Strona 1 z 3

Skrzynia 6 biegowa z Primery P12 do SR20

: 2013-02-03, 13:58
autor: Modzelitto
http://www.youtube.com/watch?v=cyLhZdOIzEU

Taka skrzynia chodzi na Allegro w okolicach 500zł. Moim zdaniem jest lepszą alternatywą niż z VZ-R'a, bo nie dość, że jest krótka na pierwszych biegach, to posiada 6- ekonomiczny bieg. W trasę jak znalazł. Obecnie przy 3tys. RPM jadę ok 109Km/h i średnio mi się widzi skrzynia z VZ-R'a gdzie przy tej samej wartości obrotowej ledwo łapie się 100Km/h...
Czekam na opinie :)

: 2013-02-03, 14:25
autor: BaSsGrU
był ten temat poruszany ale jak pamiętam to rzeźba jest żeby to połączyć natomiast masz rację to jest idealne rozwiązanie 6 -sty bieg to super sprawa na trasę

: 2013-02-03, 14:26
autor: podj
Na pewno na minus brak lsd. Jak z pozostałymi klamotami : rozrusznik,półosie ??
Ciekawa alternatywa.

: 2013-02-03, 14:39
autor: janusz
Do tego dochodzi dorobieni hydrauliki do zmiany biegów, bo linki to nie ma w 6-tce. Ale ta skrzynia to bardzo mi się podoba pomysł - zwłaszcza do gt'ka na trasę gdzie niekiedy aż się prosi o następny bieg.

: 2013-02-03, 14:45
autor: Modzelitto
Układ wysprzęglania jest hydrauliczny, ale myślę że to nie problem przeszczepić go z jakiejś N16, P11.144 itp.
Jak widać na fotkach na bank trzeba by było dorobić adapter:

P12
Obrazek
P11
Obrazek
podj pisze:Na pewno na minus brak lsd.
Fakt, zapomniałem o braku LSD...

: 2013-02-03, 15:05
autor: wod2u
W RWD dorabiają adaptery, pakują skrzynie od 350Z do SR, RB... A tam jest jeszcze kwestia wału. W FWD (szczególnie z hydraulicznym sprzęgłem jak w P11.144) taka przeróbka nie powinna chyba być aż tak skomplikowana?

: 2013-02-03, 15:38
autor: Arias
Heh mój temat zniknął na drugiej stronie i zdechł, ale widzę że tutaj więcej zapaleńców się odzywa, fajnie może coś z tego wyjdzie.

1. A porównywał ktoś może przełożenia skrzyni z P11GT z tą z P12 6g ??

2. Jak się ma modyfikacja sprzęgła z linki na hydraulikę ?

3. Jaka tarcza i docisk przy konwersji na 6-biegów

4. Czy P12 nie ma przypadkiem dwumasowego koła ?? nie jest to jakiś problem ??

: 2013-02-03, 15:51
autor: killer2000
a po co komu 6 bieg szpera się liczy :mrgreen:

: 2013-02-03, 15:58
autor: vixo
Na co komu szpera jak 6biegu nie ma :D

: 2013-02-03, 16:14
autor: DubSon
Macu zeszperuje :mrgreen:

: 2013-02-03, 16:32
autor: Boro1989
nie wiem jak dla was ale jak dla mnie to pneumatyka zamiast tej linki to by było zbawienie w primerce... :) i właśnie to samo chciałem napisać DubSon :D że Macu dorobi i szpere :D ciekawe jakie spalanie by wyszło w SR20 :) na takiej skrzyni ,

: 2013-02-03, 17:28
autor: Modzelitto
Boro1989 pisze:ciekawe jakie spalanie by wyszło w SR20
I to jest główny gwóźdź programu. Postaram się poszukać czegoś więcej na temat przełożeń. Ponoć Mazworx sprzedaje graty na taką konwersję, więc coś w tym musi być.

: 2013-02-03, 19:31
autor: killer2000
ja jeżdze tylko po mieście także 6 mi nie potrzebna

: 2013-02-03, 19:55
autor: vixo
killer2000, to ile się wleczesz po tym mieście, że 6bieg by się nie przydał :mrgreen:

: 2013-02-03, 20:00
autor: zuh
Ja może nie bardzo obeznany jestem ale o jaką pneumatyke chodzi?

