Strona 1 z 2

Zestawienie wałków rozrządu OEM i Custom.

: 2013-10-09, 18:29
autor: Arias
Pewnie Ci co mieli widzieć, to już to widzieli, ale na forum nie widziałem, żeby było :)

Zestawienie wałków

Moje pytanie, jak to się przekłada ?? Które są najlepsze do czego, kjs, ćwiara, tor, ulica.

: 2013-11-28, 19:36
autor: Ad@mus
a ja mam pytanie
walek z sr20de w p11sri ma 240'
walek z sunny gti mozna przelowyc i ma 248'
a pytanie jest takie, co z walkiem od DET? pasuje do sr20de? ma podobno 258'-bylo by ostro ale czy lepiej??

: 2013-11-28, 19:54
autor: bombel
Ad@mus P11 ma wałki na rolkach a w sunnym na slizgach

: 2013-11-28, 20:16
autor: wod2u
DET z GTiR ma 2x248 ale do DE czy DEH-a nie przełożysz, bo są przeznaczone do głowicy z dźwigienkami na ślizgach, a nowsze silniki mają dźwigienki z rolkami.
Tak samo ostrzejsze wałki z P10/N14, tam wszędzie były ślizgi, więc teoretycznie są nieprzekładalne (w stanach ktoś coś tam próbował i niby to jeździło ale jak długo... nie wiadomo).

: 2013-11-28, 20:37
autor: Ad@mus
czyli musze szukac musze walkow z 2l p11.144 lub z p11gt;/
peszek;/ a mialem tanio z saniacza nooo;/

: 2013-11-28, 21:29
autor: killer2000
chyba da rade zamontować takie wałki z sunny do p11/n15 coobcio chyba montował wałki w almerze z 16ve

: 2013-11-28, 21:48
autor: ulisses
Ad@mus, Możliwe, że będę miał wałki z p11.144 w dobrej cenie. Tylko muszę ustalić czy na pewno są z P11.144 (kupiłem od gościa z forum, ale przy wymianie ich nie założyłem bo miały te same wysokości krzywek co moje stare, więc albo są od De albo u mnie fabrycznie siedziały lepsze...Jak ktoś referencyjne wymiary, będę wdzięczny za pomoc.

: 2013-11-28, 21:53
autor: killer2000
z takich wałków seryjnych idzie wyrzeżbić co się chce za 400 coś zeta

: 2013-11-28, 21:59
autor: Ad@mus
ja chce walki na rolki 248'
ulisses, daj znac mi na pw czy beda i w jakiej cenie
killer2000, mozesz sie dowiedziec czy walki z sunny gti podejda na 100% do nowszej glowicy z rolkami??

: 2013-11-28, 22:05
autor: killer2000
zawsze można głowice podmienić

: 2013-11-28, 22:07
autor: Ad@mus
podmiana glowicy na ta z dzwigienkami to cofanie sie do tylu:)
maja byc rolki a walek ssacy ma byc 248'

: 2013-11-28, 22:09
autor: killer2000
jeden ujj która glowica a co tam za wałeczki masz

: 2013-11-28, 22:10
autor: Ad@mus
killer2000, nie do konca:)

: 2013-11-28, 22:16
autor: killer2000
aha ja się ostatnio za wałeczkami rozglądałem co nieco i wybór jest średni JWT bądź tomeie są dostępne ,idzie wychaczyć używke za 1000 ale mój ziomek mówił też żebyśmy coś wyrzeżbili z ori naprzykład tu http://www.rewar.republika.pl/

: 2013-11-28, 22:19
autor: Ad@mus
ja nie chce jakis nie wiadomo jakich lokitoki wzniosów
mam silnik s sri, poprawiona i splanowana glowica, lekki wal z p11, tloki z sunny gti, wszystko poskladane na nowych panewkach sworzniach uszcze3eleczkach pierscuionkach etc, jedynie co chce to przeskoczyc przez 150ps, i mysle ze walek 248' mi w tym pomoze,

a dlubanie customowych walkow mnie nie jara, wole ten 248

: 2013-11-28, 22:20
autor: DubSon
killer2000, hehe, kiedyś próbowałem się do nich dodzwonić przez kilka dni - bezskutecznie ;) A chciałem fajny wałek do maluszka :(

