Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

modyfikacje SR20DE czy swap na SR20VE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-17, 19:44

yapko pisze:tak się wrące nieśmiało - Pierdolicie jak połamani
dyskutujemy nie pierdolimy jak o ująłeś.

ja dowiedziałem sie tego co chciałem.

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-03-17, 19:45

Tak wiec na poczatek po przeczytaniu tematu. Odpowiadam iż nie spotkałem się w mojej historii z usterkę silnika sr20ve+t typu peknietego tloka ze cos padlo itp. Wkurwia mnie to ze pisza to ludzie którzy nie maja z tym tematem do czynienia. Jedyny samochod który miał problem to byl Gtir, miał problemy ze smarowaniem i inne problemy ale nie był to silnik Ve tylko, blok gtir-owy ( który jest inny od zwykłego sr20det) i do tego położona głowica sr20ve.

Co do setupu 350koni, to jeden sunny jezdzi na takim setupie i jest naprawde bardzo mocno upalany. Jedyne problemy obecnie sa z przeniesieniem napędu czyli sprzegłem niby act ale nie daje ono rady.

Co do Ve+t łukasza raczej nie było problemów, auto było ostro upalane, i silnik i osprzet dziala bez awaryjnie. Auta nie chciałem w specyfikacji turbo z tego względu iż nie sprawdza sie ona na torze. Co nam da 350 koni kiedy jedziesz w zakręcie i wewnetrzne koło pali gume?.

Żura sr20ve+t, silnik działał bez awaryjnie, nie było żadnej awarji i kolejnym problemem było tam przeniesienie napędu, sprzęgło ślizgało się na zalożonej turbinie z Evo.

Bombla primera: pierwszy silnik czyli sr20de awaria tloka, przyczyną był niesprawny jeden wtryskiwacz, nastepny silnik po remoncie oddała uszczelka pod głowica. Obecnie na sr20ve+t. Dalej histori nie znam ponieważ auto zmienilo tunera.

Co do małolatów, moge sie czuć trochę urażony bo wiekiem nie jestem jakoś mega stary. Ale, koledzy nie piszcie że 200 koni w ve dupy nie urywa, A umiesz chociaż wykorzystać to 200 koni np w jezdzie po torze? Jezdziłem już bardzo wieloma samochodami, najmocniejszy chyba coobciowy saab na holsecie. Na prostej dodanie gazu nie robi wiekszego problemu. Ale nie chodzi tutaj o bicie piany.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-17, 19:53

Limon pisze:Bombla primera: pierwszy silnik czyli sr20de awaria tloka, przyczyną był niesprawny jeden wtryskiwacz
To u żura było. U mnie stuk

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-17, 19:56

Pawel18PL pisze:Ja się nie czepiam, nawet mi to przez głowę nie przeszło ale każdy ma prawo do swojego zdania prawda ?? Ty masz swoje, że kuć można nawet motory N/A ja mam odmienne, że kucie to w wielu (jak nie większości) przypadkach zbędny wydatek nic nie wnoszący do tematu bezawaryjności. Posiadania odmiennego zdania i bronienia jego poprawności nie odbieraj jako atak na twoją osobę.
PS:Ba nawet cieszę się, że jest tak otwarta dyskusja bo przynajmniej wiadomo, że forum żyje...

[ Dodano: 2013-03-17, 13:57 ]
czajnik pisze:to się już w ogóle kupy nie trzyma. to świadzy że nie silniki są do dupy tylko osoby które je stroja odwalaja lipę.
Słuchaj strojenie jak pewnie wiesz to nie jest wyskoczenie do sklepu po bułki i da się załatwić w 2-3 godziny. Dla mnie podstawowym błędem osób strojących auto (co powinno leżeć w ich obowiązku) jest niesprawdzenie układu paliwowego i zapłonowego, szczególnie układ paliwowy należy 3x sprawdzić bo jak ktoś jedzie na strojenie i napięcie na pompie tańczy lambade to wiadomo że szczęśliwego zakończenia to nie przewidujmy, to samo wtryski, co z tego że działają jak odchyłka od fabrycznej wydajności może sięgać 20% ? przecież to też istotne...

już mówiłem xrazy nic nikomu nie narzucam. wypowiadam swoje zdanie. po prostu za duzo pracy i duzo kasy wsadziłem w silnik i zakucie przy tej kasie to naprawdę mały wydatek. podkreślam to moje podejście. pewnie że nie trzeba stosowaś metalowych uszczelek, śrub ARP kutych korb, tłoków ale moim zdaniem min. to są elementy wpływajace na wytrzymałosć silnika.

