Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

modyfikacje SR20DE czy swap na SR20VE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-10-30, 14:23

Cubuś, Ty jeździsz Pulsarem na co dzień? :)
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
Cubuś
fanatyk nissana
Posty: 987
Rejestracja: 2010-02-21, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cubuś » 2014-10-30, 14:38

oczywiście
koniec offa
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-10-30, 14:58

Widzę dyskusja wrze.

Koledzy proponuje nie walczyć ze sobą, każdy z nas ma trochę racji. Czy to DE czy VE nie istotne. TO jest S20 :)

Kolega Killer VE piszę na forum aby znaleźć odpowiedź na swoje pytania. Spróbujmy wiec w miarę możliwości mu pomóc bo taka wiedza nie leży na ulicy.

Pytanie:
VE Killer pisze:[ Dodano: 2014-10-30, 07:09 ]
aa tak w temacie: podobno SR nie da rady zakręcic na 9koła bo sa samoregulatory.... ktoś cos wie na ten temat??
BTW: rz zgadam się ;)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-30, 15:29

Ryba, najbardziej deprymujące jest to, że każdy dłubiąc swoje SR20DE doszukuje ciekawych wniosków konkluzji etc, zadając pytanie dot modó i podniesienia mocy w DE to prawie w 98% otrzymuje odpowiedź i skierowanie na swap na VE

o co chodzi? nie każdy chce VE swapować, a jest dużo osób których mod DE interesuje bardziej niż zeszłoroczny snieg

Kolega Killer w istocie w swoim lekko nonszalanckim stylu wypowiedzi ma sporo racji, a ja od siebie dodam ze gdyby ktoś mi na początku doradzil żeby isc w hiporta a nie jak wyczytałem ze lowport jest da BEST to dzisiaj bym był innym człowiekiem-ale niestety już na dzień dobry była mowa tylko o VE :)

niemniej jednak w tym temacie ważne są konklucje i wnioski

uważam że powinno się wydzielić 2 tematy :
-modyfikacje VE i ich rezultaty
-modyfikacje DE i ich rezultaty

tematy do podwieszenia dużą czcionką, w pierwszym poscie kilka szkół modzenia, na grubo, budgetowo i druciarstwo, wypowiedzi zainteresowanych będą budowaly caly temat co nie zmienia fakty ze zwolennik VE nie może podpowiedzieć nic w modzeniu DE (zabrania się nakłaniania do swapa), i nie zmienia to faktu ze zwolennik DE nie podpowie nic w temacie VE

Zrobmy na probe rozbicie tych 2 watkow aby jeden drugiemy nie szkodzil

wnoszę taki wniosek i postulat-kto ogarnie?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-10-30, 15:33

Bardzo chętnie skonfrontuję swoje VE w gazie z jadącym DE. Nawet filma nagram :) Ktoś chętny z mazowieckiego?
QG15+
;-)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-10-30, 15:44

Też chętnie bym sprawdził :)
Sprawdzałem swoje seryjnej VE (jedyny mod w nim to stożek i lekkie koło zamachowe nic więcej. Rozrząd fabryka, wydech fabryka. Dodatkowo okazało się, ze ecumaster jest upalony) z była porobiona trochę N15 GTI Miska i za każdym razem wygrywalem
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2014-10-30, 15:44

Modzelitto, jak tylko będę w okolicy to z chęcią. Zapraszam również do Wro. Ja tam się z każdym stawiam, AMG i S-ki mi również nie straszne ;)

Ad@mus, popieram i jestem za.

rz

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-30, 17:22

adam_N14 pisze:VE Killer co do 9000rpm w DE to sam nie testowałem ale na SR20 mają sposób i na to :-> : HLA nowego typu (jak w P11.144) pompa oleju z VE i lekko zmodyfikowany "y" żeby włożyć na oba zawory podkładkę z wcięciem zamiast jednej płaskiej (niby proste a dobrze utrzymuje "Y" na swoim miejscu) . Podobno na takiej kombinacji od ok 8000 hydraulika jest praktycznie zblokowana i HLA działają jakby głowica była na mechanice.
ooo takie posty to się miło czyta :))
HLA nowego typu czyli?? jakies foto? o co kaman??

jestem jak najbardziej za rozdzieleniem tematów o VE i DE....nikt nikomu nie będzie się w piaskownię wpier..ał.

a tak poza tematem to chyba mnie z kimś mylicie...
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-30, 18:08

Pancerna głowica na 9000rpm

[ Dodano: 2014-10-30, 18:17 ]
BTW, do głowicy RR hamerykanie zakładają TO i kręcą SRki śmiało do 9000.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-10-30, 18:31

TO = arm stoppers
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-30, 19:12

oki rocker arm stopres znany patent , do tego zamiast hydrauliki sztyfka też znane .. ale wyzej napisano że i na hydraulice ponad 8 mozna kręcić i to mnie bardziej ciekawi :)
wyglada też na to ...skoro nikt nie słyszał o takim przypadku... że roller rockery nie wyskakują może w ta strone trzeba by pójść
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-10-30, 20:10

Te nowsze HLA różnią się otworami olejowymi w starszych typach otwór u dołu jest mniejszy a górny większy w tych nowszych jest odwrotnie. Przy pompie z VE i HLA z małym otworem ujścia oleju przy wysokich obrotach efekt jest taki że olej nie nadąża opuszczać hydro regulatora przez co pracuje on jakby był spięty na stałe.
Sam mam u siebie te HLA tylko pompa oleju z DE z dołożoną podkładką pod sprężynkę i działa wszystko ponad dwa lata tylko póki co odcięcie ok 7700.

