Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Jaki plan na 140 KM z GA16DE?

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Jaki plan na 140 KM z GA16DE?

Post autor: Vendo » 2013-10-19, 20:48

Chce zrobic 140 KM z GA16DE. Swój plan modyfikacji mam jednak nie będe go podawał aby nie sugerować odpowiedzi. Czekam teraz na wasze pomysły.
Ps. Na chwilę obecną nie interesuje mnie swap więc rady w stylu "zrób swapa na SR20DE" na razie odpadają.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-10-19, 20:52

marne szanse widzę, jeśli przynajmniej nie zakupisz ostrzejszych wałków to raczej tego nie widzę. Chyba że nie mówimy o N/A ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2013-10-19, 21:04

tak się kiedyś zastanawiałem, czy obróbka głowicy coś ala na te w SR dałaby % podobne przyrosty?

Awatar użytkownika
delus8307
aktywny forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 2012-11-10, 22:32
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: delus8307 » 2013-10-19, 21:08

Sporo roboty! Bez obróbki głowicy cięzki temat. Ja widze to tak

Porting głowy, kolektora , wieksza przepustnica, wtryski,pompa paliwa,regulator cisnienia, wałki z ds-a no i swiniak

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-10-19, 21:10

to wszystko to za mało
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-10-19, 21:15

Doprężyć trzeba by męsko i agresywne wałki dać.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2013-10-19, 21:16

delus8307, po podobnych modach jakiś czas temu uzyskano coś koło 125 km o ile mnie pamięc nie myli...
MacGayver, Ty coś masz dodatkowo wykonane? czy faktycznie zmienna faza Twojego silnika robi taką robote?

Awatar użytkownika
misiar90
fanatyk nissana
Posty: 477
Rejestracja: 2011-04-01, 09:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: misiar90 » 2013-10-19, 21:23

Macgyver ma coś ok 120hp w swojej micrze jeśli mnie pamieć nie myli.

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-10-19, 21:27

Obrazek
8-)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-10-19, 22:01

Najwyższy wynik jaki miałem był 130KM, później według hamowni było coraz gorzej, a wyniki i czasy były coraz lepsze po zrobionych dalszych modach, także póki co przestałem się opierać na hamowniach.
majchrzok, głowicę i blok mam całkowicie nieruszoną. kolektor, reszta wydechu, porting i polerka kolektora ssącego, przepustnica z Maximy, wtryski z Maximy, przepływka z Maximy, stożek, Ecumaster3 no i zmienna faza. Nic więcej nie mam, chyba że o czymś zapomniałem ;-) Myslę, że sporą robotę poza mocą robi na pewno waga - 840kg :)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-10-19, 23:18

powiedz mi tylko jedno czemu nie swap ?? <mysli2>

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2013-10-19, 23:35

Bo fajnie jest zrobić coś z niczego, nie iść na łatwiznę i cieszyć się z uzyskanego efektu.

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2013-10-20, 07:53

To fakt dla mnie jeżeli ktoś chcę sie bawić niech bawi się choćby nawet skończyło się niepowodzeniem,szacun dla takich

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2013-10-20, 08:34

Kompresorem będzie najłatwiej i najtaniej zrobić taką moc
Dark Shadow

Awatar użytkownika
delus8307
aktywny forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 2012-11-10, 22:32
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: delus8307 » 2013-10-20, 11:50

MacGayver Z tego co pamietam ze Zlotu we Wrocławiu to masz motor zbudowany na kolektorze z Sentry a jak zapatrujesz sie na portowanie 73 C i dopasowaniu do niego wiekszej przepustnicy? Zdania na temat tego kolektora są różne

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-10-20, 12:02

delus8307, Mac ma silnik "Sentrowki" (jego akurat z Almery X1R)
więc dochodzi też zmienny kąt wałka ssącego.
Ogólnie kolektor dolotowy z silnika NVCS jest bardziej rozwojowy.

