Strona 1 z 1

ITB do SR20 (wolnossącego)

: 2013-02-21, 22:28
autor: czajnik
Obrazek

ITB - Individual Throttle Bodies

: 2013-02-22, 11:49
autor: michalbtl
A ile to daje w sr20de?

Znam przypadek montażu itb do doładowanego sr z 200sx. Finalnie nic to nie dało oprócz większej zabawy ze strojeniem.

: 2013-02-22, 14:15
autor: Ad@mus
lepsza reakcja na gaz
szybsze wkrecanie silnika na obroty
mozliwosc grubego podlania wachą etc

jakis efekt musi byc jezeli wszystkie motocykle sportowe mają 4 mordy i w wolnossaku z litra czesto seryjnie jest blisko 200ps

: 2013-02-22, 15:15
autor: Pawel18PL
Ad@mus pisze:mozliwosc grubego podlania wachą etc
Nie widzę związku
Ad@mus pisze:jakis efekt musi byc jezeli wszystkie motocykle sportowe mają 4 mordy i w wolnossaku z litra czesto seryjnie jest blisko 200ps
To raczej wynika z wysokiego stopnia sprężania, agresywnych wałków oraz niskich oporów silnika...

: 2013-02-22, 19:59
autor: czajnik
W SR20 DET montowanym w GTI-R jest seryjnie ITB. 200SX ma fabryczne 200KM GTI-R 220 zatem jest jakaś róznica.

Faktem jest że w silnikach doładowanych powietrze wtłaczane jest do kolektora przez turbinkę lub kompresor. widome też jest że im więcej powietrza tym więcej paliwa jest potrzebne aby mieszanka była stechiometryczna. dlatego więcej wachy potrzeba przy większym doładowaniu.upraszczając wyciśnięcie większej mocy i momentu w turbinowcu jest łatwiejsze bo wystarczy wsadzić turbo wielkości wiadra dolac paliwem i mamy osiągi.
pozostaje czekać tylko kiedy spadnie metalowy deszcz:)

Osobiście jestem fanem silników atmosferycznych , wolnossącyczh czy jak kto woli N/A. wolnossak dostajnie tyle mieszanki ile sobie sam zaciągnie. dlatego sztuką jest doprowadzić do tego aby zaciągnął jak najwięcej. podciśnienie powstaje pomiędzy zaworem a przepustnicą wiec jeżeli jest jedna przepustnica na cztery cylindry na wlocie do kolektora ro zostaje wytworzone mniejsze podciśnienie niż przy zastosowaniu ITB gdzie każdy cylinder ma swoja przepustnicę.

Mam nadzieję że opisałem to obrazowo.:)

: 2013-02-22, 20:31
autor: dawidkrakow
ITB w N/A 106 GTI można osiągnąć moce ponad 180km z w silnika 1.6 Zarąbiste rozwiązanie i dzwięk jest kocur z ITB.

: 2013-02-22, 20:57
autor: czajnik
dzwięk jest mało istotny. liczą się osiągi

: 2013-02-22, 20:58
autor: Pawel18PL
czajnik pisze:W SR20 DET montowanym w GTI-R jest seryjnie ITB. 200SX ma fabryczne 200KM GTI-R 220 zatem jest jakaś róznica.
Poza ITB dzieli ich jeszcze inne CR GTIR 8,3:1 S14 8,5:1, wałki 256*/256* @ 10,13mm/10,13mm vs 248*/248* @ 9,4mm/9,4mm oraz VTC i inne turbawki... więc nie jest to jedyna różnica jak widzisz z tym ITB. Po szersze info odsyłam do opracowań Coobcia dla silników SR20.

: 2013-02-22, 21:04
autor: czajnik
cóż VTC jest w 200SX a mimo to silnik jest słabszy.Poza tym chcesz mi powiedziec że ITB jest bez sensu?? Mam swoja wiedzę i nie widzę potrzeby konsultowania z Coobciem:) dysponuje serwisówkami:)

może ITB w turbinowcu jest mało znaczące ale ja skupiam sie nad wolnossacym SR20 a to jednak zasadzicza różnica

: 2013-02-22, 21:06
autor: Pawel18PL
Opracowanie to nie porada :)

: 2013-02-22, 21:15
autor: czajnik
spoko zmieniłem temat na ITB do wolnossaka aby rozwiać wątpliwości

: 2013-02-22, 22:44
autor: Maniek-ol
Prostym przykładem jest alfabox , który miał micrę na 4 gaźnikach. Jego zapytajcie czy była różnica.

itb

: 2013-02-23, 00:58
autor: Clayrol
a czy moglbys wykonac itb do sr20ve ?
bo oprocz szybkiej jazdy zajmujesz sie jeszcze modyfikacjami nie tylko dla swojego auta jesli sie nie mysle :P
poza tym swietny projekt sunnego i naprawde profesjonalna jazda ;)

pozdrawiam

: 2013-02-23, 08:26
autor: czajnik
jest to wykonania tylko trzeba się zastanowić czy budować od zera czy przerobić fabryczny kolektor.jeśli od zera to potrzebuję wzór lub rysunek flanszy strony dolotowej.

w sumie najlepszyn rozwiazaniem jak by mi ktoś uadostęnił głowicę albo kolektor. jestem wstanie idealnie dopasować otwory aby nie było progów. poza tym muszę wiedzieć ile mam miejsca do dyspozycji. Jak widać u mnie wszystko niepotrzebne jest wywalone ABS, wspomaganie kierownicy, zbędna elektryka i akumulator. to spowodowało że pod maskę wejdzie jeszcze z powodzeniem worek kartofli:)

[ Dodano: 2013-02-23, 08:50 ]
Maniek-ol pisze:Prostym przykładem jest alfabox , który miał micrę na 4 gaźnikach. Jego zapytajcie czy była różnica.
Wiesz co ale 4 gażniki a ITB na wtrysku to moze nie porównujmy. bo zamo zestrojenie gażników to już robota karkołomna. nie chce sie rozwodzić nad przewaga wtrysku nad gażnikiem. ale mim zdaniem to przeżytek.

