Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

modyfikacje SR20DE czy swap na SR20VE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-14, 19:09

czajnik pisałeś o spalaniu ja ja mogę zaręczyć że ve pali mniej wiem bo miałem ZMODZONE DE a mam ve...i czuje różnicę...
Mówisz ile za transport?? za tyle za ile zatankujesz sobie samochód po silnik i powrót.
Silnik okolo 3 tyś VE a de około 1000 lub taniej.
A bombel podał prawidłową cenę ile wsadził w DE bo ja też coś koło tego wsadziłem.
A jak chcesz mieć więcej mocy to każdy silnik musisz zmodyfikować.
i moim zdaniem parę groszy więcej włożyć i masz VE + mody a już nie mówię o zmiennej fazie jaki moment dodaje na wykresach z hamowni wszystko jest pokazane.
Więc....VE - 3500 - DE sprzedaż 1000 - więc VE wychodzi nam za 2500 gdzie DE za 1000 prościej nie da się wyjaśnić i VE jest opłacalne Większe Km,Nm ekonomiczniejszy .

Oczywiście mowa tu o seryjnych DE i VE

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 19:14

Każdy kto miał DE a ma VE będzie zachwalał bo jak by mogło być inaczej:)

[ Dodano: 2013-03-14, 19:17 ]
Bombel a jak Ty stroisz na ulicy? czujesz że jest lepiej i wiesz że masz np+10KM nie wiem jak bez hamowni stwierdzić ile masz?

[ Dodano: 2013-03-14, 19:19 ]
sprzedasz za 1000 albo nie sprzedasz pza tymkto Ci kupi skoro wszyscy sie napalili na VE.ja niekupie bo mam dobre DE:)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 19:20

czajnik pisze:Bombel a jak Ty stroisz na ulicy?
Ja nie ide na cyferki tylko na to by dobrać paliwo, by AFR był ok. Później na hamowni się weryfikuje, ale główna mapa na ulicy. Strojenie samo w sobie nie daje mocy

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-14, 19:25

czajnik ja też mam dobre DE to powiedz mi ile wsadziłes w swoje DE??

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 19:25

oki Ty to potrafisz zrobić sam. masz sondę i program. jeśli ktoś nie ogarnia sam elektroniki jak ja np to musi to zlecić. a za darmo tego nie zrobi mi nikt więc sobie dorzućcie jakieś 500zł za strojenie

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 19:29

czajnik pisze:oki Ty to potrafisz zrobić sam. masz sondę i program.
Mam sondę, ale też sam nie stroję. Bodek mi wszystko ogarnia.
NissanDreams pisze:czajnik ja też mam dobre DE to powiedz mi ile wsadziłes w swoje DE??
No właśnie. cZekamy na Twoje podsumowanie :)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 19:31

ale ja nie przedstawiam moich modów i kasy wsadzonej w moje DE budowane typowo do sportu.

temat dotyczy porównania całości kosztów wstawienia seryjnego VE i kosztów uzyskania podobnych osiagów z DE i na tym sie skupiamy.

wielokrotniepisałem już ze jeszcze nieodpaliłem mojego DE i nie jestem w stanie bez wykresu z Hamowni przedstawić do konfrontacji grubo dłubniętego DE z modzonym VE

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 19:34

czajnik pisze:modzonym VE
Ja jednak pozostaje przy tym, że sam swap plus mod rozrządu należy traktować jako serię

Co do mocnego De to do 170 KM można powiedzieć, że taniocha, ale każde kolejne konie, to duuuużo kasy.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 19:46

hallo jaki mod rozrządu to seria???to może przedstawmy też ze seryjne DE po modzie rozrządu już nie ma 150 tylko wiecej.

zaczynamy powtarzać chcesz wiecej z VE to musisz wydech zrobić to samo tyczy się DE chcesz wałki to cena podobna i tu wchodzimy już powoli w to że auto przestaje byc na ulicę.