: 2013-02-03, 20:17
autor: killer2000
mi nawet 5 nie jest potrzebna ja w innym zakresie obrotów jeżdze :mrgreen:

: 2013-02-03, 20:36
autor: Boro1989
zuh pisze:Ja może nie bardzo obeznany jestem ale o jaką pneumatyke chodzi?

oryginalnie sprzęgło w P11 masz na lince , czyli kawałek linki od pedału sprzęgła do łapy na skrzyni biegów, a w P12 6 biegowej jest pneumatyka czyli wysprzęglik itp , i wszystko pracuje na płynie hamulcowym :) niech ktoś mnie poprawi jak się mylę :P

: 2013-02-03, 20:41
autor: wronek
do hydrauliki jednak nieco bliżej niż pneumatyki ;)

: 2013-02-03, 20:42
autor: homik123456
Boro1989, jak już to hydraulika bo pneumatyka to powietrze. :-)

: 2013-02-03, 20:43
autor: DubSon
Boro1989, a nie hydraulika? :->

: 2013-02-03, 20:45
autor: Boro1989
oj kurde czepiacie się :D pomyliłem literki :P chodziło o Hydraulikę ;)

wszyscy wyżej pisali o Pneumatyce i jakoś tak mi w głowię została :P

: 2013-02-03, 20:56
autor: zuh
A no właśnie. O hydraulice to wiedziałem. Jak przeczytałem o pneumatyce to zdurniałem. I dlatego zapytałem się. No ale już teraz wszystko wiadomo.

: 2013-02-03, 21:08
autor: Boro1989
no przepraszam :D nie wiem o co mi chodziło z tym, ale fakt faktem troche rzeźby by było aby to wszystko przerobić..

nie widziałem aby ktoś to wcześniej wrzucał :

http://www.sr20-forum.com/howto-s/64081 ... sults.html

http://www.mazworx.com/products/drivetr ... ion-parts/

ceny fajne :D kurde nie wiem czy to jest aż tak opłacalne :P

: 2013-02-03, 21:48
autor: zuh
Sprzęgło hydrauliczne myśle że jest do ogarnięcia, podobnie jak biegi na linkach. Pytanie co z półośkami? Czy z P11 podejdą do skrzyni P12. Największy problem to połączenie skrzyni z silnikiem.

: 2013-02-03, 21:55
autor: vixo
killer2000 pisze:mi nawet 5 nie jest potrzebna ja w innym zakresie obrotów jeżdze :mrgreen:
To mówisz, że almera poniżej 4tys się nie kręci :D

: 2013-02-03, 22:59
autor: Modzelitto
killer2000 pisze:ja jeżdze tylko po mieście także 6 mi nie potrzebna
Zaraz zaraz, przecież nikt Ci nie narzuca wymiany na 6'kę, więc w czym problem?

W temacie konwersji, myślę, że najkosztowniejszym elementem będzie kryza. Półosie (jeśli by nie spasowały) zawsze można dorobić. W wolnej chwili pozbieram najpotrzebniejsze dane, aby miec trochę jaśniejszy obraz ;)

: 2013-02-03, 23:03
autor: vixo
Jakby coś trzebabyło wyrzeźbić w metalach to mam kontakty :D

: 2013-02-03, 23:18
autor: Modzelitto
Wiem- ostatnio już się zdążyłem skontaktować i w przyszłym miesiącu będzie tworzona moja trochę nietypowa wydumka :D

: 2013-02-03, 23:21
autor: vixo
Koles ogarnia temat nieźle :D niedługo też coś będzie mi rzeźbić :D

: 2013-02-03, 23:28
autor: zuh
No a co ze sprzęgłem? Powiedzmy mamy półosie, mamy kryze i skręconą skrzynie z silnikiem. Tylko jak jest z wałkiem skrzyni biegów? Ciekawi mnie jak to jest. Nie chodzi o to, że wieloklin nie będzie pasował do tarczy ale o to czy wałek nie będzie za krótki. Bo przecież kryza będzie miała powiedzmy 1cm grubości i czy tego jednego cm nie będzie brakowało?