Strona 1 z 1
P10 GA16DE na SR16VE.
: 2010-02-19, 01:22
autor: SiwoL
Przegladam sobie ebay'a i widzę że za 4000-4500 można wyrwać SR16VE ze skrzynią i elektroniką. Czy ten silnik będzie pasował bez problemu na mocowania od GA16DE że wystarczy przełożyć silnik i elektryke i latac? 175km wystarczyło by mi do jazdy na codzien a 1.6 ponizej VE powinno mało palic;)
przykłady
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Nissan-G ... 4cedb60622
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Niss ... 1016r14894
Re: P10 GA16DE na SR16VE.
: 2010-02-19, 07:14
autor: bombel
No niestety nie. Silnik pasuje pieknie pod SR20DE. NIe zniechecam Cię, ale roboty sporo, no i trzeba polosie, przeguby itd powymieniac. Poza tym trzeba ecumastera, zeby to wystroic i najlepiej na kompie z 2,0, bo ten z SR16VE ma ogranicznik predkosci do 180kmh
: 2010-02-19, 11:40
autor: SiwoL
E to lipnie;) No nic trudno;)
: 2010-03-20, 21:23
autor: sergiej
a po co jezdzic szybciej niz 180 kmh

: 2010-04-05, 19:07
autor: lukasgt
SR16VE bliżej do SR20 niż do GA16DE niestety[bolałem nad tym już jak miałem sunny 1.6]
: 2010-04-05, 19:21
autor: bodek
SR16VE to można kupić ale tylko po to by zapodać mu wał i korby z SR20 i stać się posiadaczem skrzyni ze szperą. Samo SR16VE na kolektorze i wydechu dysponuje parametrami ~175KM i okolice 160Nm co przeciągiem raczej nie jest. Dobrze odmulone Sunny GTI to objeżdża. Za to taki SR20VE z głową SR16 ma okolice 210-215KM i 220Nm. Robi to o wiele większe wrażenie

: 2010-04-05, 20:59
autor: Asahi
Panowie tak wieszacie na SR16VE pieski - ale nikt nie powie że to najmocniejszy silnik o pojemności 1,6 jaki został kiedykolwiek wyprodukowany.
Znam osobiście kolesia - śmiga Hondą CRX z silnikiem 1,6.
Custom:
- boki silnika
- koło zamachowe
- wałek (jest jeden)
- dołożone turbo
- przepustnica
- kolektor dolotowy
- kolektor wylotowy
- wydech 1 3/4"
Pan na hamowni w kielcach wykręcił 300 KM na silniku 1,6.
Najprościej przeskoczyć na 2,0 - ale jak dla mnie wspaniałym wyzwaniem jest wyciągnąć maksa z 1,6.
Boję się pomyśleć co można wyciągnąć z tej maszynowni.
Toż to w standardzie ma 175KM a koleś z prawie zwykłej 125KM zrobił 300

;);)
Ja juz zapytałem kolesi którzy te silniki wystawili jakie sa problemy ze swapem z GA16DE i jakie są koszty dostawy do Polski tej maszynowni.
: 2010-04-05, 21:31
autor: NadiR
Asahi pisze:
Ja juz zapytałem kolesi którzy te silniki wystawili jakie sa problemy ze swapem z GA16DE i jakie są koszty dostawy do Polski tej maszynowni.
No to czekamy..

: 2010-04-05, 21:48
autor: bodek
Nikt tu psów nie wiesza ale SR16 do takiego auta jak P10 to zdecydowanie za mało. Wyciskać moce oczywiście można ale jakim kosztem. Dużo bardziej opłaca się zwiększyć pojemność.
BTW najmocniejsze silniki 1.6 ever. Np. Toyota swoim 1.6 4AGE SPEC A cisnęła 240KM/11000obr w n/a. Z V-TECów też robią po 200KM i więcej. Wszystko jest kwestia pieniędzy. Fakt, że Nissan wypuścił 175KM w serii i chwała mu za to ale jak by inna marka chciała zrobić taki silnik i uważała, że się on dobrze sprzeda to by zrobiła.
: 2010-04-06, 06:48
autor: Asahi
Pogoń za mocą już się dawno skończyła teraz jest pogoń za pieniądzem. Dlatego serie są wszędzie tłumione + EKOzasady i masz muła pancernego.
Nikt się nie pyta ile co ma KM tylko ile to pali.
Zresztą zauważyłem że EU bardzo po macoszemu traktuje Nissana - co innego się dzieje w stanach gdzie części do mechanicznego Tuningu naszej marki jest od zatrzęsienia. Najbardziej mi się podobają tzw Tuning sety do silników.