PS. Przy 9000 podobno problemy robi skaczący łańcuch rozrządu na wału wydechowym tu akurat najlepszym lekiem jest set rozrządu z SR20VE 20V
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-30, 20:47

Zaczyna mi się bardzo podobać ten kierunek konwersacji :) Proponuję oddzielny temat budowy głowicy na 9000. A jak to jest z tymi HLA, w DEHu są w końcu takie jak w polifcie czy nie ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-30, 20:48

hmmm napewno na wydechu a nie na ssącym??jeśli napinacz jest ok i ciśnienie oleju dobre to nie powinno sie nic takiego dziać bo przecież wałki sa ciągniete przez wał...no i znów pytanie czy skakanie tego łańcucha dotyczy też wersji rolkokowych czy tylko Y ślizgowe.. jest tu dość znaczna różnica w oporach..

a czym sie rozrządy róznąmiedzy DE a VE że to jest lekarstwo??

[ Dodano: 2014-10-30, 20:54 ]
bo to trzeba było od razu odseparować zwoleników jednych i drugich wersji silnikowych i każdy by na tym skozystał

moim zdaniem są takie same ... zresztą chyba mozna by przerobic samoregulator na sztywkę :)
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-30, 22:22

"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-30, 22:41

łańcuch jak w qg... ciekawa sprawa że to jest sposób na skaczący wałek bo te łańcuchyt maja większą tendencje do naciągania niż ten w DEprzynajmniej w n16 tak było
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-31, 10:35

wydaje mi się, że na skaczący łańcuch w naszych DE wystarczyłoby założyć napinacz z drobnym uzębieniem i dodatkowy ślizg, który trzyma łańcuch z góry jak to ma miejsce w VE i starszych DE. Oczywiście pisząc "naszych" mam na myśli głowicę Roller Rocker.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-31, 11:27

napinacz z drobnym zębem był chyba w deh montowany... co do pomysłu o którym mówisz o tym samym właśnie myslę
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-10-31, 20:30

Te napinacze buły montowane w GTI-R i P11.144 sam taki założyłem i w porównaniu do "zwykłych" jest nieporównywalnie precyzyjnieszy.
Łańcuch skakał na wydechu może dlatego że w mniejszym zakresie oplata kółko ponieważ jest prowadzony praktycznie w linii prostej miedzy wałem a wałkiem a i tu też jest kolejna różnica między DE a DEH bo płoza z DEH nieznacznie różni się na plus od tej z DE
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-01, 09:56

w DEH jest chyba dłuzsza. a w DEH chyba nie występował ten ślizg pomiędzy wałkami.
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-01, 11:51

W starych DE ta płoza jest w kształcie "L" otacza łańcuch z dwóch stron w silnikach RR ma kształt "[" otacza z trzech stron. Górny ślizg fabrycznie nie występuje w DEH ale w głowicy dalej są nagwintowane otwory do jego montażu. Podobno w P11.144 płozy były z innego bardziej wytrzymałego tworzywa.

[ Dodano: 2014-11-01, 20:29 ]
Może faktycznie ten precyzyjnieszy napinacz, górny ślizg ze starszych SR'ów i prawa płoze od nowszych ( P11/N15 ) a pomogło by powtrzymać skakanie łańcucha. Kiedyś najczęściej słyszało się o tym w N14/B13 gti więc całkiem możliwe ze to przez ta płoze i napinacz starego typu.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2015-02-20, 12:36

Przeczytałem cały topic (a zajęło mi to troszke :P) i myślę że ludzie wychodzą z założenia, że jak wsadzą turbo to już auto bedzie jeździć długo i bezawaryjnie.. Sam się przymierzam do turbienia SR20DEL i się zastanawiam w czym tak na prawdę tkwi problem, że SR20DET śmigają a SR20DE+t nie ? za słaba ingerencja w silnik (nieodprężenie, remont) czy może blędy w montażu osprzętu? Jaka jest recepta na bezawaryjne SR20DE+t ? Nie ukrywam, że moc jaka mnie interesuje to +-250km.
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-02-20, 15:52

koziro, nie ma uniwerslanej metody. Są silniki ktore na serii wytrzymuja 300+ a sa takie co przy 200 nie daja rady

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2015-02-20, 17:37

Bo DET jest projektowany pod turbo. Masz inny układ smarowania, co jest bardzo ważne. Jeżeli nie zacząłeś zbierać fantów to nawet nie myślałbym o turbieniu - tylko swap ;-)

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2015-02-20, 20:39

układ smarowania jest ważny zawsze w autach z turbo. tylko dlaczego ludzie nie zaczynają od kupienia nowej pompy tudzież sprawniejszej a od kolektora wydechowego na który zamontują turbosprężarkę o potencjale 500km i później się dziwić, że auto wiecej stoi niż jeździ...
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-02-20, 22:09

koziro, DET ma wydajnejszą pompe bo takowa być musi ponieważ magistrala olejowa jest dłuższa to raz, przy większej mocy zalecane jest szybsze przepłukiwanie całej magistrali aby film olejowy się nie urywal przy bucie

podniesienie ciśnienia na oem pompie z DE nie zda egzaminu, szybko wyskoczą cie uszczelki

prawda jest taka ze nie wystarczy odprezyc silnika i zalozyc susarki, trzeba dotematu podejść kompleksowo i z odpowiednią wiedzą-ja odpuściłem i w N/a mam tez sporo zabawy:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-02-20, 23:38

bo smarowanie jest najważniejsze w silniku bez tego kazdy mod mozna sobie w buty wsadzić :-P
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”