Strona 21 z 21

: 2014-10-30, 14:23
autor: adrionGT
Cubuś, Ty jeździsz Pulsarem na co dzień? :)

: 2014-10-30, 14:38
autor: Cubuś
oczywiście
koniec offa

: 2014-10-30, 14:58
autor: Ryba
Widzę dyskusja wrze.

Koledzy proponuje nie walczyć ze sobą, każdy z nas ma trochę racji. Czy to DE czy VE nie istotne. TO jest S20 :)

Kolega Killer VE piszę na forum aby znaleźć odpowiedź na swoje pytania. Spróbujmy wiec w miarę możliwości mu pomóc bo taka wiedza nie leży na ulicy.

Pytanie:
VE Killer pisze:[ Dodano: 2014-10-30, 07:09 ]
aa tak w temacie: podobno SR nie da rady zakręcic na 9koła bo sa samoregulatory.... ktoś cos wie na ten temat??
BTW: rz zgadam się ;)

: 2014-10-30, 15:29
autor: Ad@mus
Ryba, najbardziej deprymujące jest to, że każdy dłubiąc swoje SR20DE doszukuje ciekawych wniosków konkluzji etc, zadając pytanie dot modó i podniesienia mocy w DE to prawie w 98% otrzymuje odpowiedź i skierowanie na swap na VE

o co chodzi? nie każdy chce VE swapować, a jest dużo osób których mod DE interesuje bardziej niż zeszłoroczny snieg

Kolega Killer w istocie w swoim lekko nonszalanckim stylu wypowiedzi ma sporo racji, a ja od siebie dodam ze gdyby ktoś mi na początku doradzil żeby isc w hiporta a nie jak wyczytałem ze lowport jest da BEST to dzisiaj bym był innym człowiekiem-ale niestety już na dzień dobry była mowa tylko o VE :)

niemniej jednak w tym temacie ważne są konklucje i wnioski

uważam że powinno się wydzielić 2 tematy :
-modyfikacje VE i ich rezultaty
-modyfikacje DE i ich rezultaty

tematy do podwieszenia dużą czcionką, w pierwszym poscie kilka szkół modzenia, na grubo, budgetowo i druciarstwo, wypowiedzi zainteresowanych będą budowaly caly temat co nie zmienia fakty ze zwolennik VE nie może podpowiedzieć nic w modzeniu DE (zabrania się nakłaniania do swapa), i nie zmienia to faktu ze zwolennik DE nie podpowie nic w temacie VE

Zrobmy na probe rozbicie tych 2 watkow aby jeden drugiemy nie szkodzil

wnoszę taki wniosek i postulat-kto ogarnie?

: 2014-10-30, 15:33
autor: Modzelitto
Bardzo chętnie skonfrontuję swoje VE w gazie z jadącym DE. Nawet filma nagram :) Ktoś chętny z mazowieckiego?

: 2014-10-30, 15:44
autor: vixo
Też chętnie bym sprawdził :)
Sprawdzałem swoje seryjnej VE (jedyny mod w nim to stożek i lekkie koło zamachowe nic więcej. Rozrząd fabryka, wydech fabryka. Dodatkowo okazało się, ze ecumaster jest upalony) z była porobiona trochę N15 GTI Miska i za każdym razem wygrywalem

: 2014-10-30, 15:44
autor: rz
Modzelitto, jak tylko będę w okolicy to z chęcią. Zapraszam również do Wro. Ja tam się z każdym stawiam, AMG i S-ki mi również nie straszne ;)

Ad@mus, popieram i jestem za.

rz

: 2014-10-30, 17:22
autor: VE Killer
adam_N14 pisze:VE Killer co do 9000rpm w DE to sam nie testowałem ale na SR20 mają sposób i na to :-> : HLA nowego typu (jak w P11.144) pompa oleju z VE i lekko zmodyfikowany "y" żeby włożyć na oba zawory podkładkę z wcięciem zamiast jednej płaskiej (niby proste a dobrze utrzymuje "Y" na swoim miejscu) . Podobno na takiej kombinacji od ok 8000 hydraulika jest praktycznie zblokowana i HLA działają jakby głowica była na mechanice.
ooo takie posty to się miło czyta :))
HLA nowego typu czyli?? jakies foto? o co kaman??

jestem jak najbardziej za rozdzieleniem tematów o VE i DE....nikt nikomu nie będzie się w piaskownię wpier..ał.

a tak poza tematem to chyba mnie z kimś mylicie...

