Strona 1 z 3

Mod rozrządu SR20

: 2010-02-15, 17:26
autor: p'xxl
Zaraz po wydechu o ile finanse pozwolą planuję wejść nieco w silnik. Poza obróbką głowy chce także wsadzić regulowane kółko wałka ssącego. Już są pewne przymiarki do tegoż zabiegu jednak nadal brak mi podstawowej wiedzy na ten temat.

Jakie zębatki będą pasować? Które wybrać?
Jakich przyrostów można się spodziewać?
Ile przestawić wałek ssący żeby osiągnąć optymalne rezultaty?
Zapewne bez strojenie się nie obejdzie. W tym zakresie także więcej szczegółów.

Kilka linków:
http://www.driftshop.pl/shop/index.php? ... du-sr20det

http://www.mtuning.pl/sklep/product_inf ... ts_id=5479
(podobne do tych są na UK ebayu)

Jeżeli jest prosty sposób, żeby przerobić ori koło samemu to czy ktoś już się tym parał i może udzielić na ten temat info?

: 2010-02-16, 22:22
autor: bodek
Przerabianie seryjnego koła to ok. 300-400zł. Są firmy, które to wykonują ale już nie pamiętam jakie. Pewnie w Tomsonie dali by radę, Grabowski też by to wykonał itp. Co do kąta to różnie bywa. Zależy od stanu łańcucha rozrządu. 4st to bezpieczna granica i najczęściej tak się przestawia w SR20. Ja przestawiałem oba wałki od 0 do jakiś 5-6st. Ssący przyspieszasz, wydech opóźniasz. Np. na zagranicznych forach co użytkownik to inna wartość.
Seryjne kółko można samemu przerobić ale trzeba posiąść tą tajemną wiedzę, która zresztą taka tajemna nie jest ;) Wystarczy poszukać na forach. Ja jej nie zdradzę choć gwarantuję, że jest banalna. Jeśli ma być profi to kup dedykowane i baw się nimi.
Przyrost rzędu 5-10Nm, poprawa przebiegu krzywej momentu i czasami wzrost mocy a czasami minimalny spadek mocy w górnych partiach obrotów.

: 2010-02-17, 07:47
autor: p'xxl
bodek pisze:Co do kąta to różnie bywa. Zależy od stanu łańcucha rozrządu.
Łańcuch dostanie nowe napinacze i co tam jeszcze trzeba będzie. Ewentualnie wejdzie nowy łańcuch. Przy okazji robienia głowy powinni to ogarnąć.



W przerabianie nie mam sie co bawić skoro w driftshopie mogę za niecałe 400 PLN zakupić gotowy produkt.
bodek pisze:Jeśli ma być profi to kup dedykowane i baw się nimi.
Nie zamierzam robić nic na pałę. Dobrze, żeby to zrobił ktoś kto się na tym zna.

A co ze strojeniem? Do tego przydałaby sie hamownia. Może poczekajmy co Coobcio na ten temat ma do powiedzenia.

: 2010-02-17, 19:00
autor: bodek
Chyba czekasz już jakiś czas ;-) nie oczekiwał bym, że Coobcio od razu wyjawi tajemnicę modu rozrządu skoro robi takie rzeczy nie za free i ma prawo przemilczeć temat.

Nie trzeba tego stroić. Jedynie jeśli zmieniasz kąt wałka wydechowego to trzeba skorygować zapłon.

[ Dodano: 2010-02-17, 19:02 ]
przestawienie rozrządu powoduje głównie wzrost kompresji i stąd polepszenie parametrów silnika

: 2010-02-17, 19:30
autor: p'xxl
Wiesz nie czekam na know how bo i tak sam nie będę tego robił. Gdybym miał do Wawy bliżej nie byłoby problemu. Nie widzę problemu dla którego kolega nie miałby zarobić. W końcu posiada wiedzę, której nie kupisz w buforowanych tabletkach. Poza tym robił to wielokrotnie w autach, które latają do dzisiaj.
Jakoś nie wybieram się do Wawy w niedługim czasie. Gdyby tak było zamiast tego tematu byłby Pw do Coobcia.
Nie trzeba tego stroić. Jedynie jeśli zmieniasz kąt wałka wydechowego to trzeba skorygować zapłon.
Jeżeli jeżdżę na lekko przyspieszonym to jeszcze przyspieszyć czy opóźnić?