Moim zdaniem bez wałków ciężko ogarnąć te 140KM w N/A
Na bank oprócz nich:
-przepustnica 60mm
-MAF z Maxi lub ory wklejony w dolot
-pełny porting oraz planowanie głowicy + ew. większe zawory
-pełny porting kolektora dolotowego
-wydech i dolot zrobiony z głową :!:
-większe wtryski
-na koniec przestawianie wałków, zapłon i strojenie piggy back na hamowni.

To chyba tyle co można zrobić w N/A na tym silniku.
Można oczywiście też zamontować ITB, ale nie wiem jakie to daje przyrosty.
Nigdy się tym nie interesowałem.

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2013-10-20, 12:52

MagicalFire pisze:powiedz mi tylko jedno czemu nie swap ?? <mysli2>
Jednego swapa już robiłem, co prawda w innym aucie i bardziej skomplikowanego. Chciałbym teraz spróbować swoich sił w modowaniu aktualnego silnika.
BaSsGrU pisze:Kompresorem będzie najłatwiej i najtaniej zrobić taką moc
Kompresor i turbo nie wchodzą w grę - tylko N/A.

Z moich wyszukiwań wychodzi, że w miarę tanim kosztem można zrobić z tego silnika około 120-130KM

Czyli:
- wałki GA16DS
- lekki porting głowicy i kolektora
- większa przepustnica
- dobry dolot
- wydech 4-2-1 + reszta do końca zrobiona od nowa
- zmiany w układzie zasilania typu większe wtryski, wydajniejsza pompa, regulator ciśnienia paliwa + świnia

Na 140-150KM koszty idą lawinowo w górę:
- dedykowane ostrzejsze wałki + regulowane kółka
- mocny porting głowicy + podniesienie stopnia sprężania do około 11.5
- większe zawory
- ITB
- wydech 4-2-1 + reszta
- wydajniejsza pompa + regulator ciśnienia paliwa
- strojenie świnią na hamowni - ustawienie wałków, dolanie paliwa, przestawienie zapłonu
- do tego dochodzi sprzęgło które zapewne przy takiej mocy już się podda

Szacunkowy koszt 140-150KM wychodzi więc około 9-10 tys. pln przy założeniu, że większość robimy we własnym zakresie. Hmm.. trochę dużo.

Sunny na zimę będzie wstawiany do garażu aby kompleksowo doprowadzić go do stanu używalności po poprzednim właścicielu. Zastanawiam się więc co by można było zrobić z silnikiem.
Nie bronię się przed swapem rekami i nogami i świetnie zdaję sobie sprawę, że tuning takiego silnika jest z ekonomicznego punktu widzenia kompletnie nie opłacalny. Chcę po prostu trochę pobawić się silnikiem i nauczyć czegoś nowego. Poprzedni mój projekt w którym było przebudowane prawie wszystko poczynając od swapa, a na poszerzeniu nadwozia kończąc został sprzedany. Teraz czas na coś nowego z inną marką. Może wspólnie uda nam się dojść do jakiegoś ciekawego rozwiązania, a jak nie to trzeba będzie powiększyć grono użytkowników SR20:)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-10-20, 13:58

Vendo pisze:wychodzi więc około 9-10 tys. pln przy założeniu, że większość robimy we własnym zakresie.
Za tyle to wstawiasz VE plus wydech i masz 210 KM

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2013-10-20, 15:39

bombel pisze:Za tyle to wstawiasz VE plus wydech i masz 210 KM
No właśnie...

Na razie mam inne rzeczy na głowie - drobna walka z rdzą, hamulce przód, zawieszenie.
Jest jeszcze czas aby wszystko przemyśleć i podjąć decyzję.