Bombel ale czy modyfikacje w VE to nie sa koszty?

te silniki tak naprawdę różni to że VE ma wieksze kanały i zmienną fazę. kanały w DE powiekszę sobie sam prawie za darmo +uszczelka pod głowice i planowanie a jeśli kupie dobre wałki i kółka to zyskam wiecej niż seryjne VE. jedynie że bede musiał pobrudzić ręce i poświęcić czas. a przy VE tylko wrzuce i mogę iśćna piwo:)))

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 19:52

czajnik ta rozmowa nigdzie nie prowadzi :D

Oczywiście uważam, że DE jest fajnym silnikiem, ale VE jest fajniejsze.

Biorąc pod uwagę dwie Primery z rocznika 2000 z Europy (140 KM i 181 Nm) i Japonii (190 KM i 196 Nm) przy takich samych pozostałych gratach, to widać róznicę.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 20:02

owszem. ale żeby mieć osiagi w Europejskiej takie musisz wsadzić podobna kasęjakbyś zamontował silnik z japońskiej. cgyba że masz japońską wersję ale jednak w automacie.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 20:05

VE z CVT objezdza seryjne DE w manualu

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2013-03-14, 20:06

Jesli sam sobie przeloze silnik i go wystroje to lepiej VE ale jak ktos nie ma umiejetnosci i warsztatu to z 3000/3500 robi sie ok 5000. Nie liczymy rzeczy takich jak wydech i dolot bo to wiadomo, ze w DE jak i VE musi byc. A za 5 kolo to jak juz Czajnik wyliczyl mozna fajnie zdlubac DE.
Jesli o mnie chodzi to i tak bym wybral a32 z VQ30 + wydech i robie niskie 15 wysokie 14 na 1\4 :lol:

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 20:07

no chyba że ta 140 KM to też automat:)

dyskusja faktycznie jest bez sensu. chodziło mi od poczeątku o to że wcale z tym VE nie jest tak kolorowo jak sie mówi i krytykuje tych co dłubia w DE. nie wzieliście jeszcze pod uwage że jak sie coś zesra w VE to dostepnosć częsci nie jest taka prosta bo jak sie orientowałem to w naszym serwisie taka wersja nie wystepuje.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 20:10

czajnik ja Cie nię krytykuję. Przy VE mniej zabawy :)

http://www.youtube.com/watch?v=MnHafg42cNk

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 20:11

bombel pisze:VE z CVT objezdza seryjne DE w manualu
no ale co to ma do rzeczy. przeciez to oczywiste skoro ma inne parametry:)

musisz najpierw kupić to VE z CVT żebyś mógł objechać:))) i znów ja wolę wsadzic tękasę w DE i wtedy już nie objedziesz:)

[ Dodano: 2013-03-14, 20:17 ]
Ja wiem że nikt mnie nie krytykuje. to jest dyskusja tylko. ok wrzucenie VE= łatwizna powiedzmy za 3500
De + jakieś 3500= osiągi seryjnego VE
Aby mieć VE seryjne potrzeba ok 3500, a zeby mieć DE z osiagami VE też jakoś tyle by trzeba było + troche więcej roboty ale za darmo bo zrobimy ją sami:)

stąd: DE=VE:))))))))

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-14, 20:18

czajnik Unikasz odpowiedzi?? ile wsadziłeś w DE??

To poznamy tak naprawdę jaki jest koszt zmodzić DE i VE
i co się lepiej opłaca bo widzę że coś nie podchodzi ci to VE więc wychodzi na to że masz mocne DE jak nie masz nic do ukrycia to napisz ile wsadziłeś...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 20:24

czajnik pisze:De + jakieś 3500= osiągi seryjnego VE
Pisałem Ci już, że ja tyle wsadziłem i byłem mega daleko od osiągów VE

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 20:27

ale to nic Ci nie da bo jeszcze nie wiem ile mi sie udało uzyskać:) będzie wykres bedą koszty.
jest na bank 2 z przodu:))

tłoki wałki itb wydech głowica. z resztą masz opisane w odpowiednim dziale wraz z fotkami.
pewnych rzeczy nie musuałem montować ale auto jest do sportu więc wolę sobie zapewnic świety spokój:)

