Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Pasowanie, korb, tłoków itd.

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Pasowanie, korb, tłoków itd.

Post autor: Arias » 2014-09-20, 20:06

Przeglądając zagraniczne forum, trafiłem na coś takiego:
http://www.sr20forum.com/technical-info ... mbers.html

Być może przeoczyłem coś, ale nikt nie wspominał nic o tym na forum, a być może to była wina mojej zgniecionej panewy ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-09-20, 23:06

nawet o to nie pytalem-rzecz jasna Nissan stosował numery selekcyjne i jeśli mowa o pasowaniu bloku/tłok to trzeba dobierać właściwie, moj blok to 2 grupa selekcyjna i tez tloki z tej grupy czajnik mi znalazl

tak samo z reszta elementow,

kazdy sprytniejszy mechanik nie popelni bledu w sztuce i nie powklada beleczego przy skladaniu
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-09-21, 00:41

jak panewa pójdzie to dobrze sie korbą jeszcze przyjrzeć
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-09-21, 08:06

Ad@mus pisze:kazdy sprytniejszy mechanik nie popelni bledu w sztuce
hmm jakoś nie zauważyłem, żeby ktoś o tym wspominał, każdy przekłada korby, tłoki, wały, bloki, a wychodzi na to, że bierzemy blok i wal odczytujemy numery, które sumujemy, do tego dobieramy korby i wg korb dobieramy tloki, jestem cholernie ciekaw co sam mam w garażu i dziś uderzę zobaczyć jak wygląda moje spasowanie elementów, biorąc pod uwagę, że mam składaka
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-09-21, 08:46

nie było pytania to nie było odpowiedzi:)
domorosły mechanik może taką gafe strzelic, ale z tego co pamiętam jakiś manual to tych numeracjach wspominał. Ja akurat wiedziałem o tym wcześniej bo pozostała mi ta wiedza po ZETECu fordowskim, ale podczas skladania sr20de kilka osob jeszcze o tym mi przypominało:) np Ryba i Czajnik
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-09-21, 13:00

Dobra więc powiedzcie mi jak ma wyglądać pasowanie mojego silnika:

Na wale: 12213 1111 Na bloku: 12312 od głowicy 4 razy 2 Korby mam 1/0 2/0 3/0 4/0 Tłoki od góry wybite 2 54C, dwa 0,5 dwa 0,4, a od spodu dwie 2 i dwie 4 Podpory wału 12345

Dodam, że mój poprzedni silnik przed remontem miał plomby JapanMotors i tam wyglądało to tak:

Wał: 12221, 1111 Blok: 12112 Korby 1/0 2/0 4/0 1/0, podczas remontu na pierwszy cylinder weszło 3/0
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 13:58

grupy selekcyjne dotyczą części nowych!!! jeśli składacie na używkach które w jakimś stopniu są zużyte to trzeba niestety mierzyć. mikrometrem i srednicówką jakie są odchyłki od wymiaru

jeśli robimy szlify to już nie bierzemy grup selekcyjnych pod uwagę tylko sami ustalamy sobie pasowania.
np przy kuciżnach producent tłoków zaleca jakie luzy należy stosować.
XXX

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2017-09-18, 10:57

Czy bez zdjęcia łba da się sprawdzić grupę selekcyjna tłoków?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”