Przyspieszenie zapłonu a mod rozrządu
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Przyspieszenie zapłonu a mod rozrządu
Pytanie jest nastepujące: jak bardzo mogę przyspieszyć zapłon w SR20DE jeżeli:
- mam mod rozrządu (tylko wałek ssący),
- jeżdzę na PB98 i LPG?
Pytam, bo jeżeli dobrze rozumiem, to podnosząc stopień sprężania modem rozrządu bardziej narażamy się na spalanie stukowe.
U siebie miałem taką sytuację, że podkręcając zapłon pojawiało się dość wyraźne dzwonienie przy ruszaniu. Po przekroczeniu jakiś tam wyższych obrotów (poonad 2tys.) dzwonienie znikało. Stwierdziłem, że to może być stuk i cofnąłem minimalnie zapłon. Dzwonienie przy ruszaniu znikneło jak ręką odjął, nawet jak bardziej obciążę silnik (grzanie szyby, klima), natomiast wydaje mi się, że czasami bardzo delikatnie, ledwo słyszalnie pojawia się dużo cichsze dzwonienie w okolicy 2-2,5tys obrotów przy obciążeniu (przyspieszanie). Przy czym w aucie musi być absolutnie cicho żeby to usłyszeć.
Co robić, kombinować jeszcze bardziej z opóźnieniem zapłonu?
Czy w ogóle źle kombinuję i te odgłosy mogą pochodzić od napędu? Nie chcę za bardzo opóźniać zapłonu bo auto straci na dynamice i pojawi mi się strzelanie z wydechu (mam przelot, śr min 55mm). W sobotę jadę stroić LPG z sondą AFR i chciałbym mieć zapłon ustawiony najlepiej jak się da (będziemy próbowali zrobić to na hamowni). Po modzie rozrządu auto zyskało taką elastyczność, że jest niebo a ziemia w porównaniu do niedłubanej fury jaką miałem zaraz po zakupie 2 lata temu i nie chciałbym tego tracić.
Aha, efekt chciałbym osiągnąć taki, żeby dało się też bezproblemowo jeździć na Pb98.
- mam mod rozrządu (tylko wałek ssący),
- jeżdzę na PB98 i LPG?
Pytam, bo jeżeli dobrze rozumiem, to podnosząc stopień sprężania modem rozrządu bardziej narażamy się na spalanie stukowe.
U siebie miałem taką sytuację, że podkręcając zapłon pojawiało się dość wyraźne dzwonienie przy ruszaniu. Po przekroczeniu jakiś tam wyższych obrotów (poonad 2tys.) dzwonienie znikało. Stwierdziłem, że to może być stuk i cofnąłem minimalnie zapłon. Dzwonienie przy ruszaniu znikneło jak ręką odjął, nawet jak bardziej obciążę silnik (grzanie szyby, klima), natomiast wydaje mi się, że czasami bardzo delikatnie, ledwo słyszalnie pojawia się dużo cichsze dzwonienie w okolicy 2-2,5tys obrotów przy obciążeniu (przyspieszanie). Przy czym w aucie musi być absolutnie cicho żeby to usłyszeć.
Co robić, kombinować jeszcze bardziej z opóźnieniem zapłonu?
Czy w ogóle źle kombinuję i te odgłosy mogą pochodzić od napędu? Nie chcę za bardzo opóźniać zapłonu bo auto straci na dynamice i pojawi mi się strzelanie z wydechu (mam przelot, śr min 55mm). W sobotę jadę stroić LPG z sondą AFR i chciałbym mieć zapłon ustawiony najlepiej jak się da (będziemy próbowali zrobić to na hamowni). Po modzie rozrządu auto zyskało taką elastyczność, że jest niebo a ziemia w porównaniu do niedłubanej fury jaką miałem zaraz po zakupie 2 lata temu i nie chciałbym tego tracić.
Aha, efekt chciałbym osiągnąć taki, żeby dało się też bezproblemowo jeździć na Pb98.
pozdr. Kamil
Kurcze ale na lpg stuk to ciężko uzyskać więc może to coś innego Jeśli natomiast pojawia się na pb i lejesz 95 to bardzo możliwe, że zaczyna stukać jak za bardzo przyspieszysz zaplon. Na hamowni to bardzo prosto bo robisz kilka pomiarów na max niuton Osłuchajcie czy nie stuka i tyle.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Wiem, że leje 98 Tak tylko ku przestrodze napisałem o tej 95
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Od kwietnia tankuję PB98, a dzwonienie było słychać dopiero po modzie i podkręceniu zapłonu i na benzynie i na LPG. Co do odsłuchania to ja nie mam żadnego doświadczenia, sam nawet nie jestem pewien, czy to co było słychać to był rzeczywiscie stuk.