: 2010-02-17, 23:08
autor: bodek
Luz

Zapłon wypada skorygować jak kręcisz wydechowym. Zasada jest taka, że ssący przyspieszasz a wydech opóźniasz. Opóźniając wałek wydechowy opóźniasz za razem kąt wyprzedzenia zapłonu gdyż ośka aparatu zapłonowego jest napędzana z wałka wydechowego. Zapłon trzeba przyspieszyć, żeby otrzymać kąt sprzed regulacji wałka. Kręcisz z lampą albo na oko i słuch. Ja mam opóźniony dość sporo wydech a ssący przyspieszony może ze 2 st. W aparacie mam rozwiercona fasolkę i zapłon maksymalnie do przodu. Na hamowni nie testowałem ale robiłem pomiary na ecumasterowej wyniki otrzymywałem najlepsze. Na drodze idę łeb w łeb z Astrą GSI Keneta, 165KM/205Nm przy tej samej wadze co Sunny.

: 2010-02-18, 08:10
autor: p'xxl
No to będzie trochę zabawy. Zapłon miałem ustawiany na ok 17st podpięty pod komputer w Czechach. Jak już będę po wydechu i głowie to przyjdzie czas i na rozrząd. Może do zlotu się wyrobię. Za cel wziąłem sobie 200Nm. Moc bez znaczenia.

http://www.mtuning.pl/sklep/product_inf ... ts_id=5479

Ktoś wie coś o tych zębatkach? Jakoś tanie. Zastanawiał się czy nie upadną po 10 tkm.

: 2010-02-19, 18:57
autor: bodek
Wyglądają na utwardzane przy zębach, może trochę pojeżdżą. Jak chcesz mieć dobry niuton to planuj łeb, przestawiaj rozrząd i nie rozluźniaj za bardzo wydechu. Dolot sprawdza się długi z nadkola. Wszyscy co go mieli mieli dobry niuton. Niestety Almery GTI słabo dysponują Nm po modach.

: 2010-02-19, 19:02
autor: p'xxl
Wydech będzie 2,25 i ssac 2,5" na dwóch tłumikach środkowych.
bodek pisze:Wyglądają na utwardzane przy zębach, może trochę pojeżdżą.
Właśnie mnie to martwi. Zapytam się kolegi katoda ile by te kółka z driftshopu kosztowały po znajomości. Chyba, że zrobić grupowy zakup i ściągnąć większą ilość kółek przy pomocy jakiegoś kolegi z US.

np te:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Brian-Cr ... ccessories

: 2010-02-19, 19:07
autor: bodek
Wpadaj do Wawy, przerobię Ci od razu oba kółka i będziesz sobie mógł kręcić i testować rezultaty do woli :)

: 2010-02-19, 19:17
autor: p'xxl
bodek pisze:Wpadaj do Wawy
Po wydechu i głowie trzeba będzie się nad tym zastanowić. :-)

Zaraz pójdzie PW.

: 2010-02-19, 19:27
autor: bodek
Łeb -1,5mm; SSAC; wydech fi60/1,5; jakieś CAI i powinna być gitara

: 2010-02-19, 20:28
autor: p'xxl
bodek pisze:Łeb -1,5mm; SSAC; wydech fi60/1,5; jakieś CAI i powinna być gitara
Zobaczę jak silnik wewnątrz wygląda. Żeby nie było, że wywalę kasę a silnik zajechany. Jakoś mi się nie podoba ostatnio praca tej jednostki. W sumie jak się nie będzie nadawał do dalszego inwestowania to będę miał powód do zakupu VE.

Póki co dłubiemy

: 2010-02-27, 00:12
autor: Kondziu_L
p'xxl pisze:Wydech będzie 2,25 i ssac 2,5" na dwóch tłumikach środkowych.
bodek pisze:Wyglądają na utwardzane przy zębach, może trochę pojeżdżą.
Właśnie mnie to martwi. Zapytam się kolegi katoda ile by te kółka z driftshopu kosztowały po znajomości. Chyba, że zrobić grupowy zakup i ściągnąć większą ilość kółek przy pomocy jakiegoś kolegi z US.

np te:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Brian-Cr ... ccessories
Jakbyś szukał chętnych do zakupu grupowego na regulowane kółka lub sam coś kombinował a to ja bym był chętny na 1 szt. :D

: 2010-02-27, 12:00
autor: Coobcio
p'xxl pisze:Za cel wziąłem sobie 200Nm. Moc bez znaczenia.
Na seryjnym kolektorze ssącym z Almery GTi bardzo ciężkie będzie to do wykonania...

