Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

modyfikacje SR20DE czy swap na SR20VE

Moderatorzy: Seba WWA, Sajmooon, Ryba

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

modyfikacje SR20DE czy swap na SR20VE

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-14, 16:20

Witam

Z racji tego, że nie ma bezpośredniego tematu dotyczącego owego dylematu postanowiłem go założyć. Co prawda można znaleźć opinie użytkowników na ten temat ale są one gdzieś pomiędzy kolejnymi stronami tematów nie związanych bezpośrednio z tym zagadnieniem.

Mam nadzieję, że będziecie się wypowiadać co ułatwi użytkownikom podjęcie decyzji :

zmodzić DE czy wsadzić VE . Oto jest pytanie ;)

Wypowiadajcie się co o tym sądzicie. Jakie są koszta? Na co warto zwrócić uwagę? Co można osiągnąć z DE? Jak ktoś podjął się swapa na VE to z jakimi problemami się borykał/boryka

pozdrawiam

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 16:28

dzkzsl nie mam żadnego argumentu na modzenie DE.

1. Sr20VE - swap + kolektor wydech i dolot ~ 8000 PLN - moc ok 210 KM/210 Nm

2. SR20DE - EcuM, agresywne wałki, obróbka głowicy, obróbka kolektorów, wydech, dolot ~ 8.000 PLN - moc ok 180 KM 200 Nm

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 16:28

ustalmy przede wszystkim jakie osiagi ma VE bo mówi się o 200KM a niby ma ok180. rozwiejmy te wątpliwości.
to ze sr20 DE ma 150 ta wersja z P10gt to wiadome. wiec jesli 30KM róznicy to uważam że taniej jest osiągnąć te 180 z DE niż wkładać VE

[ Dodano: 2013-03-14, 16:30 ]
seryjnie jakie osiągi?? nie po modach

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-14, 16:30

Fajnie, ze temat się POWOLI rozkręca. Właśnie. Jeżeli ktoś nie chce sie wiecej bawić przy VE i wystarczy mu seryjna moc to lepiej pobawić sie przy DE aby osiagnąć te 180km? jak sądzicie?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 16:31

Bombel chodzi o konkretnie różnicę cenową seryjne VE a dłubnięcie o 30KM de

[ Dodano: 2013-03-14, 16:32 ]
bombel pisze:2. SR20DE - EcuM, agresywne wałki, obróbka głowicy, obróbka kolektorów, wydech, dolot ~ 8.000 PLN - moc ok 180 KM 200 Nm
te ceny chyba ze Stolicy wziąłeś i skad takie osiągi?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 16:38

czajnik pisze:seryjnie jakie osiągi?? nie po modach
The 2.0 L SR20VE has Nissan's Neo VVL variable valve timing with lift control. It produces 190 PS (139 kW) @7000 rpm and 144 lb·ft (196 Nm) @6000 rpm

NIestety seria była tylko z CVT, więc brak danych

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 16:40

no właśnie;( zatem hamownia zostaje

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 16:40

Bombel chodzi o konkretnie różnicę cenową seryjne VE a dłubnięcie o 30KM de
Mod rozrządu jest gratis przy swapie i świnka, bo inaczej zmienne fazy nie działają. Licz 7000 PLN
czajnik pisze:te ceny chyba ze Stolicy wziąłeś i skad takie osiągi?
Same wałki w USA to ok 500$, co po sprowadzeniu daje ok 2500 PLN

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 16:42

nowy cat cams jest za 2200 więc już masz 300zł w kielni:)

[ Dodano: 2013-03-14, 16:43 ]
na 1000zł masz kolektor rurowy 4-1 lub jak wolisz ssac za 600zł

[ Dodano: 2013-03-14, 16:45 ]
możesz tłoki doprężajace wsadzić nowe za 1800-2000 lub sobie z sr16ve za mniej

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-14, 16:45

A co z jakimiś błędami po swapie na VE? miał ktoś jakieś problemy? Może wypowie się ktoś kto to robił? :>

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 16:45

Zwalenie głowicy, planowanie i poskładanie do kupy to 2000 PLN, chyba, że zrobisz sam

[ Dodano: 2013-03-14, 16:47 ]
dzkzsl pisze:A co z jakimiś błędami po swapie na VE? miał ktoś jakieś problemy?
Nie. Ecumaster ogarnia wszystko. Ba u mnie check sie nie swieci mimo, że mam wydech bez kata, wywalony egr, brak sondy lambda i VE+T pod maską