: 2013-02-23, 15:14
autor: Chemik
czajnik pisze:Wiesz co ale 4 gażniki a ITB na wtrysku to moze nie porównujmy. bo zamo zestrojenie gażników to już robota karkołomna. nie chce sie rozwodzić nad przewaga wtrysku nad gażnikiem. ale mim zdaniem to przeżytek.
ja nie narzekam i nigdy nie narzekałem a w gażnikach siedziałem od najmłodszych lat,i nic do nich nie mam,nawet przykład po primce tyle lat i nic a co niektórzy koledzy w tm samym czasie przy wtrysku grzebali naście razy,u nas tak przyjęło sie ze przeżytek,fakt więcej pali,jakieś zje.....e unijne normy itp itd,a w stanach np w muscle carach robią z nimi cuda i wolą nawet bardziej od wtrysku,no ale nie robie ot już bo to nie temat o gażnikach

: 2013-02-23, 18:05
autor: czajnik
gażnik się rozregulowuje,zapychaja się dysze. wtrysk mozesz wystroić idealnie do obrotów i zapłonu. cała mapa nie przestawi się tak jak rozregulowujący się gażnik. Gaźnik jest dla tych którzy nie lubią elektroniki albo nie potrafia jej ogarnąć. Wtrysk jest precyzyjny i to jego zaleta:)

: 2013-02-23, 18:12
autor: Chemik
Ciekaw jestem zachwalając tą elektronikę czy za 20-30lat jak nowego gtra ktoś wpindoli w krzaki czy da się go tak szybko odpalić jak teraz np datsuna 240 i podobne kultowe gaźnikowe fury ,w których wystarczy podlać gardło i chodzi,wątpie

: 2013-02-23, 18:21
autor: czajnik
szczególnie jak taki gaźnik postoi trochę i powstana osady w komorze pływakowej albo gumka na zaworku przelewowym sparcieje:)

: 2013-02-23, 18:25
autor: Chemik
to można naprawić i to szybko,w garażu,rozebranie gażnika jezeli ktos choć troszke ma smykałki do mechaniki nie jest problemem,elektronikę gorzej,układy scalone itp,wątpie że ktoś w garażu to naprawi jak nie ma nowego zamiennika,a za kilka naście lat moze ich nie być ,ale dobra nie róbmy ot,jeden woli to drugi tamto

: 2013-02-23, 18:27
autor: czajnik
Obrazek

[ Dodano: 2013-02-23, 18:28 ]
to tak wracając do tematu:))

: 2013-02-23, 19:07
autor: Seboo991
Mam taką propozycję dla potomnych. Napisz w pierwszym poście czym jest ITB jakie zalety/wady taki poradnik "ło co kaman" w naszym rodzimym języku.

: 2013-02-23, 19:14
autor: czajnik
jest foto:)
jest rozszyfrowany skrót:)
a w 5 poście jest o co kaman:)

: 2013-02-23, 19:16
autor: Seboo991
czajnik pisze:jest foto:)
jest rozszyfrowany skrót:)
a w 5 poście jest o co kaman:)
Ale jest to nie czytelne ;)

: 2013-02-23, 19:19
autor: czajnik
ale co byś chciał konkretnie wiedzieć. bo przecież nie będę tu wypisywał teori silników.

: 2013-02-23, 20:03
autor: Seboo991
Performance Garage - czyli jak wzmacniamy swoje auta na moje rozumienie coś na wzór artykułu było by mile widziane :) Możesz się podzielić swoją wiedzą na temat działania- opisać plusy minusy w pierwszym poście zasade działania, człowiek nie kumaty (jak np. ja) przeczyta będzie wiedział z czym to się je i nie będzie musiał wertować całego tematu by dowiedzieć się w miare istotnych i potrzebnych spraw ^^ takie moje zdanie, nie chce cię pouczać ani nic z tych rzeczy poprostu chciałbym żeby inni mieli prościej- a co za tym idzie wygodniej, łatwiej coś w danej kwestii można znaleść :)

Pozdrawiam i kończymy offa ^^

: 2013-02-23, 20:28
autor: czajnik
a czy na studiach już na pierwszym roku wiesz co trzeba aby mieć mgr?:)))) no oki koniec:)))

: 2013-02-23, 23:22
autor: lazik
jaki bylby tak orientacyjnie koszt u Ciebie itb rowniez do n14 gti? u Siebie robiles wiec chyba nie potrzebujesz zadnych wzorow itp :)

: 2013-02-23, 23:26
autor: czajnik
nie obliczałem tego ale myślę że 2000-3000 by sie dało ogarnać

[ Dodano: 2013-02-23, 23:28 ]
pod warunkiem że masz high porta. bo do low porta muchę coś wykombinować.