modyfikacje SR20DE czy swap na SR20VE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
ja też dziękuje za aluzje ale się nawróciłem i nie sprzedaje , Cubuś z racji gabarytów P11 na prawdę fajnie się nią lata po trasie
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
natafiłem ostatnio na fajny temat almery n15gti, koleś celowo zmienił głowicę z low na high porta
glowice strugnoł, wpakowal kolektor 4-1, postroil i wpadlo pare innych podstawowych na naszej scenie modow i... wypluło :
217 BHP@Flywheel
177 WHP
164ftlb
autor razem z koloega z VE pod maską stwierdzili:
I think a 200whp DE will feel a lot stronger to drive than a 200whp VE personally.
nie znam się na angielskim:)
podliczyłem koszty dłubania kolesia, wyszło jakies 3koła na same graty
hmmmm
glowice strugnoł, wpakowal kolektor 4-1, postroil i wpadlo pare innych podstawowych na naszej scenie modow i... wypluło :
217 BHP@Flywheel
177 WHP
164ftlb
autor razem z koloega z VE pod maską stwierdzili:
I think a 200whp DE will feel a lot stronger to drive than a 200whp VE personally.
nie znam się na angielskim:)
podliczyłem koszty dłubania kolesia, wyszło jakies 3koła na same graty
hmmmm
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
nie ma takiej opcji na zrobienie de 200+ za 3000koła na szybko podliczę cię porting łebka 1000zł w szopie u staska, wałki 1500-2000zł w górę , talerzyki i sprężynki tytanowe 2500zł bo przecież te wałki które to wycisną 200+ nie pociągną na serii
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
skąd kolega te ceny wytrzasnął.. jak by dobrze poszukać to za 2000-2500 można zestaw wałkąw ze sprężynkami kupić... a talezyki nie zawsze sa wymagane. albo pokusić się o odkupienie jakiś wałków używanych. to samo dotyczy głowicy. sam porting za 1000mozna zrobić to za 500??za 1500 można zrobić już konkreta nie sam portingkiller2000 pisze: wałki 1500-2000zł w górę , talerzyki i sprężynki tytanowe 2500zł bo przecież te wałki które to wycisną 200+ nie pociągną na serii
dobrze napisał ... wszystko to kwestia checi i obrotności tunera różne sa firmy jedni kroja inni nie... a niska cena wcale nie oznacza ze jest kiepsko zrobione a i wysoka nie gwarantujeprofesjinalizmu
XXX
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
sory nie dopisałem miałem na myśli silnik ten z almerek i primerek p11 sr20deh na dźwigienkach zaworowych z rolkami bo do sr20de z p10 i sunnego gti to idzie dorwać o wiele taniej dużo gratów
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
killer2000, pozatym HiPort ma o wiele ciekawszą głowice
tylko ze Hamerykańce twierdzili ze HiPort to kupa bo im Ygreki uciekały przy kręceniu na hirev
sprawa taka, albo rocker arm stoppers się zakłada albo duma się co innego...
i jest łepek co w serii względem DE LP ma porting gratis-ma proste kanały ssace czyli powerup bez zakretow
i tak dalej
[ Dodano: 2014-10-28, 12:56 ]
jeszcze jedno moje spostrzeżenie, jakby porownac wykresy z Hiporta z LowPortem to widać ewidentnie ze lowport wstaje zazwyczaj w okolicach 4000rpm-wykres wygląda jak garby dromadera
natomiast w HIGHporcie ciagnie po linii pochyłej do końca bez nagłego powerupu jak w LP
konkluzja: głowica z HP rozwija bardziej systematycznie moc i przy modach zachowuje się totalnie inaczej niż LP
taka konstrukcja pewno w LP generowala eko-szmirowate oszczednosci bo dopiero kręcone się budzilo, oraz moment w niskich partiach był większy niż w HP
tylko ze Hamerykańce twierdzili ze HiPort to kupa bo im Ygreki uciekały przy kręceniu na hirev
sprawa taka, albo rocker arm stoppers się zakłada albo duma się co innego...
i jest łepek co w serii względem DE LP ma porting gratis-ma proste kanały ssace czyli powerup bez zakretow
i tak dalej
[ Dodano: 2014-10-28, 12:56 ]
jeszcze jedno moje spostrzeżenie, jakby porownac wykresy z Hiporta z LowPortem to widać ewidentnie ze lowport wstaje zazwyczaj w okolicach 4000rpm-wykres wygląda jak garby dromadera
natomiast w HIGHporcie ciagnie po linii pochyłej do końca bez nagłego powerupu jak w LP
konkluzja: głowica z HP rozwija bardziej systematycznie moc i przy modach zachowuje się totalnie inaczej niż LP
taka konstrukcja pewno w LP generowala eko-szmirowate oszczednosci bo dopiero kręcone się budzilo, oraz moment w niskich partiach był większy niż w HP
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
zależy jak się ustawi... a w sumie np. uszkodzenie wałka rozrządy to przecież nic poważnegoAd@mus pisze:w sumie wysypanie Ygreka nie rozbija silnika na amen:)
[ Dodano: 2014-10-28, 20:07 ]
przejść z hydrauliki na mechanikę ;Padam_N14 pisze:Kiedyś "brt" pisał odnośnie spadania "Y" że da się to łatwo ogarnąć tylko nie chciał zdradzić co i jak.
