Strona 1 z 1
SR20 -Budowa silników do sportu i mocno zmodowanych
: 2013-03-18, 08:25
autor: czajnik
wiec założyłem nowy temat aby był w pełni wartosciowy.
chciałbym podyskutować o wytrzymałości oraz problemach z nia zwiazanych jak również pomysłami na ich usuwanie. chodzi głównie i przede wszystkim o silniki podkręcane wyżyłowane.
opisy ustrek i przyczyny które do nich doprowadziły. taki zbiór informacjikto co wie.
myslałem aby skupić sie tu na silnikach N/A ale skoro jest tylu zwolenników uturbionych to żeby nie rozdzielać i robic następbych tematów zbierzmy to razem bo niektóre infomogą sie pokrywać w silnikach N/A oraz tych +T .Natomiast rozwiazania z fabrycznych turbo mogą okazać sie przydatne w rozwiazywaniu problemów.
Więc tak: chcę kręcić wysoko jakieś 9000
1.mówicie o wylatujacych Y ale czy te z rolka też czy tylko te bez?
2.samoregulatory w DE ile wytrzymaja obrotów? ogólnie do ilu obr wytrzyma hydraulika(z sr20)
3. czego jeszcze mozna sie obawiać?
: 2013-03-18, 08:46
autor: Limon
My mieliśmy 3 przypadki w sr20ve że po wbiciu nie odpowiedniego biegu czyli zamiast 4 to 2. Była delikatna kolizja, raz też wszystkie zawory wydechowe były do wymiany. Do tego przypadek był że uruszyła sie prowadnica zaworowa, kawałek widoczny w kanale dolotowym.
Raz zdarzyła się pęknięta podstawka filtra oleju, naszczęście silnikowi nic sie nie stało.
Też raz był przypadek zassania wody przez filtr omieszczony w nadkolu, ugieło korbowód.
Na szybko wiecej nie pamietam awarii używanych w sposób inny niż spokojna jazda

: 2013-03-18, 08:56
autor: czajnik
Limon pisze:My mieliśmy 3 przypadki w sr20ve że po wbiciu nie odpowiedniego biegu czyli zamiast 4 to 2. Była delikatna kolizja, raz też wszystkie zawory wydechowe były do wymiany.
VE ma samoregulatory? może gdyby były mocniejsze spręzynki tak by sie nie stało?
: 2013-03-18, 08:59
autor: Limon
Ve jest na mechanice, jedna głowica była na twardych spreżynkach lecz podfrezowania na tłokach trzeba było pozniej pogłebić.
: 2013-03-18, 09:00
autor: czajnik
jak by to ująć to usterki seryjnych części które nie wytrzymują nie normalnego używania:)
[ Dodano: 2013-03-18, 09:04 ]
Limon pisze:Ve jest na mechanice, jedna głowica była na twardych spreżynkach lecz podfrezowania na tłokach trzeba było pozniej pogłebić.
czyli zakładam że jeżeli mam mocniejsze zprężyny i tłoki np JE albo te z SR16 z wiekszymi frezami to powinno byc git. Tak patrzyłem że te fabryczne tłoki z SR20VE mają bardzo znikome te wyfrezowania.
: 2013-03-18, 09:19
autor: Limon
zapomniałem dodac ze przypadek był na innych tlokach niz sr20ve lecz na plaskich doprezajacych z primery z podfrezowaniem pod zawory ale trzeba było je jeszcze pogłebić. Jeśli przekrecisz motor missshiftem to chyb kazdy motor sie podda.
[ Dodano: 2013-03-18, 09:20 ]
pozatym innych problemów nie stwierdziłem. Tyski, coobcio jeździli cały sezon nawet juz nie pierwszy i innych awarii nie odnotowano.
[ Dodano: 2013-03-18, 10:17 ]
Sie ma czajnik, tu kivi:
ja kręciłem do 9000 na hydro. Jak pamiętasz wybuchu nie było:) a silnik był dośc mocny, 220 koni chyba.
Pozdro.
: 2013-03-18, 22:34
autor: czajnik
o i to super. dzięki za info:)
[ Dodano: 2013-03-19, 02:05 ]
oki to już coś wiemy o awariach VE. a jak sparwa z innymi wyglada? DE np. to wiadomo panewki leca nawet w seryjnych ale dlaczego? macie jakieś rozwiazania na to? co w przypadku DE+T z tą kwestią zrobić?
[ Dodano: 2013-03-19, 10:05 ]
no jak to?? tyle mówiliście o różnych awariach a teraz nikt nie chce się wypowiedzieć???
jedyny Limon miał do czynienia z usterkami i był w stanie je przytoczyc??
nie chce wyciagać błednych wniosków.
: 2013-03-19, 22:54
autor: PumaRST
czajnik pisze:. to wiadomo panewki leca nawet w seryjnych ale dlaczego? macie jakieś rozwiazania na to?
osobiście myślę że przyczyn jest kilka a wynikają z jednej wady tego silnika. Oleju w silnika jak dobrze pamiętam jet coś koło 3,5l na max. Przyczyny:
1) jazda na chujowym oleju - standard niezależnie od producenta silnika, jak jeździsz na starym zmęczonym oleju i pałujesz musi zdechnąć.
2) jazda długa na bardzo rozgrzanym/przegrzanym z czasem oleju (mimo że dobrym) - Autostrada czy wyścigi długo dystansowe. Olej robi się bardzo rzadki i z czasem przyłapuje panewkę.
3) dość nisko ustawione seryjnie obroty biegu jałowego coś koło 800 przy których ciśnienie oleju spada poniżej 1bara (mogę się odrobinę mylić bo nie pamiętam dokładnie - w każdym razie za nisko) i po spałowaniu niby studzimy silnika ale tak na prawdę może się zatrzeć przez za niskie ciśnienie.
Ja uważam że oprócz dobrego oleju trzeba by podnieść wolne obroty na 1000-1100 ciśnienie oleju jest w tedy w okolicy 1,4bara co już jest bezpieczne, i montuję chłodnice oleju żeby zwiększyć jego ilość. Ponośc wersje fabryczne Turbo miały wydajniejsze pompy olejowe ale to drogie pewnie jako nowe a pewnych używek nie widziałem.
: 2013-03-19, 23:15
autor: czajnik

to może koledzy od turbolotów coś dorzucą o tych pompach? prawda to czy to nie ma znaczenia?
: 2013-03-20, 09:14
autor: Limon
No niby pompa sr20det jest mocniejsza niz w zwykłym de. Coobcio jak składał srebna primere pokazywał porównanie

: 2013-03-21, 00:14
autor: czajnik
jakieś fotki? z jakiego deta ta pompa jest mocniejsza? co w niej jest innego?
[ Dodano: 2013-03-25, 18:00 ]
co tak wszyscy nagle nabrali wody w usta?
[ Dodano: 2013-05-10, 09:25 ]
mam takie pytanie. stosował juz ktoś z Was mechaniczne kompensatory luzu zaworowego w SR20? albo te rocker stopery?