Nie mówiąc już o Turbo Setach itd.
Mnie tam sie podoba wizja silnika 1,6 mającego 175KM na wyjściu - nie musiałbym cyferek na bagażniku zmieniać a "szczęka by opadała"

: 2010-04-06, 06:55
autor: lukasgt
Asahi pisze:Panowie tak wieszacie na SR16VE pieski - ale nikt nie powie że to najmocniejszy silnik o pojemności 1,6 jaki został kiedykolwiek wyprodukowany.
no i tu się troche mylisz--- co prawda większość VTECów hondy ma z 1.6 160km ale na japonię i szwajcarię była wersja fabryczna-kuta miała równe 200km --taki prawdziwy TYPE-R
: 2010-04-06, 08:11
autor: Asahi
wersja fabryczna-kuta

To nie seria
zresztą ja się nie mam powodu kłócić mówię tylko że z chęcią bym "przygarnął" kropka

: 2010-04-06, 12:20
autor: Maxko
najmocniejszy type R VI generacji (czyli lata te same co almera) to EK9 i ma 185 koni z 1.6 a nie 200
200 mial pulsar VZ-R N1 z 1.6 z wieksza przepustnica bodajże i ostrzejszymi wałkami.
: 2010-04-06, 14:15
autor: Asahi
Mam odpowiedź.
It's a direct bolt up.
Z tego co znam ENGLISH - oznacza to SWAP bez problemów, wszystkie śruby pasują.
I teraz proszę o odpowiedź ludzików którzy coś więcej o tym wiedzą..... bo powyżej napisaliście że SWAP nie jest taki prosty.
: 2010-04-06, 15:40
autor: NadiR
Ja bym proponował zadzwonić do Coobcia albo
www.driftshop.pl /wroclaw Katod-Mariusz bo panowie są w temacie i wsio powiedzą co i jak i za ile

: 2010-04-06, 17:07
autor: SiwoL
Mnie odstraszyło druciarstwo z elektryka nie chce mi się przekładać wiązki z sr'a w dodatku mam nats'a. Dlatego idę inaczej wsadzam GA16DE NVCS ( 115km ) i do tego Turbo Kit;)
: 2010-04-06, 20:11
autor: andy_czarny
a gdzie znajdziesz tem silnik .. idz juz awno przetarta sciezka zamiast kombinowac ...
: 2010-04-06, 20:13
autor: SiwoL
Na allegro są dwa. Silnik będę brał z sentry oczywiście. Nie ma problemu z tym silnikiem można mieć go za grosze.
: 2010-04-06, 21:21
autor: lukasgt
niech wam bedzie-VTEC to nie moja brocha-a przecież to nissanzone
: 2010-04-07, 01:08
autor: Coobcio
Z ciekawostek dodam że były odmiany SR16VE N1 dysponujące mocą 200KM i 185Nm, swojego czasu ustanowiły rekord z litra pojemności w silniku wolnossącym i to do tej pory nie pobity - mowa o wieloprodukcyjnym wydaniu i realnej mocy a nie na papierze jak to było w przypadku Hondy S2000
Co do doładowania to SR16VE z kutymi tłokami dedykowanymi do SR20DE na seryjnych korbach i wale na turbinie GT3071r wykrzesało 440KM przy doładowaniu 1,4 bara

: 2010-04-07, 11:18
autor: andy_czarny
GA16DE NVCS Kuba a ten silnik to warto dlubac?? wiesz cos wiecej
