Usprawnianie SR20DE i rezultaty
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
nie znam się to się wypowiem:) bo mały ruch w temacie
Te wałki mają jakiegoś producenta i nazwę? bo kilka cyferek to nic Ci nie powie..
Podaj nazwę to może sie coś znajdzie/ktoś miał
na moje oko, jeżeli wałki są do modelu Twojego silnika to wejdą bez problemu, ale te są dość szerokie więc pewnie wolne obroty będziesz musiał wyżej podnieść i właściwie to ich nie użyjesz porządnie, co by było najlepiej to wrzucić je razem z:
- regulowane kółka
- jakimś ecumasterem (moim zdaniem det3 w FI bo "mi działa dużo lepiej niż det2":))
- wystroić u konkretnego gościa
- ustawić luzy zaworowe poprawnie do wałków (często producent podaje wartości)
ale do pełni szczescia to:
- doprężyć (najlepiej tłokami)
- zmienić talerzyki i spreżynki i przy okazji co będzie na wierzchu przejrzeć
z tego co sie wyczytałem to 260 tomei poncams są najlepsze do "normalnego" silnika, wrzucasz i jedzie, ale te tez powinny, tylko nie wykorzystasz ich w pełni i pewnie na wolnych będzie rzucać budą (tak zgaduje)
przykłady z neta:
http://www.g20.net/forum/showthread.php ... EI-poncams
http://www.sr20forum.com/engine-managem ... ngine.html
http://www.sr20forum.com/all-motor/9414 ... ences.html
Te wałki mają jakiegoś producenta i nazwę? bo kilka cyferek to nic Ci nie powie..
Podaj nazwę to może sie coś znajdzie/ktoś miał
na moje oko, jeżeli wałki są do modelu Twojego silnika to wejdą bez problemu, ale te są dość szerokie więc pewnie wolne obroty będziesz musiał wyżej podnieść i właściwie to ich nie użyjesz porządnie, co by było najlepiej to wrzucić je razem z:
- regulowane kółka
- jakimś ecumasterem (moim zdaniem det3 w FI bo "mi działa dużo lepiej niż det2":))
- wystroić u konkretnego gościa
- ustawić luzy zaworowe poprawnie do wałków (często producent podaje wartości)
ale do pełni szczescia to:
- doprężyć (najlepiej tłokami)
- zmienić talerzyki i spreżynki i przy okazji co będzie na wierzchu przejrzeć
z tego co sie wyczytałem to 260 tomei poncams są najlepsze do "normalnego" silnika, wrzucasz i jedzie, ale te tez powinny, tylko nie wykorzystasz ich w pełni i pewnie na wolnych będzie rzucać budą (tak zgaduje)
przykłady z neta:
http://www.g20.net/forum/showthread.php ... EI-poncams
http://www.sr20forum.com/engine-managem ... ngine.html
http://www.sr20forum.com/all-motor/9414 ... ences.html
Wałki to Kelfordy dedykowane do GTI-R'a , dokładnego modelu jeszcze nie znam , tylko to co podałem wcześniej . DET3 już jest
Dolot ? ITB z GTI-R'a . A silnik z tego co wiem jest po obróbce głowicy dość mocnej przez poprzedniego właściciela - Shadows'a


SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
Dalej nie jestem pewny czy będzie to latało na hydro.
Dolot na 4 przepustnicach z GTiRa jak najbardziej ok.
Sam kelford - to dobra firma więc o trwałość i matematykę samego wałka bym się nie martwił.
Dolot na 4 przepustnicach z GTiRa jak najbardziej ok.
Sam kelford - to dobra firma więc o trwałość i matematykę samego wałka bym się nie martwił.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ja miałem w motorowni z Avenira wałki z gtira
pracowały w porządku na hydraulice.
Nie spowodowały uszkodzenia szklanek, innych minusów też nie zarejestrowałem.
Zdecydowanie lepiej się zachowywały niż seryjne i lepiej niż mod wałka ssącego z gti.
Ale to był silnik doładowany.
Wg mnie to do mocnego NA te wałki kelforda od gtira trochę słabo się nadają ze względu na mały overlap - mimo sporego duration. Dodatkowo dysponują już sporym liftem i nie wiem co na to seryjne sprężyny, dodatkowo pytanie czy szklanki sobie poradzą z takim profilem krzywki. Trzecia sprawa czy nie będzie potrzeby pogłębienia kieszonek w tłokach - trzeba sprawdzić czy nie będzie kolizji. Moim zdaniem jak ktoś chce można zrobić eksperyment, ale generalnie sporo przemawia za tym, że to nie będzie dobrze działać
Lepiej pójść w inne wałki.
Sama zmiana sprężynek jak najbardziej a lepiej przejść po prostu na solid lfiftery, czyli przejść na mechanikę z hydro.

