Strona 4 z 21

: 2013-03-14, 21:55
autor: dzixonZSL
bombel zamiast Clarksona ;) Faktycznie troszke w innym kierunku poszła ta dyskusja ale cóż ... A miał ktoś jakieś problemy po swapie? Co trzeba jeszcze dołożyć aby auto dysponowało mocą seryjną? a co zrobić aby przekroczyć magiczne 200km?

: 2013-03-14, 21:59
autor: PumaRST
bombel, 205KM to nie jestna 100% seryjne VE w zakresie takich obrotów. co do turbienia przypuszczam że kwestia doboru sprężarki jak i dorbnych modów i by ugrało się te +/- 20KM więcej. Czemu szkoda odnośnie zlotu?? Moje auto jest w proszku i na zlot na 100% nie bedzie skończone. a jeśli chodzi o porównanie to Almera VE w pierwszej wersji coś koło 190KM ledwo sobie radziła z Corollą jaką mam. Wnioskuję po tym że swoja z moca lekko ponad 160KM zjadłbym ją w tedy. Wiem jak jeździ zdrowa corolla TS. Inna sprawa że moja N15 była już po kuracji odchudzającej ;-)
czajnik pisze:jesli zlecamy robotę to faktycznie VE jest tańszym rozwiązanim ale jesli chcemy dłubać sami to już z tym sie nie zgodzę
dokładnie nic dodać nic ująć!! Obaj doskonale wiemy że wiedza i umiejętności nie jednokrotnie są droższe od gratów potrzebnych do modzenia. I ten kto chce szybkie auto ale musi to zlecić komuś wyda dużo PLNów za robotę.

: 2013-03-14, 22:01
autor: czajnik
to pewnie łatwizna bo jak masz VE pod maską to jesteś bogiem a cała reszta to leszcze nie mający o niczym pojecia:) zatem wkładaj VE i kończmy dyskusję bo silnik VE jest niezniszczalny i za grosze generuje dużo KM i NM. tylko trzeba taniego mechanika znależć:)

: 2013-03-14, 22:04
autor: PumaRST
czajnik, oj Krzysiu :) :evil: :evil:

: 2013-03-14, 22:11
autor: czajnik
PumaRST pisze:czajnik, oj Krzysiu :) :evil: :evil:
nie no bo jak sie wszyscy rzucili na mnie z krytyką i zarzucaja że głupoty piszę i nie mam pojecia to dla świętego spokoju lepiej przytaknać i robić swoje:)))

: 2013-03-14, 22:13
autor: Dreams
Temat już chyba zakończony :D czy posty nabijamy poprostu :mrgreen:

: 2013-03-14, 22:30
autor: piotr100lica
Ufff przeczytałem wszystko i widzę ze bardzo dużo negatywnej energii tutaj .... Miałem DE i wyszed mi bokiem korowód teraz mam ve seryjne na seryjnym wydechu i wyszło 188.7 koni i 210,5 niutka dla mnie jest różnica ogromna a co do awaryjnosci to wydaje mi sie ze mocno dlobniete DE jest troszkę bardziej awaryjne...... Na miasto ve sprawdza sie idealnie, droższy jest zakup takiego silnika ale jak już zaczniemy wkładać serce , pieniądze i Czas to wydaje mi sie lepsza opcja, i umowmy sie jak ma sie coś wykrzaczyc to sie wykrzaczy

: 2013-03-14, 23:02
autor: dylson
PumaRST, troche zdziwilo mnie to co napisales o szybszej zmianie biegow w DE. Dluzsze krecenie na niskich biegach daje niesamowita przewage. Zakladajac ze mamy auta o podobnej masie i takiej samej skrzyni szybsze bedzie to ktore bedzie krecilo wyzej, oczywiscie zachowujac zdrowy rozsadek. Przyklad to moja maxima ktora dostawala lanie od maximy Szalonego a po przesunieciu odcinki w moim aucie role sie odwrocily.

