie robi się dodatkowe mody.

[ Dodano: 2014-10-21, 09:52 ]
W takim razie coś źle wyczytałem ;/
DubSon, Już poprawione :)

: 2014-10-21, 13:08
autor: Ryba
Prawdziwy fanatyk i wie o czym pisze :)

Hehe ;)

5 zaworów ... to poleciałeś :P