Strona 1 z 1

Pasowanie, korb, tłoków itd.

: 2014-09-20, 20:06
autor: Arias
Przeglądając zagraniczne forum, trafiłem na coś takiego:
http://www.sr20forum.com/technical-info ... mbers.html

Być może przeoczyłem coś, ale nikt nie wspominał nic o tym na forum, a być może to była wina mojej zgniecionej panewy ??

: 2014-09-20, 23:06
autor: Ad@mus
nawet o to nie pytalem-rzecz jasna Nissan stosował numery selekcyjne i jeśli mowa o pasowaniu bloku/tłok to trzeba dobierać właściwie, moj blok to 2 grupa selekcyjna i tez tloki z tej grupy czajnik mi znalazl

tak samo z reszta elementow,

kazdy sprytniejszy mechanik nie popelni bledu w sztuce i nie powklada beleczego przy skladaniu

: 2014-09-21, 00:41
autor: killer2000
jak panewa pójdzie to dobrze sie korbą jeszcze przyjrzeć

: 2014-09-21, 08:06
autor: Arias
Ad@mus pisze:kazdy sprytniejszy mechanik nie popelni bledu w sztuce
hmm jakoś nie zauważyłem, żeby ktoś o tym wspominał, każdy przekłada korby, tłoki, wały, bloki, a wychodzi na to, że bierzemy blok i wal odczytujemy numery, które sumujemy, do tego dobieramy korby i wg korb dobieramy tloki, jestem cholernie ciekaw co sam mam w garażu i dziś uderzę zobaczyć jak wygląda moje spasowanie elementów, biorąc pod uwagę, że mam składaka

: 2014-09-21, 08:46
autor: Ad@mus
nie było pytania to nie było odpowiedzi:)
domorosły mechanik może taką gafe strzelic, ale z tego co pamiętam jakiś manual to tych numeracjach wspominał. Ja akurat wiedziałem o tym wcześniej bo pozostała mi ta wiedza po ZETECu fordowskim, ale podczas skladania sr20de kilka osob jeszcze o tym mi przypominało:) np Ryba i Czajnik

: 2014-09-21, 13:00
autor: Arias
Dobra więc powiedzcie mi jak ma wyglądać pasowanie mojego silnika:

Na wale: 12213 1111 Na bloku: 12312 od głowicy 4 razy 2 Korby mam 1/0 2/0 3/0 4/0 Tłoki od góry wybite 2 54C, dwa 0,5 dwa 0,4, a od spodu dwie 2 i dwie 4 Podpory wału 12345

Dodam, że mój poprzedni silnik przed remontem miał plomby JapanMotors i tam wyglądało to tak:

Wał: 12221, 1111 Blok: 12112 Korby 1/0 2/0 4/0 1/0, podczas remontu na pierwszy cylinder weszło 3/0

: 2014-10-12, 13:58
autor: VE Killer
grupy selekcyjne dotyczą części nowych!!! jeśli składacie na używkach które w jakimś stopniu są zużyte to trzeba niestety mierzyć. mikrometrem i srednicówką jakie są odchyłki od wymiaru

jeśli robimy szlify to już nie bierzemy grup selekcyjnych pod uwagę tylko sami ustalamy sobie pasowania.
np przy kuciżnach producent tłoków zaleca jakie luzy należy stosować.

: 2017-09-18, 10:57
autor: PrzeRuSco
Czy bez zdjęcia łba da się sprawdzić grupę selekcyjna tłoków?