: 2013-03-14, 23:03
autor: adrionGT
A ja patrzę na to z tej strony że nawet jeśli VE pali o 1l mniej benzyny to i tak nie widzi mi się jazda nim na co dzień na PB bo po prostu za drogo by mnie to wychodziło. A DE spokojnie sobie zagazuje i te 150 czy 160KM mi w zupełności wystarczy do dupowożenia. ;-)

: 2013-03-14, 23:09
autor: bombel
ciekawe czy ktos to kiedys zagazowal?

: 2013-03-14, 23:14
autor: czajnik
no DE tak. o VE na gazie nie słyszłem:)

[ Dodano: 2013-03-14, 23:17 ]
kumpel miał kiedyś N-14 GTI na gazie całkiem ciekawie to jechało brak odcinki i takie tam:)

[ Dodano: 2013-03-15, 07:30 ]
z mojego punktu widzeniapo prostu do sportu nie ma sensu montować VE skoro i tak silnik cały czas jest utrzymywany na wysokich obrotach, zmienna faza jest po prostu nie wykożystana. wiec skoro tak jest to po kiego czorta w taki silnik mam sie pakować. ale jak du dupowozu to pewnie że VE 210KM na miasto moze być. tyle że nie mam dupowozu:)

: 2013-03-15, 09:29
autor: Boro1989
Rozmawiamy tutaj o modyfikacjach de czy ze swapowaniu oki ale zauwazylem jedna w sumie rzecz.. te wasze projekty krecenia DE ciagle sa w rozsypce , wiec moim zdaniem kolejnym plusem przemawiajacym za montaz VE jest czas okolo Tygodnia, poltora i po krzyku.. :) ale dobra ja tam sie nie znam :P

: 2013-03-15, 09:50
autor: PumaRST
dylson, masz racje w wypadku 2 takich samych silników. Bo na tym samym odcinku bedzie miał pewnie jedną zmiane biegów mniej kierowca który ma wyzej obroty.

w mojej wypowiedzi chodziło mi o dwa auta z innymi silnikami, innymi przebiegami mocy czy momentu. róznica to prawie 1500obr a w moim przypadku nawet więcej bo ja zmieniam bieg przy nie pełnych 7000obr. Przy długosci seryjnej skrzyni od DE ta różnica w obrotach jest bardzo duża, i czasochłonna. ja po zmiane biegów wchodziłem mniej wiecej na 180Nm które płasko się napędzały do wartości maksymalnej. I nadal będe twierdził że mimo VE które w szczycie generuje już praktycznie pełna moc dokrecenie tych 1500-1600obr i zmiana biegów zajmie wiecej czasu niż moje napędzanie się na wyższych biegach. daltego uważam że przy tym setupie który miałem odjadę szybciej niż VE w N15 takie +/- 180KM takie seryjne wsadzone. Nie mówie o wersji 205-215KM bo tu już bym się nie upierał za sobą. Inna sprawą jest zawias czy różnica w wadze na poziomie 250KG które same z siebie przemawiaja na moją korzyść ale to juz kwestia przeznaczenia auta.

Boro1989, tak masz racje, zawsze jest szybciej zmienic silnik niż budowac go. Ale ja sobie mogę na to pozwolić bo to nie jest mój dupowóz.

: 2013-03-15, 10:59
autor: Boro1989
Wiec po prostu tak jak wczesniej mowilem wszystko zalezy od tego do czego kto potrzebuje auta , ale mimo wszystko i tak bede sadzil ze VE to. Lepsza i bardziej rozwojowa jednostka :) i np do dupowozu to jest idealne rozwiazanie.. na tor to wiadomo kazdy buduje auto inaczej kazdy potrzebuje do czegos innego i kazdy bedzie chwalil po prostu swoje i swoja droge tuningu, ja osobiscie wole zaladowac VE do siebie co na wiosne mam zamiar zrobic :)

: 2013-03-15, 11:06
autor: zuh
Przeczytałem cały temat i już nie pamiętam kto co napisał.
Ktoś napisał żeby zrobić kosztorys jednego i drugiego z robocizną i bez.

