Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Skrzynia 6 biegowa z Primery P12 do SR20

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Skrzynia 6 biegowa z Primery P12 do SR20

Post autor: Modzelitto » 2013-02-03, 13:58

http://www.youtube.com/watch?v=cyLhZdOIzEU

Taka skrzynia chodzi na Allegro w okolicach 500zł. Moim zdaniem jest lepszą alternatywą niż z VZ-R'a, bo nie dość, że jest krótka na pierwszych biegach, to posiada 6- ekonomiczny bieg. W trasę jak znalazł. Obecnie przy 3tys. RPM jadę ok 109Km/h i średnio mi się widzi skrzynia z VZ-R'a gdzie przy tej samej wartości obrotowej ledwo łapie się 100Km/h...
Czekam na opinie :)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2013-02-03, 14:25

był ten temat poruszany ale jak pamiętam to rzeźba jest żeby to połączyć natomiast masz rację to jest idealne rozwiązanie 6 -sty bieg to super sprawa na trasę
Dark Shadow

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2013-02-03, 14:26

Na pewno na minus brak lsd. Jak z pozostałymi klamotami : rozrusznik,półosie ??
Ciekawa alternatywa.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-02-03, 14:39

Do tego dochodzi dorobieni hydrauliki do zmiany biegów, bo linki to nie ma w 6-tce. Ale ta skrzynia to bardzo mi się podoba pomysł - zwłaszcza do gt'ka na trasę gdzie niekiedy aż się prosi o następny bieg.
Ostatnio zmieniony 2013-02-03, 21:16 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-02-03, 14:45

Układ wysprzęglania jest hydrauliczny, ale myślę że to nie problem przeszczepić go z jakiejś N16, P11.144 itp.
Jak widać na fotkach na bank trzeba by było dorobić adapter:

P12
Obrazek
P11
Obrazek
podj pisze:Na pewno na minus brak lsd.
Fakt, zapomniałem o braku LSD...
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-02-03, 15:05

W RWD dorabiają adaptery, pakują skrzynie od 350Z do SR, RB... A tam jest jeszcze kwestia wału. W FWD (szczególnie z hydraulicznym sprzęgłem jak w P11.144) taka przeróbka nie powinna chyba być aż tak skomplikowana?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-02-03, 15:38

Heh mój temat zniknął na drugiej stronie i zdechł, ale widzę że tutaj więcej zapaleńców się odzywa, fajnie może coś z tego wyjdzie.

1. A porównywał ktoś może przełożenia skrzyni z P11GT z tą z P12 6g ??

2. Jak się ma modyfikacja sprzęgła z linki na hydraulikę ?

3. Jaka tarcza i docisk przy konwersji na 6-biegów

4. Czy P12 nie ma przypadkiem dwumasowego koła ?? nie jest to jakiś problem ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2013-02-03, 15:51

a po co komu 6 bieg szpera się liczy :mrgreen:
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-02-03, 15:58

Na co komu szpera jak 6biegu nie ma :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-02-03, 16:14

Macu zeszperuje :mrgreen:

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-02-03, 16:32

nie wiem jak dla was ale jak dla mnie to pneumatyka zamiast tej linki to by było zbawienie w primerce... :) i właśnie to samo chciałem napisać DubSon :D że Macu dorobi i szpere :D ciekawe jakie spalanie by wyszło w SR20 :) na takiej skrzyni ,
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-02-03, 17:28

Boro1989 pisze:ciekawe jakie spalanie by wyszło w SR20
I to jest główny gwóźdź programu. Postaram się poszukać czegoś więcej na temat przełożeń. Ponoć Mazworx sprzedaje graty na taką konwersję, więc coś w tym musi być.
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2013-02-03, 19:31

ja jeżdze tylko po mieście także 6 mi nie potrzebna
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-02-03, 19:55

killer2000, to ile się wleczesz po tym mieście, że 6bieg by się nie przydał :mrgreen:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-02-03, 20:00

Ja może nie bardzo obeznany jestem ale o jaką pneumatyke chodzi?

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2013-02-03, 20:17

mi nawet 5 nie jest potrzebna ja w innym zakresie obrotów jeżdze :mrgreen:
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-02-03, 20:36

zuh pisze:Ja może nie bardzo obeznany jestem ale o jaką pneumatyke chodzi?

oryginalnie sprzęgło w P11 masz na lince , czyli kawałek linki od pedału sprzęgła do łapy na skrzyni biegów, a w P12 6 biegowej jest pneumatyka czyli wysprzęglik itp , i wszystko pracuje na płynie hamulcowym :) niech ktoś mnie poprawi jak się mylę :P
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2013-02-03, 20:41

do hydrauliki jednak nieco bliżej niż pneumatyki ;)
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2013-02-03, 20:42

Boro1989, jak już to hydraulika bo pneumatyka to powietrze. :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-02-03, 20:43

Boro1989, a nie hydraulika? :->

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-02-03, 20:45

oj kurde czepiacie się :D pomyliłem literki :P chodziło o Hydraulikę ;)

wszyscy wyżej pisali o Pneumatyce i jakoś tak mi w głowię została :P
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-02-03, 20:56

A no właśnie. O hydraulice to wiedziałem. Jak przeczytałem o pneumatyce to zdurniałem. I dlatego zapytałem się. No ale już teraz wszystko wiadomo.

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-02-03, 21:08

no przepraszam :D nie wiem o co mi chodziło z tym, ale fakt faktem troche rzeźby by było aby to wszystko przerobić..

nie widziałem aby ktoś to wcześniej wrzucał :

http://www.sr20-forum.com/howto-s/64081 ... sults.html

http://www.mazworx.com/products/drivetr ... ion-parts/

ceny fajne :D kurde nie wiem czy to jest aż tak opłacalne :P
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-02-03, 21:48

Sprzęgło hydrauliczne myśle że jest do ogarnięcia, podobnie jak biegi na linkach. Pytanie co z półośkami? Czy z P11 podejdą do skrzyni P12. Największy problem to połączenie skrzyni z silnikiem.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-02-03, 21:55

killer2000 pisze:mi nawet 5 nie jest potrzebna ja w innym zakresie obrotów jeżdze :mrgreen:
To mówisz, że almera poniżej 4tys się nie kręci :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-02-03, 22:59

killer2000 pisze:ja jeżdze tylko po mieście także 6 mi nie potrzebna
Zaraz zaraz, przecież nikt Ci nie narzuca wymiany na 6'kę, więc w czym problem?

W temacie konwersji, myślę, że najkosztowniejszym elementem będzie kryza. Półosie (jeśli by nie spasowały) zawsze można dorobić. W wolnej chwili pozbieram najpotrzebniejsze dane, aby miec trochę jaśniejszy obraz ;)
QG15+
;-)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-02-03, 23:03

Jakby coś trzebabyło wyrzeźbić w metalach to mam kontakty :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-02-03, 23:18

Wiem- ostatnio już się zdążyłem skontaktować i w przyszłym miesiącu będzie tworzona moja trochę nietypowa wydumka :D
QG15+
;-)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-02-03, 23:21

Koles ogarnia temat nieźle :D niedługo też coś będzie mi rzeźbić :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-02-03, 23:28

No a co ze sprzęgłem? Powiedzmy mamy półosie, mamy kryze i skręconą skrzynie z silnikiem. Tylko jak jest z wałkiem skrzyni biegów? Ciekawi mnie jak to jest. Nie chodzi o to, że wieloklin nie będzie pasował do tarczy ale o to czy wałek nie będzie za krótki. Bo przecież kryza będzie miała powiedzmy 1cm grubości i czy tego jednego cm nie będzie brakowało?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”