Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Mod rozrządu w głowicach OHC/SOHC

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Mod rozrządu w głowicach OHC/SOHC

Post autor: garygary » 2013-02-02, 18:17

Witam, temat dotyczący silnika GA16DE (DOHC) już mamy.

Więc chciałbym się dowiedzieć (myślę, że znajdzie się jeszcze kilka innych osób) jak wygląda sprawa w silnikach z jednym walkiem,

Po pierwsze:

• Ile nam to może dać?

Po drugie:

• Ile stopni cofnąć, przyspieszyć,

Po trzecie:

• W GA16DE mamy 2 wałki wydech + ssak, na każdym po 8 zaworów. W innym temacie jest mowa o cofaniu/przyspieszaniu wałka ssącego, wydech zostawić bez zmian.
W silnikach(E16i/E16s/GA16i) OHC/SOHC mamy 8 zaworów wydech i ssanie obsługuje 1 wałek więc przyspieszając ssanie cofamy wydech, tak?

Skoro jesteśmy już przy wałku to jaki ostrzejszy wałek do E16i ?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-02-02, 18:29

w DOHC przyspieszamy ssaka, opozniamy wydech.
to samo dzieje sie przyspieszajac walek w OHC.

nie wiem czy ktos to robil w E16/GA16i, wiec mususz to zrobic metoda prob i bledow jesli chcesz sie dowiedziec :->
musisz pamietac aby kontrolowac zaplon, bo pewnie jest CAS na walku w aparacie ;-)

Powodzenia :mrgreen:

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-02-02, 18:40

musisz pamietac aby kontrolowac zaplon, bo pewnie jest CAS na walku w aparacie ;-)

Co to CAS?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-02-02, 19:00

Do E16 chyba wałek z E13 sie stosuje, bo ma podobno wyzsze krzywki.

Generalnie w silnikach na pasku nie jest polecane ruszanie rozrzadu

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 09:21

DubSon pisze:w DOHC przyspieszamy ssaka, opozniamy wydech.
to samo dzieje sie przyspieszajac walek w OHC.
what!!! jak możesz na jednym wałku cofnąć krzywki wydechu a przyspieszyć ssania.
w OHC wałek przyspieszacz albo okóżniasz. fazy wałka ustala się w procesie produkcji. rozchylajac krzywki albo zblizajac. dlatego przy dwóch wałkach jest o wiele więcej kombinacji . natomiast przymierzajac sie do zakupu wałka do OHC trzeba dokładnie przeanalizować jego parametry.

[ Dodano: 2013-03-09, 09:24 ]
bombel pisze:Generalnie w silnikach na pasku nie jest polecane ruszanie rozrzadu
nie ma to kompletnie znaczenia. równolegle buduję drubi samochód Skoda Felicia "Kit Car" silnik 1.6 8V OHC rozrzad na pasku i zakupiłem sobie nawet kółko regulowane z Cat Camsa. :)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-09, 10:50

czajnik pisze:what!!!
właśnie jak to przeczytałem, to sam nie wierzę, że to napisałem :mrgreen: :roll:
Chyba miałem na myśli, to, że bawiąc się wałkiem, musimy bawić się też zapłonem w OHC :)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 11:08

mod rozrządu to nie taka prosta sprawa.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-09, 11:18

fakt, choć ja robiąc go pierwszy raz w GA16 u mnie odczułem pozytywny efekt.
Oczywiście ruszałem tylko ssący o ~6* do przodu.
Teraz już nie zrobię sam :( zrobi to za mnie nvcs :)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 11:29

do wałków zawsze producent daje wykres waz aby to ustawić idealnie potrzebujesz kątomierz i czujnik zegarowy. a na hamowni nie musich wróżyć z fusów tylko delikatna korekta

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-09, 12:08

wyliczyłem 6* kątomierzem :) i ustawiłem na serii kółku, tylko do sprawdzenia jak wyjdzie. Wyszło w miarę pozytywnie więc zostawiłem. I tak zmieniam silnik, bo już kupiłem inny więc nawet jeśli poszłoby coś nie po mojej myśli - cóż, swap byłby szybciej :D

aha - mam na myśłi GA16DE, SR20 na oczy nie widziałem :P

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 12:28

też ma dwa wałki:)))))

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-09, 12:43

To wiem czajnik ;) Chodzi mi o mocowanie zębatki do wałka, bo nie wiem jak tam zrobić na seryjnej, ale pewnie tak samo ;)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 12:49

tak samo jest mocowane na taki bolec i centralną srubę.a tak zapytam rozpiłowujesz to miejsce gdzie jest klin i tu przestawiasz? w którym miejscu mierzysz te 6*?

[ Dodano: 2013-03-09, 12:53 ]
do czego zmierzam? że jesli rozpiłowujesz to dosłownie rozpiłowanie o pół mm na takim promieniu od osi wałka spowoduje już konkretne przestawienie rozrządu. dlatego właśnie aby można było bardziej precyzyjnie to ustawiać skala pomiarowa jest na promieniu trochę mniejszym niż zębatka.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-09, 13:10

Tak wiem, jeden ząbek to za dużo. Odmierzam kątomierzem po obwodzie zębatki. Staram się wyznaczyć środek zębatki, a później po promieniu od wyznaczonych 6* w miejscu mocowania bolca rozpiłowuję.
Jak mówiłem jest to na oko ;)
Była to próba i przestawione jest o mniej niż jeden ząbek. Odczucia są pozytywne, wydaje się jakby maksymalny moment obrotowy zostł przeniesiony w niższy zakres obrotów.
Oczywiście nie byłem na hamowni, bo jechać 90km (tak - mieszkam w dziurze) żeby sprawdzić jak wszedł mod rozrządu to przesada :)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 13:14

a no to jak wiesz o co chodzi to spoko. po prostu parę ruchów pilnika i już jest pare stopni na obwodzie:)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-09, 13:17

czajnik, tak :)
to jest akurat mod, którym można łatwo coś popsuć, dlatego jakbym nie miał pewności, to bym nie ruszał ;)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 13:18

a jest co popsuć:))))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”