: 2013-11-28, 22:28
autor: killer2000
adamus jak przejdziesz na głowice taką jak w suniaczu czy p10 to jest więcej tanich opcji do wyboru przy wałeczkach bo jeśli chcesz jakieś wałki do siebie aftermarkety to używka 1000 nówka 1500koła ,jwt ciut drożej 180 rumaków idzie wykrzesać

: 2013-11-28, 22:32
autor: wod2u
killer2000, a gdzie takie używki można kupić? Szukałem kiedyś poncams-ów i nie znalazłem innych, niż nowych.

: 2013-11-28, 22:32
autor: Ad@mus
killer2000, 160max mi styka:)
pozatym sama glowica to nie p&p bo pamietaj ze musze miec wtedy kol ssacy, musze miec inne wtryski, inny komp i papa z klimatronikiem:)

aftermarketow nie chce:) ori OEM ale z plusem, najchetniej powtorzony wynik Wilka:)

: 2013-11-28, 22:33
autor: killer2000

: 2013-11-28, 22:43
autor: Arias
Ja chce z P11GT wytargać 180KM-190KM N/A, a do tego potrzebuje chamskie wałki, regulowane kółka i strojenie, strojenie i jeszcze raz strojenie :)

: 2013-11-28, 22:53
autor: Ad@mus
Arias, wiem kto ma ostre walki w dobrej cenie, ale najpierw musze znac odpowiedzi na pytanie czy walki z p10/p11 sa zamiennie stosowane:) wtedy dam ci kontakt do ostrych walkow na ktorych skrobniesz te 180ps a ja bede mogl zalozyc sobie walki z p10gt

: 2013-11-28, 23:08
autor: MacGayver
nie pasują wymiennie P10/P11 ;-)

: 2013-11-29, 11:18
autor: wod2u
Inne zestawienie:

DE/DET cams
Jim Wolf Cams
S3 - .442" (11.2) LIFT / 260º DUR. - OVERLAP - 20º
S3HL -.457" (11.6) LIFT / 260º DUR.
S4 - .464" (11.8) LIFT / 266º DUR. - OVERLAP - 28º
S4HL -.484" (12.4) LIFT / 266º DUR.
S5 - .503" (12.8) LIFT / 281º DUR (avoid if you can, not a good cam)
S3R Roller Rocker - .450" (11.4) LIFT / 262º DUR - ??

C1 - .476" (12.1) LIFT / 264º DUR. - OVERLAP - 24º
C2 - .500" (12.7) LIFT / 275º DUR. - OVERLAP - 32º
C3 - .526" (13.4) LIFT / 285º DUR.

BrianCrower cams
BC stg 2 - .475" (12.1) LIFT / 264º DUR. (compares to JWT C1)
BC stg 3 - .495" (12.6) LIFT / 272º DUR. (compares to JWT C2)

Nissan (Original Equipment DE and DET)
Stock low port (94):
INTAKE - .362" (9.2) LIFT / 240º DUR. - EXHAUST - .362" (9.2) LIFT / 240º DUR - OVERLAP - 16º

Stock low port (95-up):
INTAKE - .339" (8.6) LIFT / 232º DUR. - EXHAUST - .362" (9.2) LIFT / 240º DUR - OVERLAP - 8º

Stock high port (91-93):
INTAKE - .394" (10.0) LIFT / 248º DUR - EXHAUST - .362" (9.2) LIFT / 240º DUR - OVERLAP - 16º

Stock GTI-R DET:
INTAKE - .394" (10.0) LIFT / 248º DUR - EXHAUST - .394" (10.0) LIFT / 248º DUR - OVERLAP - --º

ROLLER ROCKER CAMS
G20 2000-2002:
INTAKE - .370" (9.4) LIFT / 232º DUR - EXHAUST - .346" (8.8) LIFT / 240º DUR - OVERLAP - 8º