Kilka pytań:
Do jakich obrotów można bezpiecznie zakręcić GA16?
Czy można od jakiegoś nissanowskiego silnika przełożyć głowicę na mechanice lub samą mechanikę?
Jak na razie znalazłem wałki do GA16 od świątka - macie namiary na inne źródła?
Najkrótsza skrzynia to ta od GA14?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-10-20, 19:50

Vendo pisze:Najkrótsza skrzynia to ta od GA14?
Mac w micrze ma z CG13 z K11 seryjną.
Vendo pisze:Jak na razie znalazłem wałki do GA16 od świątka - macie namiary na inne źródła?
Na e-bayach zdarzają się JWT. Wszystcy tu twierdzą, że światek robi słabe jakościowo wałki iszybko się ścierają krzywki.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-10-20, 21:50

DubSon pisze:Na e-bayach zdarzają się JWT.
nie ma i nie było :-P Polowałem i odpuściłem temat ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2013-10-20, 22:11

Prędzej znajdziesz ECU JWT niż wałki obojętnie S1,2,3. Sunniak1.6sr jeździ/ł na wałkach od Świątka, Jego trzeba zapytać czy wałki trzymają parametry.

kamil12
fanatyk nissana
Posty: 778
Rejestracja: 2010-02-11, 21:40
Lokalizacja: łódź

Post autor: kamil12 » 2013-10-20, 22:43

o ile pamiętam to na dłuższą metę te wałki nie zdały egzaminu u kolegi Sunniaka.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-10-21, 05:36

Vendo - coś ty się tak uparł na to ga16 ?? Tylko szczerze ...

Będziesz startował w jakiś zawodach, polujesz na klasę 1,6 ?


Czytam ten cały temat i nadal Cię nie mogę zrozumieć .


Nawet jeśli osiągniesz swój cel mega kosztami ( potwierdzi to sunniak ) i będziesz miał to 140 km <co jest?> zawsze będziesz z tyłu.

Po pierwsze finansowo - ( Bombel na to zwrócił uwagę ) za koszty poniesione w taki projekt spokojnie kupisz kultowy silnik VE, wystroisz i jeszcze zostanie

Po drugie satysfakcja - logicznie myśląc, wkładam 9k w auto masz tego świadomość, podjeżdżasz pod światła obok honda z B16 i po paru sekundach widzisz jego D.... Co robisz ... Wku***sz się !

Po trzecie żywotność - wielu z nas, licząc w tym siebie, może śmiało Ci powiedzieć, że takie projekty rodzą się w bólu a wydatki nie kończą się wraz z pierwszym odpaleniem - to dopiero początek.

Zastanów się czy jest sens ...

Pozdo

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2013-10-21, 06:20

kamil12 pisze:o ile pamiętam to na dłuższą metę te wałki nie zdały egzaminu u kolegi Sunniaka.
Czy nie zdały egzaminu to nie mogę powiedzieć, gdyż zrobiłem na nich łącznie 3000 km po których dopiero zaczęła schodzić oryginalna farba z krzywek.

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-10-21, 18:05

niestety nissanowskie 1.6 jest po prostu nie udane, kiepska baza do modów, w swojej klasie niestety ale hondy będą Cię zostawiać daleko z tyłu...
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2013-10-21, 18:24

Boro1989, zależy pod jakim względem. co jak co ale jest najbardziej idiotoodpornym motorem w całej gamie silników nissana ;-) pozatym uważam, że proste mody takie jak wydech czy dolot dają % podobne przyrosty w GA i SR.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-10-21, 19:50

sznikers99 pisze:Vendo, http://www.coobcio.pl/?p=410 tutaj coobcio zrobił ciekawy projekt który nawet się zwijał
Do tego wałki inne i wydech lepiej ogarnięty i będzie już baardzo fajnie jak na 1.6 :)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-10-22, 11:14

z tym "nieudaniem" silników z serii GA .. to się nie zgodzę .. Są dość mocne i przez to wytrzymują dużo przeróbek (pomijam uturbianie).
Sam wydech i dolot przy moim nędznym DS-ie dał wg hamowni kilkanaśnie KM przyrostu ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2013-10-22, 11:33

tak naprawde to nie wiadomo co zniesie uturbione GA, bo takich projektow jest niewiele na swiecie. zrobione z glowa powinno zniesc wiele patrzac na bezawaryjnosc tej jednostki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”