Strona 1 z 3

Jaki plan na 140 KM z GA16DE?

: 2013-10-19, 20:48
autor: Vendo
Chce zrobic 140 KM z GA16DE. Swój plan modyfikacji mam jednak nie będe go podawał aby nie sugerować odpowiedzi. Czekam teraz na wasze pomysły.
Ps. Na chwilę obecną nie interesuje mnie swap więc rady w stylu "zrób swapa na SR20DE" na razie odpadają.

: 2013-10-19, 20:52
autor: MacGayver
marne szanse widzę, jeśli przynajmniej nie zakupisz ostrzejszych wałków to raczej tego nie widzę. Chyba że nie mówimy o N/A ;-)

: 2013-10-19, 21:04
autor: majchrzok
tak się kiedyś zastanawiałem, czy obróbka głowicy coś ala na te w SR dałaby % podobne przyrosty?

: 2013-10-19, 21:08
autor: delus8307
Sporo roboty! Bez obróbki głowicy cięzki temat. Ja widze to tak

Porting głowy, kolektora , wieksza przepustnica, wtryski,pompa paliwa,regulator cisnienia, wałki z ds-a no i swiniak

: 2013-10-19, 21:10
autor: MacGayver
to wszystko to za mało

: 2013-10-19, 21:15
autor: Pawel18PL
Doprężyć trzeba by męsko i agresywne wałki dać.

: 2013-10-19, 21:16
autor: majchrzok
delus8307, po podobnych modach jakiś czas temu uzyskano coś koło 125 km o ile mnie pamięc nie myli...
MacGayver, Ty coś masz dodatkowo wykonane? czy faktycznie zmienna faza Twojego silnika robi taką robote?

: 2013-10-19, 21:23
autor: misiar90
Macgyver ma coś ok 120hp w swojej micrze jeśli mnie pamieć nie myli.

: 2013-10-19, 21:27
autor: BeNeK
Obrazek
8-)

: 2013-10-19, 22:01
autor: MacGayver
Najwyższy wynik jaki miałem był 130KM, później według hamowni było coraz gorzej, a wyniki i czasy były coraz lepsze po zrobionych dalszych modach, także póki co przestałem się opierać na hamowniach.
majchrzok, głowicę i blok mam całkowicie nieruszoną. kolektor, reszta wydechu, porting i polerka kolektora ssącego, przepustnica z Maximy, wtryski z Maximy, przepływka z Maximy, stożek, Ecumaster3 no i zmienna faza. Nic więcej nie mam, chyba że o czymś zapomniałem ;-) Myslę, że sporą robotę poza mocą robi na pewno waga - 840kg :)

: 2013-10-19, 23:18
autor: MagicalFire
powiedz mi tylko jedno czemu nie swap ?? <mysli2>

: 2013-10-19, 23:35
autor: sunniak1.6sr
Bo fajnie jest zrobić coś z niczego, nie iść na łatwiznę i cieszyć się z uzyskanego efektu.

: 2013-10-20, 07:53
autor: Chemik
To fakt dla mnie jeżeli ktoś chcę sie bawić niech bawi się choćby nawet skończyło się niepowodzeniem,szacun dla takich

: 2013-10-20, 08:34
autor: BaSsGrU
Kompresorem będzie najłatwiej i najtaniej zrobić taką moc

: 2013-10-20, 11:50
autor: delus8307
MacGayver Z tego co pamietam ze Zlotu we Wrocławiu to masz motor zbudowany na kolektorze z Sentry a jak zapatrujesz sie na portowanie 73 C i dopasowaniu do niego wiekszej przepustnicy? Zdania na temat tego kolektora są różne

: 2013-10-20, 12:02
autor: DubSon
delus8307, Mac ma silnik "Sentrowki" (jego akurat z Almery X1R)
więc dochodzi też zmienny kąt wałka ssącego.
Ogólnie kolektor dolotowy z silnika NVCS jest bardziej rozwojowy.

