Strona 1 z 1

Cieknący solenoid zmiennej fazy

: 2014-07-09, 13:05
autor: Modzelitto
Jeśli nie ten dział, to proszę o przeniesienie do odpowiedniego :)


Witam.
Temat dotyczy wady fabrycznej solenoidów w silnikach z rodziny SR16VE/SR20VE. Jeśli ktoś nie ma tego problemu, niech się go na 90% spodziewa w niedalekiej przyszłości :P Ale nie taki diabeł straszny ;)
Mowa jest o zaworach uruchamiających VVL. O takie coś:

Obrazek

Wada polega na tym, że po pewnym czasie, solenoid traci szczelność i wywala olej poprzez wtyczkę. Tak to wyglądało u mnie:

Obrazek

A tak u innych użytkowników:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Istnieje opcja kupna nowych zaworów dostępnych na Ebay, ale to wydatek rzędu 1,5 tys. Więc jest mało opłacalna , za niewiele więcej mamy znowu całe VE.

Po kilku godzinach szukania po zagranicznych forach, okazuje się, że zawór ten montowany był nie tylko w VE, ale również w silnikach z rodziny QG, RB i doładowanych SR. Długo się nie trzeba zastanawiać, tylko brać z Allegro w razie czego. Solenoidy z lat 2000 w górę mają dodatkowo siateczkę wokół pierwszej komory, więc może wyeliminowało to przyczynę rozszczelniania się zaworu poprzez dostawanie się tam syfu…
Wygląda to tak:


Obrazek

I kosztuje max 100zł :P

Jak widać różnią się wtyczką, którą trzeba podmienić ;) Zawór wczoraj wymieniony, wszystko działa jak należy.



P.S.
Podziękowania dla kolegi onyxx, za potwierdzenie wiarygodności informacji zdobywanych na szybko i w strachu :D

Pozdrawiam

: 2014-07-09, 13:25
autor: Wiooreck
W swoim temacie napisałeś, że boisz się zwarcia i nie chcę już tam zaśmiecać. Olej przewodzi prąd? Bo z tego co wiem to raczej ciężko :)

To jest rozbieralne? Dzięki za odp.

: 2014-07-09, 13:39
autor: Modzelitto
Nie mam pojęcia, czy olej przewodzi prąd czy nie... Doczytam :) Generalnie uważam, że wilgoć + 12V to złe połączenie :P Poza tym chyba nikt nie lubi tej świadomości, że coś mu cieknie pod maską i suszenia sobie głowy czy przypadkiem zaraz coś się nie wysypie :P

Zawór wygląda na nierozbieralny, aczkolwiek pewien nie jestem.

: 2014-07-09, 13:44
autor: Wiooreck
Aha. Do solenoida dostaje się olej silnikowy jak rozumiem. A takim olejem zalewa się całe płyty główne komputerów tzw. chłodzonych olejem :) to trzeba się nadwornego Elektronika zapytać :D moim zdaniem nie masz co się obawiać o zwarcie. Lecz wiadomo, coś cieknie pod maską, to trzeba wyeliminować przeciek :)

: 2014-07-09, 13:45
autor: Modzelitto
Olej silnikowy elektryce nie straszny :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kMf3qaXfJ7g[/youtube]

: 2014-07-10, 20:49
autor: gwaltek
Olej nie przewodzi ale powiem o tso chodzi z cewkami ...

cewka jak wiadomo składa się z nawiniętego drutu... drut jest polakierowany (coś jak izolacja na zwykłym przewodzie tylko że cieńsza) żeby się nie zwierały poszczególne zwoje...
- olej jak się dostaje do cewki to z czasem rozpuszcza lakier (niestety takie ma działanie) i robi się zwarcie...

to tak po krótce - mam na dzieje że trochę rozświetliłem temat :->

: 2014-07-11, 12:15
autor: onyxx
Nie ma za co :) Na zdrowie :)

: 2014-07-11, 20:00
autor: gwaltek
onyxx pisze:Nie ma za co :) Na zdrowie :)
Hehe latasz już VETwozem ... :->

: 2014-07-13, 00:41
autor: onyxx
może w nadchodzącym tygodniu wyjadę ;) silnik już w aucie i zajmuje się detalami :P
ma być lala :)
pozostanie jeszcze docieranie, wiec na kreski i jakies wieksze konkrety trzeba będzie jeszcze poczekać

maly spyshot:
Obrazek

: 2014-07-13, 07:32
autor: Zielkq
onyxx, ubiegles moj niecny plan bialej pokrywy :P

: 2014-07-13, 08:08
autor: bombel
Co to za kolektor?

: 2014-07-13, 14:28
autor: onyxx
Zielkq pisze:onyxx, ubiegles moj niecny plan bialej pokrywy :P
kolor białej pokrywki jest u mnie już powoli tradycją ;) W Avenirowej motorowni też taki był:

Obrazek

mam ją w bdb stanie i jest na sprzedaż - jak coś to info na PW
Bombel pisze: Co to za kolektor?
Kolektor jest OEM Nissan, tylko że schowany pod custom made osłoną termiczną ;)

: 2014-11-18, 09:31
autor: Pablo's
na tych solenoidach są 2 różne kostki czy te czujniki są takie same bo u kumpla patrzyłem w 1.8 że ma 1 i to z tą szarą kostką a mi cieknie ten z czarną :-/

: 2014-11-18, 09:51
autor: Modzelitto
Są takie same. Musisz dopasować odpowiednią wtyczkę, albo kupić już razem z nią. A są i takie na Allegro (zielone).

: 2014-11-18, 11:07
autor: Ad@mus
jak cos to chyba mam selenoid z QG:)

: 2014-11-18, 11:38
autor: Pablo's
Ad@mus pisze:jak cos to chyba mam selenoid z QG:)
a masz tez wtyczkę? :->

: 2014-11-18, 16:47
autor: Ad@mus
jak mam to u Janusza :)

: 2015-06-04, 16:29
autor: woytaz_gdy_elb
pytanko: może macie jakiś namiar gdzie można kupić taki komplet z z wtyczkami ? bo u mnie widzę żę zaczęło wywalać olej w sr20vve. NA Allegro nic nie znalazłem :(

: 2015-06-04, 16:35
autor: nismo46
woytaz_gdy_elb, wpisz na all. zawór cisnienia oleju primera np. i znajdziesz

: 2015-06-04, 16:58
autor: woytaz_gdy_elb
są tylko 2 sztuki od silnika 1,6 i 1,8 ale bez wtyczek :/

: 2015-06-04, 18:58
autor: Modzelitto
Grunt to dobra fraza w wyszukiwajce ;)

http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... faz+nissan

Najrozsądniejsza propozycja:
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-1- ... 69817.html

Pozdr.

: 2015-06-04, 20:27
autor: woytaz_gdy_elb
super - dzięki wielkie :)

: 2017-01-03, 20:58
autor: Pablo's
czyli oba są takie same? tzn że można kupić 2 szt z szarymi końcówkami i będzie git?
ciekną oba i coś nie załącza sie vvl albo jakoś słabo

: 2017-01-03, 21:24
autor: nismo46
Pablo's, TO SAMO

: 2017-01-03, 21:36
autor: Pablo's
dzięki pozdro