[ Dodano: 2013-03-17, 20:02 ]
Limon pisze:Odpowiadam iż nie spotkałem się w mojej historii z usterkę silnika sr20ve+t typu peknietego tloka ze cos padlo itp. Wkurwia mnie to ze pisza to ludzie którzy nie maja z tym tematem do czynienia
ale kto coś takiego powiedział?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-17, 20:03

czajnik pisze:wypowiadam swoje zdanie.
A ja swoje :) Odnośnie twojego motoru to mógłbyś mi powiedzieć jakiego zjawiska się obawiasz, że postanowiłeś zastosować kute elementy ?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-17, 20:06

Limon pisze:Ale, koledzy nie piszcie że 200 koni w ve dupy nie urywa, A umiesz chociaż wykorzystać to 200 koni np w jezdzie po torze?
Mam prośbe nie mówmy ogólnikowo. bo czasem nie mozna zrozumieć dokogo jest ta wypowiedź. jest przecież opcja cytowanie.

Za Małolatów sorry moze mnie poniosło:)

[ Dodano: 2013-03-17, 20:09 ]
Pawel18PL pisze:
czajnik pisze:wypowiadam swoje zdanie.
A ja swoje :) Odnośnie twojego motoru to mógłbyś mi powiedzieć jakiego zjawiska się obawiasz, że postanowiłeś zastosować kute elementy ?
obrotów. wszystko jest wyważone ale czy ktos wie ile mozna zakręcić bezpiecznie SR20 DE? ja nie wiem dlatego doinwestowałem żeby mi korba szyby nie wybiła

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-03-17, 20:17

Co do różnic silnikowych, to dla nie wtajemniczonych sr20de to kazdy taki sam sr20de. Jest bardzo duzo róznic. Tak samo jak sr20det, który w gtir jest zupełnie inny, w s13 tez zupełnie inny, w s14 tez inny, avenir tez inny. Róznic jest sporo.

Co do silnika sr20ve. To owszem jest w nim bardzo duzy potenciał. Ale to wszystko zalezy jaki kto ma budżet i do czego ma być używany samochód.

Ktoś pytał o róznice sr20ve a miedzy sr20vet. Podziele się tutaj moją cala wiedzą jaka posiadam na temat tych silników.
Sr20ve rozbierałem nie raz. Razem z Coobiem 3 razy zmienialismy pojemnosc z 1.6 na 2.0.
Silnika sr20vet nigdy na oczy nie widziałem i raczej ten silnik to rarytas.
Vet oryginalny ma zupełnie inny rozrząd niz sr20ve.
Posiada jeden selenoid do załaczania zmiennych faz.
Inny kolektor ssacy niz sr20ve. Raczej kolektor ssacy jest taki sam jak sr20ve 20v.
Pokrywa zaworów również jest inna.
Układ zaplonowy jest na cewkach a nie na aparacie zapłonowym.
Vet ma inne wałki rozrządu niz wolnossak.
Tłok w sr20vet jest zupełnie inny niz w sr20det ( i tu były roznież dwa rodzaje tłoków z s14 jest inny niz z gtir.
Mała galeria tłoków:
sr20det:
Obrazek

sr20vet:
Obrazek

sr20ve:
Obrazek

sr16ve;
Obrazek

sr16ve n1:
Obrazek

Korbowody, tu jest pytanie. Raczej wygladaja na takie z s14 deta;
Obrazek

Jak zbiore wszystkie mysli to dopisze coś jeszcze ;)

[ Dodano: 2013-03-17, 20:21 ]
vixo pisze:Tak tylko wspomialem ;)
Dla osób nie mających zaplecza mechanicznego chcących mieć auto na codzień lepsza opcja to VE ;)
Do sportu szkoda VE dawać bo koszty usterek mogą być sporo większe niż usterka w DE
Dodam tylko tyle że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.

