Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Wymiana wałków w GA14DE, jakieś porady?

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
DżejDżej
aktywny forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2012-08-24, 09:57
Lokalizacja: Kraków

[N14] Wymiana wałków w GA14DE, jakieś porady?

Post autor: DżejDżej » 2013-05-15, 22:32

Yo!
W ten weekend mam w szkole zajęcia na warsztacie i stwierdziłem czy by nie spróbować wymienić u siebie (GA14DE) wałków na te z GA16DE z P11 (takie mam akurat, za free je mam więc nie wybrzydzałem)
Niby znalazłem tematy o logopedycznej wymianie wałków i inne wskazówki, ale nikt nie pisze o tym co może pójść nie tak i jakie będą efekty jak coś pójdzie nie tak
Nie wierzę że wszystko pójdzie bezproblemowo i że każdy to może zrobić.
Podobno przy wymianie na te z 16DE nie trzeba czarować z luzami zaworowymi i że jak się wymienia wałki pojedynczo to może mnie ominąć ustawianie rozrządu.

Poradzicie coś? poratujecie radami i uwagami?
a może ktoś robił i natknął się na coś o czym warto wiedzieć?

Sorry jak powieliłem jakiś temat, po prostu ja nie znalazłem nic na temat "co by było gdyby"

Awatar użytkownika
DżejDżej
aktywny forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2012-08-24, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DżejDżej » 2013-05-16, 00:05

No jest sens, najlepiej wymienić na te z GA16DS a GA16DE dają ciut mniejszy przyrost, ale nadaj jest lepiej ;)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-05-16, 07:45

Prosta sprawa, robiłem sam.
Max godzina, ściągałem tylko kapę zaworów, nie ściągałem żadnego napinacza :P

Awatar użytkownika
DżejDżej
aktywny forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2012-08-24, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DżejDżej » 2013-05-16, 09:00

Rąk do pomocy mi nie braknie raczej a ja sam wymieniam to w ramach zaliczenia (tak sobie ubzdurałem jakiś czas temu i tak się przyjęło) więc zamiast wyjmować i wsadzać fabryczne wałki to postanowiłem wsadzić te z 16DE bo akurat takie za free mam.

czyli rozumiem że obu wam udało się bez ustawiania rozrządu pod koniec to zrobić? super, może i mi się ta sztuka uda :D

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-05-16, 10:58

GHOSTRIDER, no mi wyszło, bo auto już trochę czasu z tym śmiga. Zawory nie stukają. Nic nie regulowałem. Nawet nie wyciągałem kółka zębatego od wałka, wymieniałem sam wałek. Nic więcej nie ruszałem...

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-05-16, 13:08

Nie mam serwisowki wiec robilem po swojemu. Teraz juz wiem jak robic, dzieki ;)

Awatar użytkownika
DżejDżej
aktywny forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2012-08-24, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DżejDżej » 2013-05-16, 21:44

hmm, może dla świętego spokoju zdjąć tą pokrywę i napinacz... nie jest to dużo roboty i dojście całkiem niezłe. Pytanie tylko czy rozrząd się nie przestawi jak zdejmę napinacz?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-16, 22:27

a jak nie zdejmiesz to się nie przestawi??

na łańcuchu masz ogniwa innego koloru. zdejmij osłonę i bedziesz miał wszystko jak na dłoni.

GA ma dwa łańcuchy. dolnego nie ruszasz wiec jeśli górny ustawisz prawidłówo tak jak był wszystko bedzie grało.

co sie tyczy napinacza i demontoania go. faktem jest że nie ma on zapadki jak ten z sr20 ale mozna go zablokować nie wykręcając. po wcisnieciu należy wsadzić cienki drucik w otwór i zabezpieczyć przed wysunieciem. tak zreszta nawet oryginalne przychodzą w podełku do serwisu. przykreca sie i wyciaga zabezpieczenie. napinacz sam sie wysunie bo w srodku jest spręzyna. w trakcie pracy silnik nabije cisnienie które wykasuje luz.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-17, 07:26

GHOSTRIDER pisze:Napinacze w Ga sa 2 szt tak samo jak i lancuchy. Jak ustawisz gmp zdemontujesz gurny napinacz to nic sie nie stanie na luzie.
mi tego tłumaczyć nie musisz. przeciez robiłem w ASO:)

aha zajarzyłem że to nie do mnie:)

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2013-05-17, 11:32

Kiedyś kolega na innym forum napisał (mam nadzieję, że się nie obrazi za wklejkę):

"walki zmienione :) dzieki wieeelkiej pomocy kolegi Marcina, bez niego to bym zginal jak ciotka manka w czechach. fotki jeszcze nie zrzucone z tel, ale jak beda to je dodam do posta. pare problemow niestety wyniklo, miedzy innymi nie udalo nam sie bez ustawiania rozrzadu :/ o jeden zabek przeskoczyl i trzeba bylo ustawiac. trzeba poprostu dobrze zaznaczyc ulozenie kola zebatego wzgledem ogniwek. konieczna jest tez sciagawka z kolejnoscia dokrecania srub pokryw lozysk walkow.

