Zamiana głowicy w GA14DE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Zamiana głowicy w GA14DE
Witam.
Zastanawiam się nad zmianą głowicy w GA14DE na głowice z 1,6 lub 2,0 wraz z kolektorami.
Moje pytanie jest następujące czy ew. zmiana jest p&p i jakiego rzędu przyrostów można oczekiwac?
Proszę o odpowiedzi związane z pytaniem.
Zastanawiam się nad zmianą głowicy w GA14DE na głowice z 1,6 lub 2,0 wraz z kolektorami.
Moje pytanie jest następujące czy ew. zmiana jest p&p i jakiego rzędu przyrostów można oczekiwac?
Proszę o odpowiedzi związane z pytaniem.
z 2.0 nie wsadzisz, a z 1.6 jest taka sama, kolektory także.
Jedynie są różnice między samymi kolektorami w GA14/16
mianowicie silniki na Niemcy były zdławione - 1.4 na 75KM, a 1.6 na 90KM
Żeby miec pełnoprawne 87KM lub odpowiednio dla 1.6 102KM
trzeba mieć kolektor dolotowy o oznaczeniu 73C (zdławione to 74C).
Możesz także przeprowadzić modyfikacje silnika zwiekszające osiągi.
W pierwszym poście w moim temacie o sunnym (link w podpisie) znajdziesz podstawowe mody
Myślę, że lepiej odłożyć trochę $$ i swapować na SR20
Jedynie są różnice między samymi kolektorami w GA14/16
mianowicie silniki na Niemcy były zdławione - 1.4 na 75KM, a 1.6 na 90KM
Żeby miec pełnoprawne 87KM lub odpowiednio dla 1.6 102KM
trzeba mieć kolektor dolotowy o oznaczeniu 73C (zdławione to 74C).
Możesz także przeprowadzić modyfikacje silnika zwiekszające osiągi.
W pierwszym poście w moim temacie o sunnym (link w podpisie) znajdziesz podstawowe mody
Myślę, że lepiej odłożyć trochę $$ i swapować na SR20
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Trochę się nie zgadzam ghost. Na prowadzenie się auta ma wpływ wiele czynników i rzadko się zdarza aby można było mieć takie porównanie co do jakości prowadzenia gdzie jedyną zmienną jest waga silnika. Tak na szybko poszperałem w internecie i z forum sr20forum.com wynika że ga to konstrukcja ma jedynie głowicę aluminiową a blok już nie...SR jest całkowicie konstrukcją aluminiową... Nie sądzę zatem aby była jakaś różnica w wagach diametralna, powiem więcej nie zdziwiłbym się gdyby na wadze wyszło, że ga jest cięższe niż sr...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Dobrej marki felgi aluminiowe tak mają. Wracając jednak do wagi silników to sr20de waży ~130-140kg i podobną wagę ma ga1x.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Ale to masy całego samochodu a nie samych silników . W dodatku ga16ds co oznacza najprawdopodobniej brak absu, el. szybek co już swoje robi 1.6 i 2.0 mają chyba inne wydechy więc i tu parę deko się różni
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Hehe kurcze nie bardzo teraz rozumiem o co Ci chodzidylson pisze:Widzisz sam napisales, ze nie wszystkie wiec dlaczego tak samo nie moze byc z silnikami?Pawel18PL pisze:Dobrej marki felgi aluminiowe tak mają.
Nie ważne jak dobry byłby stop żelaza(stosowanego do bloków) to i tak będzie cięższy od stopu aluminium o podobnych właściwościach.
[ Dodano: 2012-12-08, 23:12 ]
PS: może wydzielmy wątek o wagach silników bo OT troszeczkę zrobiliśmy
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
A jako ciekawostkę dodam że nie do każdego GA (bez NVCS) pasuje kolektor ssący z GA. Teraz miałem przypadek almery z Cypru o oznaczeniu GA15 bez NVCS i miała kolektor ssący od Micry CG i przepustnicę też od Micry - i nie pasował do tej głowicy kolektor ze zwykłego GA czy to 73C czy 74C Dodam że nie była to żadna rzeźba tylko fabryka
DubSon pisze:z 2.0 nie wsadzisz, a z 1.6 jest taka sama, kolektory także.
O to mi chodziło, mianowicie, mając 74c wstawiam 73c i wałki z 1.6, bo głowica, zawory itd, są identyczne? (więc nie byłoby sensu). A co do tych mniej pomocnych odpowiedzi, planowane jest mocne 1,4 i tego się trzymamy.
ps. czytałem trochę o tych modach, natomiast nikt nie pisał szczegółowo o głowicach, dlatego ten temat
przed zdłubaniem CAI .. 130NmDubSon pisze:MacGayver, a jak z Nm wyszło
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
sznikers99, podonoszenie mocy w tych silnikach biorąc pod uwagę nakłady (i podejście ekonomiczne) jest bez sensu .. coś o tym wiem ... ale jak się kocha to się nie patrzy na koszta
Tak na szybko licząc .. .wydech ... między 1000 a 1500zł . z kolektorem i jakimśtam tłumikiem na koniec, wałki ok 200zł max (przeważnie między 120-150zł), mod rozrządu - 200zł . (chyba że ktoś "umi" sam) , dolot.. ok 200zł ... i tyle na początek a gdzie dłubanie głowicy ?
Tak na szybko licząc .. .wydech ... między 1000 a 1500zł . z kolektorem i jakimśtam tłumikiem na koniec, wałki ok 200zł max (przeważnie między 120-150zł), mod rozrządu - 200zł . (chyba że ktoś "umi" sam) , dolot.. ok 200zł ... i tyle na początek a gdzie dłubanie głowicy ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
mniej więcej Scubzik podał dobre kwoty, tak to wygląda.MacGayver, to ile wyniosło podniesienie mocy do 105km?
pod warunkiem że się wie co robi i jest się przygotowanym na poniesienie konsekwencji ewentualnej porażkiDubSon pisze:To jest sztuka dla sztuki, ale jak ktoś wszystko (99%) robi sam, to nie jest takie drogie.
A nawet fajnie się dłubie samemu