Strona 1 z 1
Wał korbowy
: 2013-06-11, 14:23
autor: Ryba
Hej
Mam pytanie, bo nigdy nie jestem w 100 % pewny.
Czy wał z P10 i P11 silnik 2.0 jest taki sam
Z góry dzięki za podpowiedź
: 2013-06-11, 14:32
autor: bombel
: 2013-06-11, 15:19
autor: Ryba
Faktycznie bomblu.
Dzięki tobie i czajnikowi już wszystko wiem
Różnią się przeciwwagami P11 ma 4 a P 10 8

: 2013-06-11, 15:40
autor: Tomek g35c
Ryba pisze:Faktycznie bomblu.
Dzięki tobie i czajnikowi już wszystko wiem
Różnią się przeciwwagami P11 ma 4 a P 10 8

Czy na pewno wszystko

Taki żarcik...

: 2013-06-11, 16:34
autor: bombel
P.S. Swoją drogą to czy to nie dobry patent na moda?
Lżejszy wał = mniejsze opory?
: 2013-07-01, 15:51
autor: adam_N14
Witam pomysł dobry

własnie tak złożyłem swój silnik do sunnego
wał z p11 zamach od n14 który jest lżejszy od tego z p11.
Tłoki i
sfożnie również są lżejsze i posiadają cieńsze pierścienie.
Po tym i paru innych modach autko fajnie zaczęło się wkręcać

: 2013-07-04, 07:11
autor: czajnik
można jeszcze dodatkowo odchudzić wał na przeciwwagach. zdjęcia macie w temacie o moim N14.
niestety do turbinowych SR20 nie było wałów na 4 przeciwwagi no chyba że SR20VET ale takiego nie rozbierałem jeszcze wiec trudno mi powiedzieć cotam wsadzili
[ Dodano: 2013-07-04, 08:16 ]
bombel pisze:Lżejszy wał = mniejsze opory?
o jakich oporachmówisz? bo jesli o tarciu to na pewno nie bo czopy walow sa takie same. bardziej chyba chodziło Ci o masy wirujące.
lżejszy wał= lepsze wkrecanie silnika ale iw trakcie odpuszczenia gazu szuybsze wytracanie prędkości obrotowej. jesli dodamy do tegolekkie koło to sa niestety tego minusy silnik staje sie mniej elastyczny.
: 2013-07-04, 08:16
autor: Ryba
racja czajnik, dlatego tez mocno sie zastanawiam czy nie wrzucić oryginalnego kola zamachowego
: 2013-07-04, 08:56
autor: czajnik
jak masz lekkie wrzucaj lekkie. wkrecanie motoru na obroty jest ważniejsze:)
: 2013-07-05, 21:21
autor: adam_N14
Fakt że jednorazowo robiłem u siebie jeszcze planowanie głowy o1.5mm,
powiększone kanały w głowicy i przestawione oba wałki
ale u mnie silnik zrobił się bardziej elastyczny
przy 2 tyś. było prawie 180nm a max wychodził ok 4.900rpm.
Co do wkręcania faktycznie trzeba szybko biegi bić żeby utrzymać na obrotach

Wiadomo Szybciej się wkręca i szybciej wytraca...
Reakcja na gaz jest bardziej nerwowa

ale jak by się uparł
da się jechać jak dieslem

: 2013-07-07, 19:07
autor: Arias
w p11 wał jest taki sam w każdym SR20

dokładniej czy w SR20DEH jest taki sam jak w SR20DE

pytam bo padły mi panewki i chętniej bym oem wał kupił i panewy do tego niż szlif
: 2013-07-07, 21:31
autor: adam_N14
Starsze Silniki z N14,P10,B13 miały wał z 8 przeciwwagami a wszystkie P11,N15 oraz VE z 4.
Panewki są takie same i wały podchodzą zamiennie.
Do sunnego wkładałem te z4 przeciwwagami,
były w młodszych samochodach no i sam wał jest lżejszy

: 2013-07-08, 06:23
autor: czajnik
almera n15 i p11 mają takie same wały czyli 4 przeciwwagi, p10 i n14 maja wały z 8 przeciwwagami.
panewki niezależne jaki wał są takie same nawet 200sx z DET . jedynie GTI-R miał szersze panewki na korbach.
[ Dodano: 2013-07-08, 07:24 ]
o własnie powtórzyłem to co przedmówca napisał nie zauważyłem:)
: 2013-07-08, 10:21
autor: adam_N14
Dokładnie jedynie gti-r miał inny wał,
tak to cała rodzina tych silników ma takie same i wały podchodzą zamiennie.
O ile dobrze kojarzę to nawet wkładają z N14 do 200sx'ów.
: 2013-07-08, 12:12
autor: MacGayver
tylko jeszcze jest jedna różnica, trzeba dopasować/dotoczyć w niektórych przypadkach wpust na kole zamachowym - inna średnica. Co prawda różnica 0.2mm ale wystarczy żeby koło nie weszło na wał
: 2013-07-08, 13:43
autor: adam_N14
Z n14 do SX'a nie przekładałem osobiście to się nie wypowiem
i szczerze przyznam że o tym nie wiedziałem.
Natomiast z P11

do N14 wkładałem kilka razy i z tym zawsze było bezproblemowo