[ Dodano: 2013-03-17, 20:25 ]
NissanDreams pisze:
czajnik pisze: pewnie ta primera wygrała BTCC bo miała VE:) i
Tu nie chodzi o VE czy DE tylko o budę że jednak primera nadaje się do sportu:D

A jakie serducho ma to już inna sprawa:D

I faktycznie nie ma co się spinać i nerwy tylko każdy ma :) ja na DE też jezdziłem i byłem zadowolony :) nie zawodził mnie ten silnik:) ale faktycznie te DE+t coś bardziej się trzymają a te VE coś padają oprócz Bomba :D
Pokaż mi inny przykład poza hybrydą det/ve gdzie te ve padaja?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-17, 20:41

Limon pisze:vixo napisał/a:
Tak tylko wspomialem
Dla osób nie mających zaplecza mechanicznego chcących mieć auto na codzień lepsza opcja to VE
Do sportu szkoda VE dawać bo koszty usterek mogą być sporo większe niż usterka w DE



Dodam tylko tyle że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.
czy mógłbyś uzasadnić dlaczego? pytam bo jakby to ująć to jest stwierdzenie tylko:)

[ Dodano: 2013-03-17, 20:45 ]
Limon pisze:Korbowody, tu jest pytanie. Raczej wygladaja na takie z s14 deta;
po zdjeciu nie widze korba z S14 jest taka szersza ,masywniejsza w części środkowej w porównaniu np z tą z DE bo stopy wygladaja tak samo. więc faktycznie może to byść to samo.

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-03-17, 20:45

Chodziło mi o używanie ve do sportu. Nie jest to prawdą

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-17, 20:56

Limon pisze:Chodziło mi o używanie ve do sportu. Nie jest to prawdą
no to qrde nawijaj dalej rozwiń to.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2013-03-17, 21:33

Limon, ale jak mial jakis VE+t pasc skoro na forum zaden nie jezdzi i nigdy nie jezdzil przez dluzszy czas. Piszesz o jakims sunnym ktory ma okolice 350km jakies konkrety oprocz tego, ze istnieje?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-17, 22:02

tak szczerze mówiąc ja sie już pogubiłem. co jeżdzi ,co sie zesrało i z jakiego powodu a kto jaki miał a teraz ma silnik:))))tyle wersji ile wypowiedzi:))))

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-17, 22:09

czajnik pisze:wszystko jest wyważone ale czy ktos wie ile mozna zakręcić bezpiecznie SR20 DE?
Głowicę masz na hydraulice czy przeszedłeś na mechanikę ? Hydraulika to tak z 8k powinna przyjąć na klate....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2013-03-17, 22:15

czajnik pisze:tak szczerze mówiąc ja sie już pogubiłem. co jeżdzi ,co sie zesrało i z jakiego powodu
Nie tylko TY :-) SR20DE/VE+T nie przejezdzilo chyba nigdy pelnego sezonu a piszac pelny sezon mam na mysli przynajmniej kilka tys km. Dlatego chetnie dowiem sie co to za sunny ktory ma VE+T i jezdzi bezproblemowo z moca ~350km.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-17, 22:18


czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-17, 22:19

Pawel18PL pisze:
czajnik pisze:wszystko jest wyważone ale czy ktos wie ile mozna zakręcić bezpiecznie SR20 DE?
Głowicę masz na hydraulice czy przeszedłeś na mechanikę ? Hydraulika to tak z 8k powinna przyjąć na klate....
zostałem na hydraulice ale i wałki mam pod hydraulikę więc mYslę że CatCams wie o co robi.
mam zamiar raczej w 9000 iść

na cos jeszcze proponujecie zwrócic uwagę?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-17, 22:22

Mi za miesiąc mija rok odkąd na doładowaniu jeżdżę...
Sporo czajnik jak na hydraulikę, coobcio tam coś testował z obrotami max dla hydrauliki więc jego trzeba by się dopytać...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-17, 22:35

Wiem że sporo ale skoro Cat Cams nie zaleca zmiany to nie bede na razie w to kasy pchał. hydraulikę mam przegladnietą i wyczszczona wiec nie powinna sie poddawać.może by faktycznie Coobcio się wypowiedział co tam potestował z tą hydrauliką.