Mógłby ktoś napisać taki kosztorys?
Ile kosztuje swap silnika VE jeżeli robimy wszystko sami.
Ile kosztuje swap silnika jeżeli zmecamy wszystko.
Ile kosztuje zmodzenie DE jeżeli robimy sami
Ile kosztuje zmodzenie DE jeżeli zlecamy wszystko.
Trzeba dodać koszt robocizny której nie jesteśmy sami wykonać.

Ile średnio pali seryjne VE
Ile średnio pali modzone DE

Jeżeli chcemy więcej to co dalej?
Jaki jest koszt podniesienia mocy w seryjnym VE
A jaki jest koszt podniesienia mocy w modzonym DE (modzonym na osiągi VE)
Ile można wyciągnąć km z modzonego DE najwięcej i za jaką cene
Ile można wyciągnąć km z modzonego VE i za jaką cene
Ile można wyciągnąć km z DET
Ile można wyciągnąć km z VET

To pozwoli zobrazować co się komu bardziej opłaca.
Co się bardziej opłaca temu kto chce mieć dupowóz i i może wykonać zmiany sam.
Co się bardziej opłaca temu kto chce mieć auto do sportu i może wykonać wszystko sam.
Co się bardziej opłaca temu kto chce mieć dupowóz i musi wszystko zlecać
Co się bardziej opłaca temu kto chce mieć auto do sportu i musi wszystko zlecić.

: 2013-03-15, 11:16
autor: Boro1989
A tak mnie ciekawi rozmawiamy o silniku 131 czyli zwyklym DE czy o DEH z np P11 ?? :) o modzeniu ktorego silnika?? Czy moze o tym 115km low porta?? :)

: 2013-03-15, 11:21
autor: zuh
Przykładowy Kowalski chce robić sam. Coś tam umie coś się dopyta no i ma warsztat. Seria mu na razie wystarczy, czyli chce mieć dupowóz. Gość mieszka w krakowie i nie transport silnika za darmo.
Co mu się bardzie opłaca czy zrobić swapa na VE plus ECUmaster czy kupić silnik z ECU i wiązką. Na allegro są dwa silniki VE za 2750zł i VE+wiązka i ECU za 3600zł.
Czy ECU masterem jest w stanie sam ogarnąć zmienne fazy nie ruszając map zapłonu, paliwa itp?

[ Dodano: 2013-03-15, 11:22 ]
Boro1989, na początku była mowa o 150konnym silniku.

: 2013-03-15, 11:28
autor: PumaRST
Boro1989 pisze: Lepsza i bardziej rozwojowa jednostka :)
obie są tak samo rozwojowe. z obu w maksie zrobisz +/- 250-260KM które bedzie zyło dłużej niż kilka okrążeń.

Prosze was uświadomcie sobie że koszty część do modzenia silnika sa takie same mimo że startujesz z wyższego poziomu w VE to dalszy rozwoj jest tak samo drogi lub nawet droższy. Pomijam walki od sr16ve ale one jakoś bardzo wyścigowe nie są. Takie GT do tego silnika. kazde inne beda droższe niż do DE, choćby ze względu na ilośc krzywek. a z racji jakiejkolwiek popularnosci DE w europie kupi się walki do tego silnika za 2200-2500 o dowolnych parametrach. Gdzie do VE pewnie trzeba brać z Japonii i będa one siłą rzeczy droższe choćby o dostawę. reszta to ta sam spiewka ITB z kolektorem +/- 5000PLN, korby tłoki większe zawory, nie wiele do poprawy w głowicy VE czy prawdziwy kolektor a nie chińskie gówno. wszystkie koszta te same. Tylko jest się biedniejszym o koszt zakupu i montażu silnika.

Inna sprawa że w warunkach wyścigowych oba silniki pracują w tych samych zakresach obrotowych więc samo w sobie VE nic nam nie daje. powtórzę raz jeszcze i mam nadzieje ostatni VE świetna opcja do dupowozu dość mocny i przy spokojnej jeździe dosc ekonomiczny jak na parametry silnika i koszty z tym związane. ale w sporcie sam zamysł VE nie ma znaczenia.