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 16:48

obróbkę kanałów porting robisz w garażu sam więc koszty jakie. mozna błowicę naprawdęzajebiscie z DE wyrzeźbić samemu to tylko czas nawet jak zechcesz dać wieksze zawory to nie sa to jakieś koszty kosmiczne licz zawór 50zł/szt. nie liczyłem nigdy dokładnie ale spokojnie za 1200zł zrobisz czapkę we własnym zakresie + obróbkę gniazd trzeba zlecić

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 16:50

Jest jeszcze jeden argument za VE. Średnio spalanie mniejsze 1-1,5 l

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 16:51

jedyne co może powodować różnice to to że wrzucasz VE i masz te 180 a w de musisz pokombinować. nie zgodzę sie że cenowo jest lepsze VE

[ Dodano: 2013-03-14, 16:52 ]
spalanie zależy też jeszcze od nogi:)poza tym porównujesz spalanie w VE seryjnym? iDE seryjnym?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 17:00

czajnik pisze:jedyne co może powodować różnice to to że wrzucasz VE i masz te 180 a w de musisz pokombinować. nie zgodzę sie że cenowo jest lepsze VE
Najsłabszy wynik to 185 KM jak na razie, na zupełnej serii z katami itd bez moda rozrzadu
czajnik pisze:spalanie zależy też jeszcze od nogi:)poza tym porównujesz spalanie w VE seryjnym? iDE seryjnym?
VE po podstawowych modach vs seria DE

[ Dodano: 2013-03-14, 17:05 ]
I jeszcze jedno. Podaje ceny z robocizną. Jak sam ogarniasz to swap ne VE to koszt ok 3000 PLN

[ Dodano: 2013-03-14, 17:09 ]
NO i zapomniałem, że jak sprzedasz stary silnik to kolejny 1000 PLN w kieszeni

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 17:11

no własnie na spalanie mają też osiągi silnika. nie jest powiedziane że mocniejszy de bedzie więcej palił.

tym pardziej że wiem bo strojąc na hamowni jeden z poprzednich silników trzeba było ujmować dawkę paliwa zatem seryjne nastawy są ustawione bezpiecznie dla silnika zwykłym SMT6 mozesz zmienić seryjną mape paliwa co poprawi osiągi i zmniejszy spalanie.

Porónujmy uczciwie; bo sm widzisz że chcesz konfrontować VE po modach do DE seryjnego. na wstepie nie dajesz mu szans:)

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-14, 17:17

Bombel cos malo liczysz tego swapa bez robocizny i zreszta z robocizna liczysz za duzo :P swap na ve to koszt okolo 5tys z silnikiem robocizna i swinka, a samemu to koszt 2.6 silnik do tego transport silnika i ecu do tego wwiec wychodzi okolo 3.5 :) peace i moim zdaniem oczywiscie skromnym lepiej jest ladowac w VE niz w DE ale wiadomo tuning to pasja to nie ekonomia i sa zwolennicy ktorzy wola krecic DE a sa zwolennicy ktorzy wola uderzyc w gotowe rozwiazanie czyli VE w sumie na DE przemawia ten plus ze masz silnik po remoncie :) a VE wssadzasz takie jakie kupisz ale jak to mowia jest ryzyko jest zabawa :) a i zapomnialem dodac, duzo tez zalezy od tego do czego potrzebujesz samochodu..
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 17:18

za te 3000 to co masz silnik z wiazką tak że wkładasz podpinasz kostki i odpalasz?

[ Dodano: 2013-03-14, 17:23 ]
Boro właśnie też jakieś argumenty dodałeś. chodzi o to że strasznie się zachwycacie tym VE są tylko same superlatywy a DE jest traktowany jak by totalną niedoróbka był. dochodzimy jednak że wcale nie ma jakiejś przepaści miedzy tymi silnikami. ja uważam że za 3000 da sie z DE zrobic podobne osiągi co VE seryjne

[ Dodano: 2013-03-14, 17:32 ]
jak na razie nie ma jakiegoś argumentu za VE który powaliłby mnie na kolana. jedynie to że płacę kasę i mam te 180pare KM albo muszę sobie je wydłubać sam ze 150 :)ale za podobne pieniadze:)

[ Dodano: 2013-03-14, 17:37 ]
teraz juz mamy 3500 ale czy to napewno całośc aby pozyskać włożyć i odpalić seryjne VE??
jesli tak to robi się 3500 budżet na uzyskanie tych około 30KM z DE:)))