Moim zdaniem bez wałków ciężko ogarnąć te 140KM w N/A
Na bank oprócz nich:
-przepustnica 60mm
-MAF z Maxi lub ory wklejony w dolot
-pełny porting oraz planowanie głowicy + ew. większe zawory
-pełny porting kolektora dolotowego
-wydech i dolot zrobiony z głową :!:
-większe wtryski
-na koniec przestawianie wałków, zapłon i strojenie piggy back na hamowni.

To chyba tyle co można zrobić w N/A na tym silniku.
Można oczywiście też zamontować ITB, ale nie wiem jakie to daje przyrosty.
Nigdy się tym nie interesowałem.

: 2013-10-20, 12:52
autor: Vendo
MagicalFire pisze:powiedz mi tylko jedno czemu nie swap ?? <mysli2>
Jednego swapa już robiłem, co prawda w innym aucie i bardziej skomplikowanego. Chciałbym teraz spróbować swoich sił w modowaniu aktualnego silnika.
BaSsGrU pisze:Kompresorem będzie najłatwiej i najtaniej zrobić taką moc
Kompresor i turbo nie wchodzą w grę - tylko N/A.

Z moich wyszukiwań wychodzi, że w miarę tanim kosztem można zrobić z tego silnika około 120-130KM

Czyli:
- wałki GA16DS
- lekki porting głowicy i kolektora
- większa przepustnica
- dobry dolot
- wydech 4-2-1 + reszta do końca zrobiona od nowa
- zmiany w układzie zasilania typu większe wtryski, wydajniejsza pompa, regulator ciśnienia paliwa + świnia

Na 140-150KM koszty idą lawinowo w górę:
- dedykowane ostrzejsze wałki + regulowane kółka
- mocny porting głowicy + podniesienie stopnia sprężania do około 11.5
- większe zawory
- ITB
- wydech 4-2-1 + reszta
- wydajniejsza pompa + regulator ciśnienia paliwa
- strojenie świnią na hamowni - ustawienie wałków, dolanie paliwa, przestawienie zapłonu
- do tego dochodzi sprzęgło które zapewne przy takiej mocy już się podda

Szacunkowy koszt 140-150KM wychodzi więc około 9-10 tys. pln przy założeniu, że większość robimy we własnym zakresie. Hmm.. trochę dużo.

Sunny na zimę będzie wstawiany do garażu aby kompleksowo doprowadzić go do stanu używalności po poprzednim właścicielu. Zastanawiam się więc co by można było zrobić z silnikiem.
Nie bronię się przed swapem rekami i nogami i świetnie zdaję sobie sprawę, że tuning takiego silnika jest z ekonomicznego punktu widzenia kompletnie nie opłacalny. Chcę po prostu trochę pobawić się silnikiem i nauczyć czegoś nowego. Poprzedni mój projekt w którym było przebudowane prawie wszystko poczynając od swapa, a na poszerzeniu nadwozia kończąc został sprzedany. Teraz czas na coś nowego z inną marką. Może wspólnie uda nam się dojść do jakiegoś ciekawego rozwiązania, a jak nie to trzeba będzie powiększyć grono użytkowników SR20:)
Pozdrawiam

: 2013-10-20, 13:58
autor: bombel
Vendo pisze:wychodzi więc około 9-10 tys. pln przy założeniu, że większość robimy we własnym zakresie.
Za tyle to wstawiasz VE plus wydech i masz 210 KM

: 2013-10-20, 15:39
autor: Vendo
bombel pisze:Za tyle to wstawiasz VE plus wydech i masz 210 KM
No właśnie...

Na razie mam inne rzeczy na głowie - drobna walka z rdzą, hamulce przód, zawieszenie.
Jest jeszcze czas aby wszystko przemyśleć i podjąć decyzję.

Kilka pytań:
Do jakich obrotów można bezpiecznie zakręcić GA16?
Czy można od jakiegoś nissanowskiego silnika przełożyć głowicę na mechanice lub samą mechanikę?
Jak na razie znalazłem wałki do GA16 od świątka - macie namiary na inne źródła?
Najkrótsza skrzynia to ta od GA14?