Nie spowodowały uszkodzenia szklanek, innych minusów też nie zarejestrowałem.
Zdecydowanie lepiej się zachowywały niż seryjne i lepiej niż mod wałka ssącego z gti.
Ale to był silnik doładowany.
Wg mnie to do mocnego NA te wałki kelforda od gtira trochę słabo się nadają ze względu na mały overlap - mimo sporego duration. Dodatkowo dysponują już sporym liftem i nie wiem co na to seryjne sprężyny, dodatkowo pytanie czy szklanki sobie poradzą z takim profilem krzywki. Trzecia sprawa czy nie będzie potrzeby pogłębienia kieszonek w tłokach - trzeba sprawdzić czy nie będzie kolizji. Moim zdaniem jak ktoś chce można zrobić eksperyment, ale generalnie sporo przemawia za tym, że to nie będzie dobrze działać

Regulowane kółka na pewno wskazane. Na hydro luzów nie ustawisz - szklanka to kompensuje. Doprężenie na pewno przy takim duration wałków wskazane.cloud_9 pisze:nie znam się to się wypowiem:) bo mały ruch w temacie
- regulowane kółka
- ustawić luzy zaworowe poprawnie do wałków (często producent podaje wartości)
ale do pełni szczescia to:
- doprężyć (najlepiej tłokami)
- zmienić talerzyki i spreżynki i przy okazji co będzie na wierzchu przejrzeć
Sama zmiana sprężynek jak najbardziej a lepiej przejść po prostu na solid lfiftery, czyli przejść na mechanikę z hydro.
Na ostrym wałku spadnie trochę podciśnienie i wolne obroty nie będą cywilizowane.Ad@mus pisze:Do wałków warto też doedukować się w podciśnieniu kolektora ssącego. Agresywny wałek wymaga większej przepustnicy.
ps. GTIR ma mechanikę na głowicy, a nie hydro.
Dokładny spec wałków
https://www.part-box.com/shop/engine/ca ... &order=ASC .
tak jak piszecie , silniki turbo i wolnossące się różnią dla tego mam obawy czy wszystko zagra w 100% dobrze
https://www.part-box.com/shop/engine/ca ... &order=ASC .
tak jak piszecie , silniki turbo i wolnossące się różnią dla tego mam obawy czy wszystko zagra w 100% dobrze

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
Tak, już sobie znalazłem ten spec wcześniej. Moim zdaniem gra nie warta świeczki.BeNeK pisze:Dokładny spec wałków
https://www.part-box.com/shop/engine/ca ... &order=ASC .
tak jak piszecie , silniki turbo i wolnossące się różnią dla tego mam obawy czy wszystko zagra w 100% dobrze
jedyne co wprowadza ludzi w blad to publikowane wasze pomiary z instalacji gazowej, ktore jak widac z rzeczywistoscia maja malo wspolnego...ulisses pisze:onyxx, przeczytaj jeszcze raz jak to jest mierzone i nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Jeżeli ktoś mierzy zwykłym wskaźnikiem podciśnienia i przeczyta, że 0,3b jest ok. to uważasz, że będzie w porządku? Nie wydaje mi się.
Tak, takulisses pisze:onyxx, skoro nie wiesz jak działa map sensor w instalacji gazowej to się nie wypowiadaj. Poczytaj, dokształć się a potem się odzywaj. Z ostatnim zdaniem się zgadzam - do posprzątania.

Chcesz powiedzieć, że u Ciebie MAP działa inaczej niż w każdym innym aucie?
Ten twój soft ma najwidoczniej słabe skalowanie.
Doradź jeszcze koledze w sprawie tych wałków


onyxx,
miałem Cie za ogarniętego gościa ale ośmieszasz się strasznie w tym momencie i najeżdżasz na ulisses jak rozjuszony gimbus.
Jak map sensor w instalacji gazowej pokazuje 0.3 bar to jest wręcz idealnie, książkowo. 0.3 bar = 30kPa = 30 000Pa co tutaj jest niezrozumiałego dla Ciebie? To jest podciśnienie ze znakiem + a Twoje wakuometry mierzą ze znakiem - już kapujesz ile wyjdzie jak od 1 bar odejmiesz 0,7 bar?
miałem Cie za ogarniętego gościa ale ośmieszasz się strasznie w tym momencie i najeżdżasz na ulisses jak rozjuszony gimbus.

MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
Jak do tej pory wobec nikogo nie zastosowałem żadnej inwektywy, choć wiele razy nie zgadzałem się lub czytałem takie głupoty, że mózg stawał w poprzek. Zawsze mogę to zmienić, więc proszę mnie nie obrażać.moher3 pisze:onyxx,
miałem Cie za ogarniętego gościa ale ośmieszasz się strasznie w tym momencie i najeżdżasz na ulisses jak rozjuszony gimbus.Jak map sensor w instalacji gazowej pokazuje 0.3 bar to jest wręcz idealnie, książkowo. 0.3 bar = 30kPa = 30 000Pa co tutaj jest niezrozumiałego dla Ciebie? To jest podciśnienie ze znakiem + a Twoje wakuometry mierzą ze znakiem - już kapujesz ile wyjdzie jak od 1 bar odejmiesz 0,7 bar?
Czy rozumiecie co staram się cały czas przedstawić? Po prostu algorytm zastosowany przez kompy gazowe pokazuje inaczej wartość, co z resztą napisałeś powyżej. A wy dalej swoje jak z jakąś gimbazą etc... Ja rozumiem w jaki sposób działa MAP, tylko niektóre kompy pokazują wartości względne a niektóre bezwzględne. Nie oczekujcie, że instrumentem w tym momencie będzie appka od gazu.
Chodziło mi o zaprzestanie tego typu sposobu przedstawiania pomiaru bo może on wprowadzać w błąd. Zacznijcie może mierzyć kutasem i dzielcie się wynikiem średnicy jaja? Jak nie ustalimy wspólnej nomenklatury to się nie dogadamy.
A teraz poproszę żebyście z taką samą żarliwością doradzili koledze w sprawie wałeczków, bo chyba w tym też jesteście mistrzami?

onyxx,
to weź się podłącz pod OBDII jakimś komputerem który ma podgląd parametrów silnika i zobacz jakie ma wartości MAP w wolnossącym silniku na biegu jałowym i przestań pisać o jakimś wprowadzaniu w błąd...
to weź się podłącz pod OBDII jakimś komputerem który ma podgląd parametrów silnika i zobacz jakie ma wartości MAP w wolnossącym silniku na biegu jałowym i przestań pisać o jakimś wprowadzaniu w błąd...
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
Nie wiem z czego Ty korzystasz ale u mnie wartości chociażby w CDIF czy też obdlinku są w wartościach bezwzględnych - czyli takich jak wakuometr.moher3 pisze:onyxx,
to weź się podłącz pod OBDII jakimś komputerem który ma podgląd parametrów silnika i zobacz jakie ma wartości podciśnienie w wolnossącym silniku na biegu jałowym i przestań pisać o jakimś wprowadzaniu w błąd...
Gazowych komputerów nie wykorzystuje do diagnostyki.
nie no przecież piszę że testerem OBD, ja używam głównie Memoscana CAN OBD do szybkiego podlaczenia bo ma live data właśnie a do grubszej diagnostyki Delphi. Map podawany jest w kPa i na wolnych oscyluje wokół 30 właśnie i takie same odczyty podają (zazwyczaj) map sensory i instalkach gazowych (0,3 bar).
Ale z uwagi na długą dyskusję aż zacząłem czytać w necie i wiem już co spowodowało tą dyskusję a mianowicie
"
Możemy również na liście parametrów bieżących znaleźć kilka wartości ciśnień, które mierzy czujnik ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym lub które są obliczane przez program sterownika na
podstawie zmierzonych wartości ciśnień.
1) [BAR] ciśnienie atmosferyczne - ciśnienie mierzone przez czujnik ciśnienia absolutnego, podczas gdy zapłon jest włączony, a silnik nie pracuje, lub gdy silnik pracuje przy maksymalnie otwartej
przepustnicy;
2) [MAP] ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym (w przestrzeni 3, rys. 8.) - ciśnienie mierzone przez czujnik ciśnienia absolutnego w każdych warunkach pracy silnika lub wówczas, gdy zapłon jest włączony, a silnik nie pracuje;
3) [VLD] podciśnienie w kolektorze dolotowym (w przestrzeni 3, rys. 8.) - wartość ciśnienia obliczana przez program sterownika jako różnica pomiędzy ciśnieniem atmosferycznym [BAR], a ciśnieniem
absolutnym w kolektorze dolotowym [MAP].
"
Ale z uwagi na długą dyskusję aż zacząłem czytać w necie i wiem już co spowodowało tą dyskusję a mianowicie
"
Możemy również na liście parametrów bieżących znaleźć kilka wartości ciśnień, które mierzy czujnik ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym lub które są obliczane przez program sterownika na
podstawie zmierzonych wartości ciśnień.
1) [BAR] ciśnienie atmosferyczne - ciśnienie mierzone przez czujnik ciśnienia absolutnego, podczas gdy zapłon jest włączony, a silnik nie pracuje, lub gdy silnik pracuje przy maksymalnie otwartej
przepustnicy;
2) [MAP] ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym (w przestrzeni 3, rys. 8.) - ciśnienie mierzone przez czujnik ciśnienia absolutnego w każdych warunkach pracy silnika lub wówczas, gdy zapłon jest włączony, a silnik nie pracuje;
3) [VLD] podciśnienie w kolektorze dolotowym (w przestrzeni 3, rys. 8.) - wartość ciśnienia obliczana przez program sterownika jako różnica pomiędzy ciśnieniem atmosferycznym [BAR], a ciśnieniem
absolutnym w kolektorze dolotowym [MAP].
"
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/