[ Dodano: 2013-03-14, 17:38 ]
Kto da więcej ???? zapraszamy :))))

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-14, 17:39

ale widzisz jeden argument moim zdaniem najmocniejszy to jest to że więcej bez jakieś większych modów z DE niż 180km nie wyciągniesz, a ładujesz VE pakujesz w niego 3 kafla i masz o wiele więcej koni ;)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 17:42

no tak ale kto Ci broni w DE też więcej wsadzić aby mieć wiecej? nie mogę jeszcze przedstawić osiągów mojego DE bo nie jest gotowy do odpalenia ale myślę że spokojnie jest w stanie konkurować z modzonym VE

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-14, 17:44

ale teraz pytanie ile kasy władowałeś w to , i do tego koszty robocizny bo nie każdy ma zaplecze warsztatowe aby samemu to ogarnąć :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 17:55

wydaje mi się że dłubiemy sami ewentualnie obróbki np gniazd głowicy czy wyważanie wału zlecamy ale w obu silnikach ceny te same za podobne usługi. jak zaczynasz podkręcać VE to też raczej nie na ulicę

podkręcone DE do około 180Km spokojnie polata w cylku miejskim.

ile kasy włozysz? ile chcesz. nie zależnie od silnika.

cały czas chcę wykazać żeistotą jest wstep. bo za te pieniądze które wydasz na to aby mieć VE odpalone pod maską zrobisz z DE podobne osiagi

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-14, 18:02

ale nie wiem czy np. zmodzonym DE chciałbym dojeżdzać na codzień do roboty itp itd , myślę że ta dyskusja w gruncie rzeczy po prostu nie ma sensu bo każdy potrzebuje samochód w innym celu :) ale dobra jeszcze jedna rzecz, nie chciałbym kręcić DE bez poprzedniego remontu tego silnika :) a myślę że w 3.5 Kafla nie zmieścisz się z remontem + podkręceniem :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2013-03-14, 18:12

bombel pisze:SiwoL VE po modzie rozrządu i nawet na serii wydechu jest ok 195KM
Ciekawe bo z tego co wiem jak Cobcio wsadzał to do seryjnych aut z seryjnym wydech całym! To wypluwały w granicach +/- 170km.. 195km to one wypluwaja ale jak ktoś ma jakiegoś SSAC'a poluzniony wydech itp.. No i pewnie dolot swoje robi..

A te VE które są na forum z 4-2-1 SSACIEm wydechami 2.25-2.5 dolotami to powinny miec 200-210+
Ostatnio zmieniony 2013-03-14, 18:13 przez SiwoL, łącznie zmieniany 1 raz.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 18:13

Ty byś nie chciał kręcić a są tacy co wolą pokręcić nie koniecznie z powodu remontu.
sam też napisałeś że nie masz gwarancji że kupisz VE w dobrym stanie. ale zakładamy wariant optymistyczny masz zdrowe VE i zdrowe DE:) pewnie że są skrajneprzypadki. kupisz np zatarte VE a maszzdrowe DE i wtedy jesteśw dupie:) czciałeś dobrze a masz dodatkową robotę.
zaś jeśli musisz zrobić remont w DE które już masz to przecież możesz poskładać od razu na częściach które spowodują polepszenie osiągów. np. zawory nie trzymaja = remont głowicy to od razu zrobisz kanały gniazda i większe zawory osadzisz+ uszczelka pod głowicę. jakieś 1200-1500zł.

wał się posypał + robisz szlif wkładasz ACL i np dopreżajace tłoki wyważasz układ tłokowo korbowy bo przecież nie ma lepszej okazji skoro masz to rozebrane:)

kólka rozrządu kupisz na necie po niezałe 200zł/szt za strojenie na hamowni i tak placisz tyle samo nie zależnie czy masz VE czy DE

[ Dodano: 2013-03-14, 18:18 ]
no to nieżle!!!! to mamy 3500zł na uzyskanie 175KM rewelacja sie robi. myslę że wystarczy nawet na czteropaka żeby przy robocie w gardle nie zaschło:)

[ Dodano: 2013-03-14, 18:20 ]
zaraz się okaże żemajac taki sam budżet jak na montaż seryjnego VE można więcej wyskrobać za tę kasę z DE iwcale bym sie nie zdziwił:))))

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 18:31

Boro1989 pisze:Bombel cos malo liczysz tego swapa bez robocizny i zreszta z robocizna liczysz za duzo :P swap na ve to koszt okolo 5tys z silnikiem robocizna i swinka, a samemu to koszt 2.6 silnik do tego transport silnika i ecu do tego wwiec wychodzi okolo 3.5 :)
Zmienna faze ogarniesz na det 2, a uzywki za 200 PLN chodzą plus 2700 silnik i zalezy gdzie mieszkasz to transport.