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-14, 20:29

czajnik DE + 3500 zl = VE?? <hahaha>

To po co komu kupować VE :mrgreen:

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 20:29

bombel pisze:
czajnik pisze:De + jakieś 3500= osiągi seryjnego VE
Pisałem Ci już, że ja tyle wsadziłem i byłem mega daleko od osiągów VE
bo może wydałeś te pieniadze w zły sposób:)

[ Dodano: 2013-03-14, 20:30 ]
NissanDreams pisze:czajnik DE + 3500 zl = VE?? <hahaha>

To po co komu kupować VE :mrgreen:

no i właśnie zrozumialeś:))))

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-14, 20:31

czajnik pisze:ale to nic Ci nie da bo jeszcze nie wiem ile mi sie udało uzyskać:) będzie wykres bedą koszty.
jest na bank 2 z przodu:))

tłoki wałki itb wydech głowica. z resztą masz opisane w odpowiednim dziale wraz z fotkami.
pewnych rzeczy nie musuałem montować ale auto jest do sportu więc wolę sobie zapewnic świety spokój:)
Ale ja się nie pytam o to co w nim zrobiłeś tylko ile na to wydałeś... stwierdziłeś że VE nie nie opłaca tylko DE więc chce poznać cenę jaką włożyłeś i ile uzyskałeś...
Powiedziałeś A to powiedz B....

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 20:33

czajnik pisze:bo może wydałeś te pieniadze w zły sposób:)
Kupiłem SSAC'a - 700 PLN, wydech 2,5" z kwasa - 1700 PLN, mod rozrządu + ecumaster + strojenie 1000 PLN, stożek FUJITA - 250 zł

Co zrobiłem źle? :)

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-14, 20:35

bombel pisze:
czajnik pisze:bo może wydałeś te pieniadze w zły sposób:)
Kupiłem SSAC'a - 700 PLN, wydech 2,5" z kwasa - 1700 PLN, mod rozrządu + ecumaster + strojenie 1000 PLN, stożek FUJITA - 250 zł

Co zrobiłem źle? :)
u mnie praktycznie to samo więc wszyscy robimy zle xD

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-14, 20:36

czajniku a jak z żywotnością takiego silnika de ? W przypadku ve mamy ten bonus, że silnik produkuje interesującą nas moc w serii więc jego żywotność będzie nie zaburzona. Czy w przypadku silnika DE w którym wykonujemy grubą ingerencję (tłoki) ta żywotność będzie taka sama jak w przypadku silnika poskładanego przez fabrykę ?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 20:36

nie tknąłeś głowicy a tam jest potencjał do wykrzesania. wydech bym owiele tańszy zrobił bo to przesadziłeś z rozrzutnością. wydał bym te 3500 kompletnie inaczej

[ Dodano: 2013-03-14, 20:38 ]
NissanDreams pisze:Ale ja się nie pytam o to co w nim zrobiłeś tylko ile na to wydałeś... stwierdziłeś że VE nie nie opłaca tylko DE więc chce poznać cenę jaką włożyłeś i ile uzyskałeś...
Powiedziałeś A to powiedz B....
Mam Ci wywrużyc jakaś moc i moment z palca??? nie doczytałeś że nie hamowałem jeszcze silnika?

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-14, 20:39

czajnik Pytałem wyżej o cenę ile włożyłeś e DE czego tu nie rozumiesz?:) proste pytanie :)

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-14, 20:40

i il koni przybyło bo tych modach bomblu?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 20:41

MaMm prośbę zamiast naskakiwać to wchodząc do dyskusji poczytajcie od początku temat. a zwłaszcza tytuł.

dyskusja jest o tym czy kupic i zamontować fabryczne VE czy za podobną kasę uzyskać z DE osiągi zblizone do VE

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 20:41

czajnik pisze:nie tknąłeś głowicy a tam jest potencjał do wykrzesania
Kolejny tysiąc :)
czajnik pisze:wydech bym owiele tańszy zrobił bo to przesadziłeś z rozrzutnością
W tym czasie El-TEC wołał 2500 PLN. Taniej bym zrobił tylko ze zwykłej stali

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”