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-03-17, 22:48

Bedąc w pracy to sie go zapytam. Ale niewiem czy hydraulika tyle podoła, najbardziej bym sie obawiał ze Y wypadnie. Jak by ktoś potrzebował to wiem ze coobcio ma tez komplet zeby przejsc na mechanike

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-17, 22:57

jaki i za ile? Made in..?

[ Dodano: 2013-03-17, 22:59 ]
Limon pisze:najbardziej bym sie obawiał ze Y wypadnie.
ale te z rolką chyba nie wypadają. a na takie mam czape przerobioną:)

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2013-03-17, 23:19

Bombel- podlinkowales N14 Lukasza84.... Moje zdanie jest takie, ze gdyby ten samochod nadal jezdzil z turbo to by sie zesral. Nie ma sie co oszukiwac i niech Limon chociazby to przyzna. To nie jest moj samochod i nie mam z nim problemu.
Obiektywizm ! Tego nadal brakuje niektorym.
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-17, 23:29

Temat zaczyna troche tracić na wartości ...
Wracając . Jeżeli chcę auto na co dzień z lekką nutą zadziorności to VE czy doinwestować w DE? Mam na myśli P11.144

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-17, 23:46

dzixonZSL pisze:Temat zaczyna troche tracić na wartości ...
Wracając . Jeżeli chcę auto na co dzień z lekką nutą zadziorności to VE czy doinwestować w DE? Mam na myśli P11.144
Ja powiem tak i to jest tylko moje zdanie...
jeśli chodzi o nie duże spalanie( jest oszczędnym silnikiem bardziej niż DE) i jak depniesz to czuć że idzie to tak VE...
Inni maja może inne zdanie ale na ulice to wożenia nadaje się idealnie.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-18, 08:10

ale ja myślę że to już dawno zostało ustalone. chyba kazdy tu stwierdził że do dupowozu to VE nawet Puma i ja którzy do sportu szykują DE. jeśli to że temat poszedł w stronę duskusji o wytrzymałości silników i uturbiania to jest utrata jego wartości to niech moderator założy nowy temat pasujący i przerzuciwypowiedzi do niego.czy ja mam taki temat załozyć?

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-18, 08:17

Źle się wyraziłem. Po prostu nakłada się na siebię zbyt dużo informacji dotyczących różnych pobocznych zagadnień, też wartościowych, ale mimo wszystko nie na temat, także założenie nowego tematu to dobry pomysł

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-18, 08:30

spoko zrobiłem nowy. więc kto chce to zapraszam do dyskusji. bo w zasadzie w tym temacie zostało powiedziane wszystko:))

Do dupowozu VE:))

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-18, 08:39

W sumie jeszcze jedna kwestia jest do przegadania. Chyba, że nie doczytałem.

DE + CAI , wydech , mod rozrządu dające nam teoretycznie ~ 160-170 km (w P11.144 - wiadomo raz mniej raz więcej ale nie kłóćmy się o to)

czy

swap na VE bez modów ... i właśnie ... ile KM? można liczyć na podobną ilość? czy nawet więcej.

Zakładając, że całą robotę zlecamy komuś i nie chcemy bawić się w dalsze modyfikację, ponieważ taka moc nam wystarczy.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-18, 08:43

to zostało powiedziane na którejś 1-6 stronie chyba paro krotnie. bez modów chyba nie ma VE bo cos tam sie robi przy swapie ale doczytaj napewno jest . cena poniekąd zależy od robocizny warsztatu wiec trudno wymagać dokładnej ceny jeden weżmie X drugi Y

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-03-18, 08:53

Powiem tak, częstym powodem zmiany silnika na Ve jest to że juz seryjny okazuje sie w niezbyt dobrym stanie technicznym. Jeśli masz zdrowe De i nie chcesz wydawać duzo gotówki to kup ssac, cai, zrobić mod rozrządu ewentualnie wystroić całość.

Jeśli masz trochę wiecej gotówki to raczej wybór postaw na Ve. Koszta to 7tys.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-18, 09:06

Bez modów myślę ze to min.170koni to będzie. najtańszym kosztem w 6k się miescisz. I jak nie będzie niespodzianek to na jakieś drobne mody starczy ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”