: 2014-10-30, 18:08
autor: Arias
Pancerna głowica na 9000rpm

[ Dodano: 2014-10-30, 18:17 ]
BTW, do głowicy RR hamerykanie zakładają TO i kręcą SRki śmiało do 9000.

: 2014-10-30, 18:31
autor: vixo
TO = arm stoppers

: 2014-10-30, 19:12
autor: VE Killer
oki rocker arm stopres znany patent , do tego zamiast hydrauliki sztyfka też znane .. ale wyzej napisano że i na hydraulice ponad 8 mozna kręcić i to mnie bardziej ciekawi :)
wyglada też na to ...skoro nikt nie słyszał o takim przypadku... że roller rockery nie wyskakują może w ta strone trzeba by pójść

: 2014-10-30, 20:10
autor: adam_N14
Te nowsze HLA różnią się otworami olejowymi w starszych typach otwór u dołu jest mniejszy a górny większy w tych nowszych jest odwrotnie. Przy pompie z VE i HLA z małym otworem ujścia oleju przy wysokich obrotach efekt jest taki że olej nie nadąża opuszczać hydro regulatora przez co pracuje on jakby był spięty na stałe.
Sam mam u siebie te HLA tylko pompa oleju z DE z dołożoną podkładką pod sprężynkę i działa wszystko ponad dwa lata tylko póki co odcięcie ok 7700.

PS. Przy 9000 podobno problemy robi skaczący łańcuch rozrządu na wału wydechowym tu akurat najlepszym lekiem jest set rozrządu z SR20VE 20V

: 2014-10-30, 20:47
autor: Arias
Zaczyna mi się bardzo podobać ten kierunek konwersacji :) Proponuję oddzielny temat budowy głowicy na 9000. A jak to jest z tymi HLA, w DEHu są w końcu takie jak w polifcie czy nie ??

: 2014-10-30, 20:48
autor: VE Killer
hmmm napewno na wydechu a nie na ssącym??jeśli napinacz jest ok i ciśnienie oleju dobre to nie powinno sie nic takiego dziać bo przecież wałki sa ciągniete przez wał...no i znów pytanie czy skakanie tego łańcucha dotyczy też wersji rolkokowych czy tylko Y ślizgowe.. jest tu dość znaczna różnica w oporach..

a czym sie rozrządy róznąmiedzy DE a VE że to jest lekarstwo??

[ Dodano: 2014-10-30, 20:54 ]
bo to trzeba było od razu odseparować zwoleników jednych i drugich wersji silnikowych i każdy by na tym skozystał

moim zdaniem są takie same ... zresztą chyba mozna by przerobic samoregulator na sztywkę :)

: 2014-10-30, 22:22
autor: Arias

: 2014-10-30, 22:41
autor: VE Killer
łańcuch jak w qg... ciekawa sprawa że to jest sposób na skaczący wałek bo te łańcuchyt maja większą tendencje do naciągania niż ten w DEprzynajmniej w n16 tak było

: 2014-10-31, 10:35
autor: Arias
wydaje mi się, że na skaczący łańcuch w naszych DE wystarczyłoby założyć napinacz z drobnym uzębieniem i dodatkowy ślizg, który trzyma łańcuch z góry jak to ma miejsce w VE i starszych DE. Oczywiście pisząc "naszych" mam na myśli głowicę Roller Rocker.

: 2014-10-31, 11:27
autor: VE Killer
napinacz z drobnym zębem był chyba w deh montowany... co do pomysłu o którym mówisz o tym samym właśnie myslę

: 2014-10-31, 20:30
autor: adam_N14
Te napinacze buły montowane w GTI-R i P11.144 sam taki założyłem i w porównaniu do "zwykłych" jest nieporównywalnie precyzyjnieszy.
Łańcuch skakał na wydechu może dlatego że w mniejszym zakresie oplata kółko ponieważ jest prowadzony praktycznie w linii prostej miedzy wałem a wałkiem a i tu też jest kolejna różnica między DE a DEH bo płoza z DEH nieznacznie różni się na plus od tej z DE

: 2014-11-01, 09:56
autor: VE Killer
w DEH jest chyba dłuzsza. a w DEH chyba nie występował ten ślizg pomiędzy wałkami.

: 2014-11-01, 11:51
autor: adam_N14
W starych DE ta płoza jest w kształcie "L" otacza łańcuch z dwóch stron w silnikach RR ma kształt "[" otacza z trzech stron. Górny ślizg fabrycznie nie występuje w DEH ale w głowicy dalej są nagwintowane otwory do jego montażu. Podobno w P11.144 płozy były z innego bardziej wytrzymałego tworzywa.

[ Dodano: 2014-11-01, 20:29 ]
Może faktycznie ten precyzyjnieszy napinacz, górny ślizg ze starszych SR'ów i prawa płoze od nowszych ( P11/N15 ) a pomogło by powtrzymać skakanie łańcucha. Kiedyś najczęściej słyszało się o tym w N14/B13 gti więc całkiem możliwe ze to przez ta płoze i napinacz starego typu.

: 2015-02-20, 12:36
autor: koziro
Przeczytałem cały topic (a zajęło mi to troszke :P) i myślę że ludzie wychodzą z założenia, że jak wsadzą turbo to już auto bedzie jeździć długo i bezawaryjnie.. Sam się przymierzam do turbienia SR20DEL i się zastanawiam w czym tak na prawdę tkwi problem, że SR20DET śmigają a SR20DE+t nie ? za słaba ingerencja w silnik (nieodprężenie, remont) czy może blędy w montażu osprzętu? Jaka jest recepta na bezawaryjne SR20DE+t ? Nie ukrywam, że moc jaka mnie interesuje to +-250km.

: 2015-02-20, 15:52
autor: bombel
koziro, nie ma uniwerslanej metody. Są silniki ktore na serii wytrzymuja 300+ a sa takie co przy 200 nie daja rady

: 2015-02-20, 17:37
autor: tumba
Bo DET jest projektowany pod turbo. Masz inny układ smarowania, co jest bardzo ważne. Jeżeli nie zacząłeś zbierać fantów to nawet nie myślałbym o turbieniu - tylko swap ;-)

: 2015-02-20, 20:39
autor: koziro
układ smarowania jest ważny zawsze w autach z turbo. tylko dlaczego ludzie nie zaczynają od kupienia nowej pompy tudzież sprawniejszej a od kolektora wydechowego na który zamontują turbosprężarkę o potencjale 500km i później się dziwić, że auto wiecej stoi niż jeździ...

: 2015-02-20, 22:09
autor: Ad@mus
koziro, DET ma wydajnejszą pompe bo takowa być musi ponieważ magistrala olejowa jest dłuższa to raz, przy większej mocy zalecane jest szybsze przepłukiwanie całej magistrali aby film olejowy się nie urywal przy bucie

podniesienie ciśnienia na oem pompie z DE nie zda egzaminu, szybko wyskoczą cie uszczelki

prawda jest taka ze nie wystarczy odprezyc silnika i zalozyc susarki, trzeba dotematu podejść kompleksowo i z odpowiednią wiedzą-ja odpuściłem i w N/a mam tez sporo zabawy:)

: 2015-02-20, 23:38
autor: VE Killer
bo smarowanie jest najważniejsze w silniku bez tego kazdy mod mozna sobie w buty wsadzić :-P