ona ma inny kolektor niż DEH. Hamerykanie nie pakowali kolektorów z DEHa do niczego bo zwyczajnie ich tam nie ma. Druga kwestia, że jak już pakowali Roller Rocker z czarnym deklem, to nie zmieniali kolektora, który jest bardzo podobny do tego z EU DEH.Ad@mus pisze:hamerykany pakowali kanciaki do sentry SE-R
Usprawnianie SR20DE i rezultaty
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Pobralem manuale do Primery P11 , P11.144 i Almery N15. Porównałem wałki ze sobą po numerach i mierząc je. Wiadomo już, że P11GT takie same wałki jak Almera GTI i różnią się od tych z P11.144. Ale manuale sie z tym nie chcą zgodzic. Ma ktoś pomysł jak to możliwe?
Inne czasoprzekroje i fazy w GT i GTI , o co tu chodzi?
Inne czasoprzekroje i fazy w GT i GTI , o co tu chodzi?
Bombel, w P11.144 były dwa rodzaje wałków ssących
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
panowie to że wałek jest niższy nie znaczy ze jest gorszy:)) jesli krzywka jest opisana na mniejszym okręgu to w ten sposób mozna uzyskać właśnie włuzszy czas otwarcia. suwmiarka nie ma szans pomierzyć czasoprzekroju. do tego jest odpowiedni przyrząd.
[ Dodano: 2015-08-07, 15:54 ]
w krzywce istotny jest wznios czas otwarcia i czasoprzekrój czy jak kto woli profil krzywki... jesteście w stanie zmierzyć jedynie wznios. wiec takie porównywanie wałków jest wg mnie bezsensem
[ Dodano: 2015-08-07, 15:54 ]
w krzywce istotny jest wznios czas otwarcia i czasoprzekrój czy jak kto woli profil krzywki... jesteście w stanie zmierzyć jedynie wznios. wiec takie porównywanie wałków jest wg mnie bezsensem
XXX
Czyli wychodzi na to, że bez specjalnego przyrządu nie idzie porównać wałków? To wszystkie twierdzenia o tym, że w GT i .144 są takie same między bajki na razie możemy włożyć.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
a jak chcesz zmierzyć czas otwarcia i kształt krzywki? suwmiarką?
[ Dodano: 2015-08-07, 16:03 ]
juz tu kiedyś cos pisałem o krzywkach ale cóż moze się nie znam więc :
http://www.catcams.pl/content/6-czasy-otwarcia
[ Dodano: 2015-08-07, 16:03 ]
juz tu kiedyś cos pisałem o krzywkach ale cóż moze się nie znam więc :
http://www.catcams.pl/content/6-czasy-otwarcia
XXX
Wysokość wysokością, ale patrzmy właśnie na czasoprzekroje. Ma ktoś jakiś pewny SDS do SR20DE 131KM i SR20DEH 150KM ? Co manual to inne te wykresy są. Pomierzylem te z Tino czyli jakby P11.144 i zgadza sie wysokosc z manualem i opisem 232/240 .
pomierzylem te z GTI i jest blizej tego 232/244 niż jak opisywał kiedys Coobcio , ze DEH mają 240/248 http://www.nissantech.pl/topic/84-sr20- ... parametry/
[ Dodano: 2015-08-07, 16:20 ]
VE Killer, mądry link teraz to odniesc do naszych wałków trzeba
pomierzylem te z GTI i jest blizej tego 232/244 niż jak opisywał kiedys Coobcio , ze DEH mają 240/248 http://www.nissantech.pl/topic/84-sr20- ... parametry/
[ Dodano: 2015-08-07, 16:20 ]
VE Killer, mądry link teraz to odniesc do naszych wałków trzeba
przy rolkowym Y to raczej nie ma znaczenia:))bombel pisze:Kiedyś z Coobciem mierzyliśmty wałki i te z P11.144 były identyko jak te z P11 GT. Pamietajcie, że im młodsze, tym szansa ze mniej starte
[ Dodano: 2015-08-07, 17:06 ]
jesli weżmiesz pod uwagę wznios zaworu i czas otwarcia to tak ale jak z kształtem krzywki?howard512 pisze:Te po prawej u góry najprościej mówiąc sa najlepsze ( o ile takie istnieją ) 240/248
chociaż sr20De ma wznios o 0.2 wiekszy
XXX
Może to się przyda:
http://www.jimwolftechnology.com/wolfpd ... RDSR20.pdf
http://www.sr20-forum.com/information-l ... hread.html
Oraz scany jakie ponoć wykorzystywane są w PL:
P11
P11.144
Bardzo mnie ciekawi zestawienie wałka ssącego z p11 131hp i wydechowego z N15GTi/P11GT. Wynika z tego, że mimo trochę mniejszej wysokości całej krzywki czasy grają na jego korzyść. Przyjmując, że base circle jest taka sama
http://www.jimwolftechnology.com/wolfpd ... RDSR20.pdf
http://www.sr20-forum.com/information-l ... hread.html
Oraz scany jakie ponoć wykorzystywane są w PL:
P11
P11.144
Bardzo mnie ciekawi zestawienie wałka ssącego z p11 131hp i wydechowego z N15GTi/P11GT. Wynika z tego, że mimo trochę mniejszej wysokości całej krzywki czasy grają na jego korzyść. Przyjmując, że base circle jest taka sama
Nie byłeś pewny co do tego jakie występowały u nas, więc potwierdziłem. Co do wysokości krzywek to nie tylko one mają znaczenie. Czasem wałek o niższej krzywce będzie miał dłuższy czas otwarcia i tym samym poprawi się napełnianie - to warto by było sprawdzić.
