Strona 1 z 1

tloki od qg18 do ga16??

: 2013-07-28, 11:29
autor: Wini217
jak w temacie przerabial ktos taki temat z forumowiczow?
jesli tak prosil bym o wskazowki i jakies rady co do tego moda

: 2013-07-28, 11:33
autor: DubSon

: 2013-07-28, 11:55
autor: Wini217
mam silnik ga16 i chcial bym sie troche w nim pobawic;D

: 2013-07-28, 11:58
autor: DubSon
Z własnego doświadczenia wiem, że lekkie mody to spoko, ale jak masz ładować hajsy, to od razu SR20 wsadź ;)

: 2013-07-28, 14:27
autor: scubzik
Bolączką takiego rozwiązania jest masakryczne przewężenie przestrzeni między cylindrami i o ile blok da radę o tyle pierścienie na uszczelce głowicy zachodzą na siebie.
Niestety to mocno ryzykowny mod .. ale podejrzewam, że przy "laboratoryjnych" warunkach da radę zrobić w miarę stabilny setup.. Faktycznie Sunniak mocno się przejechał na takim modzie, ale auto podawało nieziemsko (jak jeszcze wsio działało)

: 2013-07-29, 09:10
autor: czajnik
to baw się ale zostań przy pojemności 1.6.
oprócz projektu mojego nissana robię też Skodę Felicje 1.6 i nie idę w wiekszą pojemność.

może staniesz do rywalizacji Skoda 1.6 8 zaworowa kontra GA 16, 16zaworowe???

: 2013-07-30, 21:43
autor: Wini217
chyba mniee przekonaliscie zebym zostal przy ga16

: 2013-07-31, 16:08
autor: sunniak1.6sr
scubzik pisze: i o ile blok da radę o tyle pierścienie na uszczelce głowicy zachodzą na siebie.
Scubziku źle napisałeś, nie pierścienie zachodzą na siebie, bo to akurat nie jest problemem przy dorabianiu uszczelki. Prawdziwy problem to jak pisałem u siebie w temacie po rozwierceniu cylindrów ścianka pozostała na tyle cienka że za pierwszym razem całe tuleje się powybrzuszały, a za drugim po prostu pękła tuleja na pierwszym cylindrze .
Ale frajdę z jazdy miałem :), tylko szkoda że tak krótko :(

: 2013-07-31, 21:12
autor: scubzik
A no to skłamałem niechcący;-)
Ale te ringi na uszczelce też słabo wyglądały.
A jakby zwiększyć pojemność przez wydłużenie skoku tłoka? Tylko skąd wziąć krótszy korbowód ?

: 2013-07-31, 22:59
autor: Ryba
Są firmy w PL które dorabiają wszystko... korby to nie jest dla nich problem ;)

: 2013-07-31, 23:02
autor: Pawel18PL
Tylko krótszym korbowodem po pierwsze zmniejszysz CR (czyli i moc) a po drugie trzeba by pewnie tłok przerabiać coby o przeciwwage wału nie uderzył...do tego całość od nowa wyważyć...

: 2013-07-31, 23:15
autor: Ryba
czyli jednym słowem $$$$.

: 2013-07-31, 23:41
autor: czajnik
panowie krótszą korbę to fakt. ale zapomnieliście chyba o wykorbieniu wału musi być wiekszy skok do krótszej korby. a wykonanie wału na zamówienie to już chyba i wartość samochodu razem z garażem by przekroczyło:)))

: 2013-08-01, 01:43
autor: Ryba
hehe słuszna uwaga ;p