Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Zamiana głowicy w GA14DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Korzenito
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-10-23, 22:02
Lokalizacja: Ciechocinek

Zamiana głowicy w GA14DE

Post autor: Korzenito » 2012-12-08, 01:07

Witam.
Zastanawiam się nad zmianą głowicy w GA14DE na głowice z 1,6 lub 2,0 wraz z kolektorami.
Moje pytanie jest następujące czy ew. zmiana jest p&p i jakiego rzędu przyrostów można oczekiwac?
Proszę o odpowiedzi związane z pytaniem.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-12-08, 03:19

z 2.0 nie wsadzisz, a z 1.6 jest taka sama, kolektory także.
Jedynie są różnice między samymi kolektorami w GA14/16
mianowicie silniki na Niemcy były zdławione - 1.4 na 75KM, a 1.6 na 90KM
Żeby miec pełnoprawne 87KM lub odpowiednio dla 1.6 102KM
trzeba mieć kolektor dolotowy o oznaczeniu 73C (zdławione to 74C).


Możesz także przeprowadzić modyfikacje silnika zwiekszające osiągi.
W pierwszym poście w moim temacie o sunnym (link w podpisie) znajdziesz podstawowe mody :)

Myślę, że lepiej odłożyć trochę $$ i swapować na SR20 :)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-12-08, 09:02

GHOSTRIDER pisze:Tutaj bym sie klucil.
Ale ja się nie chcę kłócić :mrgreen:
To jest przecież tylko moja subiektywna opinia :->
U mnie i tak dojdzie do swapa na SR20, a kolega niech robi co chce.
Jeśli chce 150KM, to taniej zrobić przekładkę, z resztą się zgadzam :)

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2012-12-08, 12:41

GHOSTRIDER
Przecież Sunny wychodziło w GTi i prowadzi się świetnie :roll:
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-12-08, 14:54

Trochę się nie zgadzam ghost. Na prowadzenie się auta ma wpływ wiele czynników i rzadko się zdarza aby można było mieć takie porównanie co do jakości prowadzenia gdzie jedyną zmienną jest waga silnika. Tak na szybko poszperałem w internecie i z forum sr20forum.com wynika że ga to konstrukcja ma jedynie głowicę aluminiową a blok już nie...SR jest całkowicie konstrukcją aluminiową... Nie sądzę zatem aby była jakaś różnica w wagach diametralna, powiem więcej nie zdziwiłbym się gdyby na wadze wyszło, że ga jest cięższe niż sr...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-12-08, 16:00

Tak jak felgi aluminiowe tez niby powinny byc lzejsze od stalowych...

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-12-08, 16:37

Dobrej marki felgi aluminiowe tak mają. Wracając jednak do wagi silników to sr20de waży ~130-140kg i podobną wagę ma ga1x.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-12-08, 21:30

Ale to masy całego samochodu a nie samych silników :). W dodatku ga16ds co oznacza najprawdopodobniej brak absu, el. szybek co już swoje robi :) 1.6 i 2.0 mają chyba inne wydechy więc i tu parę deko się różni :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-12-08, 23:03

Pawel18PL pisze:Dobrej marki felgi aluminiowe tak mają.
Widzisz sam napisales, ze nie wszystkie wiec dlaczego tak samo nie moze byc z silnikami?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-12-08, 23:11

dylson pisze:
Pawel18PL pisze:Dobrej marki felgi aluminiowe tak mają.
Widzisz sam napisales, ze nie wszystkie wiec dlaczego tak samo nie moze byc z silnikami?
Hehe kurcze nie bardzo teraz rozumiem o co Ci chodzi :)
Nie ważne jak dobry byłby stop żelaza(stosowanego do bloków) to i tak będzie cięższy od stopu aluminium o podobnych właściwościach.

[ Dodano: 2012-12-08, 23:12 ]
PS: może wydzielmy wątek o wagach silników bo OT troszeczkę zrobiliśmy :) ??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-12-08, 23:52

A jako ciekawostkę dodam że nie do każdego GA (bez NVCS) pasuje kolektor ssący z GA. Teraz miałem przypadek almery z Cypru o oznaczeniu GA15 bez NVCS i miała kolektor ssący od Micry CG i przepustnicę też od Micry - i nie pasował do tej głowicy kolektor ze zwykłego GA czy to 73C czy 74C :-P Dodam że nie była to żadna rzeźba tylko fabryka :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2012-12-09, 15:55

No właśnie małe ot już sie zrobiło heh :mrgreen:

Korzenito
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-10-23, 22:02
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: Korzenito » 2012-12-09, 23:27

DubSon pisze:z 2.0 nie wsadzisz, a z 1.6 jest taka sama, kolektory także.

O to mi chodziło, mianowicie, mając 74c wstawiam 73c i wałki z 1.6, bo głowica, zawory itd, są identyczne? (więc nie byłoby sensu). A co do tych mniej pomocnych odpowiedzi, planowane jest mocne 1,4 i tego się trzymamy.
ps. czytałem trochę o tych modach, natomiast nikt nie pisał szczegółowo o głowicach, dlatego ten temat ;)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-12-10, 00:24

wałki z 1.6 na gaźniku, GA16DS - tak dla pewności piszę.

Obrabiaj głowicę - tj. planowanie, porting kanałów itp ;)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-12-10, 11:46

105KM mnie się udało zrobić w 1.4 u Kozy w Almerze i to bez ruszania głowicy, także myślę że spokojnie można przekroczyć 110 na głowicy bez NVCS'u i z portingiem :)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-12-10, 13:54

MacGayver, a jak z Nm wyszło :?:

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-12-10, 16:24

DubSon pisze:MacGayver, a jak z Nm wyszło
przed zdłubaniem CAI .. 130Nm
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-12-10, 18:50

Z momentem suabo jak na 115Nm w serii :/
Ciekaw jestem co u mnie będzie po ogarnięciu głowy :->

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-12-10, 22:20

sznikers99, podonoszenie mocy w tych silnikach biorąc pod uwagę nakłady (i podejście ekonomiczne) jest bez sensu .. coś o tym wiem ... ale jak się kocha to się nie patrzy na koszta :)
Tak na szybko licząc .. .wydech ... między 1000 a 1500zł . z kolektorem i jakimśtam tłumikiem na koniec, wałki ok 200zł max (przeważnie między 120-150zł), mod rozrządu - 200zł . (chyba że ktoś "umi" sam) , dolot.. ok 200zł ... i tyle na początek :) a gdzie dłubanie głowicy ? :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-12-10, 22:36

To jest sztuka dla sztuki, ale jak ktoś wszystko (99%) robi sam, to nie jest takie drogie.
A nawet fajnie się dłubie samemu :)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-12-11, 01:40

MacGayver, to ile wyniosło podniesienie mocy do 105km?
mniej więcej Scubzik podał dobre kwoty, tak to wygląda.
DubSon pisze:To jest sztuka dla sztuki, ale jak ktoś wszystko (99%) robi sam, to nie jest takie drogie.
A nawet fajnie się dłubie samemu :)
pod warunkiem że się wie co robi i jest się przygotowanym na poniesienie konsekwencji ewentualnej porażki :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”