To co zaproponowałem to mix wałków z innych silników mających największe czasy otwarcia Żeby sprawdzić dokładnie parametry wałków wystarczą 2 pryzmy żeby osadzić wałek, zaznaczona na stałe skala 360 stopni i umocowany czujnik zegarowy. A później określenie jeszcze takich parametrów jak na rysunku:
Dopiero wtedy można wyciągać jakiekolwiek miarodajne wnioski.
Właśnie między innymi np. firma Rewar w ten prosty sposób zmienia parametry wałka, bez napawania i tworzenia wałka od początku. Metoda ma swoje ograniczenia ale w pewnym zakresie bardzo skuteczna i dodatkowo nie trzeba się martwić że np. napawana krzywka się wytrze.
To co zaproponowałem to mix wałków z innych silników mających największe czasy otwarcia Żeby sprawdzić dokładnie parametry wałków wystarczą 2 pryzmy żeby osadzić wałek, zaznaczona na stałe skala 360 stopni i umocowany czujnik zegarowy. A później określenie jeszcze takich parametrów jak na rysunku:
Dopiero wtedy można wyciągać jakiekolwiek miarodajne wnioski.
Może już wcześniej je ktoś źle wsadził Albo są wytarte Różnice są niewielkie, więc mógł się wkraść błąd pomiarowy i zauważ że one są też w tolerancji podane. Poza tym o tym na ile będzie otwarty zawór decyduje też base circle. Więc radziłbym Tobie na spokojnie przeliczyć/sprawdzić te parametry.howard512 pisze:onyxx, przeciez ja to samo wrzucalem, z tym, ze poprawilem "e" bo jest błąd w P11 , przelicz sobie na spokojnie albo luknij na moje poprawione
[ Dodano: 2015-08-08, 02:06 ]
a wałek ssacy w 131KM ma niższe krzywki niz wydechowy w 131KM - leżą u mnie na dywanie
Właśnie między innymi np. firma Rewar w ten prosty sposób zmienia parametry wałka, bez napawania i tworzenia wałka od początku. Metoda ma swoje ograniczenia ale w pewnym zakresie bardzo skuteczna i dodatkowo nie trzeba się martwić że np. napawana krzywka się wytrze.
ten czujnik ma zakres max 10mm.mało jak na pomiar krzywek wałka. czujnik lepiej zamontować do głowicy. dorób sobie tarczę z podziałka katową przykręcaną w miejsce kółka. dzałaj w końcu mity zostaną rozwiane:))
[ Dodano: 2015-08-09, 08:43 ]
https://www.google.pl/search?q=przyrz%C ... 5vZV1BM%3A
https://www.google.pl/search?q=przyrz%C ... 9d29MpM%3A
[ Dodano: 2015-08-09, 08:43 ]
https://www.google.pl/search?q=przyrz%C ... 5vZV1BM%3A
https://www.google.pl/search?q=przyrz%C ... 9d29MpM%3A
XXX
VE Killer pisze:ten czujnik ma zakres max 10mm.mało jak na pomiar krzywek wałka. czujnik lepiej zamontować do głowicy. dorób sobie tarczę z podziałka katową przykręcaną w miejsce kółka. dzałaj w końcu mity zostaną rozwiane:))
[ Dodano: 2015-08-09, 08:43 ]
https://www.google.pl/search?q=przyrz%C ... 5vZV1BM%3A
https://www.google.pl/search?q=przyrz%C ... 9d29MpM%3A
Bazując na samych danych z serwisówki wynika, że wałki z N15 Gti są inne niż w P11GT i teoretycznie powinny być najlepsze Ale dopiero pomiary powiedzą prawdę
VE Killer, Jesli mierzymy od base circle to taki czujnik wychyla sie niewiele ponad polowe zakresu, wlasnie myslalem zeby zamontowac podzialkę kątową do kola rozrzadu. To pozwoli zmierzyc czasoprzekroje, ale zeby zmierzyc fazy znaczy ile przed gmp sie otwiera itp to juz grubszy temat.
onyxx, zrobilem zestawienie walkow po ich kodzie oem, w GTi i P11GT sa identyczne numery więc cos tu jest nie tak, druga sprawa co do "najlepszosci" walkow GTi to teoretycznie mialoby to sens gdyby nie fakt, ze GTi mialy 143KM a P11 GT o niby slabszych wałkach 150KM. Nastawy ecu tez sa wazne i na pewno sie roznily, ale po co byloby dawac slabsze nastawy do lepszych wałkow
onyxx, zrobilem zestawienie walkow po ich kodzie oem, w GTi i P11GT sa identyczne numery więc cos tu jest nie tak, druga sprawa co do "najlepszosci" walkow GTi to teoretycznie mialoby to sens gdyby nie fakt, ze GTi mialy 143KM a P11 GT o niby slabszych wałkach 150KM. Nastawy ecu tez sa wazne i na pewno sie roznily, ale po co byloby dawac slabsze nastawy do lepszych wałkow