XXX
Często przy ostrych wałkach i twardych sprężynkach nawet mechanika nie pomagała. "Brt" wspominał coś że trzeba poprostu7 znać i złożyć ten silnik zgodnie z serwisówką. Japońce nie płaczą z powodu igreków a latają w drifcie pełną parą na odcięciu Sam mam high porta głowica obrabiana i planowana mocno do tego oba wałki zdrowo przestawione i zapłon doje... mimo to brak problemów z igrekami a jestem uzależniony od tego jak ten silnik gra na odcięciu
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
no ja właśnie też nie a wiecznie o tym czytam dlatego mnie to zainteresowało
[ Dodano: 2014-10-29, 13:48 ]
jest faktycznie ... szkoda że tam też dyskusja sprowadziła się do tego że najlepiej VE zasadzić... ręce opadają ) jest jedna zasada we wszystkich tematach o SR 20 obowiązująca na wszystkich forach : ALBO MASZ VE ALBO JESTEŚ PRZECIWKO NAM!!!!
[ Dodano: 2014-10-29, 13:48 ]
Ryba pisze: W det-ach to częsty przypadek.
Czasem nawet stopery nie pomagają. Jest na nissantechu aktualny wątek o tym
jest faktycznie ... szkoda że tam też dyskusja sprowadziła się do tego że najlepiej VE zasadzić... ręce opadają ) jest jedna zasada we wszystkich tematach o SR 20 obowiązująca na wszystkich forach : ALBO MASZ VE ALBO JESTEŚ PRZECIWKO NAM!!!!
XXX
odwrotnie ? jakikolwiek temat dotyczący rozwiązania jakiegoś problemu z DE... zaraz pojawia się cudowne rozwiązanie: wrzuć VE nie będziesz miał problemów... wygląda na to że ten VE to idealny idioto odporny niezniszczalny silnik...
Jak kogoś nie stać na kupno VE i chce sobie dłubać przy DE to jego sprawa i wypadało by to uszanować....gdzie tu problem???
Jak kogoś nie stać na kupno VE i chce sobie dłubać przy DE to jego sprawa i wypadało by to uszanować....gdzie tu problem???
XXX
musi kiedys powstać lejące VE SR20DE i sie temat rozjaśni,
faktycznie będące w obrocie sposoby podniesienia mocy w sr20de to zaledwie lizanie tematu DE...
mocna ingerencja mechaniczna w silnik a nie tylko kosmetyka dolotu zapłonu i wydechu to przepis na mocne DE
doprężenie, lizanie głowicy w okolice 1,5mm, zaawansowany porting, wyczynowe wałki, prawda jest taka ze w DE nikt mocno nosa jeszcze nie włożył...
faktycznie będące w obrocie sposoby podniesienia mocy w sr20de to zaledwie lizanie tematu DE...
mocna ingerencja mechaniczna w silnik a nie tylko kosmetyka dolotu zapłonu i wydechu to przepis na mocne DE
doprężenie, lizanie głowicy w okolice 1,5mm, zaawansowany porting, wyczynowe wałki, prawda jest taka ze w DE nikt mocno nosa jeszcze nie włożył...
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Swap na VE jest po prostu z ekonomicznego punktu widzenia tańszy jeśli wliczamy robocizne. Przy samodzielnej pracy wsadzamy VE na 3600, ecum za 500 plus wydech za 1500 i dolot za powiedzmy 400, to za 5000 PLN mamy 220 KM / 220 Nm. Oczywiscie z 500 wraca za odsprzedaż DE. Przy modzeniu DE trzeba rozebrać silnik, splanować leb, dać doprężające tłoki, pobawić się w porting itd. Optymistycznie podchodząc do tematu mamy 200 KM, a wydatki? Na moje to samo.
Jak doliczymy robocizne to za ok 7000 PLN mamy 220KM. Biorąc pod uwagę to, że za samo rozebranie i złozenie DE liczy się z 1500 PLN, to koszt uzyskania 200 KM może się w 10 k PLN nie zmieścić
Jak doliczymy robocizne to za ok 7000 PLN mamy 220KM. Biorąc pod uwagę to, że za samo rozebranie i złozenie DE liczy się z 1500 PLN, to koszt uzyskania 200 KM może się w 10 k PLN nie zmieścić