Auto stroił będzie Struna (moderator LPG-Forum) i liczę, że on to w razie co wychwyci. Jak z nim rozmawiałem to też mówił, że na LPG nie powinno stukać, prędzej na PB98.
Wiem, że wszyscy, którzy mają bardziej zdłubane SR20 tutaj to i przyspieszają zapłon i robią moda. Dlatego troche mi ten stuk nie do końca pasuje, bo nikt się tutaj na niego nie skarży, a ludzie przyspieszają zapłon jeźdżąc na PB95...
Auto stroił będzie Struna (moderator LPG-Forum) i liczę, że on to w razie co wychwyci. Jak z nim rozmawiałem to też mówił, że na LPG nie powinno stukać, prędzej na PB98.
Wiem, że wszyscy, którzy mają bardziej zdłubane SR20 tutaj to i przyspieszają zapłon i robią moda. Dlatego troche mi ten stuk nie do końca pasuje, bo nikt się tutaj na niego nie skarży, a ludzie przyspieszają zapłon jeźdżąc na PB95...
pozdr. Kamil
Hehe stuk to jakby Ci ktoś kilo podkładek wrzucił do silnika, prędzej ping przedstukowy mogłeś słyszeć (coś a`la szmer taki delikatny). Wydaje mi się, że mogłeś za bardzo przyśpieszyć i dlatego Wydaje mi się, że nie ma się czego obawiać i na hamowni na spokojnie ustawić optymalnie zapłon. Przy zbyt przyśpieszonym niuton już spada i zaczyna stukać.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
A jak bardzo masz ten zapłon przestawiony? Rozumiem że na oko kręciłeś aparatem. Po modzie rozrządu można sporo zapłonu dowalić.
Na hamowni wszystko wyjdzie. Najlepszy niut wyjdzie na granicy stuku. Cofasz delikatnie i jest ok. Poza tym przy obecnych temperaturach w dolocie, LPG czy 98 musiał byś chyba poza oliwkę wyjechać... chociaż to zależy od wielu czynników.
Na hamowni wszystko wyjdzie. Najlepszy niut wyjdzie na granicy stuku. Cofasz delikatnie i jest ok. Poza tym przy obecnych temperaturach w dolocie, LPG czy 98 musiał byś chyba poza oliwkę wyjechać... chociaż to zależy od wielu czynników.
Nissan Primera SR20DE+T
Auto było strojone, ale wynik hamowania rozczarowujący, na benzynie 144KM, 191NM, na LPG 143KM, 187NM:
Winna była przepływka (nowy wkład z QG18, jak na mnie wkłady wcale nie są zamienne między 2.0 a 1.8), w całym zakresie napięcie wyjściowe było za niskie o przynajmniej 0,1V w stosunku do minimum z serwisówki. W tej chwili jestem na etapie zamawiania u zeccika dedykowanej przepływki Bosch-a do mojego auta - 600zł będzie mnie to kosztowało ale cholera mam dość półśrodków. Jak założę od razu jazda na tą samą hamownię. Potem będę myślał o strojeniu zapłonu. Ideałem byłoby 160KM i 200NM ale nie wiem, czy się uda.
Co do samego pytania z tytułu tematu to coraz bardziej skłaniam się, że nie miałem stuku, a słychać było coś innego. W tej chwili coś tam czasem jeszcze bardzo delikatnie słychać, ale dziś np. znalazłem zawinięty przewód drugiej sondy lambda (z plastykowym grzybkiem mocującym) "smyrający" po przegubie wewnętrznym. Chociaż to pewnie jeszcze coś innego, tylko nie mam warunków szukać co się tam mogło poluzować (brak kanału).
Winna była przepływka (nowy wkład z QG18, jak na mnie wkłady wcale nie są zamienne między 2.0 a 1.8), w całym zakresie napięcie wyjściowe było za niskie o przynajmniej 0,1V w stosunku do minimum z serwisówki. W tej chwili jestem na etapie zamawiania u zeccika dedykowanej przepływki Bosch-a do mojego auta - 600zł będzie mnie to kosztowało ale cholera mam dość półśrodków. Jak założę od razu jazda na tą samą hamownię. Potem będę myślał o strojeniu zapłonu. Ideałem byłoby 160KM i 200NM ale nie wiem, czy się uda.
