Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Remont silnika

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Remont silnika

Post autor: garygary » 2014-02-24, 23:52

Szukałem tematu i niestety nie znalazłem.

Chcę zapytać jak przede wszystkim wygląda sprawa z panewkami korbowodowymi- mianowicie czy bez szlifowania wału, można dokupić nominał? Ewentualnie czy można dorobić panewki pod konkretny wał. Jakie koszta?

2. sprawa dotyczy koła zamachowego, mianowicie planuje ztoczyć do 20% wagi. + mocniejsza sprężyna sprzęgła. Ktoś próbował takich rzeczy?

3. Planowanie głowicy - ile? Standardowo czy więcej. Jeżeli więcej, to czy śruby głowicy nie będą za długie?

4. Głowica co po za portingiem kanałów?

5. Jak wygląda sprawa docierania pierścieni? i Samych panewek korbowodowych ? Ile km? i jak z pierwszą wymianą oleju, po ilu km?

Z grubsza tyle. Silnik E16I, ew. czy ktoś może posiada do tego silnika jakieś info na temat ustawienia wału rozrządu z wałkiem od pompy oleju, (podobno muszą być jakoś razem ustawione, żeby pompa w odpowiednim momencie podawała olej do przez kanały do wału)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-02-25, 02:37

Ad. 1. Daj wał do przemierzenia, jak jest dobry to kupujesz panewki nominał
2.Było o tym, samochód szybciej się wkręca, ale tylko jeśli się lekkie koło zastosuje z innymi modami odchudzającymi, samo to efekt placebo, a motor może nierówno pracować
3.Nie przeginaj, zastosuj się do kanonów max 1,5mm
4. Porting kanałów, wymiana i docieranie gniazd zaworów, wymiana uszczelniaczy
5.Ile mechaników tyle teorii, ja przy remoncie SR20DEH zastosowałem taką metodę:

po remoncie zalałem syntetyk GULFa, kręciłem bez świec ok 2minut, odpaliłem na 15 minut aby pochodził na jałowych obrotach i się nagrzał, następnie do 3000, na 10 minut i na jałowe kilka minut. Następnie przejażdżka 500-800km nie przekraczając 4000rpm, nast ępnie wymiana oleju na docelowy syntetyk i powoli zwiększałem obroty, po ok 500km na docelowym syntetyku pełna pi.......da :]
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-25, 06:37

Na wszystkie pytania które zadales sa odpowiedzi na forum. Szukaj dobrze

Zablokowany

Wróć do „Silnik i układ napedowy”