: 2013-03-15, 11:32
autor: Boro1989
A ja chcialem tylko dodac ze nie kazdy dysponuje silnikiem 150 konnym, wiec dochodzi temat swapa :P

: 2013-03-15, 11:37
autor: PumaRST
Boro1989 pisze:A ja chcialem tylko dodac ze nie kazdy dysponuje silnikiem 150 konnym, wiec dochodzi temat swapa :P
jeśli wymiana jednego wałka i przestrojenie silnika to swap na 150KM to tak.

: 2013-03-15, 11:38
autor: dzixonZSL
ja tez juz sie pogubilem...ktos mowil ze bez przesunięcia odcinki montowanie ve nie ma sensu?

: 2013-03-15, 11:48
autor: Boro1989
PumaRST pisze:
Boro1989 pisze:A ja chcialem tylko dodac ze nie kazdy dysponuje silnikiem 150 konnym, wiec dochodzi temat swapa :P
jeśli wymiana jednego wałka i przestrojenie silnika to swap na 150KM to tak.
dodaj do tego jeszcze kolektor wydechowy :) watpie aby sam walek starczyl :) do tego dochodzi jeszcze mod rozrzadu ktory tez kosztuje :)

: 2013-03-15, 12:08
autor: zuh
Rozumiem, że jakby DE miało taką samą głowice (wielkość kanałów itp) jak VE tylko bez zmiennej fazy oraz DE miałoby takie same krzywki jak trzecia krzywka w VE to miałby by taką samą moc i moment. Poprosty VE jest w tym lepsze że w dolnym zakresie obrotów jest poprostu oszczędniejsze bo ma mniej agresywne krzywki a DE ma cały czas takie same wałki.
Dobrze to zrozumiałem?

: 2013-03-15, 12:15
autor: Dreams
Powiem tyle ja żeby zrobić z DE te 165 km władowałem około 3500 same części !!

A powiedzmy że za około 5000 kupiłem włożyłem wystroiłem.

sprzedam DE za powiedzmy mniej niż 1000 więc wychodzi sama cena to się opłaca robić.
Jeżeli chcemy mieć większe osiągi to jak w DE czy VE trzeba włożyć niestety...
A lepiej VE to pozwala na większe osiągi i jest dobry start na nim...szukałem po angielskich , amerykańskich czy japońskich forach i mogę śmiało powiedzieć że mało jest DE bo góruje VE ciekawe czemu....

I dodam że naprawdę dużo osób robi swapy z DE na VE...

: 2013-03-15, 12:20
autor: zuh
To trzeba szybko kupować bo zaraz zabraknie :)

: 2013-03-15, 12:31
autor: dzixonZSL
Ma ktoś wykres seryjnego VE?

: 2013-03-15, 13:25
autor: Dreams
dzkzsl pisze:Ma ktoś wykres seryjnego VE?
Nie sądzę żeby ktoś miał wykres seryjnego bo od razu każdy moduje :D

: 2013-03-15, 14:03
autor: smeru
Wiemy już co trzeba zrobić, żeby mieć VE i ile to kosztuje.
Co trzeba zrobić, żeby w DE mieć okolice 175KM, a co, żeby mieć okolice 190KM?
Jak będziemy wiedzieli, to będzie łatwiej odpowiedzieć, za ile?

: 2013-03-15, 14:09
autor: bombel
Takie kosztorys by musiał jeszcze zawierać czy są części nowe czy używane

: 2013-03-15, 14:16
autor: Dreams
bombel pisze:Takie kosztorys by musiał jeszcze zawierać czy są części nowe czy używane
Ja podałem cenę części NOWYCH nie używanych.

A można wyliczyć cenę dokładną co ile kosztuje, problemu z tym nie będzie.

smeru pisze:Wiemy już co trzeba zrobić, żeby mieć VE i ile to kosztuje.
Co trzeba zrobić, żeby w DE mieć okolice 175KM, a co, żeby mieć okolice 190KM?
Jak będziemy wiedzieli, to będzie łatwiej odpowiedzieć, za ile?
Na pewno wyjdzie więcej zrobienie z DE 190 km niż wsadzenie VE pod maske.