Co do samego pytania z tytułu tematu to coraz bardziej skłaniam się, że nie miałem stuku, a słychać było coś innego. W tej chwili coś tam czasem jeszcze bardzo delikatnie słychać, ale dziś np. znalazłem zawinięty przewód drugiej sondy lambda (z plastykowym grzybkiem mocującym) "smyrający" po przegubie wewnętrznym. Chociaż to pewnie jeszcze coś innego, tylko nie mam warunków szukać co się tam mogło poluzować (brak kanału).
pozdr. Kamil
W tej chwili mam: zapłon na +, ssac z bandażem, wydech przelot na śr 63mm do środkowego i 55mm za nim, mod rozrządu, szeroki dolot do fabrycznej puszki filtra powietrza, oprócz tego są platynowe świece, nowe kable WN, filtry po 3 tys. przelotu.
Auto było hamowane na przepływce o wskazaniach: 1,2v na wolnych (powinno być minimum 1,3v) i ok 1,7v przy 2,5tys obr/min (minimum to 1,8v). Moja stara ori przepływka pokazuje odpowiednio 1,35 i 1,72V, ale auto na niej przygasa.
Co ciekawe ELM na wolnych pokazuje wyprzedzenie zapłonu 16 st (program PCMSCAN)
Auto było hamowane na przepływce o wskazaniach: 1,2v na wolnych (powinno być minimum 1,3v) i ok 1,7v przy 2,5tys obr/min (minimum to 1,8v). Moja stara ori przepływka pokazuje odpowiednio 1,35 i 1,72V, ale auto na niej przygasa.
Co ciekawe ELM na wolnych pokazuje wyprzedzenie zapłonu 16 st (program PCMSCAN)
pozdr. Kamil
To rzeczywiście nie najlepiej ja w tym momencie mama przepływke nr Bosch
0 280 218 096 a miałem 0 280 218 025 w mojej primerze między innym dzięki tej przepławce wykres się poprawił. Zobacz w mój temat. Też miałem dól przy 3,5 tyś/obr teraz jest przyzwoicie bez żadnego przelotu. Przepływki 025 już nie produkują 096 jest zamiennikiem od P12 2.0. Z tego co sie orientuje przepływka od 1.8 nie pasuje patrz lista aut do których pasuje 096
http://allegro.pl/przeplywomierz-primer ... 53671.html
Kilka przepływek które znalazłem do 2.0 po lift-owej:
http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan ... 18103.html
http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan ... 47893.html
http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan ... 00507.html
0 280 218 096 a miałem 0 280 218 025 w mojej primerze między innym dzięki tej przepławce wykres się poprawił. Zobacz w mój temat. Też miałem dól przy 3,5 tyś/obr teraz jest przyzwoicie bez żadnego przelotu. Przepływki 025 już nie produkują 096 jest zamiennikiem od P12 2.0. Z tego co sie orientuje przepływka od 1.8 nie pasuje patrz lista aut do których pasuje 096
http://allegro.pl/przeplywomierz-primer ... 53671.html
Kilka przepływek które znalazłem do 2.0 po lift-owej:
http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan ... 18103.html
http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan ... 47893.html
http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan ... 00507.html
Jaki masz aktualnie bo może nie trzeba kupować nówki tylko kupić właściwy. Wkładka 1.8 nie jest adekwatna przepływce 2.0. Może masz po prostu złą przepływkę. Przemyśl to.wod2u pisze:(nowy wkład z QG18,
Poza tym 096 to zamiennik z P12 orginalnie jest 025 jestem tego pewien.
Rób jak uważasz chciałem dobrze. Podaj nr Boscha tego zamiennika.
Na moim przepływomierzu jest: logo Bosch, logo Nissan, nr 0 280 218 096 i 22680 6N210. Więc u mnie po prostu oryginalnie była ta sama przepływka, co w P12. Obstawiam, że 025 mogło być w P11 po lifcie ale do 09.2000.MichałB86 pisze:Poza tym 096 to zamiennik z P12 orginalnie jest 025 jestem tego pewien.
pozdr. Kamil
Panowie jakie spalanie stukowe????? przecież jest knock sensor. jesli on wyłapie stukowe natychmiast kompcofnie zapłon . na dopręzonym na gazie stukowe to przecież LPG ma chyba ze 104 oktany to bez sensu.
jesli masz stuk przy 2000/2500obrotów to panewka Ci wali!!!
[ Dodano: 2013-03-09, 09:14 ]
miałem kiedyś nawet taka akcję że stuk panewki spowodował wyskoczenie błedu czujnika spalania stukowego.) oczywiście bzdura bo reakcja ECU na walenie panewki nie przynosiła efektu dlatego wyskoczył bład jak by czujnik sie wyrabał:)))
jesli masz stuk przy 2000/2500obrotów to panewka Ci wali!!!