Sentra 2000:
INTAKE - .339" (8.6) LIFT / 240º DUR - EXHAUST - .362" (9.2) LIFT / 232º DUR - OVERLAP - 9º

Sentra 2001:
INTAKE - .370" (9.4) LIFT / 240º DUR - EXHAUST - .346" (8.8) LIFT / 232º DUR - OVERLAP - 9º


VVL CAMS
OE SR20VE cams
Low lobe INTAKE - .331" (8.4) LIFT /220º DUR - Low lobe EXHAUST -.260" (6.6) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 0º
High lobe INTAKE - .421" (10.7) LIFT /264º DUR - High lobe EXHAUST -.407" (10.34) LIFT / 268º DUR - OVERLAP - 48º

OE SR16VE:
Low lobe INTAKE - .279" (7.1) LIFT / 200º DUR - Low lobe EXHAUST - .313" (7.95) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 0º
High lobe INTAKE - .437" (11.1) LIFT / 280º DUR - High lobe EXHAUST - .437" (11.1) LIFT / 280º DUR - OVERLAP - 70º

OE SR16VE N1:
Low lobe INTAKE - .331" (8.4) LIFT / 220º DUR - Low lobe EXHAUST -.313" (7.95) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 0º - RED
High lobe INTAKE - .472" (12.0) LIFT / 288º DUR - High lobe EXHAUST -.469" (11.9) LIFT / 288º DUR - OVERLAP - 74º - GREEN

OE SR20VE 20V:
Low lobe INTAKE - .398" (10.11) LIFT /228º DUR - Low lobe EXHAUST - .327" (8.3) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - ---º
High lobe INTAKE - .472" (12.0) LIFT /278º DUR - High lobe EXHAUST - .439" (11.15) LIFT / 280º DUR - OVERLAP - 57º

OE SR20VET:
Low lobe INTAKE - .315" (8.0) LIFT / 212º DUR - Low lobe EXHAUST -.445" (11.3) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 0º - PINK
High lobe INTAKE - .433" (11.0) LIFT / 248º DUR - High lobe EXHAUST (LOW Lobe is used) -.445" (11.3) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 13º - LIGHT GREEN


Dla silników RR w USA (G20/Sentra) były różnice w wałkach w zależności od roku produkcji, ciekawe jak to się ma do P11.144 przed i po 09.2000, gdzie były różnice w odcięciu paliwa, obecności bądź nie systemu EGR.
Serwisówka dla modeli po 09.2000 podaje całkowitą, największą wysokość wałka:
Cam height “A”
Intake 37.775 (1.4872)
Exhaust 37.404 (1.4726)
Z tego wychodzi, że ssący ma wznios 9.78, wydechowy 9.4. Dobrze kombinuję? Całkiem nieźle (dla porównania GTiR ma po 10mm, a tam nie ma rolek) dodając wysokość rolki na dźwigience wychodzi jeszcze większy wznios całego zaworu (dźwigienka bez rolki jest niższa). Szkoda, że nie ma w serwisówce parametru duration.
Edit: jest jednak duration w serwisówce, odpowiednio 240 intake i 232 exhaust, overlap 9st.

: 2013-11-29, 11:51
autor: killer2000
do głowicy od sunny czy p10 jest o wiele łatwiej i taniej dorwać jakieś aftermarkety

: 2013-11-29, 16:51
autor: Arias
ale roller rocker ma płynniejsze przyrosty, wymiana sprężynek i talerzyków do tego arm stopper,a przy większej gotówce customowe dźwigienki i sjesta, potęga N/A na talerzu

: 2014-05-01, 13:33
autor: Ad@mus
Obrazek
takie cudo znalazlem
podpowie ktos po co na co i dlaczego kola sa tak pochlastane?

: 2014-05-01, 14:06
autor: bombel
Ad@mus, do moda rozrządu

: 2014-05-01, 21:04
autor: Ad@mus
też tak pomyślałem ale po kij tyle opcji jak zazwyczaj konczy sie z pilnikiem w reku

: 2014-05-01, 21:10
autor: foo
Masz na stałe i amen, skok, co 2.5' do przodu i do tyłu, kółka znane z 10 lat lekko...