Co do 5k PLN z robocizną, to daj znać gdzie to chętnie podjadę. Samo wyciągnięcie silnika to 500-800 PLN

Poza tym zgodnie z rozumowaniem czajnika startujemy ze zdrowym DE, który można opchnąć za 800-1000 PLN
czajnik pisze:czy to napewno całośc aby pozyskać włożyć i odpalić seryjne VE??
Tak. Skrzynia zostaje i wiązka od DE. Świnka jest celem podłaczenia zmiennej fazy
czajnik pisze:bo za te pieniądze które wydasz na to aby mieć VE odpalone pod maską zrobisz z DE podobne osiagi
Ja po wsadzeniu 3000 PLN ze 143 KM/181 Nm osiągnąłem 153 KM i 196 Nm
SiwoL pisze:Ciekawe bo z tego co wiem jak Cobcio wsadzał to do seryjnych aut z seryjnym wydech całym! To wypluwały w granicach +/- 170km
Dawne czasy, zanim nauczył się kręcić wałkami
czajnik pisze:sam też napisałeś że nie masz gwarancji że kupisz VE w dobrym stanie
Jak ogarnieta osoba jedzie po silnik to nie kupi szajsu. Poza tym jest gwarancja rozruchowa

[ Dodano: 2013-03-14, 18:33 ]
czajnik pisze:zaraz się okaże żemajac taki sam budżet jak na montaż seryjnego VE można więcej wyskrobać za tę kasę z DE iwcale bym sie nie zdziwił:))))
To własnie Ty chcesz to udowodnic, ale słabo Ci idzie :) Weź też pod uwagę to, że VE ma takie bajery jak natrysk oleju na denko tłoka przez co jest bezpieczniejszy

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 18:37

a jak sprawdzisz bez rozkrecenia silnika czy panewka nie jest obrucona??? przecież wał bedzie sie kręcił.

nie tacy fachowcy kupowali silniki wyciągnięte z samochodu. gwarancja rozruchowa owszem ale jak wsadzisz i jest lipa to trzeba znów wyciągać reklamować...koszta się generują

[ Dodano: 2013-03-14, 18:39 ]
Bombel ale nie chcemy opychać silnika tylko go modyfikować:))
dolicz sobie jeszcze strojenie bo za darmo tego nie zrobisz. chyba że masz hamownię w garażu

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 18:40

a jak sprawdzisz bez rozkrecenia silnika czy panewka nie jest obrucona??? przecież wał bedzie sie kręcił.
A skąd wiesz, że po pierwszych modach w DE Ci się nie obróci?? :)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 18:45

strasznie sie pomieszało. już nie wiadomo co ile kosztuje
Silnik VE cena?
transport cena około?
jakaś świnka?
strojenie na hamowni bo hyba potrzebne aby zmienna faza dobrze działała?

mamy jakieś 175KM bo rozumiem że aby wałkami pokręcić do tych 185 potrzebne sa koła regulowane za jakieś 450zł najtańsze a i strojenie na hamowni też potrwa dłuzej zatem i cena sie zmieni

ile mamy razem na te odpalenie seryjnego VE bez modzenia rozrzadem czyli 175KM jesli reszte roboty robimy sami?

[ Dodano: 2013-03-14, 18:50 ]
bo podchodząc do modów poważnie rozbierasz motor i mierzysz sobie dokładnie czym dysponujesz. w końcu mówiliśmy że robimy za jakieś ustalone pieniadze więcej mocy z DE no to bez rozebrania tego nie zrobisz:)

a w VE przecież nie masz na wstępie potrzeby rozbierania bo zakładasz że masz super silnik i tylko go montujesz do samochodu:) no chyba że chcesz sobie sprawdzić ale wtedu musisz porozkręcać co skutkuje brakiem gwarancji rozruchowej:))))

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 19:04

czajnik

silnik: 2700
ecuM: 200
transport do wawy powiedzmy 300

Kólka regulowane nie muszą być. Wystarczy spiłować odpowiednio zębatkę. Strojenie możesz zrobić na ulicy.

Robiąc sam: 3.200 PLN - sprzedany silnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”