: 2010-02-27, 15:25
autor: p'xxl
Dzisiaj ogarniałem temat gratów pod grzebanie silnika. Jak już głowa pójdzie do szlifu to oprócz tego wypadałoby nieco odświeżyć rozrząd. Nie wiem czy pod późniejsze mody rozrządu powymieniać tylko napinacze czy łańcuch też wsadzić nowy?

: 2010-02-27, 21:15
autor: Coobcio
jak zmieniasz łańcuch to z zębatkami razem, w przeciwnym wypadku lepiej zostawić wszystko stare ew. sam napinacz wymienić...

Głowicę możesz smialo planowac o 1,5mm i przy tej okazji obowiązkowo szukaj kolekotra z P10 130KM i wrzucaj go do siebie.

Nie jestem pwien ale być może znajdę takowy u siebie w Garage :D

: 2010-02-28, 19:24
autor: p'xxl
Coobcio pisze:ew. sam napinacz wymienić...
Właśnie to zamierzam zrobić. Co do zębatek to jestem ustawiony na modyfikowane.
Coobcio pisze:przy tej okazji obowiązkowo szukaj kolekotra z P10 130KM
Czym się różni od kolektora z almery GTI? Ma większe kanały?

: 2010-02-28, 19:37
autor: NadiR
p'xxl pisze:
Czym się różni od kolektora z almery GTI? Ma większe kanały?
Daje najlepszy efekt ogólnie rzecz biorąc do SR20DE :mrgreen:

: 2010-02-28, 21:18
autor: Coobcio
Ma przede wszytkim inny kształt, kanały ma raczej cieńsza i ma mniejsza puszkę zbiorczą no nie wiem czemu ale na Hamowni zawsze lepiej na nim auto się ma jak na tym oryginalnym z almy GTi...
Właśnie na takim kolektorze ssącym uzyskałem z mojego grzebanego silnika SR20De 220Nm i 175Km na seryjnych wałkach...
To jest 110Nm z litra pojemności, moje rozbudowane SR20VE ma 223Nm...

: 2010-03-03, 08:46
autor: qwasar
To w końcu kółka do DE i DET-a są takie same czy nie? Jakby co, to mogę zapytać za ile by były te Brian Crower z linka.

: 2010-03-03, 11:04
autor: Kondziu_L
qwasar pisze:Jakby co, to mogę zapytać za ile by były te Brian Crower z linka.
Jak masz tam możliwość negocjacji ceny to zapytaj za ile. Ja bym chciał 1 szt. Może udało by się jakieś grupowe zamówienie znowu poskładać.

: 2010-03-03, 12:19
autor: qwasar
Kwestia, czy są takie same (choć w tych aukcjach podają DE i DET, ale wolałbym żeby wypowiedzieli się fachowcy). Przy zamówieniu do 10 szt (5 kompletów) koszt całkowity to 450zł, powyżej 5 kompletów 420zł za takie:
http://www.dnamotoring.com/speeddaddyim ... -028-P.jpg

: 2010-03-03, 16:14
autor: bombel
Trzeba miec fantazje by je kupić. Proponuje wizytę u któregoś z kolegów w Wawie. Wyjdzie taniej i odpadnie robocizna :)

: 2010-03-03, 17:07
autor: alib1984
Fantazję i pieniądze... ;-)

No z Żywca do W-wy mam niestety sporo km... Najchętniej sam bym pokombinował.

: 2010-03-03, 18:46
autor: Osa
bombel pisze:Trzeba miec fantazje by je kupić.
szczególnie fantazje w takiej cenie :-o

: 2010-03-05, 16:00
autor: Kondziu_L
qwasar pisze:Przy zamówieniu do 10 szt (5 kompletów) koszt całkowity to 450zł
To za sztukę czy komplet??
Osa pisze:szczególnie fantazje w takiej cenie :-o
Nie ma co komu w portfel zaglądać. Każdy wybiera to co lubi. A fantazję to mają ci co obniżają zawieszenie przez obcinanie sprężyn lub wklejają rynny w zderzaki :-P sorki za OT

: 2010-03-05, 16:02
autor: qwasar
Koszt za 1 komplet (2szt.).

: 2010-03-19, 22:10
autor: Sznurek
Czy zakładaniu nowego kółka regulowanego trzeba nowy łańcuch ? :->

: 2010-03-19, 22:23
autor: bombel
Czy zakładaniu nowego kółka regulowanego trzeba nowy łańcuch ? :->
Nie