Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-16, 19:56

Ad@mus pisze:hamerykany pakowali kanciaki do sentry SE-R
ona ma inny kolektor niż DEH. Hamerykanie nie pakowali kolektorów z DEHa do niczego bo zwyczajnie ich tam nie ma. Druga kwestia, że jak już pakowali Roller Rocker z czarnym deklem, to nie zmieniali kolektora, który jest bardzo podobny do tego z EU DEH.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-07, 11:40

Pobralem manuale do Primery P11 , P11.144 i Almery N15. Porównałem wałki ze sobą po numerach i mierząc je. Wiadomo już, że P11GT takie same wałki jak Almera GTI i różnią się od tych z P11.144. Ale manuale sie z tym nie chcą zgodzic. Ma ktoś pomysł jak to możliwe?
Inne czasoprzekroje i fazy w GT i GTI , o co tu chodzi?
Obrazek

Obrazek
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2015-08-07, 12:49

A może ktoś, kto lepiej zna się na wałkach podpowiedzieć, które są najlepsze z tych trzech?

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-07, 12:50

Te po prawej u góry najprościej mówiąc sa najlepsze ( o ile takie istnieją ) :D 240/248
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-08-07, 13:06

Kiedyś z Coobciem mierzyliśmty wałki i te z P11.144 były identyko jak te z P11 GT. Pamietajcie, że im młodsze, tym szansa ze mniej starte

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-07, 13:11

Ja mierzyłem tydzień temu jakoś i była różnica w wysokości 0,3-0,4mm . Nadal nie wiemy czy w GT/GTI byly 240/248 czy 232/244
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-08-07, 13:26

howard512, a jak wysokości?

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-07, 13:35

Wysokości tych, które teraz wrzucilem były bardziej zbliżone do tych z Primery GT 38,2mm ssacy. Wydechowy taki sam jak ten, ktory wyjałem z Almery Tino czy tez P11.144 37,7mm
Wałki pochodzą z GTI generalnie
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-08-07, 13:36

Bombel, w P11.144 były dwa rodzaje wałków ssących
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-08-07, 14:23

janusz, podejrzewam, że po lifcie liftu były słabsze, tak jak tarcze z tyłu i kilka innych elementów

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-07, 14:50

panowie to że wałek jest niższy nie znaczy ze jest gorszy:)) jesli krzywka jest opisana na mniejszym okręgu to w ten sposób mozna uzyskać właśnie włuzszy czas otwarcia. suwmiarka nie ma szans pomierzyć czasoprzekroju. do tego jest odpowiedni przyrząd.

[ Dodano: 2015-08-07, 15:54 ]
w krzywce istotny jest wznios czas otwarcia i czasoprzekrój czy jak kto woli profil krzywki... jesteście w stanie zmierzyć jedynie wznios. wiec takie porównywanie wałków jest wg mnie bezsensem
XXX

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-08-07, 14:55

Czyli wychodzi na to, że bez specjalnego przyrządu nie idzie porównać wałków? To wszystkie twierdzenia o tym, że w GT i .144 są takie same między bajki na razie możemy włożyć.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-07, 15:00

a jak chcesz zmierzyć czas otwarcia i kształt krzywki? suwmiarką?

[ Dodano: 2015-08-07, 16:03 ]
juz tu kiedyś cos pisałem o krzywkach ale cóż moze się nie znam więc :
http://www.catcams.pl/content/6-czasy-otwarcia
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-07, 15:15

Wysokość wysokością, ale patrzmy właśnie na czasoprzekroje. Ma ktoś jakiś pewny SDS do SR20DE 131KM i SR20DEH 150KM ? Co manual to inne te wykresy są. Pomierzylem te z Tino czyli jakby P11.144 i zgadza sie wysokosc z manualem i opisem 232/240 .
pomierzylem te z GTI i jest blizej tego 232/244 niż jak opisywał kiedys Coobcio , ze DEH mają 240/248 http://www.nissantech.pl/topic/84-sr20- ... parametry/

[ Dodano: 2015-08-07, 16:20 ]
VE Killer, mądry link teraz to odniesc do naszych wałków trzeba :)
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-07, 15:29

czy dobrze rozumiem ze porównujecie wałek z p10 GT/n14 GTI z p11 GT ??
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-07, 15:32

N15GTI z P11 GT i P11.144
P10/N14 tu nie wplątujemy. Tzn te 2 pierwsze to to samo. Ja będę szczęśliwy jak ktos mi wskaże prawidłowy wykres faz do P11 GT
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-07, 15:34

dobra juz sie cofnałem i doczytałem
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-07, 15:54

Jako ciekawostkę mogę dodać, że po zmianie samego ssącego przyrost mocy to 1,5KM i spadek momentu o 6Nm , wymieniłem wczoraj tez wydechowy i samochód odżył i już nie szarpie . Wcześniej przy 3-3,5krpm nie chciał jechać. Więcej w moim temacie. W pon/wt kolejna próba na hamowni
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-07, 15:59

bombel pisze:Kiedyś z Coobciem mierzyliśmty wałki i te z P11.144 były identyko jak te z P11 GT. Pamietajcie, że im młodsze, tym szansa ze mniej starte
przy rolkowym Y to raczej nie ma znaczenia:))

[ Dodano: 2015-08-07, 17:06 ]
howard512 pisze:Te po prawej u góry najprościej mówiąc sa najlepsze ( o ile takie istnieją ) :D 240/248
jesli weżmiesz pod uwagę wznios zaworu i czas otwarcia to tak ale jak z kształtem krzywki?

chociaż sr20De ma wznios o 0.2 wiekszy
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-08-07, 20:37

Może to się przyda:

http://www.jimwolftechnology.com/wolfpd ... RDSR20.pdf

http://www.sr20-forum.com/information-l ... hread.html


Oraz scany jakie ponoć wykorzystywane są w PL:

P11

Obrazek
Obrazek

P11.144
Obrazek
Obrazek

Bardzo mnie ciekawi zestawienie wałka ssącego z p11 131hp i wydechowego z N15GTi/P11GT. Wynika z tego, że mimo trochę mniejszej wysokości całej krzywki czasy grają na jego korzyść. Przyjmując, że base circle jest taka sama ;)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-07, 23:53

onyxx, nie kuś bo zaras wszyscy beda walki na nowo wymieniac :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-08, 01:05

onyxx, przeciez ja to samo wrzucalem, z tym, ze poprawilem "e" bo jest błąd w P11 , przelicz sobie na spokojnie albo luknij na moje poprawione :)

[ Dodano: 2015-08-08, 02:06 ]
a wałek ssacy w 131KM ma niższe krzywki niz wydechowy w 131KM - leżą u mnie na dywanie :)
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-08-08, 08:44

Nie byłeś pewny co do tego jakie występowały u nas, więc potwierdziłem. Co do wysokości krzywek to nie tylko one mają znaczenie. Czasem wałek o niższej krzywce będzie miał dłuższy czas otwarcia i tym samym poprawi się napełnianie - to warto by było sprawdzić.
To co zaproponowałem to mix wałków z innych silników mających największe czasy otwarcia ;) Żeby sprawdzić dokładnie parametry wałków wystarczą 2 pryzmy żeby osadzić wałek, zaznaczona na stałe skala 360 stopni i umocowany czujnik zegarowy. A później określenie jeszcze takich parametrów jak na rysunku:
Obrazek

Dopiero wtedy można wyciągać jakiekolwiek miarodajne wnioski.
howard512 pisze:onyxx, przeciez ja to samo wrzucalem, z tym, ze poprawilem "e" bo jest błąd w P11 , przelicz sobie na spokojnie albo luknij na moje poprawione :)

[ Dodano: 2015-08-08, 02:06 ]
a wałek ssacy w 131KM ma niższe krzywki niz wydechowy w 131KM - leżą u mnie na dywanie :)
Może już wcześniej je ktoś źle wsadził :P Albo są wytarte ;) Różnice są niewielkie, więc mógł się wkraść błąd pomiarowy i zauważ że one są też w tolerancji podane. Poza tym o tym na ile będzie otwarty zawór decyduje też base circle. Więc radziłbym Tobie na spokojnie przeliczyć/sprawdzić te parametry.
Właśnie między innymi np. firma Rewar w ten prosty sposób zmienia parametry wałka, bez napawania i tworzenia wałka od początku. Metoda ma swoje ograniczenia ale w pewnym zakresie bardzo skuteczna i dodatkowo nie trzeba się martwić że np. napawana krzywka się wytrze.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-08, 09:04

onyxx, a robileś cos w Rewara?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-08-08, 09:07

Tak, robiłem w Rewarze wałki ale do BMW :D

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-08, 18:59

Zrobiłem prototyp prototypu stanowiska do badania wałków :D
Obrazek
Trzeba go usztywnić, dopracować i wyprowadzić wzór uwzględniając kąty zaworów i wymiary krzywek :D

W P11 DEL wydechowy jest taki jak ssacy w .144 i na odwrót :P
P11 DEL intake 37,5 exhaust 37,7
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-09, 07:29

ten czujnik ma zakres max 10mm.mało jak na pomiar krzywek wałka. czujnik lepiej zamontować do głowicy. dorób sobie tarczę z podziałka katową przykręcaną w miejsce kółka. dzałaj w końcu mity zostaną rozwiane:))

[ Dodano: 2015-08-09, 08:43 ]
https://www.google.pl/search?q=przyrz%C ... 5vZV1BM%3A

https://www.google.pl/search?q=przyrz%C ... 9d29MpM%3A
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-08-09, 09:29

VE Killer pisze:ten czujnik ma zakres max 10mm.mało jak na pomiar krzywek wałka. czujnik lepiej zamontować do głowicy. dorób sobie tarczę z podziałka katową przykręcaną w miejsce kółka. dzałaj w końcu mity zostaną rozwiane:))

[ Dodano: 2015-08-09, 08:43 ]
https://www.google.pl/search?q=przyrz%C ... 5vZV1BM%3A

https://www.google.pl/search?q=przyrz%C ... 9d29MpM%3A
<okok>


Bazując na samych danych z serwisówki wynika, że wałki z N15 Gti są inne niż w P11GT i teoretycznie powinny być najlepsze :P Ale dopiero pomiary powiedzą prawdę ;)

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-09, 10:24

VE Killer, Jesli mierzymy od base circle to taki czujnik wychyla sie niewiele ponad polowe zakresu, wlasnie myslalem zeby zamontowac podzialkę kątową do kola rozrzadu. To pozwoli zmierzyc czasoprzekroje, ale zeby zmierzyc fazy znaczy ile przed gmp sie otwiera itp to juz grubszy temat.
onyxx, zrobilem zestawienie walkow po ich kodzie oem, w GTi i P11GT sa identyczne numery więc cos tu jest nie tak, druga sprawa co do "najlepszosci" walkow GTi to teoretycznie mialoby to sens gdyby nie fakt, ze GTi mialy 143KM a P11 GT o niby slabszych wałkach 150KM. Nastawy ecu tez sa wazne i na pewno sie roznily, ale po co byloby dawac slabsze nastawy do lepszych wałkow :shock:
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-09, 11:43

Jaki jest base cyrcle? (średnica) a jaka wysokość krzyki?

[ Dodano: 2015-08-09, 12:46 ]
Ok przy walkach z nissana to faktycznie możliwe bo wałek działa na zator poprzez Y.
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”