: 2013-10-20, 19:50
autor: DubSon
Vendo pisze:Najkrótsza skrzynia to ta od GA14?
Mac w micrze ma z CG13 z K11 seryjną.
Vendo pisze:Jak na razie znalazłem wałki do GA16 od świątka - macie namiary na inne źródła?
Na e-bayach zdarzają się JWT. Wszystcy tu twierdzą, że światek robi słabe jakościowo wałki iszybko się ścierają krzywki.

: 2013-10-20, 21:50
autor: MacGayver
DubSon pisze:Na e-bayach zdarzają się JWT.
nie ma i nie było :-P Polowałem i odpuściłem temat ;-)

: 2013-10-20, 22:11
autor: ciapek
Prędzej znajdziesz ECU JWT niż wałki obojętnie S1,2,3. Sunniak1.6sr jeździ/ł na wałkach od Świątka, Jego trzeba zapytać czy wałki trzymają parametry.

: 2013-10-20, 22:43
autor: kamil12
o ile pamiętam to na dłuższą metę te wałki nie zdały egzaminu u kolegi Sunniaka.

: 2013-10-21, 05:36
autor: Ryba
Vendo - coś ty się tak uparł na to ga16 ?? Tylko szczerze ...

Będziesz startował w jakiś zawodach, polujesz na klasę 1,6 ?


Czytam ten cały temat i nadal Cię nie mogę zrozumieć .


Nawet jeśli osiągniesz swój cel mega kosztami ( potwierdzi to sunniak ) i będziesz miał to 140 km <co jest?> zawsze będziesz z tyłu.

Po pierwsze finansowo - ( Bombel na to zwrócił uwagę ) za koszty poniesione w taki projekt spokojnie kupisz kultowy silnik VE, wystroisz i jeszcze zostanie

Po drugie satysfakcja - logicznie myśląc, wkładam 9k w auto masz tego świadomość, podjeżdżasz pod światła obok honda z B16 i po paru sekundach widzisz jego D.... Co robisz ... Wku***sz się !

Po trzecie żywotność - wielu z nas, licząc w tym siebie, może śmiało Ci powiedzieć, że takie projekty rodzą się w bólu a wydatki nie kończą się wraz z pierwszym odpaleniem - to dopiero początek.

Zastanów się czy jest sens ...

Pozdo

: 2013-10-21, 06:20
autor: sunniak1.6sr
kamil12 pisze:o ile pamiętam to na dłuższą metę te wałki nie zdały egzaminu u kolegi Sunniaka.
Czy nie zdały egzaminu to nie mogę powiedzieć, gdyż zrobiłem na nich łącznie 3000 km po których dopiero zaczęła schodzić oryginalna farba z krzywek.

: 2013-10-21, 18:05
autor: Boro1989
niestety nissanowskie 1.6 jest po prostu nie udane, kiepska baza do modów, w swojej klasie niestety ale hondy będą Cię zostawiać daleko z tyłu...

: 2013-10-21, 18:24
autor: majchrzok
Boro1989, zależy pod jakim względem. co jak co ale jest najbardziej idiotoodpornym motorem w całej gamie silników nissana ;-) pozatym uważam, że proste mody takie jak wydech czy dolot dają % podobne przyrosty w GA i SR.

: 2013-10-21, 19:50
autor: DubSon
sznikers99 pisze:Vendo, http://www.coobcio.pl/?p=410 tutaj coobcio zrobił ciekawy projekt który nawet się zwijał
Do tego wałki inne i wydech lepiej ogarnięty i będzie już baardzo fajnie jak na 1.6 :)

: 2013-10-22, 11:14
autor: scubzik
z tym "nieudaniem" silników z serii GA .. to się nie zgodzę .. Są dość mocne i przez to wytrzymują dużo przeróbek (pomijam uturbianie).
Sam wydech i dolot przy moim nędznym DS-ie dał wg hamowni kilkanaśnie KM przyrostu ..

: 2013-10-22, 11:33
autor: majchrzok
tak naprawde to nie wiadomo co zniesie uturbione GA, bo takich projektow jest niewiele na swiecie. zrobione z glowa powinno zniesc wiele patrzac na bezawaryjnosc tej jednostki.