[ Dodano: 2013-03-09, 09:14 ]
miałem kiedyś nawet taka akcję że stuk panewki spowodował wyskoczenie błedu czujnika spalania stukowego.) oczywiście bzdura bo reakcja ECU na walenie panewki nie przynosiła efektu dlatego wyskoczył bład jak by czujnik sie wyrabał:)))
To po co w ogóle stroić zapłon na świnkach i SA skoro knock sensor i ori komp skoryguje wartość
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Trybu awaryjnego nie będzie ale cofnie baardzo mocno zapłon...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
komp ma swoja określoną mapę. świnką po prostu ją modyfikujesz. to ma sens jak najbardziej
przestawiasz zapłon wraz zastosowaniem lepszego paliwa o wyższej liczbie oktanowej a i przy doprezonym silniku więc jeśli stosujesz sie do tej zasady bedzie ok.
na seryjnym silniku w zakresie regulacji aparatu nie powinno być raczej stukowego.
przestawiasz zapłon wraz zastosowaniem lepszego paliwa o wyższej liczbie oktanowej a i przy doprezonym silniku więc jeśli stosujesz sie do tej zasady bedzie ok.
na seryjnym silniku w zakresie regulacji aparatu nie powinno być raczej stukowego.
Świnką też zapłonem sterujeszczajnik pisze:przestawiasz zapłon wraz zastosowaniem lepszego paliwa o wyższej liczbie oktanowej a i przy doprezonym silniku więc jeśli stosujesz sie do tej zasady bedzie ok.
Też nieprawda. Jak dowalisz na maxa i bedziesz na 95 to moze byc stuk.czajnik pisze:na seryjnym silniku w zakresie regulacji aparatu nie powinno być raczej stukowego.
Bombel nie zakumałeś przecież nie powiedziałem że świnką zapłonu sie modyfikujesz popatrz post wyżej
[ Dodano: 2013-03-09, 11:11 ]
[ Dodano: 2013-03-09, 11:15 ]
jeszcze raz może jaśniej napiszę.
świnką można zmodyfikować mapę fabrycznego zapłonu. np ECU ma zapisane że przy obrotach 3000/min. ma być 15stopni wyprzedzenia. A my chcemy poprawić osiągi lejemy lepsze paliwo i przestawiamy mapę w tym punkie np o 3 stopnie do góry to wszystko oczywiście na hamowni i przy pomiarze AFR.
fajnie sie o tym pisze i teoretyzuje ale to naprawdę jest bardziej skomplikowane.
[ Dodano: 2013-03-09, 11:11 ]
no właśnie nie ! bo komp cofnie z automatu jak wykryje stukbombel pisze:Też nieprawda. Jak dowalisz na maxa i bedziesz na 95 to moze byc stuk.
[ Dodano: 2013-03-09, 11:15 ]
jeszcze raz może jaśniej napiszę.
świnką można zmodyfikować mapę fabrycznego zapłonu. np ECU ma zapisane że przy obrotach 3000/min. ma być 15stopni wyprzedzenia. A my chcemy poprawić osiągi lejemy lepsze paliwo i przestawiamy mapę w tym punkie np o 3 stopnie do góry to wszystko oczywiście na hamowni i przy pomiarze AFR.
fajnie sie o tym pisze i teoretyzuje ale to naprawdę jest bardziej skomplikowane.
spalanie jest wtedy gdy przy zbyt niskiej liczbie oktanowej jest zbyt wysoki stopień sprężania albo zbyt wczesny zapłon. knok sensor robi korektę zapłonu aby nie dopuścić do spalania. czyli gdyby nie ta reakcja było by spalanie detonacyjne a tak po prostu go nie ma.
stopień sprężania, liczba oktanowa i wyprzedzenie zapłonu to czyniki które sa od siebie zależne ize soba współgrają.
[ Dodano: 2013-03-09, 11:59 ]
U Ciebie tak było? w jakim samochodzie? u mnie w N14 było git w końcu przecież od tego jest knock sensor więc coś musiało być nie tak
stopień sprężania, liczba oktanowa i wyprzedzenie zapłonu to czyniki które sa od siebie zależne ize soba współgrają.
[ Dodano: 2013-03-09, 11:59 ]
bombel pisze:MImo sprawnego czujnika spalanie słyszalne było mega, a komp nic nie wycofał. Raz niestety nie dał silnik rady
U Ciebie tak było? w jakim samochodzie? u mnie w N14 było git w końcu przecież od tego jest knock sensor więc coś musiało być nie tak