Potrzebne:
-klucz dynamometryczny lub dobrze wprawiona reka
-jakis marker do zaznaczania polozenia kol
-klucz do swiec i czujnik na wypadek koniecznosci ustawiania rozrzadu (1 cylinder to ten od strony rozrzadu)
-przydatna bedzie nowa uszczelka pod pokrywe zaworow, mozna zalozyc stara ale lepiej zmienic
-cierpliwosc :)
-i oczywiscie walki :D

No to jedziemy:
najpierw odlaczamy odmy, kable zaplonowe, zdejmujemy linke gazu z zaczepu
pozniej odkrecamy wkrety dookola pokrywy rozrzadu, pokrywa do gory i mamy taki widoczek:

Obrazek

nastepnie zaznaczamy sobie polozenie zebatek wzgledem lancucha:

Obrazek

najpier zajmujemy sie jednym walkiem, zeby uniknac przestawienia lancucha, walek blokujemy kluczem nr 22, nastepnie w druga reke drugi klucz i odkrecamy srube na zebatce. trzeba uwazac zeby nam sruba lub zebatka nie spadla nizej

nastepnie jedziemy z wykrecaniem srub na pokrywach lozysk (ostroznie z nimi, lubia sie urywac ;) )

Obrazek

a tu mala sciagaweczka z kolejnoscia odkrecania:

Obrazek

odkrecilismy, to wyjmujemy walek:

Obrazek

wkladamy nowy, ladnie go ukladamy w posmarowanych olejem lozyskach i zakrecamy w kolejnosci:

Obrazek

i to wszystko :) z drugim walkiem postepujemy identycznie

po skreceniu obydwu walkow dobrze jest pokrecic kolem pasowym i zobaczyc czy nie ma zadnych oporow, nastepnie sprawdzamy czy nasze znaczki na kolach i lancuchu sie zgadzaja. jesli tak, smarujemy brzeg glowicy warstewka oleju, to samo brzeg pokrywy, ukladamy uszczelke i dokrecamy pokrywe. podpinamy wszystko i odpalamy :)
jesli silnik zaskoczy i nie bedzie problemow to mozna sie przejechac na jazde probna. jesli nie, to trzeba ustawic rozrzad:

1. odkrecamy ponownie pokrywe
2. wykrecamy sobie swiece w 1 cylindrze, wkladamy czujnik (CZYSTY!!, bez piachu)
3. krecimy kolem pasowym az uzyskamy GMP
4. odkrecamy zebatki (po jednym walku) i ustawiamy walki wcieciami
ADM to walek dolotowy, ECH wydechowy
pomiedzy znacznikami na zebatkach powinno byc 9 plytek (liczymy od zewnatrz)
jesli wszystko sie zgadza zakrecamy calosc i to by bylo na tyle."

Ps. Kolega zapomniał dopisać o zmierzeniu i ustawieniu luzów zaworowych ;)

Awatar użytkownika
sebo123
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2012-08-01, 21:49
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: sebo123 » 2013-05-17, 11:45

spoko tylko zdjęc nie ma niestety :(

Awatar użytkownika
DżejDżej
aktywny forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2012-08-24, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DżejDżej » 2013-05-17, 12:57

no z Nissanklubu to jest i te temat widziałem ;)
Ale miałem co do niego wątpliwości (zresztą po postach pod nim to nie tylko ja takowe miałem) i chciałem się skonsultować z resztą wiary co o tym sądzą
Z tego co widzę szkoły wymiany wałków są 2:
- chałupnicza (garażowa)
- serwisowa

Fakt jest taki że jak nie podejmę się wymiany w ten weekend to mogę to przenieść jeszcze na warsztaty za 2 tygodnie, ale chciałem mieć to z głowy :P
Teraz widzę że potrzeba ciut więcej przygotowań i pracy włożyć w to żeby wszystko było tak jak "fabryka przykazała" więc zobaczymy ;) spróbuję się podjąć tego jutro, jak nie dam rady to się to przełoży :P

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2013-05-17, 13:40

sebo123 u mnie są ;)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-18, 22:30

mimier pisze:Ps. Kolega zapomniał dopisać o zmierzeniu i ustawieniu luzów zaworowych
tyleże tujuz potrzebne są płytki regulacyjne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”