SR20 -Budowa silników do sportu i mocno zmodowanych
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
SR20 -Budowa silników do sportu i mocno zmodowanych
wiec założyłem nowy temat aby był w pełni wartosciowy.
chciałbym podyskutować o wytrzymałości oraz problemach z nia zwiazanych jak również pomysłami na ich usuwanie. chodzi głównie i przede wszystkim o silniki podkręcane wyżyłowane.
opisy ustrek i przyczyny które do nich doprowadziły. taki zbiór informacjikto co wie.
myslałem aby skupić sie tu na silnikach N/A ale skoro jest tylu zwolenników uturbionych to żeby nie rozdzielać i robic następbych tematów zbierzmy to razem bo niektóre infomogą sie pokrywać w silnikach N/A oraz tych +T .Natomiast rozwiazania z fabrycznych turbo mogą okazać sie przydatne w rozwiazywaniu problemów.
Więc tak: chcę kręcić wysoko jakieś 9000
1.mówicie o wylatujacych Y ale czy te z rolka też czy tylko te bez?
2.samoregulatory w DE ile wytrzymaja obrotów? ogólnie do ilu obr wytrzyma hydraulika(z sr20)
3. czego jeszcze mozna sie obawiać?
chciałbym podyskutować o wytrzymałości oraz problemach z nia zwiazanych jak również pomysłami na ich usuwanie. chodzi głównie i przede wszystkim o silniki podkręcane wyżyłowane.
opisy ustrek i przyczyny które do nich doprowadziły. taki zbiór informacjikto co wie.
myslałem aby skupić sie tu na silnikach N/A ale skoro jest tylu zwolenników uturbionych to żeby nie rozdzielać i robic następbych tematów zbierzmy to razem bo niektóre infomogą sie pokrywać w silnikach N/A oraz tych +T .Natomiast rozwiazania z fabrycznych turbo mogą okazać sie przydatne w rozwiazywaniu problemów.
Więc tak: chcę kręcić wysoko jakieś 9000
1.mówicie o wylatujacych Y ale czy te z rolka też czy tylko te bez?
2.samoregulatory w DE ile wytrzymaja obrotów? ogólnie do ilu obr wytrzyma hydraulika(z sr20)
3. czego jeszcze mozna sie obawiać?
My mieliśmy 3 przypadki w sr20ve że po wbiciu nie odpowiedniego biegu czyli zamiast 4 to 2. Była delikatna kolizja, raz też wszystkie zawory wydechowe były do wymiany. Do tego przypadek był że uruszyła sie prowadnica zaworowa, kawałek widoczny w kanale dolotowym.
Raz zdarzyła się pęknięta podstawka filtra oleju, naszczęście silnikowi nic sie nie stało.
Też raz był przypadek zassania wody przez filtr omieszczony w nadkolu, ugieło korbowód.
Na szybko wiecej nie pamietam awarii używanych w sposób inny niż spokojna jazda
Raz zdarzyła się pęknięta podstawka filtra oleju, naszczęście silnikowi nic sie nie stało.
Też raz był przypadek zassania wody przez filtr omieszczony w nadkolu, ugieło korbowód.
Na szybko wiecej nie pamietam awarii używanych w sposób inny niż spokojna jazda
jak by to ująć to usterki seryjnych części które nie wytrzymują nie normalnego używania:)
[ Dodano: 2013-03-18, 09:04 ]
[ Dodano: 2013-03-18, 09:04 ]
czyli zakładam że jeżeli mam mocniejsze zprężyny i tłoki np JE albo te z SR16 z wiekszymi frezami to powinno byc git. Tak patrzyłem że te fabryczne tłoki z SR20VE mają bardzo znikome te wyfrezowania.Limon pisze:Ve jest na mechanice, jedna głowica była na twardych spreżynkach lecz podfrezowania na tłokach trzeba było pozniej pogłebić.
zapomniałem dodac ze przypadek był na innych tlokach niz sr20ve lecz na plaskich doprezajacych z primery z podfrezowaniem pod zawory ale trzeba było je jeszcze pogłebić. Jeśli przekrecisz motor missshiftem to chyb kazdy motor sie podda.
