Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Wał korbowy

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Wał korbowy

Post autor: Ryba » 2013-06-11, 14:23

Hej

Mam pytanie, bo nigdy nie jestem w 100 % pewny.

Czy wał z P10 i P11 silnik 2.0 jest taki sam ??

Z góry dzięki za podpowiedź

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-11, 14:32

P11: http://nissan4u.com/parts/info/122002J200/

P10: http://nissan4u.com/parts/info/1220060J00/

Wygląda na to, że ten z P11 jest 3 kg lżejszy

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-06-11, 15:19

Faktycznie bomblu. ;)

Dzięki tobie i czajnikowi już wszystko wiem ;)

Różnią się przeciwwagami P11 ma 4 a P 10 8 ;-)

Awatar użytkownika
Tomek g35c
fanatyk nissana
Posty: 806
Rejestracja: 2012-04-25, 21:38
Lokalizacja: Płock / Warszawa

Post autor: Tomek g35c » 2013-06-11, 15:40

Ryba pisze:Faktycznie bomblu. ;)

Dzięki tobie i czajnikowi już wszystko wiem ;)

Różnią się przeciwwagami P11 ma 4 a P 10 8 ;-)
Czy na pewno wszystko ??
Taki żarcik... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2013-06-11, 17:45 przez Tomek g35c, łącznie zmieniany 1 raz.
...Biała Strzała ^ VQ35DE po drodze mknie...kto dogoni mnie? pewnie już nikt bo sprzedany :) ...
...a pewnie to będziesz Ty - blabla ... bo teraz rodzinne kombi mam i to diesel'a ;)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-11, 16:34

P.S. Swoją drogą to czy to nie dobry patent na moda?

Lżejszy wał = mniejsze opory?

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2013-07-01, 15:51

Witam pomysł dobry ;-) własnie tak złożyłem swój silnik do sunnego :-)
wał z p11 zamach od n14 który jest lżejszy od tego z p11.
Tłoki i sfożnie również są lżejsze i posiadają cieńsze pierścienie.
Po tym i paru innych modach autko fajnie zaczęło się wkręcać :-D
Ostatnio zmieniony 2013-07-01, 21:35 przez adam_N14, łącznie zmieniany 1 raz.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-07-04, 07:11

można jeszcze dodatkowo odchudzić wał na przeciwwagach. zdjęcia macie w temacie o moim N14.

niestety do turbinowych SR20 nie było wałów na 4 przeciwwagi no chyba że SR20VET ale takiego nie rozbierałem jeszcze wiec trudno mi powiedzieć cotam wsadzili

[ Dodano: 2013-07-04, 08:16 ]
bombel pisze:Lżejszy wał = mniejsze opory?
o jakich oporachmówisz? bo jesli o tarciu to na pewno nie bo czopy walow sa takie same. bardziej chyba chodziło Ci o masy wirujące.

lżejszy wał= lepsze wkrecanie silnika ale iw trakcie odpuszczenia gazu szuybsze wytracanie prędkości obrotowej. jesli dodamy do tegolekkie koło to sa niestety tego minusy silnik staje sie mniej elastyczny.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-07-04, 08:16

racja czajnik, dlatego tez mocno sie zastanawiam czy nie wrzucić oryginalnego kola zamachowego

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-07-04, 08:56

jak masz lekkie wrzucaj lekkie. wkrecanie motoru na obroty jest ważniejsze:)

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2013-07-05, 21:21

Fakt że jednorazowo robiłem u siebie jeszcze planowanie głowy o1.5mm,
powiększone kanały w głowicy i przestawione oba wałki
ale u mnie silnik zrobił się bardziej elastyczny
przy 2 tyś. było prawie 180nm a max wychodził ok 4.900rpm.
Co do wkręcania faktycznie trzeba szybko biegi bić żeby utrzymać na obrotach :-)
Wiadomo Szybciej się wkręca i szybciej wytraca...
Reakcja na gaz jest bardziej nerwowa :-D ale jak by się uparł
da się jechać jak dieslem :-P
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-07-07, 19:07

w p11 wał jest taki sam w każdym SR20 ?? dokładniej czy w SR20DEH jest taki sam jak w SR20DE ?? pytam bo padły mi panewki i chętniej bym oem wał kupił i panewy do tego niż szlif
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2013-07-07, 21:31

Starsze Silniki z N14,P10,B13 miały wał z 8 przeciwwagami a wszystkie P11,N15 oraz VE z 4.
Panewki są takie same i wały podchodzą zamiennie.
Do sunnego wkładałem te z4 przeciwwagami,
były w młodszych samochodach no i sam wał jest lżejszy :-)
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-07-08, 06:23

almera n15 i p11 mają takie same wały czyli 4 przeciwwagi, p10 i n14 maja wały z 8 przeciwwagami.
panewki niezależne jaki wał są takie same nawet 200sx z DET . jedynie GTI-R miał szersze panewki na korbach.

[ Dodano: 2013-07-08, 07:24 ]
o własnie powtórzyłem to co przedmówca napisał nie zauważyłem:)

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2013-07-08, 10:21

Dokładnie jedynie gti-r miał inny wał,
tak to cała rodzina tych silników ma takie same i wały podchodzą zamiennie.
O ile dobrze kojarzę to nawet wkładają z N14 do 200sx'ów.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-07-08, 12:12

tylko jeszcze jest jedna różnica, trzeba dopasować/dotoczyć w niektórych przypadkach wpust na kole zamachowym - inna średnica. Co prawda różnica 0.2mm ale wystarczy żeby koło nie weszło na wał
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2013-07-08, 13:43

Z n14 do SX'a nie przekładałem osobiście to się nie wypowiem :-P
i szczerze przyznam że o tym nie wiedziałem.
Natomiast z P11 ;-) do N14 wkładałem kilka razy i z tym zawsze było bezproblemowo ;-)
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”