Strona 1 z 4

GA16DE i Turbo

: 2012-10-13, 10:01
autor: ml0dy
Witam, mam pytanie czy ktoś z was uturbiał już GA16DE?? Chodzi mi bardziej o praktyke a nie teorie

: 2012-10-13, 10:23
autor: DubSon
W PL chyba nikt tego nie robił, już szukałem.
Są zagraniczne projekty ;)

W praktyce wygląda to podobnie jak w SR20, tylko może z paliwem być problem, bo jest rzeźba z listwą pod większe wtryski, ale do zrobienia.
Do tego max 250KM bez kucia, no i wiadomo, jakaś sporo grubsza przepustnica i MAF.
Większa chłodnica (od GTi np.) bo seria pewnie nie wyda.


Sam się zastanawiałem nad tym, ale silnik mi się zaraz rozleci i szkoda kasy na remont.
Bez remontu długo bym się nie nacieszył moim GA16DET :-D

: 2012-10-13, 10:30
autor: ml0dy
DubSon pisze:Do tego max 250KM bez kucia,
a nie wiesz na jakim turbo i ile pompuje turbina?

: 2012-10-13, 10:33
autor: counterox
Z tego silnika 160-170 km jeśli chcesz autem śmigać na codzień i niezbyt wysoki NM.

250 km to pośmigasz 1000 km i silnik pójdzie na złom.

: 2012-10-13, 10:38
autor: ml0dy
No właśnie mi się też wydaje że 250KM bez kucia to trochę za dużo

: 2012-10-13, 10:53
autor: bombel
ml0dy zacznij od przeczytania mojego tematu w podpisie. Jak chcesz okolice 200KM to lepiej i taniej jest zrobić swap na sr20ve

: 2012-10-13, 11:00
autor: ml0dy
Wiem ile kosztuje uturbienie bo z kolegą robiliśmy w escorcie. SR20VE jest dużo, a GA16DE+TURBO nie :-> Tylko szukam żeby się naprowadzić jakieś foto kolektora na wzór, jaka turbina itp.

: 2012-10-13, 11:41
autor: BaSsGrU
ja myślałem nad kompresorem ale to wszystko po prostu nie ma sensu.
jak napisał bompblasty najlepsza opcja to VE bo moc masz koło 200 i do tego dość ekonomiczny motor jak na 2.0. VE to dobra i rozwojowa baza.

chyba że wszystko masz oprócz chęci to działaj a ja na pewno z przyjemnością będę śledził temat :mrgreen:

: 2012-10-13, 11:47
autor: ml0dy
BaSsGrU pisze:do tego dość ekonomiczny motor jak na 2.0. VE
Myśle że 1.6 nie będzie paliwo żerne
BaSsGrU pisze:chyba że wszystko masz oprócz chęci
Nie no trzba skompletować ale jeszcze nie wiem co mam szukać

: 2012-10-13, 12:02
autor: BaSsGrU
a w jakim stanie jest obecnie ten silnik, jakieś mody już poczynione ? masz wykresik z hamowni ?

sporo gratów trzeba by ogólnie zkołować i to będzie sporo kosztować - rozumiem że sam wszystko będziesz składał ?

: 2012-10-13, 12:35
autor: bombel
ml0dy cenowo będziesz musiał wydać i tak tyle co napisałem w moim temacie. Co do kolektora to mi robili konkretnie pod moje auto, tak by się zmieściło. Optymalnie szukaj turbo T28 i wtedy kombinuj jak to zmieścić. Tu gotowiec nie podejdzie

: 2012-10-13, 12:36
autor: ml0dy
BaSsGrU pisze: w jakim stanie jest obecnie ten silnik
Nie sprawdzany ale myśle że jak pod turbo i bez kucia to troche przy nim trzeba będzie pogrzebać
BaSsGrU pisze:jakieś mody już poczynione
Na razie nie oprócz EGR i dolocik się robi
BaSsGrU pisze:rozumiem że sam wszystko będziesz składał
składać tak kolektor to koleżka by musiał by mi zrobić ale to żadne koszty <piwo> :)

[ Dodano: 2012-10-13, 13:41 ]
bombel pisze:szukaj turbo T28


No właśnie myślałem z TurboWorks-a mam to w dobrych pieniądzach nowe.
bombel pisze:Co do kolektora to mi robili konkretnie pod moje auto, tak by się zmieściło.
No tak ale jak jest jakięś foto jak ktoś jak ktoś robił to troche prościej :)
bombel pisze:wtedy kombinuj jak to zmieścić
Przy GA16DE aż takiej wielkiej biedy z miejscem nie ma

: 2012-10-13, 13:40
autor: bombel
No tak ale jak jest jakięś foto jak ktoś jak ktoś robił to troche prościej :)
Wpisz w google GA16DET i wybierz obrazki to zobaczysz ile masz fot

: 2012-10-13, 14:06
autor: ml0dy
Dzięki za wskazówke znalazłem takie jak trzeba :)

: 2012-10-13, 14:21
autor: killer2000
ja bym nie słuchał przedmówców co do swapa na sr20ve z silnikiem ga16de jest o tyle dobrze ,że jak ci się wysra to drugi za grosze kupisz no i będziesz pierwszy w pl swoją drogą wszyscy są ciekaw jak to by jeżdziło dawaj śmiało z prodzektem

: 2012-10-13, 14:30
autor: DubSon
counterox pisze:Z tego silnika 160-170 km jeśli chcesz autem śmigać na codzień i niezbyt wysoki NM.

250 km to pośmigasz 1000 km i silnik pójdzie na złom.
Gadałem bodajże z Coobciem i śledziłem tematy z zagranicznych stron z projektami GA16DET więc nie mów, że 170KM jest bezpieczne, bo sporo więcej idzie wycisnąć...
ml0dy pisze:jaka turbina
Zależy co chcesz osiągnąć, czy fajny i niepozorny dupowóz, czy chcesz się bawić i upalać :)
ml0dy pisze:Myśle że 1.6 nie będzie paliwo żerne
Zdziwisz się, jak będzie turbo dmuchać, to i paliwa trochę ucieknie ;)

: 2012-10-13, 14:49
autor: Chemik
Ja myślałem jak bassgru do ga16de nad compresorem,połowa moich dobrych kumpli ma do hond powrzucane, i sa to nawet marne d14 czyli 1.4 90hp i pod 170hp dmuchnięte i śmigaja już długi czas i jest ok,myśle że jedna osoba by to ogarnęła bez problemu,pawel18 wiedział by o kogo chodzi ;-)wiadomo w ga trzeba w pl by przecierac szlaki, ale na razie nie stać mnie,a myśle że w 6tysi zmieścíł bym sie,tyle i nieco mniej kosztuje to hond na git wszystko

: 2012-10-13, 14:57
autor: Pawel18PL
Wiem kto by to ogarnął :) Sam bym to zrobił :D

: 2012-10-13, 15:08
autor: ml0dy
Ok więc pogadałem trochę ze znajomymi mi. co tuningują hondy i będę zbierał graty do turbo, turbo TurboWorks TR3360 nowa, a jakie wtryski i pompe byście polecili?

: 2012-10-13, 15:09
autor: SiwoL
Dobra opcji :) Silnik trwały warto dlubać. Ostatnio znajomy kupił civika 6 coupe silnik 1.6 i dołożone turbo w seri 105km po zaturbieniu 185km i autko ładnie już sie odpycha. Myślę że jest sens uturbić 1.6;)

: 2012-10-13, 15:12
autor: ml0dy
SiwoL pisze:Myślę że jest sens uturbić 1.6
Pewnie tak skoro jeszcze 1.6 nikt nie uturbiał

: 2012-10-13, 17:45
autor: Pawel18PL
Takie turbo?? Nie lepiej coś sprawdzonego jak t25/28 albo z evo :P Tylko dobierz tak żeby sensownie wstawało a nie przy 5krpm :P

: 2012-10-13, 18:08
autor: ml0dy
Pawel18PL pisze:Tylko dobierz tak żeby sensownie wstawało a nie przy 5krpm
Się zrobi od 5k to ci co nie wiedzą jak będą jeździć nie pobawią się :)
Pawel18PL pisze:Takie turbo??
Już kilka takich turbin widziałem i jeździłem na nich całkiem fajne i dobra cena za nową

: 2012-10-13, 18:33
autor: bombel
Ta turboworks to chinczyk i Yapko taką chyba ma. Co do wtrysków to i tak rzeźba będzie. Jakby co to mam seryjne z VE o wydajności chyba 347 ccm. Do 1,6 powinny wydać

: 2012-10-13, 18:37
autor: DubSon
bombel pisze:Co do wtrysków to i tak rzeźba będzie. Jakby co to mam seryjne z VE o wydajności chyba 347 ccm. Do 1,6 powinny wydać
DO 200KM powinny wystarczyć w 1.6 także to też dobra opcja, a patent na wtryski z SR do GA już przecież jest ;)

: 2012-10-13, 19:06
autor: dylson
Jak cos to mam na sprzedaz turbinki z 300zx-a z32 :-)

: 2012-10-13, 19:10
autor: ml0dy
DubSon pisze:DO 200KM powinny wystarczyć
A kto powiedział że na 200 się skończy?? :cool:

: 2012-10-13, 19:48
autor: bombel
ml0dy pisze:A kto powiedział że na 200 się skończy?? :cool:
Z całym szacunkiem, ale najpierw niech zacznie cokolwiek dmuchać. Takich tematów było dużo, a dopiero kilka projektów jest zrobionych

: 2012-10-13, 19:52
autor: ml0dy
bombel pisze:Z całym szacunkiem, ale najpierw niech zacznie cokolwiek dmuchać.
<piwo> Zapędy są, w przyszłym tyg zaczniemy kolektorek klepać może do lata coś będzie

: 2012-10-13, 20:09
autor: DubSon
Ja się cały czas zastanawiam czy robić GA16DET, swap VVLa czy jakieś inne auto do modzenia :mrgreen: ale to i tak nie prędzej niż za rok ;)

Wyzwanie? ;D
(żartuję)