[ Dodano: 2013-03-18, 09:20 ]
pozatym innych problemów nie stwierdziłem. Tyski, coobcio jeździli cały sezon nawet juz nie pierwszy i innych awarii nie odnotowano.
[ Dodano: 2013-03-18, 10:17 ]
Sie ma czajnik, tu kivi:
ja kręciłem do 9000 na hydro. Jak pamiętasz wybuchu nie było:) a silnik był dośc mocny, 220 koni chyba.
Pozdro.
[ Dodano: 2013-03-18, 09:20 ]
pozatym innych problemów nie stwierdziłem. Tyski, coobcio jeździli cały sezon nawet juz nie pierwszy i innych awarii nie odnotowano.
[ Dodano: 2013-03-18, 10:17 ]
Sie ma czajnik, tu kivi:
ja kręciłem do 9000 na hydro. Jak pamiętasz wybuchu nie było:) a silnik był dośc mocny, 220 koni chyba.
Pozdro.
o i to super. dzięki za info:)
[ Dodano: 2013-03-19, 02:05 ]
oki to już coś wiemy o awariach VE. a jak sparwa z innymi wyglada? DE np. to wiadomo panewki leca nawet w seryjnych ale dlaczego? macie jakieś rozwiazania na to? co w przypadku DE+T z tą kwestią zrobić?
[ Dodano: 2013-03-19, 10:05 ]
no jak to?? tyle mówiliście o różnych awariach a teraz nikt nie chce się wypowiedzieć???
jedyny Limon miał do czynienia z usterkami i był w stanie je przytoczyc??
nie chce wyciagać błednych wniosków.
[ Dodano: 2013-03-19, 02:05 ]
oki to już coś wiemy o awariach VE. a jak sparwa z innymi wyglada? DE np. to wiadomo panewki leca nawet w seryjnych ale dlaczego? macie jakieś rozwiazania na to? co w przypadku DE+T z tą kwestią zrobić?
[ Dodano: 2013-03-19, 10:05 ]
no jak to?? tyle mówiliście o różnych awariach a teraz nikt nie chce się wypowiedzieć???
jedyny Limon miał do czynienia z usterkami i był w stanie je przytoczyc??
nie chce wyciagać błednych wniosków.
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
osobiście myślę że przyczyn jest kilka a wynikają z jednej wady tego silnika. Oleju w silnika jak dobrze pamiętam jet coś koło 3,5l na max. Przyczyny:czajnik pisze:. to wiadomo panewki leca nawet w seryjnych ale dlaczego? macie jakieś rozwiazania na to?
1) jazda na chujowym oleju - standard niezależnie od producenta silnika, jak jeździsz na starym zmęczonym oleju i pałujesz musi zdechnąć.
2) jazda długa na bardzo rozgrzanym/przegrzanym z czasem oleju (mimo że dobrym) - Autostrada czy wyścigi długo dystansowe. Olej robi się bardzo rzadki i z czasem przyłapuje panewkę.
3) dość nisko ustawione seryjnie obroty biegu jałowego coś koło 800 przy których ciśnienie oleju spada poniżej 1bara (mogę się odrobinę mylić bo nie pamiętam dokładnie - w każdym razie za nisko) i po spałowaniu niby studzimy silnika ale tak na prawdę może się zatrzeć przez za niskie ciśnienie.
Ja uważam że oprócz dobrego oleju trzeba by podnieść wolne obroty na 1000-1100 ciśnienie oleju jest w tedy w okolicy 1,4bara co już jest bezpieczne, i montuję chłodnice oleju żeby zwiększyć jego ilość. Ponośc wersje fabryczne Turbo miały wydajniejsze pompy olejowe ale to drogie pewnie jako nowe a pewnych używek nie widziałem.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm